همه چیز در مورد کانادا

همه چیز در مورد کانادا

همه چیز در مورد کانادا


5/5 - (23 امتیاز)

امروز با موضوع همه چیز در مورد کانادا در خدمت شما هستیم. چنانچه به مهاجرت علاقه دارید، با ما همراه باشید.

مقدمه

کانادا کشوری در شمال قاره آمریکای شمالی است که از ده استان و سه قلمرو تشکیل شده‌است. این کشور از شرق تا اقیانوس اطلس، از غرب تا اقیانوس آرام و از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی گسترده ‌است و از جنوب با ایالات متحده آمریکا همسایه است.

کانادا با مساحت ۹٬۹۸۴٬۰۰۰ کیلومتر مربع، دومین کشور پهناور جهان از نظر مجموع مساحت و چهارمین کشور پهناور جهان از نظر مساحت خشکی است. مرز مشترک کانادا با ایالات متحده، طولانی‌ترین مرز زمینی در جهان است.

استان‌ها و قلمروها

استان‌ها عهده‌دار چرخاندن برنامه‌های اجتماعی کشور هستند و همراه دولت فدرال به جمع‌آوری مالیات می‌پردازند. هم‌زمان، دولت فدرال می‌تواند برنامه‌های ملی خود را به سرتاسر کشور معرفی کند، ولی اختیار شرکت در این برنامه‌ها با خود استان‌هاست.

دولت فدرال عهده‌دار میزان کردن ثروت میان استان‌هاست، و برای این منظور همه‌ساله مقداری از درآمدهای استان‌های دارا را میان استان‌های ندار پخش می‌کند. تمامی استان‌ها و قلمروها مجلس قانون‌گذاری مخصوص خود را دارند.

پایتخت کانادا اُتاوا و تورنتو بزرگترین شهر آن کشور است. بخش زیادی از سرزمین کانادا به دلیل سرما و نزدیکی به قطب شمال، خالی از سکنه است.

جغرافیا

کانادا دومین کشور بزرگ دنیاست، ولی جمعیت نسبتا کمی دارد. با آن‌ که گستردگی کانادا از همسایه‌اش آمریکا بیشتر است، جمعیتی برابر ۱۱ درصد جمعیت آمریکا دارد.

کانادا کشوری نوین و دارای فناوری پیشرفته است و توان فراهم کردن انرژی سوختی خود از منابع درون‌مرزی را دارد. این کشور دارای منابع گسترده طبیعی است، و برخی از استان‌های آن وابستگی سنگینی به بهره‌گیری از این منابع دارند.

آب و هوای کانادا روی هم رفته سرد و در بیشتر جاها قطبی است. البته آب و هوا در بخش جنوب غربی، جایی که شهر ونکوور و جزیره ونکوور از استان بریتیش کلمبیا در آن قرار دارند، معتدل است. تورنتو نیز که از شهرهای مهم این کشور است از نظر پویندگی‌های بورسی در جهان بین ۱۰ کشور نخست از نظر بورس است. آب و هوای تورنتو سرد و جنگل‌های تایگا در این کشور دیده می‌شود برج سی ان در تورنتو نخستین برج بلند مخابراتی جهان است.

خرید ملک در کانادا

در بیرون از شهر آبشار نیاگارا جای دارد که بزرگ‌ترین آبشار از دید پهنا است و یک دهکده رؤیایی نیز به همین نام (نیاگارا) هست.

آب و هوا

بیشتر بخش‌های کانادا، تابستان‌های معتدل و زمستان‌های سرد و دراز و منتهای درجات دما را دارد. آب و هوای شمال دور قطبی است. در کران اقیانوس آرام میانگین دما در زمستان تنها کمی بالاتر از دمای یخ‌زدگی است. در بیشتر بخش‌های بریتیش کلمبیا ریزش باران سنگین است. در دیگر جاهای کشور اندازه کل بارندگی میانگین یا کم است. کمابیش در همه کانادا برف سنگینی در زمستان‌ها می‌بارد.

برخی از مهاجرین آب و هوای سرد را بسیار ناراحت کننده می دانند و به راحتی مریض می شوند. ممکن است شما تا 7 ماه از سال نیاز به پوشیدن لباس زمستانی در دماهایی داشته باشید که به منفی 30 درجه سانتی‌گراد می رسد. چنین تجربه ای می تواند شما را به زندگی در کشور مبدا خود سوق دهد.

جمعیت و زبان

جمعیت کانادا بر طبق آخرین برآوردها حدود ۳۷٫۷ میلیون نفر است. حدود چهار پنجم مردم کانادا در نوار جنوبی کشور یعنی شهرهایی که کمتر از ۱۵۰ کیلومتر تا مرزهای آمریکا فاصله دارند زندگی می‌کنند.

کانادا تراکم جمعیتی بسیار پایینی دارد. این کشور به لحاظ وسعت دومین کشور دنیا و به لحاظ جمعیت کشور سی ‌و هشتم دنیاست. کانادا بالاترین نرخ سرانه مهاجرپذیری در دنیا را دارد؛ یعنی نسبت تعداد افرادی که هر سال به کانادا مهاجرت می‌کنند به جمعیت کانادا بیشتر از هر کشور دیگری است.

بیش از ۳۴ گروه قومی با جمعیت بیشتر از صد هزار نفر در این کشور زندگی می‌کنند که یکی از این گروه‌ها ایرانیان هستند. جمعیت ایرانیان کانادا نیز به سرعت در حال رشد است. به طوری که در سرشماری سال ۲۰۰۶ جمعیت ایرانیان و ایرانی‌تبارها ۱۲۱ هزار نفر بود اما در سرشماری سال ۲۰۱۶ مرکز آمار کانادا این رقم به حدود ۲۱۰ هزار نفر رسید؛ یعنی میانگین رشد سالانه ۳۴ درصدی مهاجران ایرانی در این ده سال ثبت شده‌است.

مهاجرت کاری به استرالیا

هرچند کانادا پس از روسیه بزرگ‌ترین کشور جهان است، اما جمعیت آن تنها، حدود یک ‌پنجم جمعیت روسیه است. نزدیک به ۹۰ درصد از جمعیت این کشور در امتداد مرز جنوبی آن، تا فاصله ۲۰۰ کیلومتری آمریکا زندگی می‌کنند.

جمعیت فرانسوی زبان

زبان فرانسه زبان مادری حدود ۶٫۶ میلیون کانادایی است. بیشتر فرانسوی‌زبانان در استان کبک زندگی می‌کنند، اما در حدود ۱ میلیون نفر از آن‌ها در استان‌های دیگر کانادا به سر می‌برند. حدود ۷۶ درصد از فرانسوی‌زبانان بیرون استان کبک، در استان‌های انتاریو و نیوبرانزویک زندگی می‌کنند. زبان فرانسوی به همراه زبان انگلیسی، دو زبان رسمی در کشور کانادا محسوب می‌شوند.

مهاجرت به کانادا

در سال‌های اخیر مهاجرت به کانادا افزایش چشمگیری داشته ‌است و افراد بسیاری از سراسر جهان برای زندگی به این کشور سفر می‌کنند. امنیت بالا، ثبات اقتصادی، برخورداری از نظام آموزشی برجسته و تنوع قومی از جمله دلایلی است که مهاجرت به کانادا را چنین پرطرفدار ساخته ‌است. در واقع طبق آخرین نظرسنجی مؤسسه گالوپ مردمان کانادا بیشترین میزان پذیرش را نسبت به مهاجران داشته و تأثیر آن‌ها را در اقتصاد و فرهنگ کشور خود امری مثبت می‌دانند.

مسلمانان کانادا

بیش از یک میلیون مسلمان از قومیت‌های گوناگون که عمدتاً مهاجرند، در کانادا زندگی می‌کنند. محل اقامت مسلمانان این کشور به ترتیب تراکم جمعیت آنان، عبارت است از شهرهای تورنتو، مونترآل، ونکوور، اتاوا، وندزور و برخی شهرهای دیگر مانند هالیفکس، کیچنر، واترلو، ادمنتون و وینی‌پگ.

نظام آموزشی

نظام آموزشی کانادا از یک سیستم فدرال برخوردار نبوده و هر کدام از استان‌ها در زمینه سیاست‌های آموزشی دارای خودمختاری هستند.

نه تنها آموزش در کانادا رایگان است، بلکه از کیفیت بالایی نیز برخوردار است. کیفیت آموزش در کانادا به واسطه تجهیز مدارس با ملزومات آموزشی که برای یادگیری بهینه ضروری هستند، ارتقاء یافته است. تحصیل با استاندارد های آموزشی بالا در برخی از کشور ها فقط در مدارس خصوصی در دسترس است که آن هم به خاطر هزینه های بسیار بالا در دسترس عموم قرار ندارد.

مدارس دولتی کانادا نسبتا از کیفیت بهتری برخوردار هستند، زیرا معلمان، کتابخانه ها، امکانات مدرسه و کافی‌شاپ ها توسط دولت تامین می شوند. می توانید مطمئن باشید که آموزش رایگان باعث کاهش کیفیت آموزشی و رفتاری با کودکان نخواهد شد.

وکیل ویزای کاری سوئد

تحصیلات آکادمیک

دانشگاه‌های کانادا بی شک جزء برترین دانشگاه‌های جهان هستند، حمایت این دانشگاه‌ها از دانشجویان بین‌المللی زبان‌زد خاص و عام است.

اقتصاد

این کشور دارای منابع معدنی غنی، صنایع پیشرفته (همچون خودروسازی، صنایع شیمیایی و نفت، صنعت غذایی، چوب و کاغذ، صنایع معدنی و فلزی و شیلات) و محصولات فراوان کشاورزی است.

این کشور از نظر صنعت و فناوری، کشوری پیشرفته ‌است که سیستم اقتصادی آن به شدت به خصوص در بخش بازرگانی و داد و ستد به ایالات متّحده وابسته است، به نحوی که باعث شده این کشور رابطه اقتصادی پیچیده و بلندمدتی را با این کشور داشته باشد. وابستگی این کشور به بخش منابع طبیعی گران‌بهایش نیز بسیار زیاد است.

در درجه اول، بسیاری از نیروی کار خارجی در این کشور به دلیل کسب درآمد به دلار کانادا، نسبت به کشور مبدا از درآمد بیشتری برخوردار می شوند؛ بدین معنی که می توانند پس انداز بیشتری داشته باشند و کالاهایی را بخرند که با درآمد قبلی قادر به خرید آنها نبودند.

برای افراد مختلف مزایای مالیاتی متفاوتی وجود دارد. بزرگ کردن کودکان در کانادا مزایای مالیاتی به همراه خواهد داشت، زیرا دولت از خانواده ها و رفاه کودکان حمایت می کند. سن کودک و همچنین توان مالی والدین، تعیین کننده میزان کمک دولت به خانواده و میزان مالیات قابل کسر است.

شغل

پیدا کردن شغل در کانادا از طریق خدمات اجتماعی کارآمد و قابل اعتماد (مانند موسسات کاریابی) آسانتر شده است.

افراد در سنین مختلف با کمک این آژانس ها با توجه به سطح تحصیلات، مهارت ها و سن خود می توانند شغل مناسب خود را پیدا کنند.

همچنین به محض اشتغال می توانید برنامه های بیمه را به صورت رایگان دریافت کنید. برنامه های بیشتری توسط دولت کانادا ارائه شده است که به کارگران کمک می کند تا غذا، اجاره و سایر نیازهای اساسی خود و خانواده خود را تأمین کنند.

در کانادا برای کار کردن هیچگونه محدودیت سنی وجود ندارد و هیچ گونه تبعیضی در حق افراد مسن جامعه که می خواهند وارد بازار کار شوند قائل نمی‌شود.

سرمایه گذاری در مالزی

البته بالا بودن نرخ مالیات نیز از معایب این کشور است. حتی با کاهش مالیات و مزایای مالیاتی، ممکن است از مالیات های نسبتاً بالا که بین 20 تا 30 درصد از درآمد است، شگفت زده شوید. میزان مالیات بستگی به این دارد که به کدام گروه تعلق دارید و سایر منابع درآمد شما چیست. همچنین هنگام خرید کالا باید حدود 15 درصد مالیات پرداخت کنید. خلاصه اینکه، کانادا می تواند مکانی گران برای زندگی باشد. اما یادتان باشد که حداقل می دانید مالیاتی که پرداخت می کنید به کجا می رود و پرداخت این مقدار مالیات به معنی درآمد کافی است.

فرهنگ

فرهنگ کانادا از طیف گسترده‌ای از ملیت‌های تشکیل‌دهنده تأثیر پذیرفته ‌است و سیاست‌هایی که باعث ارتقا به یک «جامعه عادلانه» می‌شوند توسط قانون اساسی این کشور محافظت شده‌اند. کانادا تأکید خاصی بر ایجاد برابری برای همه مردمش دارد. از چندگانگی فرهنگی معمولا به عنوان یکی از دستاوردهای چشمگیر کانادا و یک عنصر تمایز آفرین کلیدی از هویت کانادایی، یاد می‌شود. هویت فرهنگی در کبک قدرتمند است و یک فرهنگ فرانسوی کانادایی متمایز از جامعه انگلیسی‌زبان کانادا وجود دارد.

سیستم خدمات درمانی بهتر

خدمات درمانی در کانادا، به لطف «برنامه خدمات درمانی جهانی» دولت، رایگان است.

برای شروع استفاده از مزایای خدمات درمانی، حداقل باید 3 ماه از تاریخ شروع اقامت سپری شده باشد. این خدمات درمانی رایگان، محدود به برخی از کلینیک ها و بیمارستان ها نیست. به سادگی می توانید به مراکز درمانی مورد نظر خود مراجعه کرده و از درمان رایگان استفاده کنید.

محیط زیست

محیط زیست در کانادا بسیار تمیز است و زباله ها و سیستم فاضلاب به خوبی کنترل می شوند. همچنین قوانین سختگیرانه ای برای محافظت از جنگل ها و محیط زیست حاکم است.

مزایای مالیاتی برای کودکان

بسته به درآمد و سن فرزند، کانادا به شما کمک مالی می کند تا فرزند خود را تا سن 18 سالگی پرورش دهید.

تصمیم گیری برای زندگی و کار در کانادا یک تصمیم بزرگ است. اما با دانستن این حقیقت که مهاجرت به این کشور کیفیت بالای زندگی را برای شما و خانواده تان به ارمغان می آورد، تصمیم به مهاجرت باید یک امر آسان باشد. در صورت احتیاج به مشاوره، متخصصین امور مهاجرت موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان آماده ارائه هرگونه مشاوره به هم‌میهنان عزیز هستند.

زندگی در ارمنستان

همه چیز در مورد کانادا همه چیز در مورد کانادا همه چیز در مورد کانادا همه چیز در مورد کانادا همه چیز در مورد کانادا همه چیز در مورد کانادا همه چیز در مورد کانادا همه چیز در مورد کانادا همه چیز در مورد کانادا همه چیز در مورد کانادا همه چیز در مورد کانادا همه چیز در مورد کانادا همه چیز در مورد کانادا همه چیز در مورد کانادا همه چیز در مورد کانادا همه چیز در مورد کانادا همه چیز در مورد کانادا همه چیز در مورد کانادا همه چیز در مورد کانادا 

همه چیز در مورد کانادا

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر وکیل آنلاین در تهران

021-88795408
021-88799562
021-88796143

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات
ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل پایه یک

09120067661
09120067662
09120067663

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل پایه یک جرایم اقتصادی

09120067664
09120067665
09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.
دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمد رضا مهری
دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.
مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز.
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران.
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *