وکیل پایه یک دادگستری فرمانیه

وکیل پایه یک دادگستری فرمانیه

وکیل پایه یک دادگستری فرمانیه


4.9/5 - (1026 امتیاز)

امروز با موضوع وکیل پایه یک دادگستری فرمانیه با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

لازمه برخورد و پیگیری صحیح یک ضرر اطلاعات کافی درباره چگونگی آن جرم با مواردی است که می‌تواند هم پوشانی و شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند. بنابراین با در نظر گرفتن تمامی این جوانب و مدارک لازم می‌توان برای پیگیری این موارد به مراجع قانونی مراجعه نمود و یا با مشورت با یک وکیل حاذق موارد قانونی را به وی سپرد.

برای تعیین مجازات هر جرم یک سری از مولفه‌ها لازم است که مورد توجه قرار بگیرد.

هر جرمی با توجه به آنچه در قوانین برای جرم به حساب آوردن لازم دارد؛

می‌بایست مجازات‌ها و جریمه‌هایی را در پی داشته باشد.

بنابراین بخاطر شباهت‌ها و یا هم پوشانی‌هایی که برخی از جرائم با یکدیگر دارند لازم است تفاوت‌های میان آن‌ها را روشن کنیم تا برای شکایت و پیگیری پرونده بتوان شواهد و مدارک لازم را ارائه نمود.

به همین جهت در ادامه خواهیم گفت برای تعیین مجازات خیانت در امانت لازم است چه تفاوت‌هایی بین این جرم با جرائم دیگر وجود داشته باشد.

اگر به دنبال بهترین وکیل پایه یک دادگستری فرمانیه هستید ما به شما محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با سابقه قضاوت را معرفی می‌نماییم.

جهت رزرو وقت مشاوره با محمدرضا مهری می‌توانید با خطوط ثابت یا تلفن های همراه موسسه حقوقی مهرپارسیان تماس حاصل نمایید.

نکات مهم وکیل پایه یک دادگستری فرمانیه

دفتر وکالت وکیل پایه یک دادگستری فرمانیه کجاست؟

دفتر وکالت شمال تهران ملکی

حکم خیانت در امانت چیه؟

چجوری برای خیانت در امانت حکم بگیریم؟

حکم خیانت در امانت مطابق با قانون مجازات

جرایمی که تحت عنوان خیانت در امانت در دادگاه و مراجع قانونی اثبات شوند مطابق با قوانین مربوط به مجازات خیانت در امانت بررسی خواهند شد.

مطابق با قانون و با استناد به ماده 674 قانون مجازات اسلامی برای جرم خیانت در امانت مشمول مجازات حبس از شش ماه تا سه سال خواهد شد.

 بزه خیانت در امانت قابل گذشت یا تعلیق است؟

جرایم که حول محور خیانت در امانت اثبات می‌گردند به دلیل به نوعی حیثیت عمومی را دربرمی‌گیرند قابل گذشت نبوده و در صورتی که شاکی پرونده اقدام به گذشت بکند تنها بخشی از پرونده که مربوط به شاکی خصوصی است برطرف شده و تا حدودی باعث ایجاد تخفیف در حکم متهم خواهد شد این در حالی است که جنبه تعزیری این جرم به دلیل مسائل مربوط به سطح عمومی جرم پا برجا خواهد ماند. جرم خیانت در امانت به موجب ماده 30 از قانون مجازات اسلامی که در سال ۱۳۷۵تصویب شد غیر قابل تعلیق است و مجرمان محکوم به جرم خیانت در امانت به علاوه مجازات‌هایی که در ماده 674 قانون مجازات اسلامی به مجازات‌های تکمیلی در ماده 19 قانون مجازات اسلامی نیز محکوم خواهند شد.

حکم خیانت در امانت چک

فردی که اقدام به صادر نمودن چک امانی می‌نماید این عمل را به قصد امانت‌گذاری انجام نمی‌دهد و چه بسا تنها به دلیل جلب اعتماد طرف مقابل خود در نوعی از روابط به کار می‌برد. چرا که چک سندی نیست که بتوان آن را وسیله ای برای گرو یا ضمانت به کار برود و برای شکل گیری روابط تجاری و اقتصادی بین افراد است.

اما اگر چک به عنوان امانت نزد فرد امین واگذار شده باشد وی این حق را ندارد که از ان چک در ارتباطات خود استفاده نماید و یا آن را به دیگری واگذار نمیاد. بنابراین در صورتی که این چک در مراوداتی قرار بگیرد و شامل جرائمی شود صادر کننده آن مسئول جرم و احکامی که در پی دارد خواهد بود. بنابراین لازم است که فرد صادر کننده چک بتواند امانی بودن چک را اثابت کند و در این صورت مشمول مجازات نخواهد بود.

دفتر وکیل در فرمانیه

جرایم در حکم خیانت در امانت

هرگاه دربار برخی از جرائم عبارت در حکم به کار برود به این معنا است که ماهیت و چیستی این دو نوع از جرائم متفاوت است اما قانون‌گذار با توجه به ملاحظاتی این جرائم را به نوعی تابع یکدیگر نموده است. درباره جرم خیانت در امانت برخی از موارد در قانون مجازات اسلامی به عنوان خیانت در امانت شناخته شده اند اما برخی دیگر اعمالی هستند که در حکم خیانت در امانت در قانون وجود دارند.

جرایمی که در حکم خیانت در امانت به حساب می‌آیند عبارتند از برخی از اعمال مجرمانه ای که ارتکاب ان‌ها با توجه به قوانین دیگر که قانون مجازات اسلامی نیست از لحاظ این که چه نوعی از مجازات را در بر بگیرند در بحث خیانت در امانت طرح می‌شوند. این جرائم از لحاظ عناصر و ارکان با مواردی که در قانون مجازات اسلامی به عنوان خیانت در امانت امده است متفاوت است.

اما بر اساس قانون حکم و مجازات خیانت در امانت بر آن‌ها اعمال خواهد شد.

فرق  کلاهبرداری و سرقت با خیانت در امانت

در جرم خیانت در امانت لازم است که رفتار فردی که مرتکب این جرم شده است منجر به نتیجه خاصی شود. و در نتیجه این اعمال ضرر خاصی به صاحب مال برسد؛ در این صورت خواهیم گفت خیانت در امانت رخ داده است.

درباره جرم کلاهبرداری می‌توان گفت که در این جرم اموال فردی به تصرف در می آید که خود فرد نخواسته است که اموال در دسترس فرد کلاهبردار قرار بگیرد. این مورد در صورتی جرم به حساب می‌آید که فردی که اقدام به کلاهبرداری نموده است بتواند به کسب مال و منفعتی از این راه پرداخته باشد ولی در جرم خیانت در امانت حتی اگر فرد خائن به اموال خاصی هم نرسیده باشد مشمول این جرم خواهد شد. جرم کلاهبرداری با اعمال متقلبانه بر افراد اعمال می‌شود ولی جرم خیانت در امانت درباره اموالی رخ می‌دهد که فرد مالک به تصمیم خود آن‌ها را در اختیار فرد خائن قرار داده است.

الزام به تعمیر ملک مشاعی

جرم سرقت درباره اموال به این صورت رخ می‌دهد که فرد به صورت پنهانی و در شرایطی به کسب مال غیر می‌کند که صاحب مال متوجه این موضوع نباشد که در خیانت در امانت فرد مالک خود از اموال در دسترس با خبر بوده است.

در ادامه با  وکیل پایه یک دادگستری فرمانیه محمدرضا مهری نگاهی می اندازیم به قانون شهادت و امارات قدیم ایران که نکاتی در خصوص امانت در آن قید شده است.

قانون شهادت و امارات

‌مصوب 23 تیر ماه 1308

‌ماده 1 – هیچیک از عقود و ایقاعات و تعهدات را مگر در مواردی که قانون مستثنی کرده نمی‌توان فقط به وسیله شهادت شفاهی یا استشهادنامه‌اثبات کرد ولی این حکم مانع نخواهد بود که محاکم برای کشف حقیقت و مزید اطلاع از قضیه به اظهارات شهود رسیدگی نمایند.

‌ماده 2 – در مورد عقود و ایقاعات و تعهدات مذکوره در ماده فوق کسی که مدعی است به تعهد خود عمل کرده یا به نحوی از انحاء قانونی بری شده‌نیز نمی‌تواند ادعای خود را فقط به وسیله شهادت شفاهی یا استشهادنامه اثبات نماید.

‌ماده 3 – در موارد ذیل حکم مقرر در دو ماده فوق مجری نخواهد بود:

– نسبت به عقود و ایقاعات و تعهداتی که موضوع آن معادل پنجاه تومان یا کمتر

باشد.

– در مواردی که به علت حوادث غیر عادی از قبیل حریق و سیل و زلزله و امثال آن

کسی مال خود را به دیگری سپرده و برای صاحب مال‌تحصیل سند ممکن نبوده است و همچنین در مورد اموالی که اشخاص در کاروانسرا یا مهمانخانه و حمام یا قهوه‌خانه و امثال آن می‌گذارند و عرفاً امانت ‌محسوب است.

وکیل ملک در نظر آباد

‌ماده 4 – اگر موضوع تعهد عقد یا ایقاعی بیش از پنجاه تومان باشد نمی‌توان آن را فقط به وسیله شهادت شهود اثبات نمود اگر چه مدعی دعوی خود‌را به پنجاه تومان یا کمتر تقلیل داده و یا از مازاد آن صرفنظر نماید.

‌ماده 5 – هر گاه ثابت شود که مدعی به مقوم به پنجاه تومان یا کمتر بقیه یا جزء طلبی است که اصلاً از این مبلغ متجاوز بوده مدعی به مزبور در‌حکم مدعی به بیش از پنجاه تومان خواهد بود.

‌ماده 6 – در دعاوی مربوط به اوراق هویت حکمی که منحصراً به استناد شهادت شهود صادر شود مؤثر در معافیت از خدمت نظام وظیفه نخواهد‌بود.

‌ماده 7 – اماره عبارت از اوضاع و احوالی است که نوعاً صحت اظهارات یکی از طرفین دعوی را برساند

– هیچ وقت نمی‌توان به استناد امارات‌حکم داد مگر اینکه امارات موجوده قوی و موجه باشد –

در این صورت نیز محکمه مکلف است اوضاع و احوالی را که مدرک حکم قرار می‌دهد به‌طور روشن و کافی یک به یک تشریح کند – به علاوه وقتی می‌توان به استناد امارات حکم داد که یا دعوی از نوع دعاوی باشد که موافق این قانون‌اثبات آن به وسیله شهود ممکن است یا وجود امارات دلائل موجوده دیگر را تکمیل کند.

‌ماده 8 – ماده دوم قانون دوم تیر ماه 1307 راجع به طرز استماع شهادت شهود و تبصره ذیل آن نسخ می‌شود.

‌ماده 9 – این قانون از تاریخ پانزدهم مرداد ماه 1308 به موقع اجرا گذاشته خواهد شد.

وکیل پایه یک دادگستری فرمانیه

دفتر وکالت وکیل آنلاین در فرمانیه تهران

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمد رضا مهری

نحوه انعقاد قرارداد خرید ملک

دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز.

مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی دعاوی ملکی فرمانیه

عضویت شهروندان در بزرگترین جامعه حقوقی آنلاین کشور و برخورداری از تخفیف مشاوره و حق الوکاله.

امکان عضویت وکلای دادگستری و کارشناسان رسمی جهت معرفی به جامعه پس از تایید هیات مدیره.

قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.

خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.

خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.

معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در فرمانیه تهران.

بهترین وکیل کیفری فرمانیه تهران

بهترین وکیل ملکی فرمانیه تهران

بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی فرمانیه تهران

بهترین وکیل خانواده فرمانیه تهران

بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر فرمانیه

بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور فرمانیه

بهترین وکیل فرجام خواهی فرمانیه

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663628

021-88796143

تماس با دفتر وکیل آنلاین فرمانیه خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی ملک در فرمانیه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

وکیل پایه یک دادگستری فرمانیه

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص دعاوی ملکی و بانکی فرمانیه

09120067664

09120067665

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

موسسه حقوقی بین المللی و داوری در فرمانیه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *