لایحه اعاده دادرسی حقوقی

لایحه اعاده دادرسی حقوقی

لایحه اعاده دادرسی حقوقی


5/5 - (135 امتیاز)

امروز با موضوع لایحه اعاده دادرسی حقوقی با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

اعاده دادرسی به معنی رسیدگی مجدد به پرونده‌ای است که در خصوص آن رأی قطعی صادر و در برخی موارد اجرا شده است.

در این مقاله لایحه اعاده دادرسی حقوقی را بررسی خواهیم نمود که در آن زن و مردی پس از سالها زندگی مشترک و طلاق بر سر املاک مشترک خود دچار اختلاف شده‌اند.

مرد در حال سرک کشیدن به داخل اتاق کارم بود وقتی چشمش به من افتاد اجازه خواست تا برای طرح چند پرسش وارد شود.

بعد از نشستن روی صندلی در حالی که نفس‌هاش بخاطر بالا آمدن از پله‌های ساختمان به شماره افتاده بود از او خواستم تا قبل از صحبت و شرح ماجرا چند لحظه‌ای سکوت کند و آرام بگیرد.

چند لحظه بعد نفس عمیقی کشید و گفت: آقای مهری مشاوره و وکالت طلاق و اقرار به وصول مهریه خانم را شما انجا دادید و به خواست خدا یک سال پیش تمام مراحل و تشریفات طلاق به خوبی انجام شد و من و همسر سابقم از هم جدا شدیم.

با اینکه تقریبا همه اموالم را به او داده بودم و به جز یک چمدان چیزی نداشتم اما خوشبختانه توانستم خیلی زود به اوضاع زندگی ام سر و سامان بدهم.

برای اینکه دوباره برایم مزاحمتی فراهم نکند خانه‌ای خارج از شهر تهیه کردم و مدتی با آرامش و آسودگی کامل به تنهایی زندگی کردم تا بعد از چندین ماه بچه‌ها با پرس و جو از این و آن بالأخره از محل زندگی‌ام با خبر شدند و قضیه پیش همسر سابقم هم لو رفت.

اعاده دادرسی کارکنان دولت

آیا اعاده دادرسی در پرونده طلاق پذیرفته می شود؟

راستش از آن روز دوبار درگیر این قضیه هستم خانمی که تا دیروز مدام پرخاشگری می‌کرد و هر روز با راه انداختن دعوا و مرافعه و طرح شکایت به این دادگاه و آن دادگاه زندگی را به کام همه ما تلخ کرده بود.

برای مثال یکبار چند سال بعد از طلاق وامی را که پولش را گرفته و خورده بود را به گردن من انداخت که به لایحه اعاده دادرسی آن در این مقاله، خواهیم پرداخت.

امروز به التماس افتاده و با گریه و زاری و اینکه تو فقط من را عقد کن تا بتوانم از دفترچه بیمه درمانی‌ام استفاده کنم اصرار دارد تا برگردد.

مرد در ادامه گفت: راستش را بخواهید دلم برای او می‌سوزد او به لحاظ روانی بیمار است من هم شصت و پنج سال را رد کرده‌ام و هیچ انگیزه‌ای برای ازدواج با شخص دیگری ندارم.

اما می‌دانم در صورتی که برگردد زندگی‌ام تا آخر عمر روی خوش نخواهد دید. نمی‌دانم چه کنم دلم می‌سوزد …

اگر به دنبال بهترین وکیل برای تنظیم لایحه اعاده دادرسی حقوقی هستید ما به شما دکتر محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با سابقه قضاوت را معرفی می‌نماییم.

نکات مهم در تنظیم لایحه اعاده دادرسی حقوقی

چگونه لایحه اعاده دادرسی حقوقی بنویسیم؟

در لایحه اعاده دادرسی حقوقی به چه مواردی اشاره شود؟

بهترین وکیل اعاده دادرسی حقوقی تهران کیست؟

ایراد شکلی را فراموش نکنید. 

ایراداتی که می‌توان به دادنامه (حکم) استناد نمود به دو دسته ایرادات شکلی و ماهوی تقسیم می‌شوند.

مهلت اعاده دادرسی

مطابق ماده 1002 قانون مدنی اشعار می‌دارد:

اقامتگاه هر شخصی عبارت از محلی است که شخص در آنجا سکونت داشته و مرکز مهم امور او نیز در آنجا باشد.

از این روی وفق نشانی اعلامی در دادنامه (حگم) معترضُ عنه (مورد اعتراض) اقامتگاه اینجانب (خوانده دعوی) در نشانی شهر تهران، میدان… است.

لذا شورای محترم حل اختلاف … فاقد صلاحیت محلی برای ورود به دعوی مطروحه از سوی تجدیدنظرخوانده بوده است.

با توضیح اینکه با توجه به عدم سررسید اقساط وام دینی (تعهد و طلب) ایجاد نشده است که تجدیدنظرخوانده بخواهد به سبب آن اقدام قراردادی نماید.

فلذا سرایت قرارداد بانکی به این دعوی (مطالبه وجه ) از حیث صلاحیت محلی ناشی سهو (خطا) شورای محترم بوده است و دعوی مذکور باید در محل اقامت اینجانب طرح می گشت.

همانگونه که مستحضرید عدم رعایت صلاحیت محلی موجبات نقض و از هم گسیختگی دادنامۀ (حکم) معترضُ عنه (مورد اعتراض) را فراهم آورده است.

ایراد ماهوی مهمترین بخش لایحه اعاده دادرسی حقوقی

صرف نظر از ایراد شکلی فوق الاشاره که بر دادنامه معترض عنه وارد است از نظر ماهیتی نیز بر اساس دادنامه یادشده ایرادات فراوانی وارد است.

این ایرادات موجبات از هم گسیختگی دادنامه (حکم) معترض عنه (مورد اعتراض) را فراهم نموده که متأسفانه شورای محترم حل اختلاف آن را لحاظ ننموده است.

تمام ابعاد مسایل زندگی عادی را به لایحه فرا بخوانید

همانگونه که در مانحنُ فیه لایحه اولیه (در قسمت شرح ماوقع) معروض گردید تجدیدنظرخوانده سابقاً همسر قانونی اینجانب بوده است.

(ماحصل زندگی مشترکمان دو فرزند دختر می‌باشد)

در زمان  زندگی مشترک به اتفاق یکدیگر اقدام به اخذ دو وام از بانک مسکن شعبه ….  یکی به نام اینجانب و دیگری به نام ایشان نمودیم.

(هر دو ضامن یکدیگر شدیم) که عملاً اقساط هر دو وام را اینجانب پرداخت می‌نمودم.

تفاوت اعاده دادرسی کیفری و حقوقی

با وجه حاصل از وام اقدام به خرید ملک نمودم و بعد از آن به علت پاره‌ای اختلافات وقت (حدود مهرماه سال 1388) سعی بر آن داشتم تا تجدیدنظرخوانده را به زندگی مشترک دلگرم نمایم.

در راستای تحکیم زندگی مشترک املاک خریداری شده را طی دو مبایعنامه صوری (غیرواقعی) یکسان و عادی به تاریخ 08/07/1388 به شماره های 1220 و 1221 در اختیار ایشان قرار دادم.

(کپی مصدق مبایعنامه شماره 1220 به انضمام (همراه) ورقه انتقال قطعه دیگر ملک مذکور به شماره مبایعنامه 1221و به کد رهگیری 10516 بپیوست تقدیم حضور است)

تدقیق (دقت) در مبایعنامه‌های پیوستی فوق الاشعار حکایت از صوری (غیرواقعی) بودن بیع (قرارداد) مذکور دارد زیرا که :

دنبال انصاف طلبی باشید

اولاً قیمت روز آن املاک هرکدام حدوداً بیست و دو میلیون تومان بوده که در ستون ثمن (مبلغ) مبایعنامه دو میلیون تومان درج گردیده.

ثانیاً همانطور که واضح است ثمن (مبلغ) مندرجه حتی رد و بدل نیز نگردیده.

ثالثاً  طبق عرفً جامعه متداول است که هرگاه مردى بخواهد ملکی را در اختیار همسر خود که براى او زحمات زیادى کشیده (یا به نیت تقویت عواطف و محبت) قرار بدهد در قالب معامله صورى این عمل را انجام می دهد.

به این ترتیب که در ایام حیات به صورت صوری (غیرواقعی) طی مبایعنامه عادی به او مى‌فروشد.

لیکن ثمنى (مبلغ قراردادی) در کار نیست یعنى مرد از زن پول ملک را مطالبه نمى‌نماید و این قبیل معاملات چون ثمنى وجود ندارد، صورى مى‌باشد.

معامله صورى صحیح مى‌باشد که نمونه‌هاى زیادى از آن در بین مردم ما وجود دارد

بنابراین پس از وقوع طلاق با عنایت به اینکه فرزندان مشترکمان با زوجه (زن،تجدیدنظرخوانده ) زندگی می‌کردند در ذهنم نیز متصور نمی گشت که تجدیدنظرخوانده قید حلال و حرام را کنار بگذارد و از اسناد صوری که در دست دارد سوء استفاده نماید و ملک را به دیگری واگذار نماید از این روی معاملات مذکور را تا کنون نیز باطل ننمودم.

تفاضل دیه

استناد به شهادت شهود در لایحه اعاده دادرسی حقوقی

پس از آنکه آگاه گردیدم نامبرده مابقی اقساط هر دو وام را (که هنوز موعد سررسید اقساط دو سال بعد آن نیز نرسیده است) تسویه نموده و سپس علیه اینجانب دعوی مطالبه وجه طرح نموده؛ از مکر و حیله وی خبردار گردیدم.

بدین جهت در لایحه اولیه اشاره نمودم تجدید نظر خوانده از جیب خود ِمن، یعنی از محل دارایی من این وام را تسویه نموده. (که طی این مرقومه به توضیح آن پرداختم)

تجدیدنظر خوانده، اقدام به تسویه اقساط باقی مانده وامی می‌نماید ( که بازپرداخت اقساط وام تا تاریخ 13/4/ 1398 مهلت دارد) که تماماً عواید (درآمد) آن را نیز به جهت مقاصد معروضه، در اختیار وی قرار داده بودم.

در راستای این مدعا استماع (شنیدن) شهادت شهود و یا تحقیق محلی و هرگونه اقدام مقتضی (مناسب) که برای آشکار شدن حقیقت لازم است مورد استدعاست……

حال علاوه بر امارات (نشانه) مذکور در راستای تقویت دفاعیات معنونه (عنوان شده) اسناد معاملات صوری را نیز برای تنویر (روشن‌شدن) اذهان دادگاه محترم و دفاع از حقوق خویش ضمیمه می‌نمایم تا دادگاه محترم اشراف پیدا نماید، که چگونه مبلغ وام تسویه گشته و تجدیدنظرخوانده چه سودای باطلی در سر دارد.

در پایان ضمن پوزش از اطالۀ (طولانی شدن) کلام با عنایت به جمیع موارد فوق‌الاشعار و لایحه اولیه، نقض دادنامه معترضُ عنه و صدور تصمیمات شایسته قضایی و ارشاد تجدیدنظرخوانده به عدم ایذای (اذیت کردن) اینجانب، از محضر آن عالی مقام مورد استدعاست.

با تجدید احترامات فائقه

لایحه اعاده دادرسی چیست؟

به مجموع دفاعیات و اسناد و مدارک و جهات لازم برای اعمال اعاده دادرسی که به مرجع رسیدگی برای شروع به اعاده دادرسی ارائه می‌شود، لایحه اعاده دادرسی گفته می‌شود.

 وکیل حصار بوعلی

در مقام دفاع چه ایراداتی می‌توان به حکم گرفت؟

ایرادات و دفاعیاتی که هنگام دفاع می‌توان به لایحه گرفت به دو صورت، شکلی و ماهوی قابل طرح هستند.

 

دفتر وکالت وکیل آنلاین لایحه اعاده دادرسی حقوقی در تهران

دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.

ارائه منظم اطلاعات و مشاوره حقوقی رایگان صرفا از طریق درج مقالات علمی حقوقی.

امکان مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در همه ساعات شبانه روز.

مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی پس از تعیین وقت قبلی.

قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.

خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.

خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.

معرفی بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر.

معرفی بهترین وکیل اعاده دادرسی کیفری و حقوقی در تهران

معرفی بهترین وکیل دعاوی بانکی و پولی.

معرفی بهترین وکیل ملکی.

معرفی بهترین وکیل قراردادهای مشارکت در ساخت.

معرفی بهترین وکیل دادسرای جرایم امنیت اخلاقی، اقتصادی و پولشویی

نشانی و تلفن بهترین وکیل جهت تنظیم لایحه اعاده دادرسی

تهران- میدان ونک- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد9.

02188663925

02188663926

02188663927

02188799562

02188796143

شماره موبایل وکیل تخصصی اعاده دادرسی

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

شماره واتس آپ جهت ارسال پیام تعیین وقت با وکیل اعاده دادرسی

09120067664

09120067665

09120067669

پس از ارسال پیام حداکثر ظرف 24 ساعت وقت مشاوره با برترین وکلای ایران تعیین خواهد شد.

دفتر وکیل اعاده دادرسی حقوقی

لایحه اعاده دادرسی حقوقی لایحه اعاده دادرسی حقوقی لایحه اعاده دادرسی حقوقی لایحه اعاده دادرسی حقوقی لایحه اعاده دادرسی حقوقی لایحه اعاده دادرسی حقوقی لایحه اعاده دادرسی حقوقی لایحه اعاده دادرسی حقوقی 

دیوان عالی کشور

آیین دادرسی حقوق کارآیین دادرسی حقوقیآیین دادرسی حقوقی جدیدآیین دادرسی شخص حقوقیاعاده دادرسي حقوقياعاده دادرسی احکام حقوقیاعاده دادرسی از احکام حقوقیاعاده دادرسی پرونده حقوقیاعاده دادرسی پرونده های حقوقیاعاده دادرسی حقوقیاعاده دادرسی حقوقی به دیوان عالی کشوراعاده دادرسی حقوقی چیستاعاده دادرسی حقوقی چیست؟اعاده دادرسی حقوقی در دیوان عالی کشوراعاده دادرسی حقوقی دیوان عالی کشوراعاده دادرسی حقوقی مانع اجرای حکماعاده دادرسی حقوقی مانع اجرای حکم میشوداعاده دادرسی حقوقی و توقف اجرای حکماعاده دادرسی حقوقی و کیفریاعاده دادرسی خاص حقوقیاعاده دادرسی دادگاه حقوقیاعاده دادرسی در امور حقوقیاعاده دادرسی در امور حقوقی و کیفریاعاده دادرسی در پرونده حقوقیاعاده دادرسی در پرونده های حقوقیاعاده دادرسی در حقوق جزااعاده دادرسی در حقوق فرانسهاعاده دادرسی در حقوقیاعاده دادرسی در مدنیاعاده دادرسی مدنیاعاده دادرسی مدنی چیستاعاده ی دادرسی حقوقیانواع اعاده دادرسی حقوقیتجویز اعاده دادرسی حقوقیتفاوت اعاده دادرسی حقوقی و کیفریتفاوت اعاده دادرسی مدنی و کیفریتقاضای اعاده دادرسی حقوقیجهات اعاده دادرسي حقوقيجهات اعاده دادرسی حقوقیچگونگی اعاده دادرسی حقوقیحق الوکاله مرحله اعاده دادرسی حقوقیحقوق دادرسی اداری چیستختم دادرسی حقوقیخسارت دادرسی حقوقیدادخواست اعاده دادرسی حقوقیدادرسی حقوقیدادرسی حقوقی چیستدادرسی مدنی به انگلیسیدادرسی مدنی جزوهدادرسی مدنی چیستدادرسی مدنی قانوندادرسی مدنی یعنی چهدانلود فرم دادخواست اعاده دادرسی حقوقیدرخواست اعاده دادرسی حقوقیدلایل اعاده دادرسی حقوقیرای وحدت رویه اعاده دادرسی حقوقیروش اعاده دادرسی حقوقیزمان اعاده دادرسی حقوقیشرایط اعاده دادرسی حقوقیشرایط اعاده دادرسی در امور حقوقیشرایط اعاده دادرسی در پرونده حقوقیفرم اعاده دادرسی حقوقیفرم خام اعاده دادرسی حقوقیفرم دادخواست اعاده دادرسی حقوقیقانون اعاده دادرسی حقوقیقرار قبولی اعاده دادرسی حقوقیلایحه اعاده دادرسی حقوقیماده اعاده دادرسی حقوقیماده قانونی اعاده دادرسی حقوقیمتن اعاده دادرسی حقوقیمحاسبه هزینه دادرسی چک حقوقیمدارک لازم برای اعاده دادرسی حقوقیمدت زمان اعاده دادرسی حقوقیمراحل دادرسی حقوقیمرجع اعاده دادرسی در امور حقوقیمرجع تقدیم دادخواست اعاده دادرسی حقوقیمرجع رسیدگی اعاده دادرسی حقوقیمرجع رسیدگی به اعاده دادرسی حقوقیمصادیق اعاده دادرسی حقوقیمعنی اعاده دادرسی در حقوقمهلت اعاده دادرسي حقوقيمهلت اعاده دادرسی حقوقیمهلت اعاده دادرسی در پرونده های حقوقیموارد اعاده دادرسي حقوقيموارد اعاده دادرسی حقوقینحوه اعاده دادرسی حقوقینحوه تنظیم دادخواست اعاده دادرسی حقوقینحوه درخواست اعاده دادرسی حقوقینمونه اعاده دادرسی حقوقینمونه دادخواست اعاده دادرسي حقوقينمونه دادخواست اعاده دادرسی حقوقینمونه دادخواست اعاده دادرسی در امور حقوقینمونه دادخواست اعاده دادرسی در پرونده حقوقینمونه درخواست اعاده دادرسی حقوقینمونه رای اعاده دادرسی حقوقینمونه فرم اعاده دادرسی حقوقینمونه فرم خام اعاده دادرسی حقوقینمونه فرم دادخواست اعاده دادرسی حقوقینمونه قرار قبولی اعاده دادرسی حقوقینمونه لایحه اعاده دادرسی حقوقینمونه لایحه درخواست اعاده دادرسی حقوقینمونه لایحه دفاعیه اعاده دادرسی حقوقیهزینه اعاده دادرسی حقوقیهزینه اعاده دادرسی در امور حقوقیهزینه دادرسی پرونده حقوقیهزینه دادرسی چک حقوقی سال 98هزینه دادرسی حقوقیهزینه دادرسی حقوقی چکهزینه دادرسی حقوقی و کیفریهزینه دادرسی در اعاده دادرسی حقوقیهزینه دادرسی شکایت حقوقی

4 دیدگاه

  • سلام خسته نباشید
    من در خارج از ایران سکونت دارم و هفته گذشته رای در خصوص یک ابطال سند به من ابلاغ شد و من میخوام فرجام خواهی کنم میخواستم بدونم چقدر مهلت داره

  • با سلام و وقت بخیر، ممنون میشم بفرمایید راههای استفاده از ماده 477 به چه صورت می‌باشد؟ و شیوه رسیدگی در دیوان چگونه است؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بعد از قطعی شدن حکم، برای قبول اعمال ماده 477، حتما باید رای صادره، خلاف شرع بین باشد و متقاضی باید درخواست خود را به رئیس کل دادگستری استان بدهد، و اگر رئیس کل دادگستری استان، رای قطعی را خلاف شرع بین تشخیص بدهد، میتواند از دیوان عالی درخواست رسیدگی مجدد نماید. و خود دیوان میتواند رسیدگی دوباره انجام بدهد و رای قطعی را صادر خواهد کرد. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور اعاده دادرسی با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *