بهترین وکیل خیانت در امانت

بهترین وکیل خیانت در امانت

بهترین وکیل خیانت در امانت


5/5 - (43 امتیاز)

با معرفی بهترین وکیل خیانت در امانت با شما هستیم.

خیانت به معنای پیمان‌شکنی، نقض عهد، بی‌وفایی و رعایت نکردن امانتداری است و امانت به معنی سپردن است.
خیانت در امانت در قانون مجازات اسلامی جرم بوده و برای مرتکبان آن مجازات تعیین شده و خسارت زیان‌دیده نیز باید جبران شود.
جرم خیانت در امانت در قانون تعریف نشده است اما حقوقدانان با توجه به مصادیق مذکور در مواد ۶۷۳ و ۶۷۴ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵ خیانت در امانت را به عمل عمدی و بر خلاف امانت امین به ضرر صاحب مال تعریف کرده‌اند.

بر اساس ماده ۶۷۳ این قانون، هر کس از سفید مهر یا سفید امضایی که به او سپرده شده یا به هر طریق به دست آورده است، سوء استفاده کند، به یک تا سه‌ سال حبس محکوم خواهد شد.

همچنین بر اساس ماده ۶۷۴ نیز هر گاه اموال منقول یا غیر منقول یا نوشته‌هایی از قبیل ‌سفته، چک، قبض و نظایر آن به عنوان اجاره یا امانت یا رهن یا برای وکالت یا هر کار با اجرت یا بی‌اجرت به کسی داده شده و بنا بر این بوده است که اشیای مذکور مسترد شود یا به مصرف معینی‌ برسد و شخصی که آن اشیا نزد او بوده، آنها را به ضرر مالکین یا متصرفین آنها استعمال یا تصاحب یا تلف یا مفقود کند، به حبس ‌از ۶ ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

انواع کلاهبرداری پونزی

با توجه به این مواد، خیانت در امانت عبارت است از استعمال، تصاحب، تلف یا مفقود کردن توام با سوءنیت مالی که از طرف مالک یا متصرف قانونی به کسی سپرده شده و بنا بر استرداد یا به مصرف معین رسانیدن آن بوده است.
اگر به دنبال بهترین وکیل خیانت در امانت هستید ما به شما محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با سابقه قضاوت را معرفی می‌نماییم.

جهت رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و یا تلفنی بهترین وکیل خیانت در امانت با خطوط تلفن ثابت و یا همراه موسسه تماس حاصل نمایید و درخواست رزرو وقت مشاوره با دکتر محمدرضا مهری بهترین وکیل خیانت در امانت را ثبت نمایید.

نکات مهم بهترین وکیل خیانت در امانت

  • دفتر بهترین وکیل خیانت در امانت تهران کجاست؟
  • نشانی بهترین وکیل خیانت در امانت تهران چگونه قابل دسترسی است؟
  • بهترین وکیل خیانت در امانت کیست؟
  • برای طرح شکایت کیفری خیانت در امانت چه اقدامی لازم است؟
  • مجازات حبس خیانت در امانت چگونه قابل خرید است؟
  • چگونه بهترین وکیل خیانت در امانت را پیدا کنیم؟

بهترین وکیل خیانت در امانت، نوعی از نماینده حقوقی است که به موجب اخذ پروانه وکالت از کانون وکلای دادگستری، صلاحیت حضور در مراجع قضایی و دفاع از موکل خود بر اساس موازین قانونی را در دعاوی خیانت در امانت دارد.
وکیل پایه یک دادگستری برای اخذ پروانه پایه یک وکالت، پس از قبولی در آزمون وکالت می‌بایست یک دوره کارآموزی وکالت را به مدت دو سال سپری کند.
در این دوره، کارآموز وکالت با حضور در انواع دادگاه‌ها و دادسرا و مطالعه انواع پرونده ها و دعاوی تجربه کسب می‌کند و پس از طی این دوره و قبول شدن در آزمون اختبار، به عنوان وکیل پایه یک دادگستری شناخته می‌شود.
وکیل پایه یک دادگستری، بهترین نماینده حقوقی و آگاه به انواع دعاوی حقوقی و کیفری است.

وکیل کمیسیون ماده 100

نظر بهترین وکیل خیانت در امانت در خصوص دعاوی کیفری

به عقیده بهترین وکیل خیانت در امانت دعاوی کیفری یکی از مهمترین و پیچیده‌ترین دعاوی مطرح شده در دادسرا هستند که بهترین وکیل خیانت در امانت می‌بایست حتما با تخصص کامل در این پرونده ها وارد شود.

دعاوی نظیر رابطه نامشروع، تجاوز، توهین و تهدید و فحاشی و قذف، خیانت در امانت، کلاهبرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع، فروش یا انتقال مال غیر، چک بلا محل، ضرب و جرح عمدی، قتل، مواد مخدر، شرب خمر، ورود به عنف و تصرف عدوانی و … از جمله دعاوی کیفری به شمار می‌روند که قانون برای این جرایم، مجازات‌های سنگینی درنظر گرفته است.

به نظر بهترین وکیل خیانت در امانت کوچکترین اشتباهی می‌تواند در صدور قرار مجرمیت و یا قرار منع تعقیب موثر باشد. نماینده حقوقی کیفری با تسلط کامل بر قانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری و نیز تیزهوشی تمام می‌تواند شرایط پرونده را به نفع موکل خود تغییر دهد. بسیاری از افراد بدون مشورت با نماینده حقوقی کیفری اقدام به ثبت شکواییه کرده و به دلیل طرح اشتباه پرونده موجب ضرر و زیان به خود می‌شوند.

متهمین پرونده‌ها نیز باید توجه داشته باشند که عدم مشاوره حقوقی و یا اعطای وکالت به وکیل کیفری ممکن است موجب ضرر‌های جبران ناپذیر از جمله از دست رفتن مال، جان و یا آبروی خود گردند. بنابراین استفاده از بهترین وکیل کیفری در دعاوی یاد شده بسیار راهگشاست.

عناصر تشکیل دهنده جرم خیانت در امانت

بهترین وکیل خیانت در امانت توضیح داد، جرم خیانت در امانت هنگامی اتفاق می‌افتد که مالی به صورت امانت به شخصی سپرده می‌شود که مدتی به صورت امانت در نزد او باشد و پس از آن پس گرفته شود، اما شخص در موعد معین از پس دادن مال خودداری می‌کند و مال را تصاحب می‌نماید.

وکیل رشا و ارتشا

بنابراین هنگام سپردن مال نزد امین (امانت‌گیرنده) باید قید شود که جهت امانت سپرده می‌شود و باید بازگردانده شود.
جرم خیانت در امانت مانند سایر جرایم دارای شرایط و عناصری است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.
عنصر قانونی جرم خیانت در امانت در ماده ۶۷۴ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات ذکر شده و برای مرتکبین آن نیز مجازات حبس در نظر گرفته شده است.

عنصر مادی جرم خیانت در امانت نیز عبارت است از استعمال، تصاحب، اتلاف یا مفقود کردن مال مورد امانت که می‌تواند به شکل فعل (انجام دادن) یا ترک فعل (انجام ندادن) باشد اما عمدتاً به صورت فعل است که در ماده ۶۷۴ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵ آمده است.

بهترین وکیل خیانت در امانت در خصوص استعمال توضیح داد: به معنای استفاده کردن از مال مورد امانت جرم است، برای مثال شخصی خودروی خود را به دوستش امانت می‌دهد تا در پارکینگ منزل خود از آن نگهداری کند، اما دوست وی از آن خودرو برای مسافرکشی استفاده می‌کند.

بهترین وکیل خیانت در امانت در خصوص تصاحب توضیح داد: یعنی شخص امینی به جای انجام وظیفه‌اش، مال دیگری را از آن خود بداند و با آن طوری رفتار کند که دیگران گمان کنند او مالک مال است.

اتلاف و انتساب جرم خیانت در امانت

تلف یا نابود کردن مال مورد امانت، یکی دیگر از گونه‌های خیانت در امانت است.
بهترین وکیل خیانت در امانت در خصوص مفقود کردن گفت: امین بدون این که مال مورد امانت را تلف کند، موجب شود که دستیابی آن برای مالک غیر ممکن شود.

وکیل برای مشارکت در ساخت

برای این که جرم خیانت در امانت تحقق یابد، شرایطی لازم است:
موضوع جرم باید مال یا وسیله تحصیل مال باشد.
مال امانی باید از سوی مالک یا متصرف قانونی به امینی سپرده شود.
مال به یکی از طرق قانونی و با شرط استرداد یا به مصرف معین رسانیدن، به امین سپرده شده باشد.

بین فعل مرتکب و ضرر مالک یا متصرف قانونی آن رابطه علیت برقرار باشد.

عنصر معنوی و روانی جرم خیانت در امانت

اما سومین عنصر تشکیل دهنده این جرم که همان عنصر معنوی تشکیل جرم است عبارت از سوءنیت عام و سوءنیت خاص است.
بهترین وکیل خیانت در امانت بیان داشت سوءنیت عام به معنای انجام عمدی عمل تصاحب، استعمال، تلف یا مفقود کردن مال موضوع امانت و سوءنیت خاص به معنای قصد و اراده ورود ضرر به غیر است.
بر این اساس، تعدی یا تفریط مال امانی همراه با سوءنیت موجب مسئولیت کیفری است.

قانونگذار در ماده ۶۷۴ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی، برای جلوگیری از فرار خائنین از مسیولیت به بهانه این که عقدی بین آنان و مالک یا متصرف مال منعقد نشده یا اینکه آن عقد، باطل بوده، خود را از محدوده عقود خارج کرده و سپرده شدن مال برای هر کار با اجرت یا بی‌اجرت را مبنای تحقق جرم خیانت در امانت دانسته است.

_

نشانی دفتر وکالت بهترین وکیل خیانت در امانت در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

8 دیدگاه

  • با سلام و وقت بخیر، من اتوموبیل خود را اجاره داده ام و دارای قرارداد و سفته هستم و الان که به پایان قرارداد نزدیک میشویم طرف مقابل از تحویل دادن به موقع اتوموبیل طبق قرارداد خودداری میکند و مدام به دروغ میگوید که امروز یا فردا و از طرفی هم مبلغ یک ماه از اجاره را هم به بنده نداده و بدهکار میباشد. ایا من میتوانم به عنوان خیانت در امانت شکایت کیفری انجام بدم و پول خود را نیز طلب کنم ؟ در قرارداد هم یکسری بندها نوشته شده که شامل توقیف خودرو توسط مالک به دلایلی که قید شده نوشته شده که امانت گیرنده باید جوابگو باشد…ممنون میشم راهنمایی بفرمایید؟

    • با سلام و احترام.
      با اثبات شرایط احراز وقوع جرم خیانت در امانت، امکان طرح شکایت بعنوان جرم خیانت در امانت وجود دارد. لازم به ذکر است هر نوع اقدام حقوقی در خصوص این مسئله باید با توجه به متن قرارداد تنظیمی فی مابین صورت گیرد. ونیاز به بررسی توسط وکیل متخصص می‌باشد. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین بررسی مدارک و مستناد شما با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام جناب من سال 92 ازدواج کردم و سال 99 تقاضا طلاق دادم جهیزیه من منزل همسرم بوده و ایشون برداشت لوازم چوبی من بخشیده به خواهرش من میتونم از ایشون شکایت خیانت در امانت انجام بدم ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، ولیکن شرایط و مستندات شما باید توسط وکیل متخصص این امر بررسی شود. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • چکی به مبلغ 450میلیون تومن به کسی داده بودم که وصول نشد، ولی توافقی صورت گرفت و در عوض چهار فقره چک بهش دادم که دوتا از آنها وصول شد و بابت بقیه هم پول نقد دادم بهش و رسید گرفتم، الباقی قرار شد در محضر بعد از انتقال سند پرداخت شود ولی متاسفانه روی همان چک اولیه اقدام کرده و توقیف اموال گرفته، آیا می‌شود تحت عنوان خیانت در امانت شکایت کرد ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، ابتدا باید اثبات کنید که مبلغ چک را پرداخت کرده‌اید، سپس شکایت خیانت در امانت را مطرح نمایید. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *