شکایت از بانک دولتی

شکایت از بانک دولتی

شکایت از بانک دولتی


4.9/5 - (46 امتیاز)

موضوع بحث امروز امکان سنجی و نحوه شکایت از بانک دولتی هست.

یکی از مسایل مهمی که این روزها مردم با آن درگیر هستند، مساله شکایت از بانک‌های دولتی می‌باشد.

از مواردی‌که بانک مرکزی تاکید دارد این است که مردم حتما نسبت به تخلفات بانک‌های دولتی و همچنین بانک‌های خصوصی شکایات خودشان رو مطرح کنند و این شکایات را مطرح نشده نگذارند و حتما طرح موضوع را انجام بدهند.

‏قوانینی از جمله قانون صیانت از حقوق شهروندی و شفاف‌سازی و تکریم ارباب رجوع تاکید بر این دارد که حتما بانک‌ها باید در مقابل ارباب رجوع تمامی قوانین را که مرتبط با حقوق مشتری است؛ لحاظ کنند.

در همین راستا وکیل متخصص امور بانکی به بررسی نحوه شکایت از بانک دولتی پرداخته است.

سوالاتی که در این نوشته توسط وکیل پایه یک دادگستری بررسی خواهند شد:

وکیل شکایت از بانک شمال تهران

آیا فرقی به این طرح شکایت از بانک‌های دولتی و یا بانک‌های خصوصی وجود دارد؟

پاسخ به این پرسش در نگاه اول منفی است.
یعنی تفاوتی میان طرح‌ شکایت از این دو بانک وجود ندارد و حتما مستحضر هستید که شکایت از بانک دولتی در زمره دعاوی قابل طرح در دادگاه عمومی است.

از این حیث هم هیچ تفاوتی بین طرح شکایت علیه بانک خصوصی و یا علیه بانک دولتی وجود ندارد.
اما ریزه‌کاری‌هایی در طرح این دعاوی وجود دارد که آنها را می‌توانید در مشاوره‌ با وکیل متخصص امور بانکی متوجه شوید.

دکتر محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با سابقه قضاوت این قبیل مسایل را به شما همراهان گرامی در زمان مشاوره توضیح می‌دهند.

شما بزرگواران می‌توانید جهت دریافت تایم مشاوره با آقای دکتر محمدرضا مهری و سایر وکلای متخصص موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق رزرو آنلاین سایت یا از طریق مدیریت موسسه حقوقی مهر پارسیان و یا از طریق کارشناسان مجرب موسسه حقوقی مهر پارسیان اقدام به دریافت وقت مشاوره نمایید.

چگونه از بانک دولتی شکایت کنیم؟

‏بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قابلیتی را در سایت خود فراهم آورده است، که افراد بتوانند جهت طرح شکایات خود و مسایل مربوط به ارتباط مردمی از طریق این سایت اقدام نمایند.

توضیحاتی را در این خصوص خدمتتان ارایه دهیم، امیدوارم شما بزرگواران را در اهتمام به مقوله صیانت از حقوق شهروندی سازی و تکریم ارباب رجوع و در پاسخ انتظارات شما مردم صبور ایران عزیز سامانه پاسخگویی به شکایات و ارتباطات بانک مرکزی راه اندازی شده و مورد بهره‌برداری هم قرار گرفته است.

این سامانه دریچه ارتباطی برای تک تک مردم شریف ایران است که برای طرح شکایت‌ها، درخواست‌ها، گزارش‌ها و انتقادات بعد اعلام‌هایی که انجام می‌دهند؛ حتی پیشنهادهایی که دارند، این را با بانک مرکزی به عنوان ناظر عالی بانک‌ها و موسسات اعتباری و سایر فعالان مجاز بازار پول مطرح می‌کنند.

مشاور حقوقی طلای جهانی

مراجعه به سوابق نشان دهنده موفقیت نسبی این سامانه بوده و دکتر محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری هم این سامانه را پیشنهاد می‌کنند.
شکایت از بانک دولتی

‏نحوه و روند طرح شکایت در سامانه بانک مرکزی؟

در گام نخست شایسته است موضوع مورد درخواست یا شکایت خود را مطابق با دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات مشتریان موسسات اعتباری مصوب شورای پول و اعتبار با توجه به این قوانین شکایت تنظیم شود.

در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب و یا اعتراض به پاسخ بانک عامل مراتب را به همراه مستندات در همان سامانه بانک مرکزی که توضیح دادیم ارایه نمایید و تقاضای رسیدگی کنید.

گام بعدی اینکه طرح موضوع توسط ذی‌نفع صورت می‌گیرد؛ ولی هرگونه شکایت درخواستی که ذی‌نفع، شما مردم گرامی یا وکلای قانونی شما انجام می‌شود، وکیل بانک‌ می‌توانند برای شما این را مطرح کنند و مشخصات فردی را اعلام کنند و شکایت خود را از موسسه اعتباری و در خصوص شکواییه‌های قابل طرح در محاکم قضایی هم ثبت کنند.

سایت شکایت از بانک‌های دولتی

باید بگوییم که به دلیل قاطع بودن احکام دادگاه‌ها، شکواییه‌هایی که در محاکم قضایی در حال رسیدگی هستند؛ قابل بررسی توسط بانک مرکزی نیست.

این یک اشتباه است تاکید می‌کنیم که کسانی که در دادگاه‌ها شکایت کردند، دیگر نمی‌توانند در سامانه شکایت خود را ثبت کنند.

در خصوص موارد خاص هم باید گفت که به منظور تسریع در رسیدگی به شکل پایه آن در ارتباط و مواردی‌که محور اصلی مکاتبات مردمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی اطلاعات لازم در سامانه پاسخگویی به شکایات و ارتباطات مردمی ارایه شده است.

لیست بهترین وکلای بانکی تهران

قبل از ثبت تقاضای خود در سامانه، اطلاعات مشروحی که در ۲۱ سرفصل این سامانه قرار گرفته حتما ملاحظه بفرمایید و مطالعه نمایید.
شکایت از بانک دولتی

بانک مرکزی چه ضوابطی برای شکایت مشتریان از بانک‌ها در نظر گرفته است؟

با توجه به اینکه بانک مرکزی به عنوان مرجع قانون‌گذاری بانک‌ها می‌تواند قوانینی را برای نظارت در بانک‌ها در نظر بگیرد از این حیث نحوه شکایت از بانک‌ها از دیدگاه بانک مرکزی خدمت شما بزرگواران توضیح خواهیم داد.

۱- تمام بانک‌ها و موسسات اعتباری موظفند ضمن تعیین واحد سازمانی مستقل به منظور رسیدگی به شکایات و معرفی واحد مزبور به معاونت نظارتی بانک مرکزی و اتخاذ و ترتیبات لازم برای انجام اموری از قبیل استقرار و انجام اصلاحات لازم در سامانه پاسخگویی به شکایات و اطلاع رسانی به مشتریان در خصوص فرآیند رسیدگی به شکایات را ظرف دو ماه از تاریخ بخشنامه بانک مرکزی به آنها داده، نسبت به تدوین دستورالعمل اقدام کنند.

این دستورالعمل به دلیل اهمیت آن در هییت مدیره بانک هم باید به تصویب رسیده باشه و این مواردی هست که حتما باید شما مخاطبان گرامی دقت لازم را به آن داشته باشید.

۲- با توجه به رسیدگی شایسته به شکایت مشتریان بانک‌ها و افزایش سطح رضایت‌مندی آحاد مردم حتما باید بانک‌ها هرگونه تخلف از ضوابط دستورالعمل بانک مرکزی را گزارش کنند و اگر گزارش نکنند تخلف کارمند و یا حتی روسای بانک با آنها برخورد شدیدتری صورت بگیرد و در خاتمه با توجه به مراتبی که گفته شد، این مسیولیت نظارت مستمر بر حسن اجرای مفاد دستورالعمل بانک مرکزی هییت مدیره بانک‌ها هستند که باید به آنها هم این مسایل را لحاظ نماییم.

پس گرفتن اضافه دریافتی بانک

شکایت از بانک دولتی

یکی از تخلفات محرزی که بانک‌ها در خصوص قوانین و دستورالعمل‌های بانک مرکزی انجام می‌دهند.
عدم ارایه قرارداد اعطای تسهیلات به افراد وام گیرنده است که این نوعی تخلف است و در صورت مطالبه فرد تسهیلات گیرنده و یا ضامن، بانک مکلف به ارایه آن خواهد بود.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی و بین‌المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

 ‏دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در موسسه حقوقی مهر پارسیان در ایران خدمات زیر را ارایه خواهد نمود:

  • مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز.
  • مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی.
  • عضویت شهروندان در بزرگترین جامعه حقوقی آنلاین کشور و برخورداری از تخفیف مشاوره و حق الوکاله.
  • امکان عضویت وکلای دادگستری و کارشناسان رسمی جهت معرفی به جامعه پس از تایید هیات مدیره.
  • قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.
  • خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.
  • خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.
  • معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران.

آیا شکایت از بانک دولتی و خصوصی مشابه است؟

تفاوتی میان شکایت از بانک خصوصی و دولتی وجود ندارد و در صورت تخلف می‌توان از آنها طرح شکایت نمود.

در چه مرجعی می‌توان از بانک شکایت کرد؟

مرجع شکایت از بانک‌ها، بازرسی کل کشور، بازرسی بانک مربوط و دادگاه عمومی حقوقی می‌باشد.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل شکایت از بانک دولتی در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین شکایت از بانک دولتی خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری شکایت از بانک دولتی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

شکایت از بانک دولتی شکایت از بانک دولتی شکایت از بانک دولتی شکایت از بانک دولتی شکایت از بانک دولتی شکایت از بانک دولتی شکایت از بانک دولتی 

حقوق پولی و بانکی

برای شکایت از بانک به کجا مراجعه کنیمبرای شکایت از بانک صادرات چه باید کردبرای شکایت از بانک ملت چه باید کردپیگیری شکایت از بانک هاثبت شکایت از بانکچطور از بانک شکایت کنیمچگونگی شکایت از بانکچگونگی شکایت از بانک ملیچگونگی شکایت از کارمند بانکچگونه از بانک شکایت کنیمچگونه از بانک ها شکایت کنیمسامانه شکایت از بانک هاشكايت از بانك صادراتشكايت از بانك ملتشكايت از بانك مليشكايت از بانك هاشکایات از بانک صادراتشکایات از بانک ملتشکایات بانک پارسیانشکایات بانک پاسارگادشکایات بانک رسالتشکایات بانک رفاه کارگرانشکایات بانک قرض الحسنه مهر ایرانشکایات بانک قوامینشکایات بانک گردشگریشکایت از بانکشکایت از بانک آیندهشکایت از بانک اقتصاد نوینشکایت از بانک ایران زمینشکایت از بانک برای برداشت قسطشکایت از بانک برای ضامن وام ازدواجشکایت از بانک برای فروش سهام عدالتشکایت از بانک برای کسر اقساطشکایت از بانک برای وام ازدواجشکایت از بانک به بانک مرکزیشکایت از بانک به خاطر برداشت قسطشکایت از بانک به دادگاهشکایت از بانک به دیوان عدالت اداریشکایت از بانک به قوه قضاییهشکایت از بانک پارسیانشکایت از بانک پاسارگادشکایت از بانک تجارتشکایت از بانک توسعه تعاونشکایت از بانک توسعه صادراتشکایت از بانک چگونه استشکایت از بانک حکمت ایرانیانشکایت از بانک خصوصیشکایت از بانک در بانک مرکزیشکایت از بانک در تعزیراتشکایت از بانک در دیوان عدالت اداریشکایت از بانک در مراجع قضاییشکایت از بانک در مورد وام ودیعه مسکنشکایت از بانک دولتیشکایت از بانک دیشکایت از بانک رسالتشکایت از بانک رفاهشکایت از بانک سامانشکایت از بانک سپهشکایت از بانک سپه برای سهام عدالتشکایت از بانک سپه سهام عدالتشکایت از بانک سرمایهشکایت از بانک سهام عدالتشکایت از بانک سیناشکایت از بانک شهرشکایت از بانک صادراتشکایت از بانک صادرات ایرانشکایت از بانک صادرات سهام عدالتشکایت از بانک صنعت و معدنشکایت از بانک قرض الحسنه رسالتشکایت از بانک قرض الحسنه مهرشکایت از بانک قرض الحسنه مهر ایرانشکایت از بانک قوامینشکایت از بانک کارآفرینشکایت از بانک کاسپینشکایت از بانک کشاورزیشکایت از بانک کوثرشکایت از بانک گردشگریشکایت از بانک مرکزیشکایت از بانک مسکنشکایت از بانک ملتشکایت از بانک ملیشکایت از بانک ملی ایرانشکایت از بانک ملی سهام عدالتشکایت از بانک مهر اقتصادشکایت از بانک مهر ایرانشکایت از بانک هاشکایت از بانک ها برای برداشت قسطشکایت از بانک ها به بانک مرکزیشکایت از بانک ها در بانک مرکزیشکایت از بانک وام ازدواجشکایت از بانک وام ودیعه مسکنشکایت از بانکها در بانک مرکزیشکایت از پرسنل بانک ملتشکایت از پست بانکشکایت از رئیس بانکشکایت از شعب بانکشکایت از شعب بانک انصارشکایت از شعب بانک صادراتشکایت از شعب بانک ملتشکایت از شعب بانک ملیشکایت از شعبه بانک تجارتشکایت از شعبه بانک صادراتشکایت از شعبه بانک ملتشکایت از شعبه بانک ملیشکایت از طریق بانک مرکزیشکایت از عابر بانکشکایت از عملکرد بانکهاشکایت از کارت عابر بانکشکایت از کارگزاری بانک ملیشکایت از کارمند بانکشکایت از کارمند بانک پارسیانشکایت از کارمند بانک ملیشکایت از کارمندان بانک سپهشکایت از کارمندان بانک ملتشکایت از کارمندان بانک ملیشکایت بانک از ضامنشکایت بانک از وام گیرندهشکایت بانک پارسیانشکایت بانک پاسارگادشکایت بانک تجارتشکایت بانک توسعه تعاونشکایت بانک رسالتشکایت بانک رفاهشکایت بانک سپهشکایت بانک سیناشکایت بانک قرض الحسنه مهر ایرانشکایت بانک قوامینشکایت بانک ملت از خزانه داری انگلیسشکایت بانک ملت از دولت انگلیسشکایت حقوقی از بانکشکایت در بانک مرکزیشکایت ضامن بانکشکایت علیه بانکشکایت علیه بانک کشاورزیشکایت علیه بانک ملتشماره شکایت از بانک صادراتطرح شکایت از بانک صادراتطرح شکایت از بانک مرکزیطرح شکایت از بانک مسکنطرح شکایت از بانک ملیطرح شکایت از بانک مهر اقتصادطریقه شکایت از بانکطریقه شکایت از بانک هاطریقه شکایت از کارمند بانکلایحه شکایت از بانکمراحل شکایت بانک از ضامنمراحل شکایت بانک از وام گیرندهمرجع شکایت از بانک هانحوه شکایت از بانکنحوه شکایت از بانک انصارنحوه شکایت از بانک تجارتنحوه شکایت از بانک ثامننحوه شکایت از بانک مسکننحوه شکایت از بانک ملینحوه شکایت از پست بانکنحوه شکایت بانک از وام گیرندهنحوه ی شکایت از بانکنمونه متن شکایت از بانکنمونه نامه شکایت از بانک

8 دیدگاه

  • سلام وقت به خیر

    بنده وام مشارکت از بانک ملی گرفتم ولی الان دیگه نیازی به پول ندارم.
    میخوام قبل از سر رسید وام رو بر گردونم
    میشه راهنمایی کنین چه جوری میشه سود تعیین شده رو کم کنم؟

    • سلام و احترام
      بازپرداخت اقساط تسهیلات اعطایی قبل از سررسید صرفا در صورتی مشمول محاسبه بخشودگی بخشی از سود می‌گردد که مبلغ پرداخت شده حداقل معادل مبلغ یک قسط کامل بوده و به مدت حداقل یک ماه زودتر از سررسید قسط به بانک پرداخت شود.

      در فرم‌های یکنواخت اعطای تسهیلات بانکی آمده است: «در صورتی که مشتری مبادرت به تسویه پیش از موعد تمام یا قسمتی از بدهی خود نماید، بانک و موسسه اعتباری غیربانکی موظف است حداقل ۹۰ درصد سود مستتر در اقساط زودپرداخت را متناسب با باقیمانده تا سررسید قسط یا اقساط پرداخت شده به عنوان پاداش به مشتری مسترد نماید.»،

      بر این اساس با هدف ایجاد وحدت رویه در اجرای مفاد تبصره ۴ ماده ۹ سیاست‌های پولی، اعتباری و نظارتی نظام بانکی کشور و همچنین تسهیل اجرای حکم فوق، نحوه محاسبه و تعیین میزان بخشودگی بخشی از سود مستتر در اقساط تسهیلات در صورت بازپرداخت قبل از سررسید در جلسه ۱۴۰۰.۰۶.۱۴ کمیسیون مقررات و نظارت موسسات اعتباری بانک مرکزی مطرح و مورد تایید قرار گرفت.

      موسسه حقوقی مهر پارسیان

  • سلام خسته نباشید
    ببخشید برای من مسئله مهمی در رابطه با بانک کشاورزی پیش آمده است اگر ممکنه کوتاه نظرتون رو در این رابطه اعلام کنید.
    بنده یک کشاورزم و با اخذ وام 7ساله از بانک کشاورزی اقدام به خرید یک تراکتور از شرکت تراکتورسازی ایران نموده ام. جهت ضمانت وام خانه خود را در رهن 7 ساله بانک قرار داده ام.تمامی مدارک کامل بوده و پس از تایید بانک اقدام به خرید و تحویل تراکتور نموده ام و در حال استفاده از آن میباشم و از همکاری بانک خرسندم. منتها مسئله ای که وجود داره این است نمایندگی تراکتور سازی در شهر ما بدون اطلاع بنده کارت سبز و فاکتور رسمی کارخانه که به اسم بنده است تحویل بانک داده و بانک کشاورزی شهرمان از تحویل این مدارک به بنده خودداری میکنید به دلایل غیر شفاف! آیا بانک میتواند مدارک مالکیتی تراکتور که به اسم بنده است اعم از برگ سبز را پیش خود نگه دارد؟ بنده چندین بار مراجعه کرده ام و با واکنش تند کارمند شعبه مواجه شده ام قصد دارم از طریق قانونی اقدام کنم چه باید بکنم؟ و این که احتمال موفقیتم تو این کار و گرفتن برگ سبز تراکتورم چقدر هست از نظر شما؟ خودم که خیلی امیدوارم و این کار بانک را کاملا غیر قانونی میدانم بانک به من وام داده و سند ششدانگ خانه ام در رهن بانک است دیگر به مدارک تراکتور من که به اسم من است چه کار دارد؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید میخوام اقدام قضایی کنم.

    • سلام روز به خیر
      فعلا از طریق بازرسی همون بانک کشاورزی شکایت از شعبه رو بابت همین کار ثبت کنید اگر نتیجه نگرفتین با مشاورین حقوق بانکی موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس بگیرید.

      • بلی فرمایشتون کاملا متینه، چشم در مرحله اول همین اقدام رو میکنم؛ ممنون بابت راهنمایی تون.

      • سلام بنده کلی نامه نگاری کردم حتی مدیریت شعب استان هم حضوری درخواست تقدیم کردم آخر سر جوابشان این شد که ما سند به شما نمیدیم و جوابی نمی گیرین!
        خب بنده دیگه ناچارا باید اقدام حقوقی کنم.

  • سلام وقت بخیر، من هم از بانک دولتی و هم از بانک خصوصی تسهیلات بانکی دریافت کردم، الان با هر دو بانک به مشکل خورده ام و قصد دارم که از هر دو شکایت کنم، میخواستم بدونم که آیا روند قانونی و مرجع شکایت بین بانک‌های دولتی و بانک‌های خصوصی متفاوت است؟

    • سلام وقت شما بخیر
      خیر، تفاوتی میان طرح‌ شکایت از این دو بانک وجود ندارد و شکایت از بانک دولتی در زمره دعاوی قابل طرح در دادگاه عمومی است و عموما تفاوتی وجود ندارد، اما ریزه‌کاری‌هایی در طرح این دعاوی وجود دارد که می‌توانید در این زمینه با وکلای متخصص در امور بانکی مشورت نمایید. برای دریافت مشاوره با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *