وکیل متخصص قرارداد حمل و نقل

وکیل متخصص قرارداد حمل و نقل

وکیل متخصص قرارداد حمل و نقل


4.9/5 - (61 امتیاز)

با معرفی وکیل متخصص قرارداد حمل و نقل همراه شما هستیم.

امروزه با رشد اقتصاد جهانی و با گسترش و پیشرفت معاملات تجاری بیش از پیش اهمیت حمل و نقل کالا در مبادلات احساس می‌شود. برای تحویل اجناس و کالاهایی که موضوع معامله‌ی آن‌ها است، نیازمند ورود اشخاص دیگری برای حمل آن اجناس است که معمولا در این گونه موارد این کار را به شرکت‎هایی که کار حمل و نقل را انجام می‌دهند، می‌سپارند. برای به وجود آمدن این رابطه باید قرارداد حمل و نقل بین سه طرفه ارسال کننده کالا، متصدی حمل و نقل و گیرنده ایجاد می‌شود.

نکات مهم وکیل متخصص قرارداد حمل و نقل

دفتر وکیل متخصص قرارداد حمل و نقل در تهران کجاست؟

خدمات موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان در قراردادهای بین المللی چیست؟

بهترین وکیل متخصص قرارداد حمل و نقل در تهران کیست؟

 قرارداد حمل و نقل در قانون تجارت

طبق بند ۲ از ماده ۲ قانون تجارت حمل و نقل به هر گونه که باشد، خواه از طریق خشکی و دریا یا هوا، عملیات تجاری محسوب می‌شود. از نظر قانون تجارت قرارداد حمل و نقل از تعامل سه طرف ایجاد می‌شود:

ارسال کننده

متصدی حمل و نقل

گیرنده

دریافت مشاوره حقوقی

ارسال کننده

ارسال کننده کسی است که به نام یا به حساب خود با متصدی حمل و نقل قرارداد بسته است و کالا را به او تحویل داده است.

وکیل کلاهبرداری منطقه 3

ارسال کننده دارای وظایف و مسئولیت‌هایی است که به شرح زیر است:

ارسال کننده باید اطلاعات آدرس گیرنده را به همراه شماره تلفن او در اختیار متصدی حمل و نقل قرار دهد.

ارسال کننده باید آدرس و مشخصات مکانی را که در پی توافق با گیرنده مشخص شده است به متصدی حمل و نقل اطلاع دهد.

ارسال کننده باید مشخصات دقیق کالا از جمله: تعداد، مقدار، وزن، و ارزش کالا را به اطلاع متصدی حمل و نقل برساند و همچنین اگر کالا با ارزش یا فاسد شدنی یا خطرناک و آتش‌زا باشد باید متصدی حمل و نقل را از این شرایط مطلع سازد و اگر این اطلاعات را در اختیار او قرار ندهد، در صورت ورود هر خسارت، فرده ارسال کننده مقصر می‌باشد.

در خصوص بسته‌بندی کالا نیز باید بیان کرد که مسئولیت بسته‌بندی کالا به عهده‌ی ارسال کننده است و اگر خسارتی ناشی از عدم بسته‌بندی مناسب به وجود آید، مسئولیت آن با ارسال کننده می‌باشد. البته اگر این خسارت ناشی از بارگیری و یا بارچینی نامناسب باشد، متصدی حمل و نقل مسئول است.

اگر در پی ارسال کالا آسیبی به آن وارد شود که ناشی از قصور متصدی حمل و نقل باشد، او مسئول جبران خسارت به عمل آمده می‌باشد. ارسال کننده می‌تواند علیه متصدی و یا شرکت باربری که آن متصدی را معرفی کرده شکایت کند؛ شکایت چه علیه متصدی حمل و نقل صورت گیرد چه علیه شرکت باربری، جبران خسارت متوجه متصدی حمل و نقل می‌باشد.

متصدی حمل و نقل

وکیل متخصص قرارداد حمل و نقل

متصدی حمل و نقل کسی است که در مقابل اجرت، حمل اشیاء یا اشخاص را برعهده می‌گیرد. طبق ماده ۳۸۴ قانون تجارت مهمترین وظایف متصدی حمل و نقل به شرح زیر است:

خرید ملک در کانادا

متصدی حمل و نقل از زمان دریافت کالا تا زمان تحویل آن به شخص گیرنده نسبت به آن کالای مورد نظر مسئول است. زمانی‌که متصدی حمل و نقل کالا را به مقصد مورد نظر رسانید، باید به گیرنده اطلاع دهد تا آن را تحویل بگیرد.

اگر خسارتی به کالای در حال حمل وارد شود یا کالا تلف شود، متصدی حمل و نقل نسبت به آن مسئول است؛ مگر این‌که ثابت کند که در تلف شدن یا ورود خسارت تقصیری نداشته است.

اگر پس از آن‌که متصدی کالا را به مقصد رساند اما گیرنده آن را قبول نکرد و یا مخارج حمل را نپرداخت، طبق ماده ۳۸۴ قانون مدنی متصدی حمل و نقل باید این جریان را به اطلاع ارسال کننده برساند و تا زمانی که تصمیم‌گیری شود آن مال نزد متصدی حمل و نقل باقی می‌ماند. اما در این فاصله مسئولیت هر عیب و نقصی که بر کالا وارد شود دیگر با ارسال کننده است.

اگر مالی که در حال ارسال است، در حال خرابی باشد و یا ارزش آن نسبت به هزینه‌ای که باید برای نگهداری آن پرداخت شود کمتر باشد، متصدی موظف است با اطلاع دادستان محل و نظارت ایشان، آن مال را به فروش برساند و ارسال کننده و هم گیرنده را از این امر مطلع سازد.

گیرنده

گیرنده نیز کسی است که متصدی حمل و نقل کالای به امانت گرفته را باید به او تحویل دهد. گیرنده‌ی کالا نیز در هنگام تحویل کالا باید به دقت از صحت و سلامت کالا مطمئن شود و بعد از آن را تحویل بگیرد. از نظر عقلانی در صورتی که گیرنده کالا را از متصدی حمل و نقل تحویل گرفت و هزینه‌ها را نیز پرداخت کرد، دیگر دعوایی علیه متصدی پذیرفته نیست.

بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز

اما قانون برای زمانی که متصدی حمل و نقل با فریب کالای آسیب دیده را به گیرنده تحویل می‌دهد، به مدت هشت روز پس از تحویل کالا به گیرنده فرصت می‌دهد تا این امر را به متصدی اطلاع دهد؛ در واقع به مدت هشت روز پس از تحویل می‌تواند علیه متصدی شکایت کند. اما اگر در همان زمان تحویل، گیرنده متوجه نقض کالا شود و آن را تحویل نگیرد یا کلاً کالای در دست متصدی گم شود و یا این‌که متصدی تأخیر در ارسال کالا داشته باشد، گیرنده تا مدت یک سال می‌تواند از متصدی شکایت کرده و خسارت وارده را دریافت نماید.

 نحوه پرداخت هزینه‌ی حمل و نقل

معمولا پرداخت هزینه‌ی حمل و نقل بر عهده‌ی ارسال کننده است مگر این‌که  توافق دیگری شده باشد. ارسال کننده موظف است کل مبلغ مندرج در بارنامه را بلافاصله پس از بارگیری به صورت علی‌الحساب و ما بقی را پس از کسورات قانونی ظرف مدت 15 روز از تاریخ تحویل محموله پرداخت کند.کسورات قانونی شامل موارد زیر است:

به اندازه‌ی 5/5 درصد از کل اجرت حمل و نقل که توسط ارسال کننده پرداخت شده بابت مالیات کسر و به حساب وزارت امور اقتصادی و دارایی واریز خواهد شد.

پرداخت حق تمبر بارنامه به عهده‌ی مؤسسه صادرکننده بارنامه است.

پرداخت عوارض شهرداری، هلال احمر، باسکول به عهده‌ی متصدی حمل و نقل است و متصدی موظف به ذکر آن‌ها در بارنامه و کسر از پس کرایه و پرداخت به مرجع مربوطه است.

قانون راجع به تأسیس شرکتهای سهامی حمل و نقل

‌ماده واحده – به وزارت راه و ترابری اجازه داده می‌شود که نسبت به تأسیس شرکتهای حمل و نقل مشروحه زیر اقدام نماید:

اعتبار طلاق ایرانیان در خارج از کشور

‌الف – شرکت سهامی حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران به منظور اعمال نظارت و رفع تنگناهای مربوط به حمل و نقل کالاهای اساسی از مبادی‌ورودی کشور به مناطق جنگی و محروم و دورافتاده و در مواقع حساس.

ب – شرکت سهامی حمل و نقل بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران – به منظور اعمال نظارت و انجام امور مربوط به حمل و نقل قسمتی از‌کالاهای صادراتی و وارداتی کشور.

ج – شرکت سهامی حمل و نقل جاده‌ای یخچالدار – به منظور اعمال و نظارت و انجام امور مربوط به حمل و نقل قسمتی از مواد فاسد شدنی.

‌تبصره 1 – شرکتهای بند الف و ب هر کدام حداکثر تا ظرفیت 500 دستگاه کامیون و شرکت بند ج تا ظرفیت 300 دستگاه قابل توسعه می‌باشند.

‌تبصره 2 – اساسنامه شرکتهای فوق‌الذکر پس از تأیید شورای عالی هماهنگی ترابری کشور بایستی به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

‌تبصره 3 – مجمع عمومی شرکتهای فوق از وزرای راه و ترابری – بازرگانی – کشاورزی و عمران روستایی – اقتصاد و دارایی و مشاور و سرپرست‌سازمان برنامه و بودجه تشکیل

خواهد شد و ریاست مجمع با وزیر راه و ترابری خواهد بود.

‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و سه تبصره در جلسه روز دوشنبه نهم اسفند ماه یک هزار و سیصد و شصت و یک با حضور شورای محترم نگهبان به‌تصویب مجلس شورای اسلامی

رسید.

‌رئیس مجلس شورای اسلامی – اکبر هاشمی

وکیل متخصص قرارداد حمل و نقل

دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمد رضا مهری

دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز.

مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی

مشاوره مهاجرتی آنلاین

عضویت شهروندان در بزرگترین جامعه حقوقی آنلاین کشور و برخورداری از تخفیف مشاوره و حق الوکاله.

امکان عضویت وکلای دادگستری و کارشناسان رسمی جهت معرفی به جامعه پس از تایید هیات مدیره.

قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.

خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.

خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.

معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران.

بهترین وکیل کیفری تهران

بهترین وکیل ملکی تهران

بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران

بهترین وکیل خانواده تهران

بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر

بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور

بهترین وکیل فرجام خواهی

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663628

021-88796143

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی قرارداد حمل و نقل

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص قراردادهای بین المللی

09120067664

09120067665

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل متخصص قرارداد حمل و نقل

وکیل متخصص قرارداد حمل و نقل وکیل متخصص قرارداد حمل و نقل وکیل متخصص قرارداد حمل و نقل وکیل متخصص قرارداد حمل و نقل وکیل متخصص قرارداد حمل و نقل وکیل متخصص قرارداد حمل و نقل وکیل متخصص قرارداد حمل و نقل وکیل متخصص قرارداد حمل و نقل وکیل متخصص قرارداد حمل و نقل وکیل متخصص قرارداد حمل و نقل 

6 دیدگاه

  • سلام جناب وقت بخیر
    ما با یک شرکت حمل و نقل بین المللی قرار داد بستیم تا دوپارت جنس برای ما به امارات منتقل کنن
    که یک‌پارت برنج بوده که حدود ۳۰۰ تن وزنش بود
    و یک پارت زعفران بوده که حدود ۴۰۰ بسته با گرم و وزن های مختلف بوده هر دو بار باهم ارسال شده الان شرکت حمل و نقل مدعی برنج ها سالم مونده آپا زعفران ها تو مسیر رفت بسته آسیب خوردن و حدود ۱۰۰ بسته از بین رفت که این ۱۰۰ بسته خودش قیمت بالایی داره و الان میگن ما مسئول نیستیم ولی من بارنامه دارم آیا میتونم شکایت کنم و وکیلی هست من بتونم باهاشون مشاوره بشم ؟

    • سلام دوست عزیز
      متصدی حمل و نقل از زمان دریافت کالا تا زمان تحویل آن به شخص گیرنده نسبت به آن کالای مورد نظر مسئول است. زمانی‌که متصدی حمل و نقل کالا را به مقصد مورد نظر رسانید، باید به گیرنده اطلاع دهد تا آن را تحویل بگیرد. اگر خسارتی به کالای در حال حمل وارد شود یا کالا تلف شود، متصدی حمل و نقل نسبت به آن مسئول است؛ مگر این‌که ثابت کند که در تلف شدن یا ورود خسارت تقصیری نداشته است. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو تایم‌مشاوره با وکیل متخصص این امر جناب آقای دکتر مهری با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام
    خسته نباشید من یک طوطی سخن گو از کنیا خریداری کردم و قرار بود این برای من یک شرکت حمل و نقل بین المللی به ایران بیاره دیروز خبر دارن که تو راه طوطی مرده من این طوطی ۱۰ هزار دلار خریداری کرده بودم و خسارت شدیدی به من وارد شده ایا امکان مطالبه خسارت وجود دارد ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      مطابق قانون اگر خسارتی به کالای در حال حمل وارد شود یا کالا تلف شود، متصدی حمل و نقل نسبت به آن مسئول است؛ مگر اینکه ثابت کند که در تلف شدن یا ورود خسارت تقصیری نداشته است.

  • سلام وقت بخیر من مسئول روابط عمومی یکی از باربری های بزرگ تو خیابان شوش هستم و ما با یک مجموعه لوزام خانگی فروش اینترنتی همکاری میکنیم که کالا رو به شهرستان ارسال میکنن و هفته قبل ۵ تا  از دستگاه‌های تلویزیونی که ارسال شده بود شکستن  با اینکه متذکر داده بودیم بسته بندی ها بسیار بد و کالا رو آسیب پذیر میکنه گوش نکردن. الان مسئولیت با کیه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      قاعدتا متصدی حمل و نقل کالا در صورتی که کالا را بدون قید عدم مسئولیت حمل نماید، ضامن خسارت خواهد بود مگر اینکه ثابت کند خسارت به دلیل قوه قهریه بوده و یا قصور فرستنده یا گیرنده کالا را ثابت کند. ولیکن برای ارائه نظر قطعی نیاز به بررسی مدارک و مستندات میباشد. شما میتوانید جهت رزرو تایم مشاوره با وکیل متخصص این امر با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *