قوانین تعمیر آپارتمان

قوانین تعمیر آپارتمان

قوانین تعمیر آپارتمان


5/5 - (39 امتیاز)

امروز با موضوع قوانین تعمیر آپارتمان با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

هر ملک چه در صورت استفاده و چه بازمانده از سالیان گذشته به مرور زمان دچار نوعی استهلاک می‌شود.

استهلاک ساختمان را برای زندگی سخت و غیر قابل استفاده می‌کند.

بنابراین بیشتر مردم و مالکان یک ساختمان اقدام به بازسازی ملک مستهلک و قدیمی می‌کنند.

اقداماتی که افراد برای بازسازی ملک خود انجام می‌دهند؛ می‌بایست بر اساس قانون و نظم پیش برود. چرا که صرف هزینه‌های زیاد و تغییرات اساسی که در اثر بازسازی بوجود می‌آید نیازمند وجود یک قرارداد داد است تا بتوان محلی برای استناد و اطمینان در جهت کار زیادی ارائه شده و هزینه‌های بسیار زیاد صرف شده وجود داشته باشد.

بنابراین دلایل چندی وجود دارد که ما را مجاب می‌کند تا برای هر نوعی از تغییر در خانه و بازسازی آنچه دیگر فرسوده و قدیمی شده است؛ میان پیمانکار و کارفرما در پروژه بازسازی ساختمان قرارداد پیمانکاری تنظیم شود و در آن تمامی مسایل مورد توجه قرار گرفته و قید شود. این قرارداد نیز همانند هر نوعی از قرارداد ضمانت بخش عملیات و حقوق طرفین خواهد بود.

ساختمان در اثر گذر زمان و استفاده از آن دچار فرسودگی می‌شود.

مالکین و ساکنین ساختمان‌های فرسوده به علت مشکلاتی که ممکن است در اثر این فرسودگی‌ها برای کیفیت زندگیشان اتفاق بیافتد اقدام به انجام عملیات بازسازی ساختمان می‌کنند به همین جهت در این مسیر با مسایلی روبرو خواهند شد یکی از مهم‌ترین مسایلی که در این مسیر می‌بایست به آن توجه نمایند این است که هر اقدامی در جهت تغییرات ساختمان از تعمیرات جزیی تا بازسازی و تغییرات اساسی باید براساس اصول پیش برود و برخی از این اقدامات به دلایلی نیاز به دریافت مجوز برای ادامه فعالیت دارند.

در همین جهت در ادامه درباره قوانینی که می‌بایست در بازسازی ساختمان به آن‌ها توجه نمود صحبت خواهیم کرد.

تملک اراضی توسط شهرداری

پیش از شروع هر اقدام در جهت تعمیرات ساختمان لازم است که میزان و نوع خسارت و همچنین کار و تعمیری که می‌طلبد بین افراد یا فردی که در پی تعمیرات است و کسی که موظف می‌شود این تعمیرات را انجام دهد مورد بحث قرار بگیرد و قرارداد تنظیم شود. انعقاد یک قرارداد بین طرفین اهمیت زیادی دارد و لازم است که قرارداد نوشته شود و نکاتی که ممکن است در طی عملیات پیش بیاید در آن قید شود. یک قرارداد می‌تواند سندی باشد برای پیشبرد صحیح یک عمل و همچنین ضامن کار فردی که به تعمیرات را انحام می‌دهد و ضامن فردی که خواهان و نیازمند تعمیر است. در ادامه درباره این که چرا انعقاد قرارداد پیمانکاری ساختمان اهمیت و ضرورت دارد صحبت خواهیم کرد.

نکات مهم قوانین تعمیرات آپارتمان

دفتر وکیل متخصص قوانین آپارتمان کجاست

نحوه تنظیم قرارداد تعمیرات آپارتمان

هزینه تعمیرات آپارتمان به چه شکل تنظیم می‌شود؟

قرارداد تعمیرات ساختمان به چند شکل می‌تواند منعقد شود؟

قراردادی که برای انجام تعمیرات در ساختمان لازم است که منعقد شود ممکن است به دو صورت زیر انجام گیرد:

– تعمیرات و بازسازی ساختمان با استفاده از مصالح ساختمانی

– تعمیرات و بازسازی ساختمان بدون استفاده از مصالح ساختمانی

 قرارداد تعمیرات ساختمان با استفاده از مصالح چگونه خواهد بود؟

در قرارداد تعمیرات ساختمان با استفاده از مصالح ساختمانی به قرارداد بازسازی درصدی نیز شهرت دارد به این صورت خواهد بود که کارفرما با برآورد کردن هزینه‌ها مبلغی را در اختیار کارفرما تعمیرات ساختمان قرار می‌دهد و پیمانکار موظف می‌شود که صفر تا صد تعمیرات را بر عهده بگیرد و از همان مبلغی که کارفرما در اختیارش قرار داده است در این راستا استفاده نماید.

همه هزینه‌هایی که پیمانکار در طی مراحل تعمیرات انجام می‌دهد لازم است با فاکتور به کارفرما ارایه شود.

حق الزحمه نیروی کاری که کارفرما برای انجام کار مشغول به فعالیت می‌کند نیز ممکن است بنا بر قراردادی که بین پیمانکار و کارفرما منعقد شده است توسط پیمانکار پرداخت شود و یا این که خود کارفرما بنابر قرارداد دستمزد آن‌ها را پرداخت نماید.

قرارداد تعمیرات ساختمان بدون مصالح ساختمانی چگونه انجام می‌گیرد؟

در این فرایند و قرارداد در تعمیرات ساختمان کارفرما خود وظیفه تهیه مصالح ساختمانی را بر عهده می‌گیرد و تنها مبلغی را برای کار به پیمانکار پرداخت می‌کند و همچنین وظیفه استخدام و پیدا کردن کارگران برای پیشبرد کار نیز بر عهده خود کارفرما خواهد بود. کارفرمایانی که خودشان توانایی پیدا کردن این موارد را دارند و در پی پیش برد کارهای تعمیرات ساختمان به صورت اقتصادی هستند می‌توانند از این نوع قرارداد استفاده نمایند.

بهترین وکیل ملک چالوس

در قرارداد پیمانکاری تعمیرات ساختمان چه نکاتی را باید لحاظ کرد؟

قوانین تعمیر آپارتمان

هنگامی یک مشکل در ساختمان نیاز به تعمیرات اساسی و کلی دارد لازم است که طی یک قرارداد قید شود چه اقداماتی قرار است صورت بگیرد. بنابراین طرفین در قراداد تمامی هزینه‌هایی که ممکن است در حین عملیات تعمیر رخ بدهد را به صورت ریز و حساب شده برآورد خواهند کرد و در قرارداد وارد خواهد شد. پس از این که هزینه‌های همه کارها در قرارداد قید شد لازم است که در آن مبلغی که مورد توافق قرار گرفته است بررسی شود و نحوه پرداخت مبلغ به کارگر و یا فردی که قرار است تعمیرات را انجام دهد لحاظ شود.

پس از قید مواردی که درباره پرداختی هزینه‌های کار بود لازم است که در قرارداد قید شود این عملیات در چه مدت زمانی قرار است انجام شود. در بخشی از قرار پیمانکار عملیات تعمیراتی لازم است تعهداتی نیز داشته باشد که در قرارداد با توجه به آنچه که بین طرفین وجود دارد نوشته شده و مورد توافق طرفین قرار می‌گیرد. همچنین در انتها درباره مشخصات و محل سکونت طرفین اطلاعات صادقی لازم است تا قرارداد رسمیتی قابل استناد پیدا کند.

چرا باید قرارداد پیمانکاری ساختمان وجود داشته باشد؟

از آنجایی که هر کار و عملیاتی که بین چند نفر صورت می‌گیرد لازم دارد که برخی مسائل بین آن‌ها روشن شود و مورد توافق قرار بگیرد. همچنین زمانی که یک کار حساسیت بالا داشته باشد و چند و چون عمل آن ممکن است منافع و حقوق بسیاری از افراد تحت تاثیر قرار دهد؛ وجود قرارداد می‌تواند یک تعهد و یک وسیله برای استناد باشد.

بنابراین در تعمیرات ساختمان نیز ممکن است این عملیات به اندازه‌ای حساس و مهم باشد که حقوق همه افراد ساکن در یک ساختمان را درگیر کند و یا ممکن است به دلیل اهمیت بالا در آن هزینه‌هایی شکل بگیرد که نیاز به یک قرارداد داشه باشد تا بتواند به طور دقیق گفت که چه اقداماتی صورت گرفته است. وجود قرارداد می‌تواند از ایجاد هزینه‌های زیاد جلوگیری کند و بسیاری از مسائل که درباره پرداخت دستمزد نیز ممکن است رخ بدهد کمتر شود و یا در صورت شاکی شدن یکی از طرفین قرارداد قرارداد به ثبت رسیده می‌تواند در بسیاری از موارد پاسخگو این مسایل باشد.

تایید اقاله

قوانینی که برای بازسازی ساختمان وجود دارد کدامند؟

اقداماتی که در جهت بازسازی ساختمان انجام می‌گیرد لازم ست که از نظر قانونی مورد توجه قرار بگیرد.

چرا که هر نوعی از بازسازی و ساخت و ساز در منزل دارای قوانین خاصی است.

عدم توجه به این مسائل می‌تواند باعث درگیری قانونی شود.

بنابراین در هر یک از مراحل بازسازی، از همان ابتدا برای تخریب آن بخش منزل لازم است که مجوز لازم برای تخریب را از شهرداری دریافت کرد.

برای دریافت این مجوز پروانه تخریب لازم است که ملک مورد بررسی یک فرد متخصص قرار بگیرد.

تا بتوان برای دریافت پروانه اقدام نمود و نهایت نیز به امضا همان فرد متخصص برسد.

بنابراین اقداماتی که می‌توانند مسائلی را به دنبال داشته باشند نباید بدون نظارت صحیح و قانونی و به صورت غیر قانونی انجام گیرد چرا که علاوه بر این که ممکن است بدون داشتن استانداردهای قانونی از نظر مالی و جانی برای افراد ساکن در ساختمان خطراتی به دنبال داشته باشد می‌تواند خسارت‌ها و جریمه‌هایی را نیز شامل شود.

برای یک بازسازی موفق چه باید کرد؟

پیش از شروع اقدامات مربوط به بازسازی منزل لازم است که بدانید چطور و با رعایت چه مسائلی می‌توان این عملیات را نیز به صورت صحیح به اتمام رساند. بیشتر از آن که شما تنها استهلاک‌ها و مشکلات پیش آمده در ساختمان را تغییر دهید و بازسازی انجام دهید نکته مهم این است که این بازسازی موفقیت آمیز باشد و بتواند کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. برخی نکات هستند که می‌توانند به شما کمک کند که چطور به این موفقیت دست پیدا کنید.

شاید بتوان در یک توضیح کلی گفت در ابتدا لازم است شما درباره هزینه‌ها برآورد کنید و بدانید که چه میزان هزینه می‌تواند شما را به آنچه که می‌خواهید برساند همچنین دانستن این که چه می‌خواهید نیز می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. بنابراین توجه کردن به برخی نکات می‌تواند هدف بازسازی شما را بسیار دست یافتنی‌تر و با سهولت بیشتری انجام دهد.

قوانین و مقررات ساختمان سازی

مشاوره حقوقی ملک شهر قدس

پیمانکار باید نسبت به قوانین مقرراتی که در زمینه ساخت و ساز وجود دارد اطلاعات کافی داشته باشد و بتواند با توجه به آنچه که هدف عملیات است و قوانین متفاوتی که ممکن است بسته نوع عملیات وجود داشته باشد؛ برنامه ریزی صحیح داشته باشد.

یکی از کارهایی که پروژه را می‌تواند بدون دردسر پیش ببرد همین توجه کافی به قوانین و مقررات است.

قوانین تعمیر آپارتمان

تنظیم هزینه‌ها با بودجه اصلی

پیمانکار در همان برنامه ریزی کلی خود باید بتوان با توجه به مقدار بودجه‌ای که در اختیار دارد برنامه ریزی خود را انجام دهد. توجه به میزان هزینه‌ها و مخارج باید به گونه‌ای باشد که عملیات با توجه به مدت زمانی که در قرارداد قید شده به اتمام برسد و در طی این عملیات هزینه‌ای کلان به صورت غیر منتظره پیش نیاید.

پیمانکار ساختمان چه وظایفی دارد؟

برای این که پروژه ساخت و ساز به خوبی و بر اساس قرارداد در مدت زمان مشخصی به پیش برود؛ پیمانکار موظف می‌شود که کارهایی را انجام دهد. کارهایی که پیمانکار وظیفه دارد به آنها عمل کند از استخدام کارگران و افراددیگر در پروژه است تا برنامه ریزی صحیح و روند مرحله به مرحله در پیشبرد کارها.

 مسائل مربوط به مصالح ساختمانی

پیمانکار اگر به عنوان یک پیمانکار عمومی مشغول به کار شده است و در قراداد نیز به این موضوع اشاره شده است وظیفه دارد که مصالح مورد نیاز را خودش با مبلغی که کار فرما در اختیار وی گذاشته است تهیه کند. این که یک کارفرما تا چه اندازه از بازار خرید مصالح مطلع است و یا می‌تواند با حداقل هزینه نتیجه بهتری ارائه دهد به سابقه و توانایی‌های وی باز می‌گردد. همچنین ارتباط موثر با افرادی که در زمینه فروش مصالح فعالیت می‌کنند؛ می‌تواند راه را برای پیمانکار ساده‌تر نماید

پیمانکار عمومی

پیمانکار عمومی به فردی حقیقی و یا یک شرکت پیمانکاری گفته می‌شود که با امضاء یک قرارداد میان کارفرما و خودشان موظف می‌شوند پروژه را بر اساس انچه که در نقشه و برنامه ریزی پروژه وجود دارد به پیش ببرند. در کل پیمانکاری عمومی و کلی به پیشبرد کلی عملیات می‌پردازند و نقشه کلی و یا مسائل مربوط مخارج را مدیریت خواهد کرد.

پیمانکار جزیی

پیمانکاران جزء به انجام کارهای جزئی در یک پروژه بزرگتر می‌پردازند.

کسی که به صورت جزئی و مقطعی به مدیریت یک عملیات می‌پردازد پیمانکار جزء نامیده می‌شود.

فروش اراضی موقوفی

به عنوان مثال اگر در یک پروژه ساخت و ساز کلی بخشی از کار نیاز به انجام کارهایی دیگر.

مثل تعمیرات تخصصی داشته باشد پیمانکاری برای این کار موظف می‌شوند تا عملیات را به پایان برساند.

اصلی ترین مسئولیت پیمانکار ساختمان چیست؟

مهم‌ترین مسئولیت یک پیمانکار این است که بتواند تمامی مراحل مربوط به عملیات را برنامه ریزی صحیح کند و همه فعالیت‌های افرادی که در عملیات به کار گرفته شده اند را بررسی نماید. بنابراین شاید داشتن سابقه مفید در این راستا بتواند بسیار مفید فایده باشد. در نهایت برای این که برنامه‌ای که پیمانکار برای کارها در نظر می‌گیرد؛ می‌بایست بر اساس قوانین و ضوابطی باشد که در این حیطه وجود دارد.

قوانین تعمیر آپارتمان

دفتر وکالت وکیل آنلاین دعاوی ملکی و قوانین تعمیر آپارتمان در تهران

دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.

ارائه منظم اطلاعات و مشاوره حقوقی رایگان صرفا از طریق درج مقالات علمی حقوقی.

امکان مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در همه ساعات شبانه روز.

مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی پس از تعیین وقت قبلی.

قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.

خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.

خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.

معرفی بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر.

معرفی بهترین وکیل اعاده دادرسی کیفری و حقوقی در تهران

معرفی بهترین وکیل دعاوی بانکی و پولی.

معرفی بهترین وکیل ملکی.

معرفی بهترین وکیل قراردادهای مشارکت در ساخت.

معرفی بهترین وکیل دادسرای جرایم امنیت اخلاقی، اقتصادی و پولشویی

نشانی و تلفن بهترین وکیل ملکی

تهران- میدان ونک- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد9.

02188663925

02188663926

02188663927

02188799562

02188796143

شماره موبایل وکیل دعاوی ملکی

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

شماره واتس آپ جهت ارسال پیام تعیین وقت با وکیل تخصصی ملک

09120067664

09120067665

09120067669

پس از ارسال پیام حداکثر ظرف 24 ساعت وقت مشاوره با برترین وکلای ایران تعیین خواهد شد.

دفتر وکیل جهت مشاوره قوانین تعمیر آپارتمان

قوانین تعمیر آپارتمان قوانین تعمیر آپارتمان قوانین تعمیر آپارتمان قوانین تعمیر آپارتمان قوانین تعمیر آپارتمان قوانین تعمیر آپارتمان قوانین تعمیر آپارتمان قوانین تعمیر آپارتمان قوانین تعمیر آپارتمان قوانین تعمیر آپارتمان قوانین تعمیر آپارتمان قوانین تعمیر آپارتمان قوانین تعمیر آپارتمان قوانین تعمیر آپارتمان قوانین تعمیر آپارتمان قوانین تعمیر آپارتمان 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *