دعاوی بیمه‌

دعاوی بیمه‌

دعاوی بیمه‌


3.3/5 - (127 امتیاز)

امروز با موضوع دعاوی بیمه‌ با شما هستیم.

سوالات متداول در دعاوی بیمه‌

  • بیمه چیست و انواع آن کدامند؟
  • خصوصیات بیمه چیست؟
  • تقسیم‌بندی بیمه بر اساس کارکرد و هدف به چه نوعی است؟
  • چه آثاری بر عقد بیمه متصور است و طرفین قرارداد بیمه، چه تعهداتی در مقابل همدیگر دارند؟
  • دعاوی مرتبط با بیمه در چه مراجعی مطرح و مورد رسیدگی، قرار می‌گیرد؟
  • موسسه حقوقی معتبر در زمینه ارائه اطلاعات بیمه و دعاوی ناشی از آن، چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • وکیل متخصص در پرونده‌های بیمه چگونه اقدام می‌کند؟

برای یافتن پاسخ این سوالات با ما همراه باشید.

بیمه چیست؟

بیمه، قراردادی است که به موجب آن بیمه‌گر، در قبال دریافت مبلغی پول یا حق بیمه در مقابل بیمه‌گذار، تعهد می‌کند تا در صورت بروز وقوع ریسک (حادثه موضوع قرارداد) مبلغی را به شخص بیمه‌گذار، پرداخت نماید.
حق بیمه، ما به ازای قانونی ریسک بیمه‌ای است. در زمان انعقاد قرارداد و زمان اجرای عقد بیمه‌‌، تعادل میان حق بیمه و ریسک باید وجود داشته باشد.
بیمه گر، شرکت بیمه‌ای است که با تنظیم قرارداد با بیمه‌گذار، حق بیمه دریافت می‌کند و در مقابل دریافت حق بیمه تعهد می‌کند که در صورت وقوع حادثه غیر قابل پیش‌بینی، خسارت آنها را جبران نماید.

جرایم مالی کارمندان دولت

بیمه‌گذار نیز هر شخص حقیقی (انسان) یا حقوقی (شرکت و موسسه) است که با تنظیم قرارداد با بیمه‌گر، متعهد به پرداخت حق بیمه می‌شود.
دعاوی بیمه‌

علت اهمیت بیمه چیست؟

اهمیت بیمه به قدری، است که در اصل سوم قانون اساسی، یکی از وظایف حکومت اسلامی را، عمومی کردن بیمه، قرار داده ‌شده است. در بند ۴ اصل بیست ‌و یک و اصل چهل ‌و چهار قانون اساسی، نیز از بیمه سخن به میان آمده است.

هدف از بیمه چیست؟

شاید این فکر به نظر خطور کند که بیمه، منجر به منتفی شدن خطر می‌شود، اما این‌ گونه نیست. بلکه بیمه، امکان جبران مالی خسارات ناشی از خطر را فراهم می‌کند. بیمه دریایی، سرآغاز بیمه در تاریخ است.
بعدها بانکداران با افزایش تجارت از طریق دریا، تقسیم خطر بین محموله‌های دریایی را پذیرفتند، زیرا معتقد بودند که خدا همه کشتی‌ها را یک ‌زمان غرق نمی‌کند.

وکیل دریافت خسارت از بیمه در تهران

امروزه انواع مختلف بیمه، وجود دارد و زندگی هر فردی با انواع مختلفی از بیمه، پیوند خورده است. در اوایل قراردادهای بیمه عمدتا حول، حمل و نقل دریایی منعقد می‌شد، بعدها بنا به احتیاجات متنوع انسان‌‌ها، انواع دیگر بیمه نیز پدید آمدند.
دعاوی بیمه‌

خصوصیات عقد بیمه چیست؟

آگاهی از خصوصیات بیمه، برای شناخت ان امری ضروری است. بیمه، از عقود عهدی می‌باشد، تعهدی برای یکی از طرفین یا هر دو، ایجاد می‌شود. در واقع تنها عقدی که در حقوق ایران به‌طور دقیق عهدی است، عقد بیمه می‌باشد.
بیمه، عقد رضایی است و نیاز به تشریفاتی ندارد، عدم صدور بیمه‌نامه نباید به عقد بیمه خللی وارد کند و عدم پرداخت حق بیمه صرفاً موجب معلق شدن، تعهدات بیمه‌گر، می‌شود، ولی عقد بیمه به قوت خود باقی است.

وکیل برای مشارکت در ساخت

همه چیز درباره پرداخت حق بیمه

عقد بیمه، لازم است و با فوت و حجر یکی از طرفین زایل نمی‌شود. در برخی از انواع بیمه‌ها با فوت شخص موضوع بیمه، تعهدات طرف دیگر آغاز می‌شود.
بیمه، عقدی معوض است و دو عوض در ان باید متقابل هم و متعادل باشند. بیمه از عقود مستمر است و در ان بایستی حتماً مدت تعیین شود. در غیر این صورت معلوم نخواهد بود که بیمه‌گر تا چه زمانی، ملزم به جبران موضوع مورد بیمه خواهد بود. بیمه یک عقد احتمالی می‌باشد.

وکیل متخصص دعاوی بیمه‌

ازجمله عقود الحاقی می‌باشد نه مذاکره‌ای، زیرا بیمه‌گر شرایط و ارکان عقد را تعیین می‌کند و بیمه‌گذار شرایط را می‌پذیرد و به قرارداد بیمه، ملحق می‌شود.
دعاوی بیمه‌

آثار عقد بیمه چیست؟

مقررات بیمه، جنبه حمایتی دارد. قانون‌گذار، حمایت از بیمه‌گذار که طرف ضعیف این رابطه حقوقی است، را مدنظر قرار داده است. قرارداد بیمه معمولاً به نفع بیمه‌گذار، تفسیر می‌شود.
در بند ۲ ماده ۲ لایحه بیمه‌های تجاری، نیز به این امر اشاره‌ شده است. قبل از وقوع حادثه موضوع قرارداد بیمه، بیشترین تعهدات متوجه بیمه‌گذار است.

مطالبه هزینه های درمانی از بیمه

وی می‌بایست، ریسک را به بیمه‌گر اطلاع دهد و حق بیمه را پرداخت نماید.
باید تشدید ریسک (خطر) را نیز به بیمه‌گر اعلام کند. بیمه‌گر، متعهد به ارائه اطلاعات مورد قرارداد و تعدیل حق بیمه در صورت کاهش ریسک بیمه‌ای می‌باشد. بعد از وقوع حادثه، بیمه‌گذار بایستی حادثه را اعلام کند و بیمه‌گر هم بایستی مبلغ موضوع قرارداد را بپردازد.

انواع بیمه و تقسیم‌بندی‌های آن چیست؟

ماده یک آیین‌نامه شماره ۲ شورای عالی بیمه، مصوب ۱۳۵۱ در رابطه با تعیین انواع معاملات بیمه و شرایط عمومی بیمه‌نامه‌ها، تقسیم‌بندی‌هایی از عقد بیمه را مقرر نموده است.

حکم برائت

بیمه، انواع مختلفی دارد از قبیل:
بیمه زندگی، بیمه حوادث شخصی، بیمه درمانی، بیمه آتش‌سوزی، بیمه باربری‌‌، بیمه وسایل نقلیه، بیمه مسئولیت مدنی، بیمه تمام خطر مقاطعه‌کاری، بیمه پول در صندوق، بیمه امانت کارمندان، بیمه مربوط به استخراج و اکتشاف نفت، بیمه کارگر و کارفرما و…

وکیل تضمینی پولشویی

از نظر کارکرد، بیمه به دو نوع بیمه ریسک و بیمه فعالیت تقسیم می‌شود.
از نظر هدف، بیمه به بیمه‌ی جبرانی (جبران خسارت‌ها را در بر می‌گیرد) و بیمه سرمایه‌ای (هدف آن ایجاد سرمایه برای بیمه‌گذار است، مثل بیمه عمر) منقسم است.

وکیل متخصص بیمه

موضوع بیمه، در دو دسته قرار می‌گیرد، بیمه اموال و بیمه اشخاص. بیمه اموال، می‌تواند هر حق مالی که شخص بر مالی دارد را در برگیرد. در بیمه اشخاص، سلامت یا تمامیت جسمی و روحی یا عمر انسان به‌طور مستقیم، موضوع عقد بیمه ‌می‌باشد.
دعاوی بیمه‌

دعاوی مرتبط با قرارداد بیمه

ممکن است اجرای قرارداد بیمه از طریق دعاوی حقوقی، درخواست و پیگیری شود.

این دعاوی ممکن است بین بیمه‌گر و بیمه‌گذار یا شخص ثالث با آن‌ها ناشی از عدم پرداخت حق بیمه یا عدم جبران خسارت، مطرح شود. اغلب بیمه گران برای حفظ شهرت خود، سعی در حل اختلافات، از طرق مسالمت‌آمیز (از قبیل صلح و سازش، میانجیگری و داوری) دارند.

بیمه مهریه بیمه ایران

ماده ۲۰ آیین‌نامه شماره ۳۴ در مورد بیمه اعتبار کالا، رجوع به داوری را در صورت بروز اختلاف، پیش‌بینی کرده است. دعاوی مرتبط با بیمه یا در مراجع حقوقی (دادگاه‌ها یا شورای حل اختلاف بسته به مبلغ خواسته) یا کیفری یا مراجع استثنایی، مطرح می‌شوند.

صلاحیت مراجع کیفری، برای دعاوی بیمه، در زمینه جرایم غیرعمد می‌باشند زیرا مسئولیت ناشی از عمد، موضوع عقد بیمه قرار نمی‌گیرد، تنها جرائم غیر عمد در تعهدات بیمه‌گر، مؤثر خواهد بود. رأی کیفری قابلیت استناد، در مقابل بیمه‌گر را دارد.

مشاوره حقوقی آنلاین

وکیل پایه یک دادگستری متخصص بیمه

طرح دعاوی بیمه در مراجع استثنایی، مثل هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف موضوع کار با توجه به ماده ۱۵۷ قانون کار با توجه به ماده ۱۵۷ قانون کار و ماده ۱۳ قانون مسئولیت مدنی، امکان دارد.
دعاوی بیمه‌

نحوه‌ی توجه دعوا به بیمه‌گر

زیان‌دیده، یا به‌طور مستقیم دعوا را علیه بیمه‌گر مطرح می‌کند. یا اینکه دعوا را علیه بیمه‌گذار (به‌طور غیرمستقیم علیه بیمه‌گر) مطرح می‌کند. در ایران بیمه‌گر، ملزم به پرداخت هزینه‌های مربوط به حق‌الوکاله وکیل هم می‌شود.

آثار حقوقی بیمه نکردن کارگر

بیمه‌گر در دادرسی حقوقی می‌تواند، برای خود مستقلاً حقی قائل شود یا خود را در ذی‌الحق دانستن یکی از اصحاب دعوا ذی‌النفع، بداند و به ‌عنوان ثالث وارد دعوا، شود.

ماده ۲۲ قانون اصلاح بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایط نقلیه زمینی به ورود بیمه‌گر جهت مداخله در دادرسی کیفری، اشاره ‌شده است.

فسخ قرارداد بیمه از سوی بیمه گر

پیچیدگی‌هایی که در‌باره موضوع بیمه، وجود دارد و مسائل هرچند جزئی می‌تواند اختلافاتی را وجود آورد و دعاوی را به دنبال داشته باشد و هزینه‌هایی هنگفتی را بر یکی از این طرفین تحمیل نماید و دخالت وکیل مجرب در این زمینه منجر می‌شود که خستگی و سردرگمی این امر بر تن فرد غالب نشود و فرد را مأیوس نگرداند چرا که در بیشتر موارد این ناآگاهی است، سبب تضییع حق شخص می‌گردد.

موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان آمادگی ارائه هرگونه مشاوره در زمینه دعاوی بیمه ر ا دارد، با ما تماس بگیرید.

بیمه‌گر کیست؟

شرکت بیمه‌ای که در مقابل دریافت حق بیمه، اقدام به بیمه کردن افراد می‌کند و در صورت بروز حادثه بر اساس نوع بیمه اقدام به پرداخت خسارت به افراد زیاندیده می‌کند، بیمه گر نامیده می‌شود.

وکیل جرائم اقتصادی

بیمه‌گذار کیست؟

شخصی که به صورت متناوب اقدام به پرداخت حق بیمه به شرکت بیمه‌گر می‌کند، بیمه‌گذار است.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل دعاوی بیمه‌ در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

دعاوی بیمه‌ دعاوی بیمه‌ دعاوی بیمه‌ دعاوی بیمه‌ دعاوی بیمه‌ دعاوی بیمه‌ دعاوی بیمه‌ دعاوی بیمه‌ دعاوی بیمه‌ دعاوی بیمه‌ دعاوی بیمه‌ دعاوی بیمه‌ دعاوی بیمه‌ 

8 دیدگاه

  • سلام ببخشید مطالبه هزینه های درمانی از بیمه که گفتید شامل هزینه های درمان بیماری کرونا هم میشه یا خیر؟

    • سلام بله در صورتی که با قرارداد مطابقت داشته باشه امکان مطالبه خسارت بیماری کرونا هم وجود داره

  • سلام من 7 ماه در شرکتی مشغول هستم همون روز اول هم گفتن از روز اول بیمه براتون رد میشه قرارداد هم دارم الان متوجه شدم فقط دوماه برام رد شده. در شرکتی مشغول هستم که 2 ماه بیمه رد کردند، میگن نتونستیم واریز کنید بعد واریز میشه میخواستم بپرسم چیکار کنم ؟

    • سلام و احترام
      در صورت عدم پرداخت بیمه از سوی کارفرما میتونین به اداره کار شکایت و موضوع رو پیگیری کنید.

  • سلام‌ من میخواستم از یک شرکت بیمه شکایت کنم من قرار داد بستم برای بینه تکمیلی و الان شرکت کلا زیر بار نمیره و هزینه جراحی من پرداخت نمیکنه آیا شما میتونید اینکار انجام بدید؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله. در این مورد نیاز به برگزاری جلسه مشاوره میباشد. شما میتوانید جهت هماهنگی زمان مشاوره با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام و احترام، من پدر ومادرم را در سال ۶۸ از دست داده ام که هر دو بازنشسته بودند. خودم متولد69 هستم و با جنسیت مذکر در حال حاضر تحصیل می‌کنم(البته این ترم به خاطر آسیب دیدگی از ناحیه گردن و کتف در منزل به سر میبرم. می‌خواستم بدونم راهی برای وصل مجدد حقوقم دارم یا نه؟ ضمنا یک برادر بزرگتر از خودم که او هم دارای یک فرزند پسر ۱۰ساله می‌باشد هم دارم. ممنون میشم بنده رو راهنمایی بفرمایید.

    • سلام وقت شما بخیر
      در صورتی که والدین مرحوم شما بیمه بازنشستگی خود را از سازمان تأمین اجتماعی دریافت میکردند طبق قانون تأمین اجتماعی فرزندان ذکور در صورتی که به تحصیل اشتغال داشته باشند یا به علت نقص عضو یا معلولیت به تأیید کمیسیون پزشکی نتوانند کار کنند، میتوانند از مستمری والدین استفاده کنند. در صورتی که والدین بازنشستگی خود را از سازمان بازنشستگی دریافت مینمودند، در قانون مربوط به این سازمان ذکر شده که فرزند ذکور در صورت اشتغال به تحصیل تا سن 25 سال و در صورت نقص عضوی که مانع اشتغال گردد، میتوانند از مستمری استفاده کنند. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور بیمه با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *