وکیل ملک

وکیل ملک

وکیل ملک


5/5 - (263 امتیاز)

 با بررسی موضوع ارائه خدمات وکالت در دعاوی ملکی همراه شما مخاطبان گرامی هستیم.
انتخاب وکیل ملک اولین و مهمترین گام موفقیت در پرونده‌ های ملکی می‌ باشد. در انتخاب وکیل ملکی علاوه بر توجه به دانش و مهارت وکیل، به تجربه وکیل در امور ملکی نیز توجه نمایید.

 

جهت دریافت مشاوره تخصصی با وکیل دعاوی ملکی در موسسه حقوقی مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

طرح دعوا در دعاوی ملکی به لحاظ اهمیت و ارزشمندی ملک، کار بسیار دشواری است که نیازمند داشتن دانش حقوقی است. طرح دعاوی ملکی در حیطه تخصص وکیل ملک است که با مهارت و تجربه خود در امور ملکی و ثبتی می‌ تواند دادخواست و لایحه مناسب با دعوا را طرح نماید و در ادامه رسیدگی و در جلسات دادگاه حضور یابد و از حقوق موکل دفاع نماید.

دامنه دعاوی ملکی بسیار گسترده است و بهترین وکیل ملکی، دعاوی مرتبط با ملک را به سه دسته تقسیم نمودند.
بر این اساس، دعاوی ملکی ممکن است کیفری باشند مانند: فروش ملک غیر یا حقوقی مانند: تأخیر در انجام تعهدات ملکی و یا اختلافات موجر و مستأجر در اجاره املاک و همچنین ممکن است دعاوی مرتبط با ملک، ثبتی باشند؛ مانند: الزام به تنظیم سند رسمی.

چنانچه در خصوص املاک خود دچار مشکلات حقوقی یا کیفری یا ثبتی شده‌اید و به دنبال وکیل متخصص در تهران و سایر نقاط ایران هستید که در زمینه‌ های مختلف پرونده‌ های معاملات ملکی دارای سابقه درخشان باشد و انتظار دارید دعاوی ملکی شما را با کمترین پیچیدگی و دشواری به اتمام برساند، تا انتهای این مقاله با ما باشید.

جهت دریافت مشاوره تخصصی با وکیل دعاوی ملکی در موسسه حقوقی مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

گروه تخصصی وکلای مهر پارسیان متشکل از وکلای متخصص در امور ملکی در تهران و سایر نقاط ایران، پرونده‌ های بسیاری را در زمینه ملک و املاک پذیرفته و به سرانجام رسانده‌ اند و در زمینه‌ های مشکلات ملکی با تجربه و خبره هستند با کمک آن ها می‌ توانید حق و حقوق از دست رفته خود را به دست آورید.

زمانی که افراد برای معاملات ملکی با یکدیگر توافق می‌ کنند و قصد خرید، فروش یا اجاره یا هر نوع معامله دیگری در خصوص ملک را دارند باید درباره قوانین ابتدایی و تنظیم معامله آگاهی داشته باشند.
گاهی ممکن است در معامله افراد بر سر بعضی موضاعات با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند که در این صورت مشاوره با یک وکیل متخصص و خبره که در زمینه دعاوی ملکی موجب رفع مشکل در همان ابتدای امر خواهد شد.
به همین جهت توصیه می‌ شود که قبل از انجام هرگونه معاملات ملکی و تنظیم قرارداد ملکی برای جلوگیری از ضرر های احتمالی با وکیل متخصص در حوزه املاک مشورت نمایید و قرارداد را تحت نظر وکیل ملک تنظیم نمایید.
وکیل ملک باتوجه به تجربه و مهارت و دانش خود تمام موارد و جوانب را بررسی نموده و به صورت شفاف منعقد می‌ نمایند تا از بروز مشکلات حقوقی در آینده جلوگیری شود.

وکیل متخصص در منطقه دو

در پاسخ به سوال وکیل ملک کیست؟ باید عنوان نمود که وکیل ملک، وکیل پایه یک دادگستری است که پس از گذراندن دوره کارآموزی با مطالعه قوانین و مقررات مربوط به املاک و حضور در پرونده‌ های ملکی کسب تجربه و مهارت نموده و فقط در دعاوی ملکی پذیرش پرونده و قبول وکالت دارد.

در خصوص دعاوی ملکی که وکیل ملک به صورت تخصصی به پذیرش آن ها می‌ پردازد می‌ توان به مواردی از قبیل:

  • تغییر کاربری غیرمجاز اراضی.
  • دعاوی مربوط به سند رهنی ملک.
  • دستور فروش مال مشاع (مشترک).
  • اخذ پایان کار.
  • دعاوی مربوط به املاک وقفی.
  • دعاوی ملکی شهرداری.
  • و… اشاره نمود.

وکیل ملک در املاک مشاع

برخی از دعاوی حقوقی مرتبط با ملک مربوط به املاک مشاعی (مشترک) می‌ باشد.
در تعریف ملک مشاع (مشترک) باید گفت که ملک مشاع ملکی است که بیش از یک مالک داشته باشد به صورتی‌ که هر شریک در تمامی و جزء به‌ جزء یک ملک به نسبت سهم خود دارای سهم مالکیت می‌ باشد.
ملک مفروز (تفکیک شده) ملکی است که در مالکیت یک شخص اعم از حقیقی (افراد) یا حقوقی (موسسه و شرکت) قرار دارد.

مالکیت اشخاص بر املاک می‌ تواند هم به صورت مشاعی (مشترک) باشد و هم به شکل مفروز (جدا) باشد.
مانند مالکیت آپارتمان که قسمت اختصاصی در مالکیت اختصاصی مالک آن و مفروز است و قسمت مشاعی و مشترک آن مانند: راه پله‌ ها و حیاط و پشت بام در مالکیت مشاعی (مشترک) قرار دارند.
در مواردی هم نام عرصه (زمین) و اعیان (بنا) را شنیده‌‎ایم؛ مثلا در قانون قدیم آمده که زن تنها از اعیان ارث می‌ برد که البته در قانون جدید در هر دو مورد، سهم یک هشتم را خواهد برد.

ملک غیرمنقول (اموالی که قابلیت جابجایی و نقل مکان ندارند مانند: خانه و زمین) به عرصه و اعیان تقسیم می‌ شود.
در هر ملکی که بنایی ساخته شده «عرصه» می گویند.
بنای احداثی بر روی زمین را «اعیان» می گویند.

گاهی اوقات امکان دارد مالک اعیانی از مالکیت عرصه سهمی نداشته باشد و یا بالعکس.

در هر صورت شرکا در مال مشاع (مشترک) می‌ توانند سهم خود را به صورت جداگانه انتقال دهند و بفروشند اما نمی‌ توانند مال مشاع (مشترک) را به صورت کلی انتقال دهند مگر با رضایت سایر شرکا. چرا که اینگونه تصرفات چنانچه بدون رضایت سایر شرکا باشد با حصول سایر شرایط مشمول جرم انتقال مال غیر خواهد شد.
املاک به صورت ارادی و غیرارادی ممکن است به صورت مشاع (مشترک) درآیند.
نحوه ارادی مشترک شدن املاک اینگونه است که برخی از افراد با اراده خود به صورت مشترک مالی را خریداری می‌ نمایند.
نحوه غیر ارادی مشاع شدن املاک به این صورت است که افراد به صورت غیر ارادی و بدون اختیار خود در اموال شریک می‌ شوند.

دعاوی حقوقی ملکی عبارتند از:

  • اجاره، خرید و فروش ملک.
  • کلاهبرداری ملکی.
  • فروش ملک غیر.
  • وقف.
  • خلع ید (ملک را از دست غاصب خارج کردن).
  • تصرف عدوانی.
  • اشتراک.
  • تفکیک ملک مشاع (مشترک).
  • الزام به تنظیم سندرسمی ملک.
  • فک (آزاد سازی) ملک رهنی.
  • ابطال مزایده ملک.
  • دستور فروش ملک.
  • اعتراض به اراضی ملی.
  • دعاوی ملکی راجع به ستاد اجرایی فرمان امام (ره).
  • و …
خرید ملک توسط بانک

خلع ید

یکی از دعاوی حقوقی ملکی که بسیار اقامه (مطرح) می‌ شود مرتبط با بحث خلع ید می‌ باشد.
دعوی خلع ید دعوایی است که به منظور خارج کردن ملک از دست متصرف غیرقانونی مطرح می‌ شود و به آن دسته از دعاوی گفته می‌ شود که در آن مالک از متصرف غیرقانونی ملک خود شکایت کرده و از مراجع قضایی تقاضای خلع ید متصرف غیرقانونی از ملک را دارد.

در دعاوی خلع ید متصرف ابتدا به صورت قانونی و قراردادی و با اجازه مالک به انتفاع (استفاده) از ملک پرداخته اما پس از اتمام مهلت از پیش تعیین شده، از باز پس دادن ملک به مالک خود امتناع نموده و به صورت غیرقانونی به تصرف ملک ادامه داده است. مانند: مستاجری که پس از اتمام مدت اجاره ملک را تخلیه نمی‌ کند که در این صورت اولین اقدام مراجعه به شورای حل اختلاف و تقاضای صدور دستور تخلیه است.

 آیا خلع ید از ملک مشاع امکان‌ پذیر است؟

در مواردی‌ که هیچ قراردادی بین مالک و فردی که ملک را تصرف کرده است نباشد دیگر دعوای تخلیه معنایی نخواهد داشت و باید دادخواست خلع ید را مطرح نمود.

برای طرح دعوای خلع ید باید دادخواست توسط وکیل متخصص به گونه‌ای تنظیم شود که ابتدا مالکیت خود را اثبات کند. سپس باید تصرف غاصبانه فردی که ملک را تصرف کرده است را ثابت نماید.
* تصرف غاصبانه یعنی فرد بدون اجازه و رضایت مالک، ملک او را تصرف و غصب کرده باشد.

دعاوی کیفری مربوط به املاک

  • انتقال مال (ملک) غیر.
  • خیانت در امانت.
  • رشوه.
  • کلاهبرداری.
  • تحصیل (به دست آوردن) مال از طریق نامشروع.
  • و …

وکیل ملک در ابطال مزایده ملک

بانک به عنوان یک نهاد اقتصادی، در عوض پرداخت وام، به عنوان وثیقه سند ملک از مشتریان دریافت می‌ نماید. دعاوی ملکی مرتبط با بانک نیز در پی تخلف از انجام همین تعهدات ایجاد می‌ شوند.
در بارزترین این موارد افراد برای دریافت تسهیلات (وام) سند ملکی را در رهن و وثیقه بانک قرار می‌ دهند و به دلایلی همچون عدم انجام تعهد توسط تسهیلات گیرندگان و نپرداختن اقساط یا تخلفات بانکی و… موجب به مزایده قراردادن ملک می‌ گردد.
برخی از افراد پس از مزایده ملک، ملک خود را از دسته رفته می‌ دانند. در حالی‌ که می توان حتی پس از مزایده و صدور سندرسمی به نام برنده مزایده باز هم ملک را به مالک خود بازگرداند.

مزایده ملک در رهن بانک یکی از موارد مزایده ملک می‌ باشد. مزایده ملک در موارد خاصی در قوانین مختلف پیش‌ بینی شده است مانند وقتی که ملکی بین چند نفر به ارث رسیده و آن ها نمی‌ توانند برای تقسیم توافق کنند. در نتیجه دادگاه دستور فروش صادر می‌ کند و فروش از طریق مزایده واقع می‌ شود.

یا در مواردی‌ که فردی نتواند مهریه همسر خود را بپردازد و دارایی او ملک باشد ملک از طریق مزایده فروخته خواهد شد.
مزایده فرایند تشریفاتی است که با دستور دادگاه و توسط مامورین اجرا انجام می‌ شود و به موجب آن ملک به مزایده گذاشته شده، فروخته خواهد شد.

همانگونه که بیان شد مزایده دارای تشریفات قانونی است که اگر هر یک از آن ها رعایت نشوند امکان ابطال مزایده وجود دارد تشریفات مربوط به مزایده در قانون اجرای احکام مدنی بیان شده‌اند.
برای ابطال مزایده ملک وکیل ملک با بررسی مزایده انجام شده و حکمی که به موجب آن مزایده انجام شده است دلایل ابطال مزایده ملک را تشخیص می‌ دهد و به موجب این دلایل دادخواست ابطال مزایده ملک را به دادگاه ارائه می‌ نماید.
دادگاه پس از رسیدگی به دلایل مطرح شده در دادخواست توسط وکیل ملک و همچنین لایحه دفاعیه وکیل، با توجه به قوانین رای مقتضی و متناسب صادر می‌ کند.

وکالت تخصصی ملک

وکیل ملک در دعوی الزام به تنظیم سندرسمی ملک

الزام به تنظیم سندرسمی ملک از دعاوی حقوقی در خصوص املاک است که به موجب آن خریدار یا وکیل خریدار الزام فروشنده را به تنظیم سند ملک به نام خود از دادگاه خواستار می‌ شود. بطور مثال وقتی ملکی به صورت غیررسمی و با سند عادی یا قولنامه، خرید و فروش می‌ شود اما پس از پرداخت تمام مبلغ قرارداد فروشنده از زدن سندرسمی به نام خریدار خودداری می‌ کند. در اینجا می‌ توان با ارائه دادخواست الزام به تنظیم سندرسمی ملک صدور حکم مبنی بر تنظیم سند به نام خریدار جدید را از دادگاه خواستار شد.

اگر هنگام تنظیم قرارداد خرید و فروش ملک با وکیل ملک مشورت نمایید یا تنظیم قرارداد ملک را به وکیل ملک واگذار نمایید با اضافه نمودن شروط و ضمانت اجرا های عدم انجام تعهد از بروز مشکلات این‌ چنینی جلوگیری می‌ شود و در ادامه ناگزیر به طرح دادخواست الزام به تنظیم سندرسمی ملک نخواهید شد.

البته می‌ توان قبل از طرح دادخواست الزام به تنظیم سندرسمی ملک با مشاوره و نظر وکیل ملکی، از طریق اظهارنامه از فروشنده بخواهید که به تعهد خود عمل نماید و سند ملک را به صورت رسمی به خریدار منتقل کند.
اگر پس از ارسال اظهارنامه باز هم فروشنده به تعهد خود عمل ننمود و سند ملک را انتقال نداد با طرح دادخواست در دادگاه با طرفیت فروشنده می‌ توان از دادگاه خواست که فروشنده را به تنظیم سند ملک به نام خریدار ملزم کند.

دلایلی که برای اثبات این دادخواست مطرح می‌ شوند بسیار مهم هستند و به تشخیص وکیل ملکی می‌ توان دلایل مثل قولنامه تنظیم شده دستی، شهادت شهودی که شاهد تنظیم قرارداد بوده‌اند، رسید واریزی مبالغی که به حساب فروشنده جهت خرید ملک توسط خریدار پرداخت می‌ گردند و… را ضمیمه دادخواست خود قرار دهید.

توصیه‌ های وکیل ملک در خرید ملک

  • هنگام خرید ملک، باید ملک را از مالک اصلی ملک خرید و چنانچه فردی به عنوان نماینده ملکی را می‌ فروشد؛ باید مدارک نمایندگی او به صورت کامل و ترجیحا توسط وکیل دادگستری بررسی شود.
  • تطبیق آدرس و مشخصات ملک با اوصاف موجود در قرارداد خرید ملک، وقفی نبودن ملک و همچنین در رهن یا وثیقه نبودن سند ملک مورد بررسی قرار گیرد. چنانچه ملک اجاره‌ای باشد، بررسی قرارداد اجاره آن از مواردی است که هنگام تنظیم قرارداد ملک باید بررسی نمود.

وکیل ملک در کلاهبرداری ملکی

یکی از شیوه‌ های کلاهبرداری ملکی فروش ملک دیگری می‌ باشد که در اصطلاح حقوقی به آن فروش مال غیر گویند.
در این شیوه از کلاهبرداری ملکی، فرد کلاهبردار بدون داشتن اجازه قانونی خود را وکیل یا نماینده مالک معرفی می‌ کند یا با جعل اسناد خود را مالک ملک معرفی می‌ نماید و اقدام به فروش ملک می‌ نماید.

در این حالت فرد فروشنده به مجازات کلاهبرداری محکوم می‌ شود و چنانچه خریدار نیز از عدم مالکیت فروشنده اطلاع داشته باشد و با علم به این موضوع اقدام به خرید ملک نماید وی نیز مجازات خواهد شد.
مالک اصلی ملک نیز پس از اطلاع از فروش ملک خود باید ظرف مدت یک ماه با ارسال اظهارنامه به اداره ثبت یا دادگاه وقوع چنین معامله‌ای را اعلام نماید در غیر این صورت به مجازات معاون در جرم فروش مال غیر محکوم خواهد شد.

وکیل ملک ازگل آجودانیه اقدسیه

وکیل ملک در اراضی ملی

هرگاه ملکی از طرف منابع طبیعی و به موجب قانون از اراضی ملی تشخیص داده شود مالک آن ملک می‌ تواند به این امر اعتراض نماید.
وکیل ملک با استناد به سابقه تصرف و مالکیت فرد با ابراز دلایلی همچون نقشه‌ های هوایی و شهادت شهود و تحقیقات محلی و… نسبت به این موضوع در مرجع صالح اعتراض خواهد نمود.

خصوصیات یک وکیل ملک با تجربه

یکی از خصوصیات بارز یک وکیل ملکی متخصص و مجرب میزان تجربه اوست.

علی‌ رغم آنکه تمام وکلای دادگستری امکان بررسی و قبول وکالت در تمامی پرونده‌ های ثبتی، کیفری، حقوقی، ملکی و خانواده را دارند، اما تجربه یک وکیل ملکی متخصص در زمینه امور مرتبط با املاک و اراضی باعث می‌ شود تا بتواند با درصد موفقیت بالاتری در تمامی دعاوی ملکی قبول وکالت کند.

وکیل ملک

از دیگر خصوصیات یک وکیل ملکی مجرب دانش حقوقی و تسلط علمی او در زمینه‌ های مختلف حقوقی، کیفری و ثبتی امور املاک، اراضی و مستغلات است.

وکیل ملک باید ضمن آشنایی با قوانین و مقررات مربوط، با آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور، آراء وحدت رویه دیوان عدالت اداری، نظریات مشورتی اداره حقوقی قوه قضاییه، نظریات اساتید برجسته علم حقوق و دکترین و همچنین رویه مرسوم محاکم و دادگاه‌ های کشور نیز آشنایی کامل داشته باشد.

در دعاوی ملکی باید برای اثبات حقانیت خود دارای سند و مدرک قانونی باشید و برای گرفتن حق خود به مراحل قانونی تسلط داشته باشید.
در دعاوی مرتبط با مالکیت املاک قانون شخصی را مالک می‌ داند که دارای سندرسمی باشد.

چنانچه سندی به اشتباه به ثبت رسیده باشد می‌ توان به تشخیص وکیل دادخواست ابطال سند صادر شده را خواستار شد.

وکیل ملک برای ایرانیان خارج از کشور

ایرانیان خارج از کشور جهت اجاره یا خرید ملک یا فروش املاک خود در ایران می‌ توانند به وکیل دادگستری جهت انجام امور ملکی خود در ایران وکالت بدهند.

جهت دریافت مشاوره تخصصی با وکیل دعاوی ملکی در موسسه حقوقی مهر پارسیان از طریق شماره تماس های88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

موسسه حقوقی مهرپارسیان این امکان را برای ایرانیان خارج از کشور فراهم نموده تا به صورت آنلاین بتوانند در خصوص کلیه دعاوی خود اعم از حقوقی و کیفری، علی الخصوص امور ملکی خود در ایران با وکیل ملک، مشاوره دریافت نمایند.

همچنین ایرانیان خارج از کشور می‌ توانند از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 به وکلای متخصص ملکی موسسه حقوقی مهر پارسیان اعطای وکالت نمایند تا بتواند از مراجع قضایی پیگیر دعاوی ملکی آن ها گردند.

وکیل ملک در املاک مصادره شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در جهت اجرای اصل 49 قانون اساسی تشکیل شد.

این ستاد دارای دو وظیفه است؛ 1- اجرای اصل 49 قانون اساسی که گرفتن اموالی است که از طریق نامشروع مانند: ربا و غصب و… 2- به دست آمده یا اموالی که دارای صاحب نمی‌ باشند و بازگرداندن آن ها به مالک اصلی و یا اختصاص آن ها به بیت‌المال می‌ باشد. همچنین اجرای مصوبات شورای انقلاب اسلامی، که به موجب آن باید تمام اموال متعلق به خاندان پهلوی و شاخه‌ ها و مرتبطین آن ها را به نفع مستضعفین مصادره نماید.
در این فرض چنانچه مالی کشف شود چه ملک باشد یا خیر، در شعب خاصی از دادگاه انقلاب رسیدگی می‌ شود.

وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور

وکیل ملک برای دعاوی ملکی شهرداری

در دعاوی ملکی شهرداری، شهرداری یکی از طرفین اختلاف است و بیشتر دعاوی ملکی مرتبط با شهرداری مربوط به کمیسیون ماده 100 و 77 قانون شهرداری می‌ باشند.

کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری مرتبط با پرداخت مالیات و عوارض می‌ باشد و کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری مرتبط با تخلفات صورت گرفته در ساختمان‌ سازی می‌ باشد.

تغییر کاربری املاک

هر ملک دارای یک پروانه ساخت و سند ملکی است که در آن کاربری ملک قید شده است. بطور مثال: در سند املاک مسکونی قید شده کاربری ملک، مسکونی و در سند املاک تجاری قید شده کاربری ملک، تجاری است.
تغییر کاربری به این معنی است که کاربری که در سند قید شده باشد تغییر نماید. مثلا اگر در سند یا پروانه ساخت قید شده باشد مسکونی اما آن را به تجاری تغییر کاربری بدهیم.

تغییر کاربری نیاز به مجوز دارد. یعنی اگر بخواهیم کاربری ملک خود را از مسکونی به تجاری یا از مزروعی به مسکونی و… تغییر دهیم باید مجوز لازم را از مرجع صلاحیتدار دریافت نماییم.
در غیر این صورت تغییر غیرمجاز کاربری املاک مشمول مجازات خواهد شد.

گروه تخصصی وکلای مهرپارسیان در زمینه دعاوی ملکی دارای سابقه درخشانی است که بهترین مشاوره را در این خصوص به شما ارائه می‌ نمایند.

جهت دریافت مشاوره تخصصی با وکیل دعاوی ملکی در موسسه حقوقی مهرپارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

خلع ید چیست؟

خارج کردن ملک از دست متصرف غیر قانونی، دعوای خلع ید نام دارد.

افراز چیست؟

تقسیم و تفکیک و جداسازی ملک مشترک را افراز می‌گویند.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل ملک در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌ های تماس ثابت موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

134 دیدگاه

  • سلام به جمله وکیل ملک غرب تهران وارد یه سایت حقوقی شدم که مدعی بود موسسه حقوقی بین المللی معتبر هست.
    بعد گه قرار شد با وکیل موسسه ملاقات داشته باشم یه آدرس تو آریاشهر به من دادن و وقتی رفتم به نظر می رسید محل زندگی باشه تا محل کار
    بالاخره بعد دو ساعت انتظار یه آقایی اومدن داخل و گفتن که وکیل هستند و از اتریش به ایران اومدن کارهای بین المللی انجام میدن
    خلاصه سه تا برگه جلوی من گذاشت که برای وکالت دادن امضا کنم. منم از همه جا بی خبر برگه ها رو امضا کردم .و آقا گفتند که برای پرینت گرفتن برگه ها باید از دفتر موسسه برن بیرون
    بعد از چند دقیقه یه کپی از برگه به من دادند و 50 میلیون پول بابت حق الوکتاله گرفتند.
    بعد از دو سهع روز که مجدد باهاشون تماس گرفتم گفتن شماره واگذار شده و وکیلی به این اسم نمیشناسن.
    رفتم کانون وکلای دادگستری مرکز تو آرژانتین اونجا بود فهمیدم گول کلاهبردار به اسم موسسه حقوقی خوردم
    حالا شکایت کلاهبرداری کردم نمیدونم نتیجه میده بایا نه
    تو رو خدا جناب دکتر مهری به من کمک می کنید.

    • ببخشید میشه که دادخواست رفع تصرف و یا خلع ید رو ارجاع بدن شورای حل اختلاف؟
      من دادخواست خلع ید از ملک موروثی دادم به مجتمع قضائی شهید مفتح غرب تهران برای ملک ورثه ای که دریاچه خلیج داریم.
      الان از شورای حل اختلاف اکباتان پیام اومد که پرونده شما به شعبه ۲۰۱ شورای حل اختلاف ارجاع شد.

      • سلام و عرض احترام خدمت شما
        رسیدگی به دعاوی ملکی با موضوع درخواست صدور حکم خلع ید یا قلع بنا در صلاحیت شورای حل اختلاف نیست.
        اما از بابت اصلاح ذات البین و جهت رعایت بخشنامه صادر شده از سوی رئیس قوه قضائیه بعضا در پرونده های اختلافات ملکی موروثی خانوادگی ممکن است پرونده جهت صلح وسازش به شورای حل اختلاف ارجاع شود.
        البته در صورت عدم سازش بین طرفین پرونده جهت ادامه رسیدگی به دادگاه صالح ارسال خواهد شد.

  • من یک خانه مسکونی به متراژ 250 متر در خیابان گاندی شمالی دارم منزل رو به مدت 1 سال به برادرم کرایه دادم الان ایشون بعد از گذشت 1 سال منزل تخلیه نمیکنن ایا من میتونم از ایشون با عنوان خلع ید شکایت کنم ؟

    • سلام دوست عزیز
      دعوای خلع ید هنگامی مطرح می گردد که شخصی بطور غیرقانونی در مال غیرمنقول دیگری تصرف نماید و صاحب مال بخواهد مال خود را از دست متصرف خارج کند. و شروط ان مالک بودن خواهان (ارایه سند رسمی مالکیت الزامی است. اعم از سند ثبتی یا دادنامه دادگاه مبنی بر مالک بودن خواهان) تصرف خوانده غیرقانونی و غیرمجاز بودن تصرف (غصبی)ولیکن بابت این مورد حتما باید با وکیل متخصص مشاوره شوید برای رزرو تایم با شماره های دفتر تماس حاصل فرمایید
      با توجه به اینکه ملک را اجاره داده اید میتوانید حسب مورد دعوای دستور تخلیه یا حکم تخلیه مطرح کنید

      • سلام وقت شما به خیر
        جناب دکتر مهری
        من یه آرایشگاه تو شهرک مهندسی زراعی کرج اجاره کردم و ۵ ساله که تو همین خونه کار آرایشگری انجام میدم
        حالا اگه بخوام که مالک اینجا رو تجاری کنه تا جواز کسب آرایشگاه بگیرم چیکار باید کنم

        • سلام و عرض احترام
          مالک ملک شما برای تغییر کاربری و تبدیل به تجاری باید به شهرداری محل مراجعه و درخواست خودش رو ثبت و پیگیری کنه.

  • سلام وقتتون بخیر
    من یک خانه مسکونی به متراژ 250 متر در خیابان گاندی شمالی دارم منزل رو به مدت 1 سال به برادرم کرایه دادم الان ایشون بعد از گذشت 1 سال منزل تخلیه نمیکنن ایا من میتونم از ایشون با عنوان خلع ید شکایت کنم ؟

    • سلام و عرض احترام
      ابتدا اظهارنامه رسمی برای ایشون ارسال و تقاضای تخلیه ملک کنید.
      اگر اجاره نامه ندارین میتونین دادخواست خلع ید تقدیم دادگاه حقوقی کنید.

  • باسلام وعرض ارادت….بنده در مهرشهر کرج یک ملک غیرتحویلی خریداری کردم که دارای سند پنج برگی هست اما موقع سند زدن متوجه شدم که این ملک وکالتنامه ای هست یعنی نفراول که ازشرکت خریداری کرده موقع فروش با وکالتنامه فروش به نفردوم فروخته ونفردوم با یه وکالتنامه تفویض وکالت اون ملک را به من فروخته ،حالامیخوام بدونم ایا دراینده من بخاطرگرفتن سند بامشکل مواجه میشوم؟ من یه تفویض وکالت از نفرقبل دارم و یه مبایعه نامه و دیگر هیچ مدارک دیگری دستم ندارم ایا درصورت فوت نفرات قبل وکالت باطل میشود وبامشکل مواجه میشم؟ ممنون میشم من را راهنمایی بفرمایید .

    • سلام و عرض احترام
      قطعا وکالتنامه با فوت موکل باطل خواهد شد ولی نکته مهم این است که اگر مبایعه نامه بر اساس وکالت تنظیم و ارکان اون درست باشه خللی در حق شما ایجاد نخواهد شد.
      اما بهترین راهکار برای شما این است که هر چه سریعتر نسبت به رفع موانع اقدام و سند رسمی ملک رو به نام خودتون کنید.

  • سلام. اگر فروشنده ای از تنظیم سند رسمی فرار کنه و دادگاه اون فروشنده رو الزام به تنظیم سند رسمی کند باز هم با وجود حکم دادگاه، انجام نده تکلیف چیست؟

    • با سلام و درود. اجراییه به محکوم علیه (فروشنده) ابلاغ می شود تا ظرف ۱۰ روز حکم را اجرا کند اگر ظرف ۱۰ روز اجرا نشد، خریدار مجدد به اجرای احکام مراجعه می نماید.
      حاکم یا دادگاه خودش حکم را اجرا می کند در این حالت نماینده دادگاه به نمایندگی از فروشنده، دفتر و سند انتقال را امضا می نماید.

  • با سلام و وقت بخیر . بنده مالک یک ملک تجاری در مهرشهر کرج هستم اما این ملک 23 سال است که یک متاجر داشته و ایشان حق سرقفلی و حق کسب و پیشه دارند . بنده قصد فروش این ملک را دارم ولی شخص مستاجر توان مالی خرید آنجا را ندارد آیا با این شرایط بنده حق فروش ملک خود را دارم ؟ و سوال دوم اینکه شیوه معامله و نوع قرارداد آن با واحدهای مسکونی تفاوت دارد؟

    • با سلام و احترام.
      در سامانه ثبت معاملات کشور یک نوع مبایعه ‌نامه برای کلیه آپارتمان‌ها با هر نوع کاربری اعم از مسکونی، تجاری، اداری و غیره قرار داده ‌شده است، که صرفاً در هنگام تنظیم مبایعه‌نامه در قسمت کاربری باید قید شود تجاری. همچنین اگر سرقفلی ملک در اختیار شخص ثالثی است، حتماً باید این موضوع در مبایعه‌نامه قید شود وگرنه می‌تواند از موارد تدلیس و کلاهبرداری تلقی شود و فروشنده تحت پیگیری قانونی قرار گیرد، و خریدار نیز باید به این موضوع توجه کرده، و تأکید کند که در قرارداد نوشته شود، کل شش‌دانگ واحد تجاری با کلیه حقوق متصوره قانونی و صنفی اعم از سرقفلی و کسب و پیشه به خریدار انتقال یافت. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکلای امور ملکی با شماره 02188663926 تماس حاصل فرمایید .

  • با عرض سلام و خسته نباشید
    حدود 17 سال پیش مادرم فوت کردند
    و یک سال بعد از فوت ایشان پدرم زن دیگری را عقد کردند و پنجاه تا سکه تمام بهار آزادی به نامش کردند و یازده سال باهم زندگی کردند
    در سال 94 بابام فوت کرد
    و زن بابام مهریه اش را بعد از فوت پدرم به اجرا گذاشت ‌
    من هم نادانی کردم و در سال 97 ،
    35 میلیون تومان به ایشان دادم و ایشان هم قول دادند که در دادگاه بگویند مهریه خود را کامل گرفته اند
    در حالی که اینکار را انجام ندادند و زیرش زدند
    در حال حاضر 35 میلیون تومان به نرخ الان چه قدر میشه
    واینکه چگون می توانم پول خود را به نرخ الان پس بگیرم ؟

    • سلام دوست عزیز
      می‌توانید دادخواست مطالبه و استرداد وجه را به دادگاه حقوقی ارائه دهید، و با رسید و یا پرینت گردش حساب و واریز وجه که از بانک دریافت می‌کنید، به‌ عنوان دلیل و مدرک ارائه دهید. اگر شهودی هم وجود دارد معرفی کنید.

  • با سلام و وقت بخیر. بنده یک واحد آپارتمان در محدوده کرج پیش خرید کرده ام. الان بعد از 2 سال ملک آماده تحویل است و ما خواهان دریافت سند رسمی هستیم ، اما متاسفانه متوجه شدیم در مبایعه نامه شرط به تنظیم سند رسمی قید نشده است آیا به دلیل شرط نشدن در مبایعه نامه، فروشنده الزامی به تنظیم سند رسمی ندارد ؟ ممنون میشم ما را راهنمایی بفرمایید .

    • سلام بله در صورتی که حتی شرط انتقال رسمی سند نشده باشه میتونین از طریق تقدیم دادخواست الزام به انتقال رسمی سند رو از دادگاه بخواهید.
      البته باید شرایط انتقال رو مطالعه کنیم تا بتونیم بگیم که آیا هزینه های انتقال به عهده شماست یا فروشنده

  • با سلام و وقت بخیر. بنده یک ملک ویلایی در محمد شهر کرج دارم که به صورت صلح عمری به پسرم داده ام. در این میان همسر پسرم از ایشان بابت مهریه شکایت کرده، آیا عروسم میتونه ملکی را که به صورت صلح عمری به پسرم دادم، اما خودم در ملک ساکن هستم را به دلیل گرفتن مهریه توقیف کنه؟ ممنون میشم راهنمایی نمایید.

    • سلام دوست عزیز
      خیر، در صلح عمری تا زمانی که مصالح زنده است، توقیف اموال برای بدهی‌های متصالح ممکن نیست. بنابراین حتی اگر طلبکار، همسر متصالح باشد و مهریه خود را به اجرا گذارد، باز هم توقیف مال صلح شده امکان پذیر نیست. زیرا این صلح، یک صلح مشروط است و فقط بعد از فوت مصالح، مالکیت متصالح قطعی می‌شود. شما می‌‍‎‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور ملکی با شماره 02188663926 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقت و روز خوش

    میشه بهترین وکیل ملک تهران زو برای پرونده پس گرفتن ملک رهنی از بانک بهم معرفی کنید.

    • سلام و عرض احترام
      دوست عزیز و گرامی
      ابتدا وقت مشاوره با جناب وکیل دکتر مهری رزرو بفرمائید و در صورتی که امکان انجام کار شما رو بررسی کنند و تشخیص بهند که شدنی هست بهترین وکیل دعاوی ملکی و بانکی رو به شما معرفی خواهند کرد.

  • شوهرخواهرم ملکی را به نام خواهرم زده ایا امکان داره این حق که به نامش زده شده برای بعد از مرگ شوهرخواهرم باشه؟ اگر میشه بعد از فوت شوهرخواهرم ارث چه جوری بین خواهرم و دو دختر و یک پسرشان تقسیم میشه ؟

    • سلام دوست عزیز
      با تراضی (موافقت) دو طرف می‌توان ملک مورد نظر را در قالب عقد صلح عمری به نام خواهر شما تنظیم نمود و ورثه نمی‌توانند مدعی گردند. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر ورزرو تایم مشاوره با وکیل متخصص این امر با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام جناب روز بخیر
    من یک ملکی در شیراز دارم که ۳ سال به برادرم دادم به صورت اجاره زندگی کنه ولی قرار دادی باهم نداشتیم فقط به من ماهانه کرایه میدادن الان ایشون ملک تصرف کرده بعد ۳ سال تخلیه نمیکنه آیا من باید شکایت خلع ید انجام بدم یا تصرف عدوانی ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      شما باید دعوای خلع ید مطرح کنید چرا که به موجب قانون در دعاوی خلع ید، متصرف ابتدا به صورت قانونی و قراردادی و با اجازه مالک به انتفاع (استفاده) از ملک پرداخته اما پس از اتمام مهلت از پیش تعیین شده، از باز پس دادن ملک به مالک خود امتناع نموده و به صورت غیر قانونی به تصرف ملک ادامه داده است. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات دقیق تر و رزرو تایم مشاوره با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقتتون بخیر یه سوال داشتم خواهرم آپارتمان نوساز خریده که سندش 6 ماه دیگه اماده اس. حالا میخواد آپارتمان رو بفروشه اگر بفروشه وبه دلیل اماده نبودن پایانکار در اون زمان وسازنده نتونه سند بزنه چی میشه ؟ خریدار میتونه از من شکایت کنه و محکوم میشم؟

    • سلام دوست عزیز
      بله، خریدار می‌تواند از شما شکایت نماید و اگر سازنده نتواند در زمان مشخص شده سند را آماده سازد، ولی شما تعهد داده باشید، محکوم می‌گردید.

  • با سلام و وقت بخیر. بنده مالک یک ملک مسکونی در عظیمه کرج هستم، ملک به مدت 12 سال در اختیار یک مستاجر بوده و بنده خارج از ایران زندگی میکردم. قصد فروش ملک خود را دارم اما متاسفانه، مستاجر ملک را به تصرف خود درآورده و ملک را تخلیه نمیکند، بنده به عنوان مالک چگونه باید حکم تخلیه ملک را بگیرم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • سلام دوست عزیز
      چنانچه قرارداد اجاره منعقد شده باشد پس از مدت اتمام قرارداد می توانید حسب مورد برای دستور تخلیه یا حکم تخلیه اقدام نمایید، در غیر اینصورت دعوای خلع ید مطرح نمایید. در هر حال شرایط و مدارک باید توسط وکیل دادگستری بررسی گردد و شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور ملکی با شماره 02188663926 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام یه سوال دارم ما یه ملکی داریم که ساخت و سازش تموم شده ولی پایانکار نداریم الان آیا با نداشتن پایانکار میشود آن ملک را اجاره بدهیم؟

  • با سلام و احترام، بنده یک ملکی در عظیمیه کرج خریدم، و بعد از پرداخت کامل ثمن، با استعلام، مشخص شد که 25متر از متراژ خریداری شده جز حریم راه سازمان شهرسازی می‌باشد، آیا بنده می‌توانم به موجب مستحق الغیر بودن غرامت جبران خسارت بگیرم، بر اساس نظر کارشناسی بر اساس رای وحدت رویه 733؟ آیا می‌توانم شکایت کیفری کنم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، امکان مطالبه خسارات وجود دارد، شما میتوانید دادخواست حقوقی تنظیم و تقدیم کنید، از شکایت کیفری نتیجه ای نخواهید گرفت. جنابعالی میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور ملکی با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام سوالی داشتم
    من ۱ خونه رو به مدت دوسال در مله مهدیه تهران  به فردی دادم ولی قرار داد اجازه ای منعقد نکردیم  الان بعد از ۲ سال و اتمام قرار ما ایشون همچنان در اونحا سکونت داره و حاضر به پس دادن ملکم نیست. من چه دعوایی باید مطرح کنم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • سلام وقت شما بخیر
      باید دعوای تخلیه ید مطرح نمایید. و شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی با وکلا با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقت بخیر
    من ک چند تا از شرکاء مالک یک باغ بزرگ پسته هستیم که سند مشاع و الان قصدم این بنا به سهم خودم که ۲ دانگ زمین بتونم سند مفروز بگیرم آیا این امکان داره ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، ولیکن برای ارائه نظر کارشناسی نیاز به بررسی مدارک و اسناد میباشد. شما میتوانید جهت رزرو تایم مشاوره با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

  • با سلام و احترام، ما ملکمون رو مورد معامله قرار دادیم بعد قولنامه نوشته شده و مبلغ 50 میلیون هم دریافت کردیم، بعد خریدار، منصرف شد، در قرارداد مبلغ 100 میلیون به عنوان خسارت فسخ، نوشته شده، حالا ما میتونیم این مبلغ و به عنوان خسارت برداریم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، امکان مطالبه خسارت وجه التزام قراردادی، وجود خواهد داشت و شما باید دادخواست مطالبه خسارت فسخ بیع را اقامه نمایید. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکلای متخصص در امور ملکی با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • عرض سلام و روز خوش خدمت شما بنده یک دستگاه آپارتمان به همراه دوستم پیش خرید کردیم و سند زدن و تحویل گرفتیم بعد از اون من چند ماهی رو مسافرت کاری بودم ایشون برداشتن ملک رو فروختن من چطوری میتونم اقدام کنم؟

    • سلام دوست عزیز
      شما به عنوان مالک ملک میتوانید علیه متصرف و مزاحم ملک خود با توجه به اینکه موضوع دعوای خلع ید مربوط به اموال غیر منقول می باشد، با به همراه داشتن کلیه مدارک و اسناد اثبات کننده مالکیت خود به دادگاه محلی مراجعه و اقدام به ثبت دادخواست خود نماید. و از لحاظ کیفری هم میتوانید تحت عنوان فروش مال غیر اقامه دعوی نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با تیم وکلای مهر پارسیان با شماره 09120067664 تماس حاصل فرمایید.

  • با سلام و احترام، ما ملکمون رو مورد معامله قرار دادیم بعد قولنامه نوشته شده و مبلغ 50 میلیون هم دریافت کردیم، بعد خریدار، منصرف شد، در قرارداد مبلغ 100 میلیون به عنوان خسارت فسخ، نوشته شده، حالا ما می‌تونیم این مبلغ و به عنوان خسارت برداریم؟

    • سلام و عرض احترام
      بله هر شرطی درباره خسارت در قرارداد ذکر شده باشه حتما قابلیت پیگیری و انجام داره.
      موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان

  • سلام من یک خونهای رو با یک قرار داد دوساله در شمال به شخصی دادم و خودم ساکن شیرازم الان بعد ۲ سال ایشون برادرم آورده ساکن اون خونه کرده به من گفتن دعوای خلع ید باید مطرح کنم؟ خلع ید دقیقا بابت چیه آیا میتونم اینطوری خونه رو پس بگیرم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      دعوای خلع ید اشتباه است. دعوای تخلیه ید مربوط به زمانی است که متصرف ابتدا به صورت قانونی از ملک استفاده مینماید، اما پس از اتمام مهلت از پیش تعیین شده از استرداد ملک به مالک امتناع میکند.

  • سلام اقای دکتر من یه خونه باغی رو خریداری کردم حدود یکماه ولی فروشنده نمیاد که تحویل بده و کل پول رو هم پرداخت کردم به بنگاه هم مراجعه کردم گفتن نیست و شهرستان و فلان من الان چه اقدام حقوقی میتونم انجام بدم؟

    • با سلام وقت شما بخیر
      شما به عنوان خریدار باید در دادگاه صالح دعوای الزام به تحویل مبیع غیر منقول را اقامه کنید. برای دریافت مشاوره با وکلای متخصص ما با شماره 09120067669 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام جناب وکیل
    من همسرم ۷ ماه پیش فوت کردن و من دو دختر دارم یک خونه از همسرم باقی مونده که دخترها میخوان مطابق قانون ارث هرکس سهمش به اسمش بشه و سند مشاع بشه دامادم بهم گفتن زن فقط از اعیان ارث میبره نه از زمین آیا درست ؟

  • سلام اگر ما ملکمون رو به فردی اجاره داده باشیم و الان ایشون بعد ۱۰ ماه از گذشت موعد حاضر به تخلیه نیست چه کاری باید انجام بدیم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      شما باید دعوای تخلیه ید را طرح کنید و دادخواست خود را در دفتر خدمات قضایی، و یا از طریق وکیل خود ثبت نمایید.

  • سلام روز بخیر دادنامه ای در خصوص یک ملک برای ما صادر شده که اعلام کرده ما از اعیان سهم می‌بریم ولی از عرصه خیر آسا یک همچین چیزی ممکن ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله. گاهی اوقات امکان دارد مالک اعیان از مالکیت عرصه سهمی نداشته باشد و یا بالعکس. ولیکن به دلیل عدم اطلاع از شرح پرونده امکان ارائه نظر تخصصی وجود ندارد. شما میتوانید جهت هماهنگی تایم مشاوره با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام روز بخیر
    من سرایدار یک باغ هستم در منطقه لواسان و مالک باغ خودشون به خارج از کشور رفتن و الان سه ماه یک خانم آقا اومدن در ساختمان ساکن شدن و حاضر نیستن ملک تخلیه کنن من میتونم دعوای خلع ید مطرح کنم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      خیر. برای طرح دعوای خلع ید شما باید مالک و یا نماینده قانونی وی باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو تایم مشاوره با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام و وقت بخیر، ما 4 ورثه هستیم، ملکی به وسعت 150 هکتار به ما ارث رسیده است، من و یکی از وراث قصد فروش داریم و باقی ورثه قصد فروش ندارند، چه کار می‌تونیم بکنیم ؟ ایا به خاطر ما دو نفر دادگاه دستور فروش صادر میکنه ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      در خصوص املاک مشاعی با سابقه ثبتی چنانچه نظر اداره ثبت به عدم افراز آن ملک باشد، هر یک از شرکا می‌تواند با رجوع به دادگاه عمومی حقوقی محل وقوع ملک، دادخواست دستور فروش بدهد. بهتر است قبل از انجام کاری با وکیل متخصص در امور ملکی مشورت نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور ملکی با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام روز بخیر
    من یک قرار داد مشارکت در ساخت دارم و ۵ واحد واحد برای من و ۵ واحد برای سازنده و متراژ واحدها متفاوت سازنده اعلام کردن به جای ۳ واحد ۱۱۰ متری و دو واحد ۸۵ متری ۵ واحد ۱۱۰ متری به من میدن و قیمت روز ملک بابت متراژ اضافه از من میگیرن و من میخوام قرار داد ما چک بشه آیا شما اینکار انجام میدید؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله. برای چک کردن قرارداد توسط وکیل متخصص ملکی و هماهنگی جلسه مشاوره با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • با سلام و احترام، من در سال 1396 یک قطعه زمین سند دار را با یک منزل مسکونی معاوضه کردم، که به تازگی متوجه شدم که زمین خانه ی مذبور جز املاک دولتی می‌باشد، بنده جهت ابطال قولنامه ی مذبور چه باید بکنم؟ در ضمن شکایت کیفری فروش مال غیر جهت کلاهبرادری نموده ام آیا دادگاه جهت ابطال ورد مال حکم به نفع این جانب صادر می‌نماید یا خیر؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • سلام وقت شما بخیر
      در خصوص دعوی کیفری مطرح شده، در صورتی که در زمان تنظیم قولنامهی معاوضه، فروشنده شما مالک نبوده و از عدم مالکیت خود آگاه بوده است، بله شما میتوانید از محکمهی کیفری رای بگیرید و متناسب با رای صادره ابطال معاوضه را در خواست نمایید. دادگاه کیفری استعلام مالکیت میگیرد. در خصوص طرح دعوی حقوقی درست، قرارداد منعقده باید مطالعه گردد و بعد تصمیم در خصوص طرح دعوی گرفت که در این خصوص ارسال اظهارنامه و اعلام عدم مالکیت و بعد دعوی فسخ یا ابطال مطرح می گردد. برای بررسی مدارک و مستندات و همچنین مشاوره با وکیل متخصص در امور ملکی میتوانید با شماره 09120067664 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام و عرض خسته نباشی آیا مبایعه نامه اصلش موجود نباشد فقط کپی آن باشد اعتبار دارد یا خیر چون که برادرم یک واحد ساختمان خریده فروشنده آنرا به دونفرفروخته یکی برادرم مورخه 96/03/28 بصورت کد رهگیری خریده نفر بعدی بصورت مبایعه نامه و آنهم کپی داشته گفته اصلش گم شده اونهم مورخه 95/10/22 خریده و قاضی پرونده حکم به نفع نفر اول صادر کرده آیا قولنامه کپی در دادگاه قانونی می باشد مگر نه اینکه باید قولنامه اصلی باشد یا جایی برای اعتراض وجود دارد یا خیر ؟ با تشکر از وکلای محترم اگر پاسخ بدهید ممنون میشوم

    • سلام و عرض احترام
      با توجه به اینکه اطلاعی از روند رسیدگی نداریم نمیشه اظهارنظر کرد.
      اگر کپی قرارداد موجود باشه و فروشنده هم اقرار به معامله کرده باشه دادگاه سند کپی رو هم میپذیره.

  • سلام جناب من خونه 300 متری در امیر آباد دارم و میخوام این خونه رو بسازم برای تنظیم قرارداد مشارکت نیاز به مشاوره دارم ایا امکان پذیر؟

    • سلام وقت بخیر
      بله، در این خصوص می‌توانید با وکیل متخصص این امر جلسه مشاوره‌ای داشته باشید جهت هماهنگی تایم با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقتتون بخیر. من یه مادربزرگ پیر دارم که یه ملک قدیمی در محله عظیمه کرج داره، متاسفانه عمه ام مادر بزرگم رو برده و ازش وکالت گرفته که من زود فهمیدم و رفتیم باطل کردیم، اما الان سند خونه مادر بزرگم دستش هست و دو دانگ از خونه رو هم بنام خودش زده و الان سند خونه مادر بزرگم رو نمیده می‌خواستیم ببینم مادر بزرگم باید چه شکایتی بکنه؟

    • سلام
      اگر دو دانگ را به نام خود انتقال داده، باید ابتدا دادخواست اثبات حجر، و سپس دادخواست و ابطال انتقال سند رسمی را مطرح نمایید. اما بهتر است قبل از انجام کاری با وکیل متخصص در امور ملکی مشورت نمایید. برای دریافت مشاوره با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقتتون بخیر، من یه ملک تجاری دارم که نصف ملک و سرقفلی آن، به نام من هست می‌خواهم از شریکم جدا شوم ولی نه راضی به فروش هست و نه راضی به خرید سهم من، چکار می‌توانم بکنم از نظر قانونی؟

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر شما حق انتقال به غیر را دارید، می‌توانید سهم خود را به دیگری واگذار کنید و یا از طریق مراجع ذیصلاح قضایی درخواست تجویز انتقال منافع به غیر را به طرفیت مالک و شریک مطرح نمایید. بهتر است با وکیل متخصص در زمینه امور ملکی مشورت کنید. برای دریافت مشاوره با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام من سال 98 ملکی خریدم و سال 99 کامل پرداخت کردم و هنوز طرف مقابل سند به نام من نزده ایا من میتونم کاری انجام بدم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، شما به موجب قرارداد می‌توانید الزام فروشنده را به تنظیم سند ملک به نام خود، از دادگاه خواستار می‌شوید.

  • سلام، یک زمین داشتم دادم مشارکت در ساخت ولی سازنده بدهی داشت و افتاد زندان و من با سایر خریداران ساختمان رو تمام کردیم، 2 دانگ به نام من و 4 دانگ به نام سازنده است، که سهم او توقیف می‌باشد، صورت مجلس تفکیکی را گرفتم ولی تقسیم‌نامه چون 4 دانگ توقیف هست انجام نمی‌شود. لطفا راهنمایی فرمایید.

    • سلام وقت شما بخیر
      زمانی که از محل توقیف، اجرا حاصل شود آن زمان سایر اقدامات قابل انجام است. همچنین در سوال مزبور مشخص نگردیده است که توقیف سهم سازنده از چه بابت است. می‌توانید برای دریافت توضیحات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور ملکی با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام آقای دکتر من یک ملکی رو در مهرشهر دارم حدودا 700 متر و از پدرم برام مونده من ایران نیستم و در قطر ساکنم میخواستم بدونم آیا شما کارهای این مورد رو انجام میدین؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله شما می‌توانید با اعطای وکالت، پیگیری‌های ملکی خورد را به ما بسپارید. جهت هماهنگی تایم مشاوره با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • دادگاه ملک قولنامه ای را به عنوان وثیقه جهت آزادی زندانی اغتشاش قبول می کنه؟

  • سلام خانمم مهرشو اجرا گذاشته و بعد از پیامک و استعلام توسط ثبت اسناد، ملک را به برادر زادم منتقل کردم این کار جرمه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      چنانچه بعد از ابلاغ اجراییه، ملک را انتقال داده باشید مرتکب بزه فرار از دین شده‌اید.

  • با سلام و وقت بخیر
    دادگاه میتونه به درخواست شرکای ملک مشاعی اقدام به تقسیم ملک مشاعی کنه اونم بدون توجه به استعلام از شهرداری که قابلیت افراز یا تفیکیک را داره یا نه ؟جهت تقسیم ملک مشاعی به قوانین شهرداری توجه میشه یا نه با دستور دادگاه تقسیم اجباری صورت میگیره؟

    • سلام وقت شما بخیر
      در تقسیم ملک مشاعی اگر توافقی بین مالکین مشاعی نباشد، باید ابتدا دادخواست افراز ملک مشاعی به اداره ثبت اسناد محل مطرح نمایید اگر قابل افراز تشخیص داده نشد، از دفترخدمات الکترونیک قضایی دادخواست دستور فروش ملک مشاعی به علت عدم افراز و تقسیم وجوه حاصل از فروش ملک مشاعی بین مالکین مشاعی نسبت به حصه هر مالک مشاعی طرح نمایید. پیش از صدور حکم مبنی بر افراز، استعلامات لازم در خصوص قابل افراز یا غیر قابل افراز بودن ملک از شهرادی توسط دادگاه گرفته می‌شود.

  • سلام زمینی داریم که بر اساس گفته پدرم وقف اولادی است و در شهرداری هم مالکیت ما محرز است.
    شهرداری عنوان کرده که ملک در محدوده طرح قرار دارد ولی خریدار ملک نیست و حاضر به دادن زمین معوض هم نیست و فقط حاضر به اجاره دادن 99 ساله آن میباشد به مبلغ ماهیانه کمتر از پانصد هزار تومان برای ملکی که ارزش ان بالای ده میلیارد است.
    از طرفی این ملک زراعی بوده است. شهرداری تبدیلش به مسکونی را نمیپذیره حال آنکه ملک در یکی از بهترین نقاط شهر است و به واسطه خشکسالی و خشکی قنوات سالهاست که بلااستفاده مانده است
    راهکار شما برای فروش ملک ما چیست با تشکر

    • سلام وقت شما بخیر
      از طریق دیوان عدالت اداری نسبت به احراز تخلف شهرداری اقدام و سپس دادخواست مطالبه قیمت عادله روز زمین را مطرح نمایید.

  • سلام یک ملک مشاعی 85 متری به تساوی با خانومم داریم که طبق رای دادگاه سهم من مستثنیات دین محسوب شده ولی به درخواست ایشون با دستور فروش مال مشاع به مزایده رفته و فروخته شده و خود ایشان خریده.الان هم از دادگاه خانواده تقاضای توقیف سهم من را کرده و دادگاهی که رای به مستثنیات داده خودش نصف سهم پول مرا به نفع همسرم دستور توقیف داده
    آیا این کار قانونی هست؟ درحالیکه از قبل من لایحه داده ام که با این پول قصد تهیه ملک دارم،مبلغ سهم فروش حتی به تنهایی برای خرید ملک جدید هم کفایت نمیکند. متشکرم

    • سلام وقت شما بخیر
      هرچند عین سهم خانه شما مستثیات دین بوده است ولیکن قانونا وجوه نقد قابل توقیف هست. به هرحال مستند به رای مستثنیات دین قبلی به مرحله توقیف وجه اعتراض نمایید.

  • سلام آقای مهری
    من یک خونه ای در اکباتان خریدم و هنوز فروشنده ملک رو به نام من نزده و من واقعیت دنبال شکایت نیستم آیا راهی داره من بتونم به حقم برسم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      شما می‌توانید با ارسال اظهارنامه‌ای از ایشان بخواهید به تعهد خود عمل نمایند و اگر پس از ارسال اظهارنامه باز هم فروشنده به تعهد خود عمل ننمود و سند ملک را به نام خریدار تنظیم ننمود، با طرح دادخواست در دادگاه با طرفیت فروشنده، می‌توان از دادگاه خواست که فروشنده را به تنظیم سند ملک به نام خریدار ملزم کند.

  • سلام ببخشید ما توی یک آپارتمان هستیم هرکی یجا پارک میکنه یکی از همسایه اومده میگه دارید جای من پارک می کنید برید جای خودتون، چجوری می تونیم بفهمیم جای ما دقیقا کجاس؟

    • سلام وقت شما بخیر
      به اداره ثبت اسناد و املاک محل مراجعه کنید و درخواست کنید یک نسخه از کروکی ثبتی ملک در بخش پارکینگ‌ها را به شما بدهد.

  • سلام خداقوت
    من یک ملک درمنطقه بومهن دارم که این زمین موروثی برای ما بوده بیش از 4 نسل در تصرف ما بوده و الان منابع طبیعی دست رو ملک گذاشته من چه کار میتونم انجام بدم؟

    • سلام بعد از تعیین وقت مشاوره با جناب دکتر مهری مشاوره بفرمائید اگر راه حل قانونی وجود داشته باشه راهنمائیتون میکنن.

  • سلام ما یه ویلا تو نوشهر داریم که به تازگی متوجه شدم وقتایی که ما نیستیم نگهبان‌ ملک ما رو اجاره میده، الان من چه شکایتی میتونم ازش بکنم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      می‌توانید تحت عنوان خیانت در امانت و یا انتقال منافع مال غیر، از ایشان شکایت نمایید. برای دریافت توضیحات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقتتون بخیر، یه سوال تخصصی دارم از خدمتتون، اگر بین مبایعه نامه و انتقال سند، فروشنده قیمت را بالا ببرد، چه اقدامی می‌توان انجام داد؟

    • سلام وقت شما بخیر
      ملاک مبلغ مندرج در مبایع‌نامه است. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور ملکی با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام، من یه ملکی در کرج دارم که در حال ساخت یک مجتمع چهار طبقه هستیم، هر طبقه یک متر یعنی در مجموع چهارمتر اضافه‌تر از پروانه ساختیم، ولی مهندسمون میگه مشکلی نیست بعد از ساخت جریمه میدیم میخواستم اگه میشه راهنمایی کنید که درست میگه یا نه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      تخلف از موارد مندرج در پروانه ساختمان، دو ضمانت اجرا تخریب یا جریمه نقدی در پی خواهد داشت. این موضوع نیازمند بررسی مدارک شما است می‌توانید با وکیل متخصص در امور ملکی مشورت نمایید. برای دریافت مشاوره با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام جناب من زمینم ملی اعلام شده و در لرگان کلاردشت من چطور میتونم شکایت کنم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، شما می‌توانید با استناد به سابقه تصرف و مالکیت و همچنین با ابراز دلایلی همچون نقشه‌های هوایی و شهادت شهود و تحقیقات محلی و… نسبت به این موضوع در مرجع صالح اعتراض نمایید.

    • سلام وقت شما بخیر
      از محتوای پرونده شما بی‌اطلاع هستیم ولیکن به طور کلی وجود عکس‌های هوایی بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

  • سلام جناب من یک ملک ارثی از پدرم مونده و در اون ملک دو برادر و خواهرمم زندگی میکنن و الان من دستور پلمپ خواستم بهم ندادن من چه کاری باید انجام بدم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      باید پروسه قانونی این مورد طی شود و یا اینکه شما اقدام به گرفتن دستور فروش ملک مشاعی نمایید.

  • سلام من قرارداد اجاره‌ام تموم شده ولی نمی‌خوام ملک رو تخلیه کنم می‌تونم از اون لایحه داده شده به عنوان کرونا که گفته بود مستاجرها می‌تونند با اضافه کردن ۲۵ درصد به اجاره‌شون ملک رو تخلیه نکنن استفاده کنم؟

    • سلام وقت بخیر
      بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در سال‌های قبل کلیه قراردادهای اجاره مربوط به منازل مسکونی تا مدت سه ماه بعد از پایان شیوع کرونا به صورت خودکار قابل تمدید بودند که با توجه به کاهش این بیماری، اعمال آن در سال 1402، نیاز به تصریح قانون گذار بر تمدید آن در این سال دارد.

  • سلام خسته نباشید همسر بنده املاک من رو در باب مهریه توقیف کرده و من کارمند صدا و سیما هستم و الان ازحقوق بنده هم داره ماهیانه کسر میشه الان املاک رو گذاشتن برای مزایده من چطوری مزایده رو می تونم باطل کنم؟

    • سلام وقت بخیر
      مهریه دینی است که پرداختش بر عهده مرد است و حتی بعد از فوت وی، خانم می توانند مهریه خود را مطالبه کند؛ در بابت املاک توقیف شده در موضوع مهریه نیاز به بررسی تخصصی مدارک شما است. پیشنهاد می شود که با یک وکیل متخصص در امور خانواده مشاوره انجام دهید.

  • سلام سوال داشتم در رابطه با ملک خارج از ایران، پدر من چند ملک در کشورهای مختلف داشت و الان فوت کرده با توجه به اینکه قوانین این کشورها با ما متفاوته و پدرم هم وصیت نامه‌ای از خودش نگذاشته میشه راهنماییمون کنید؟

    • سلام وقت بخیر
      با توجه به مساله‌ای که بیان کردید شرایط با توجه به اینکه املاک در کدام کشورها باشند متفاوت است؛ پیشنهاد می‌شود که از مشاوره تخصصی با یک وکیل متخصص امور ملکی بهره‌مند شوید.

  • سلام خسته نباشید سوال داشتم آیا با اجاره ملک می‌توان اقامت گرفت و اگر که نه در کدام کشورها امکان گرفتن اقامت با خرید ملک وجوددارد؟

    • سلام وقت بخیر
      تعدادی از کشورهای اروپا با دارا بودن شرایط خاصی می ‌توان با خرید ملک و یا سرمایه گذاری اقدام به گرفتن اقامت نمود؛ با توجه به حساس بودن مساله و برای پیشگیری از کلاهبرداری در رابطه با خرید ملک در کشورهای دیگر حتما از یک وکیل متخصص در امور ملکی و مسلط به قوانین بین المللی راهنمایی بگیرید.

  • سلام بزرگوار من رفتم خواستگاری و خانواده عروس به عنوان مهریه یک ملک به نام دخترشون تو ترکیه خواستند، خواستم بپرسم اصلا شدنیه؟ یعنی مشکل خاصی پیش نمیاد من ملک بخرم تو ترکیه و بزنم به نام دخترشان؟

    • سلام وقت بخیر
      مهریه می‌تواند هر نوع مالی باشد که به محض ازدواج زن مالک آن می‌شود و برای مرد دینی محسوب می‌شود که تا بعد از فوت هم موظف به پرداخت آن است.
      در خصوص خرید ملک در کشور خارجی حتما با یک وکیل متخصص ملکی و مسلط به قوانین آن کشور مشاوره انجام دهید.

  • سلام روز بخیر من ده سال پیش زمین کشاورزی که داشتم رو شروع کردم به ساختن و ازش یه پاساژ در آوردم، به غیر از تغییر کاربری الان اومدن دارن گیر به ۴ طبقه آخر پاساژ میدن و میگن باید خراب شه چون بدون مجوزه. الان دنبال کسی هستم که این شرایط رو اکی کنه برام،‌ می تونید بهم معرفی کنید؟

    • سلام وقت بخیر
      باید اسناد و مدارک موجود در پرونده شما و همچنین روند قضایی آن و اتهامات وارده به شما توسط یک وکیل متخصص بانکی بررسی شود تا راهکاری تخصصی به شما ارایه دهد.
      در صورت نیاز با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

  • پسر عموم ملک پدر زنش و فروخته بدون اینکه پدر زنه باشه ایران نبوده حالا پدر زن بعد حدودا یه سال و نیم اینا متوجه شده ولی خب تنفیذم کرده چه اتفاقی میفته الان؟

    • با سلام و احترام
      قبل از تنفیذ مالک، ملک غیر نافذ بوده ولی بعد از تنفیذ، عقد بیع نافذ بوده و از تاریخ عقد آثار خود را به جای می-گذارد و مالک می¬تواند برای مطالبه منافع ملک در طول این زمان به پسر عموی شما مراجعه نماید.

  • سلام خسته نباشید
    در قرارداد اجاره ای که مدتی برای آن تعیین نشده باشد بر چه اساسی می توان ملک را تخلیه کرد؟

    • سلام وقت بخیر با استناد به عرف و رویه ی موجود باید از زمان انعقاد قرار داد ۱ سال شمسی گذشته باشد
      و شما میتوانید بعد یک سال اقدام بفرمایید

    • سلام وقت شما بخیر مدت عرفی جهت قراردادهای اجاره چاپی یکسال شمسی است و می توانید به این مطلب مستمسک شوید.

  • سلام وقت بخیر اگر فروشنده ی نیاد تنظیم سند رسمی با این که دادگاه هم حکم داده که بیاد اگر نیاد باید چی کار کرد ؟

    • سلام وقت بخیر . اجراییه به محکوم علیه ابلاغ می شود و میبایست ظرف مهلت مقرر حکم را اجرا نماید چنانچه حکم ظرف مهلت مقرر اجرا نگرردد خریدار مجدد به اجرای احکام مراجعه می نماید و دادگاه راسا حکم را اجرا می کند در این حالت نماینده دادگاه به نمایندگی از فروشنده، دفتر و سند انتقال را امضا می نماید

    • سلام وقت شما بخیر در صورت عدم حضور با حضور نماینده پروسه انتقال در دفتز اسناد رسمی انجام می شود.

  • سلام ما فروشنده ایم برا فسخ بگیم بنگاه بنویسه اگر چک پاس نشه ما حق فسخ داریم یا چی؟

    • سلام وقت شما بخیر به طور مثال می توانید بنویسید چنانچه تحت هر شرایطی وجه چک مزبور در تاریخ مقرر به حساب تعرفه شده کارسازی نگردد فروشنده حق دارد معامله را ظرف 72 ساعت فسخ نماید.

    • سلام وقت شما بخیر
      ایرادی ندارد اما به لحاظ جنبه اثباتی و نظر به اهمیت صلح بهتر است در دفتر اسناد رسمی این اقدام صورت پذیرد.

  • اینجانب فروشنده خانه کلنگی هستم موضوع 4متر خلافی را مهندس 150میلیون تومان که ب شهرداری پرداخت کنیم میخواستم بدونم من فروشنده باید پرداخت کنم یا خریدار پرداخت کند درضمن فروش خانه بخاطره کارهای اداری حدود5ماه پیش معامله کردیم؟

    • با سلام و وقت بخیر، پرداخت عوارض و خلافی بر عهده فروشنده می¬باشد شما میتوانید به نظریه کارشناس شهرداری اعتراض نموده و درخواست بازدید دوباره را نمایید.

  • با سلام بنده ملکی را خریده ام که در قولنامه قید شده بود که ملک فوق فاقد پارکینگ می باشد اما الان که سند ملک بنام من میباشد یک قطعه پارکینگ تفکیکی ب متراژ مشخص در سند من میباشد. از این رو با فروشنده سر جای پارک ماشین به اختلاف خورده ایم او میگوید من نفروخته ام در صورتی که بنام من سند زده است.حق با چه شخصی است؟

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر ملک در زمان خرید دارای سند رسمی بوده است و ادعای فروشنده بدون قید و شرط پذیرفته نخواهد شد و به صورت کلی در بیع املاک ثبت شده هرچه در سند به عنوان متعلقات قید می شود به صورت تفکیک ناپذیر خرید و فروش می گردد.

  • سلام داییم بعد فوت اقاجونم خونرو خالی نکرده سهم مارو هم نداده دو طبقه هم ساخته می تونیم کاری کنیم بلند شه ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      با توجه به ظرفیت قانونی موجود امکان طرح دعوای خلع ید به طرفیت ورثه ساکن در ملک وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *