وکیل شکایت از بروکر کارگزار

 وکیل شکایت از بروکر کارگزار

 وکیل شکایت از بروکر کارگزار


5/5 - (56 امتیاز)

امروز با موضوع وکیل شکایت از بروکر کارگزار با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

کارگزار یا بروکر به شخص یا بنگاه اقتصادی گفته می‌شود که در ازای دریافت کمیسیون یا هزینه، برای یک سرمایه‌گذار کالا یا خدمات موردنظر را خریداری می‌کند، یا به نمایندگی از یک فرد یا بنگاه دیگر، کالاهای وی را به فروش می‌رساند.

این شغل از دیرباز در نقاط مختلف دنیا رواج داشت است اما با تحول تکنولوژی و ظهور اینترنت، ابعاد مختلف کارگزاری هم تغییر کرده است.

درواقع یکی از اصلی‌ترین کارهای کارگزاران ارایه مشاوره به مشتریان است.

چرا که آن‌ها به اطلاعات بازار دسترسی دارند و می‌توانند هوش بازار را تجزیه‌ و تحلیل کرده و بهترین انتخاب را در هر برهه زمانی برای افراد مختلف داشته باشند. در گذشته تنها افراد ثروتمند می‌توانستند از راهنمایی یک بروکر استفاده کنند و با خیال راحت در دنیای واردات و صادرات و به طور کلی دنیای تجارت قدم بگذارند.

اما امروزه اهمیت استفاده از مشاوره و دانش بروکرها بر کسی پوشیده نیست.
از جمله خصوصیات مهم کارگزار می توان به صفت امانت و راز داری وی اشاره نمود.

در روند قرارداد کارگزاری، کارگزار به مجموعه‌ای از اطلاعات مهم دسترسی پیدا می کند که این اطلاعات می‌تواند نتیجه سال‌ها زحمت و تلاش یک فرد باشد که مهم‌ترین دارایی او را تشکیل می‌دهد.

لذا در نظر گرفتن شرط محرمانگی در ضمن قرارداد کارگزاری و یا انعقاد یک قرارداد محرمانگی جامع و مانع با کارگزار از جمله مواردی است که افراد باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

ابطال قرارداد تسهیلات بانکی

نکات مهم وکیل شکایت از بروکر کارگزار

  • چگونه از بروکر شکایت کنیم؟
  • چگونه با بروکر قرارداد تنظیم کنیم؟
  • از کارگزار چگونه شکایت کنیم؟

بروکر ممکن است به ‌صورت کمیسیونی کار کند، بدین‌ صورت که در قبال هر میزان از فروش کالا و خدمات به مشتری به سرمایه‌گذار، پورسانت خود را که قبلاً در قرارداد بین خود با مشتری بیان کرده‌اند را دریافت می‌کند.

این در حالی است که تعدادی از بروکرها یا بنگاه‌های کارگزاری خدمات خود را در قالب یک بسته ارائه می‌کنند در این بسته انواع خدمات مشاوره‌ای و برنامه‌ریزی برای گروه‌های مختلف مشتریان و سرمایه‌گذاران تدارک دیده‌شده است.

نمونه  کاربردی از کارگزاری

یکی از مهم‌ترین گروه‌های که جزء گروه کارگزاران هستند و خدمات زیادی را در گروه کاری خودشان عرضه می‌کنند کارگزاران بنگاه‌های املاک و مستغلات است.

این افراد طیف وسیعی از فعالیت‌ها را برای فروش کالای مشتریان خود و یا پیدا کردن یک نمونه مناسب با نیازهای سرمایه‌گذار انجام می‌دهند. در واقع این افراد املاک را قیمت‌گذاری می‌کنند و تبلیغات لازم را جهت فروش ملک موردنظر انجام می‌دهند.

همچنین شرایط لازم جهت بازدید مشتریان ازملک موردنظر را آماده می‌کنند و درنهایت با فروش ملک، پورسانت خود را دریافت کند.

همان‌طور که شاهد هستیم ماهیت کار کارگزاران یا بروکرها چیزی شبیه به ماهیت کار دلالان یا نمایندگان است. البته عده‌ای از افراد هم ماهیت این کار را در قالب عقد وکالت و یا ماده 10 قانون مدنی توجیه می‌کنند.

چیزی که دراین‌بین بسیار مهم است داشتن یک قرارداد منسجم و استاندارد قانونی است که با عنوان قرارداد کارگزاری شناخته می‌شود.

در قرارداد کارگزاری روابط بین بروکر و مشتری و همچنین شرایط همکاری مشخص می‌شود.

نمونه رای ابطال سند رهنی

اینکه چگونه بتوانیم قراردادی قانونی تنظیم کنیم که تمام حقوق و تعهدات طرفین را به‌وضوح ترسیم کند و جایی برای تفاسیر متعدد باقی نگذارد قطعاً به دانش و تجربه وکیل شکایت از بروکر و کارگزار نیاز است.

قرارداد کارگزاری

بروکر (broker) در لغت به معنای دلال است که در قرارداد کارگزاری به اصطلاح کارگزار نامیده می‌شود. قرارداد کارگزاری از جمله قراردادهایی است که در عالم حقوق و تعهدات کمتر به ماهیت آن پرداخته شده است. شاید علت اصلی این امر اختلاف‌نظر حقوق‌دانان در ماهیت این قرارداد و یا جدید بودن آن باشد.

تعریف کارگزار

کارگزار یکی از طرفین اصلی قرارداد کارگزاری است. کارگزار در واقع نقش واسطه و نمایندگی را میان افراد در بازار کسب و کار ایفا می‌کند.

افراد غالباً در میادینی که قدرت کافی و لازم برای حضور را ندارند و یا به عبارت دیگر از اعتبار و توان کافی برای شرکت در این رویدادها برخوردار نیستند، به دنبال کسانی می‌گردند که از طریق آنها بتوانند به صورت غیر مستقیم وارد عرصه رقابت شوند و موفقیت خود را بیشتر تضمین کنند.

ماهیت حقوقی  قرارداد کارگزاری

حقوقدانان در ماهیت قرارداد کارگزاری مانند خیلی از مسائل نوظهور دیگر عالم حقوق اختلاف نظر داشته و هریک آن را در قالب خاصی جای داده اند که دسته بندی‌های آن به شرح زیر است:

وظایف کارگزار

کارگزار در طول مدت قرارداد وظیفه مشاوره و راهنمایی طرف مقابل را به عهده دارد تا او را به سر منزل مقصود برساند. در این راستا کارگزار می بایستی بسته به موضوع اصلی قرارداد امور بازرگانی و بازار‌سازی را در قالب شروط قرارداد انجام دهد.

از دیگر وظایف وی می توان به جذب سرمایه‌گذار و تنظیم روند فروش کالا یا خدمات موضوع قرارداد اشاره کرد.

کارگزاری

کارگزار در خلال پیشبرد اهداف قرارداد باید اقدامات لازم را به عنوان واسطه ای که از طرف افراد انتخاب شده انجام دهد. وی موظف است به عنوان مثال جلسات منظم مشاوره برگزار نماید، مدیریت مالی پروژه را بر عهده بگیرد و در نهایت بهترین گزینه را به عنوان مشاوری امین پیش روی طرف مقابل خود قراردهد.

کلاهبرداری سرمایه گذاری در بورس

وظایف طرف مقابل در قرارداد کارگزاری

طرف مقابل کارگزار در قرارداد کارگزاری باید ضمن اعتماد به مهارت و دانش کارگزار، از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های او نهایت استفاده را برده و همکاری‌های لازم را با کارگزار برای به ثمر رسیدن هدف قرارداد انجام دهد.

اطلاعات لازم را در اختیار او نهد و به عملکرد او اعتماد کافی داشته باشد.

از جمله حقوقی که می‌توان برای کارگزار در مقابل طرف دیگر قرارداد قائل شد، شرط منع ورود او به قراردادی است که قبلاً توسط کارگزار کارسازی شده بوده و در آن زمان به دلیلی به نتیجه نرسیده است. یعنی ممکن است در اثر معرفی و ارتباطاتی که کارگزار فراهم کرده‌است، در آینده تفاهماتی میان افراد منعقد شود بدون آن که برای کارگزار سهم و نقشی در نظر گرفته باشند.

در هر صورت چون ارتباط اولیه توسط کاگزار شکل گرفته‌است، وی مستحق دریافت حق الزحمه خود خواهد بود.

البته ذکر این شرط در ضمن قرارداد، ظریف کاری های خاصی نظیر در نظر داشتن زمان مناسب سپری شده از اتمام تاریخ قرارداد کارگزاری را شامل می‌شود.

حق الزحمه کارگزار

کارگزار در ازای خدماتی که به عنوان واسطه و میانجی قرارداد کارگزاری اصلی ارائه می‌دهد، مستحق حق الزحمه‌ای است که بنا بر توافق افراد ضمن قرارداد کارگزاری باید به وی پرداخت شود. راه های زیادی برای این امر وجود دارد اما برای مثال می‌توان به روش زیر که از کامل ترین فروض پرداخت است، اشاره کرد:

کارگزار در خلال قرارداد کارگزاری ساعت‌های زیادی را صرف مشاوره و کارسازی در جهت تحقق هدف اصلی قرارداد می‌نماید. صرف نظر از اینکه تلاش‌های او منجر به نتیجه بشود یا خیر، در قبال آن‌ها لایق دریافت حق الزحمه است.

نمونه دادخواست بطلان قرارداد مشارکت مدنی

اما در صورتی که این تلاش‌ها و مشاوره‌ها به بار نشیند و قراردادی اعم از فروش کالا یا خدمات و … منعقد گردد می‌توان درصدی از مبلغ اصلی قرارداد را به عنوان دستمزد کارگزار در نظر گرفت.

کارگزار کیست؟

کارگزار یا بروکر، شخصی  یا بنگاه اقتصادی است که در ازای دریافت مبلغی، برای یک سرمایه‌گذار کالا یا خدمات موردنظر را خریداری می‌کند، یا به نمایندگی از یک فرد یا بنگاه دیگر، کالاهای وی را به فروش می‌رساند.

آیا کارگزار مستحق دریافت حق‌الزحمه است؟

کارگزار در ازای خدماتی که به عنوان واسطه و میانجی قرارداد کارگزاری اصلی ارائه می‌دهد، مستحق حق الزحمه‌ای است.

کلاهبرداری در بورس، کلاهبرداری از طریق فارکس، کلاهبرداری اینترنتی، کلاهبرداری تریدرینگ، 

دفتر وکالت وکیل آنلاین کارگزاری های بورس و  وکیل شکایت از بروکر کارگزار در تهران

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمد رضا مهری

دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز.

مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی سازمان بورس

عضویت شهروندان در بزرگترین جامعه حقوقی آنلاین کشور و برخورداری از تخفیف مشاوره و حق الوکاله.

امکان عضویت وکلای دادگستری و کارشناسان رسمی جهت معرفی به جامعه پس از تایید هیات مدیره.

قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.

خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.

خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.

معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران.

بهترین وکیل کیفری تهران

بهترین وکیل ملکی تهران

وظایف ستاد تسهیل و رفع موانع تولید

بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران

بهترین وکیل خانواده تهران

بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر

بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور

بهترین وکیل فرجام خواهی

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین بورس در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663628

021-88796143

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی شرکت های کارگزاری

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص بورس

09120067664

09120067665

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل شکایت از بروکر کارگزار

 وکیل شکایت از بروکر کارگزار  وکیل شکایت از بروکر کارگزار  وکیل شکایت از بروکر کارگزار  وکیل شکایت از بروکر کارگزار  وکیل شکایت از بروکر کارگزار  وکیل شکایت از بروکر کارگزار  وکیل شکایت از بروکر کارگزار  وکیل شکایت از بروکر کارگزار  وکیل شکایت از بروکر کارگزار  وکیل شکایت از بروکر کارگزار  وکیل شکایت از بروکر کارگزار  وکیل شکایت از بروکر کارگزار  وکیل شکایت از بروکر کارگزار  وکیل شکایت از بروکر کارگزار  وکیل شکایت از بروکر کارگزار  وکیل شکایت از بروکر کارگزار 

کارگزار کیست؟

کارگزار یا بروکر، شخصی یا بنگاه اقتصادی است که در ازای دریافت مبلغی، برای یک سرمایه‌گذار کالا یا خدمات موردنظر را خریداری می‌کند، یا به نمایندگی از یک فرد یا بنگاه دیگر، کالاهای وی را به فروش می‌رساند.

آیا کارگزار مستحق دریافت حق‌الزحمه است؟

کارگزار در ازای خدماتی که به عنوان واسطه و میانجی قرارداد کارگزاری اصلی ارائه می‌دهد، مستحق حق الزحمه‌ای است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *