کلاهبرداری از طریق فارکس

کلاهبرداری از طریق فارکس

کلاهبرداری از طریق فارکس


5/5 - (3 امتیاز)

با بررسی کلاهبرداری از طریق فارکس همراهتان هستیم.

فارکس نوعی بازار مالی و ارزی می‌باشد که در آن اشخاص متفاوتی در نقاط مختلف جهان ارز یا پول هر کشور را با ارز کشوری دیگر معامله می‌کنند.

کلاهبرداری از طریق فارکس نیز نوعی جرم است که به شیوه‌های مختلفی اموال اشخاص در این بازار توسط افراد سودجو برده می‌شود.

در گروه وکلای کیفری موسسه حقوقی مهرپارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع کلاهبرداری از طریق فارکس پرداخته است و همچنین آماده ارائه هرگونه خدمات به شما مخاطبان گرامی می‌باشد.

جهت تنظیم وقت و دریافت مشاوره از وکلای موسسه حقوقی مهرپارسیان، با شماره تماس‌های موسسه که در انتهای مقاله درج شده‌اند، تماس حاصل نمایید.

سوالات مهم درباره کلاهبرداری از طریق فارکس

1. کلاهبرداری چیست؟
2. فارکس چیست؟
3. کلاهبرداری از طریق فارکس چگونه است؟
4. مستندات قانونی جرم کلاهبرداری از طریق فارکس چه مواردی می‌باشند؟
5. بهترین وکیل در حوزه کلاهبرداری از طریق فارکس چه وکیلی است؟

کلاهبرداری چیست؟

کلاهبرداری، به دست آوردن مال شخصی دیگر با استفاده از فعالیت‌های متقلبانه و فریب‌کارانه با قصد و یا سوءنیت ضرر و آسیب رساندن به شخص مالباخته می‌باشد.

شرایط تحقق جرم کلاهبرداری

برای تحقق و انجام جرم کلاهبرداری باید فعل یا عملی، انجام بگیرد. به طور کلی چند شرط اساسی برای تحقق جرم کلاهبرداری وجود دارد:

_ وسایل مورد استفاده کلاهبردار متقلبانه و غیرواقعی باشند.

دادخواست ابطال اجرائیه بانک

_ از آنجایی که تا زمانی در اثر بردن مال ضرر و آسیبی به شخص نرسد جرم کلاهبرداری محقق نمی‌شود، بنابراین بر اثر ارتکاب جرم کلاهبرداری، نتیجه مد نظر باید به وقوع بپوندد و شخص متضرر گردد.

فرد کلاهبردار با انجام اعمال مجرمانه، مجنی علیه (شخصی که از وقوع جرم ضرر دیده است) را فریب داده و در نتیجه این رفتار فریب‌کارانه، مال مجنی علیه در اختیار خود یا اشخاص مد نظرش قرار داده است.

نکته‌ای که در خصوص این شرط باید به آن توجه داشت این است که فرد مالباخته نباید از متقلبانه و فریب‌کارانه بودن وسایل کلاهبرداری آگاهی داشته باشد؛ به طور مثال شخصی که وارد یک سایت می‌شود و سایت به این شخص پیشنهاد غیر معقول و غیرمنطقی می‌دهد و شخص متوجه کلاهبرداری بودن سایت می‌شود، اما خودش آگاهانه اقدام به پرداخت پول می‌کند، در این‌جا چون شخص آگاه بوده است پس جرم کلاهبرداری محقق نمی‌گردد.

_ مال موضوع جرم کلاهبرداری باید متعلق به شخصی غیر از فرد کلاهبردار باشد.

فارکس چیست؟

امروزه بازارهای مالی به دو دسته بازارهای سنتی و بازارهای جدید و مدرن تقسیم می‌شوند؛ بازارهای سنتی مثل بازار بورس و اوراق قرضه می‌باشند. فارکس با الگو گرفتن از بازارهای سنتی نوعی بازار مالی می‌باشد که در آن افراد به تبادل و معامله ارزهای کشورهای مختلف اقدام می‌نمایند.

در واقع در بازار فارکس به داد و ستد انواع ارزهای خارجی نسبت به یکدیگر می‌پردازند که این تبادل ممکن است برای خرید و فروش کالا، خدمات شرکت‌ها و دولت‌ها، هزینه‌های سفر و خرید مسافران یا سرمایه ‌گذاری اشخاص و بنگاه‌ها در کشورهای مختلف مورد استفاده واقع شود.

کلاهبرداری از طریق فارکس چگونه است؟

همان‌گونه که گفته شد برای تحقق کلاهبرداری از هر طریقی از جمله کلاهبرداری اینترنتی یا کلاهبرداری از طریق فارکس، باید یکسری شرایط محقق گردد.

کلاهبرداری شبکه ای

یعنی باید شخص کلاهبردار، عملیات یا فعالیت‌های متقلبانه و فریبکارانه در رابطه با بازار مالی فارکس انجام دهد به طور مثال کلاهبردار اقدام به ساخت نرم‌افزاری شبیه به فارکس می‌کند و با تبلیغات فریب‌کارانه، موجب جلب اعتماد افراد به این نرم‌افزار می‌گردد.

در نتیجه این اعتماد، افراد مال خود را به شخص کلاهبردار می‌دهند مثلا با ورود به نرم‌افزار شبیه‌سازی شده مبلغی از مال خود را که می‌خواهند در بازار فارکس عرضه کنند، ارائه می‌دهند و شخص کلاهبردار پس از دریافت مبلغ بالایی اقدام به خارج شدن از کشور می‌نماید.

در ادامه مقاله کلاهبرداری از طریق فارکس به بررسی چند مورد کلاهبرداری از طریق فارکس می‌پردازیم.

برای اینکه شرکتی بتواند خدمات خود را از طریق یک بازار مالی ارائه بدهد باید مجوزهای لازم را از دولت متبوع خود دریافت نماید و به اصطلاح کارگزار شود.

اما معمولاً شرکت‌های که قصد کلاهبرداری از طریق فارکس را دارند مجوز ندارند و با ارائه مدارک جعلی خود را کارگزار معرفی می‌کنند.

آیا در ایران کارگزاری فارکس وجود دارد؟

کارگزارهای جعلی با استفاده از دانش محدود مردم در ارتباط با اینترنت و فضای مجازی و صرافی‌های اینترنتی و همچنین تبلیغات گسترده و فریب‌کارانه، موجب جلب اعتماد افراد می‌شوند و اشخاص وارد این بازار جعلی و تقلبی می‌شوند.

بر روی نرم افزار کارگزاران واقعی، جلوی قیمت هر چیزی که معامله گران خرید و فروش می‌کنند نام بازاری که این اتفاق در آن می‌افتد ذکر شده است.

در این مورد حتی صرافی‌های اینترنتی هم که امکان انجام معامله ارز در آنها وجود دارد و مجاز می‌باشند مشخص است، که کدام صرافی‌ها می‌باشند و آدرس مشخصی دارند و این معاملات روی رایانه مرکزی آن شرکت اتفاق می‌افتند.

احداث شهرک های صنعتی

اما در کلاهبرداری از طریق فارکس اصلاً بازاری در کار نیست و همه معامله‌گران همه سفارشات خود را برای همان یک شرکت که این نرم افزار را با دست خودشان روی رایانه آنها نصب کرده می‌فرستند و آنها می‌توانند با این سفارشات هر کاری که مد نظرشان باشد انجام دهند و فقط یک قیمت برای فروش مشخص است.

نوع دیگر از کلاهبرداری از طریق فارکس این است که همیشه تعداد زیادی خریدار و فروشنده وجود دارند که روی نرم افزارهای اصلی بازار می‌توان آن‌ها را مشاهده نمود اما در مواردی که معاملات فارکس، کلاهبرداری باشد معامله‌گران همدیگر را نمی‌بینند چون طرف مقابلشان همان شرکت صاحب آن نرم‌افزار (متاتریدر) می‌باشد، و در نتیجه روی متاتریدر (نرم‌افزار) بقیه خریداران و فروشندگان بازار وجود ندارند.

در واقع این نرم افزار طوری طراحی شده است که قابلیت کلاهبرداری را دارا می‌باشد و می‌تواند شبیه ساز بازارهای جهانی و نموداری جهت نشان دادن معاملات صوری باشد.

مستندات قانونی جرم کلاهبرداری از طریق فارکس چه مواردی می‌باشند؟

منظور از مستندات قانونی این است که چه مواد قانونی مرتبط با کلاهبرداری از طریق فارکس می‌باشند؛ این جرم جز جرایم اینترنتی می‌باشد و تحت عنوان کلاهبرداری اینترنتی می‌توان اقدام به طرح دعوا نمود که مواد قانونی مرتبط با آن عبارتند از ماده 67 قانون تجارت الکترونیک و ماده 741 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات.

ماده 67 قانون تجارت الکترونیک

هر کس در بستر مبادلات الکترونیکی از طریق ورود، تغییر، محو و توقف در داده پیام و مداخله در پردازش «داده پیام » و سیستم های رایانه ای و غیره دیگران را بفریبد و یا سبب گمراهی سیستم های پردازش خودکار و نظایر آن شود و از این طریق برای خود و دیگری وجوه، اموال یا امتیازات مالی تحصیل کند و اموال دیگران را ببرد مجرم محسوب و علاوه بر رد مال به صاحبان اموال به حبس از یک تا سه سال و پرداخت جزای نقدی معادل مال مأخوذه محکوم می شود.
تبصره – شروع به این جرم نیز جرم محسوب و مجازات آن حداقل مجازات مقرر در این ماده می باشد.

ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانک

ماده741 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات

هرکس به طور غیرمجاز از سامانه های رایانه‌ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی از قبیل وارد کردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف کردن داده‌ها یا مختل کردن سامانه، وجه یا مال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند علاوه بر رد مال به صاحب آن به حبس از یک تا پنج سال یا جزای نقدی از بیست میلیون(۲۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال تا یکصد میلیون (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وکیل و مشاور حقوقی پرونده کلاهبرداری از طریق فارکس

دریافت مشاوره از وکیل متخصص در حوزه کلاهبرداری از طریق فارکس، کمک می‌کند که از خطرات و آسیب‌هایی همچون سرقت و کلاهبرداری و… که در این مسیر اشخاص را تهدید می‌کند، جلوگیری شود بهترین وکیل در حوزه کلاهبرداری از طریق فارکس، وکیلی است که به صورت تخصصی و حرفه‌ای در این حوزه فعالیت داشته و پرونده‌های مختلفی را در رابطه با این موضوع به نتیجه مطلوب رسانده و موجب رضایتمندی موکلین خود گردد.

به همین منظور، موسسه حقوقی مهرپارسیان با مدیریت وکیل پایه یک دادگستری، محمد رضا مهری، با دارا بودن وکلا حرفه‌ای و متخصص در حوزه کلاهبرداری از طریق فارکس، به شما مخاطبان گرامی معرفی می‌گردد.

کلاهبرداری اینترنتی چیست؟

هرکس به طور غیرمجاز از سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی از قبیل وارد کردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف کردن داده‌ها یا مختل کردن سامانه، وجه یا مال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند، مرتکب جرم کلاهبرداری رایانه‌ای شده است.

خیانت در امانت مدیران شرکت

مجازات کلاهبرداری از طریق فارکس چیست؟

مجازات کلاهبرداری از طریق فارکس، بازگرداندن مال به صاحب آن، جزای نقدی و حبس یا هر دو می‌تواند باشد.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر وکیل آنلاین در تهران

021-88795408
021-88799562
021-88796143

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات
ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل پایه یک

09120067661
09120067662
09120067663

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل پایه یک جرایم اقتصادی

09120067664
09120067665
09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.
دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمد رضا مهری
دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.
مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز.
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران.
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

6 دیدگاه

  • سلام وقت بخیر من با شخصی در تلگرام که عضو کانال معاملات فارکس هستند اشنا شدم و ایشان من رو ترغیب به سرمایه گذاری در فارکس کردند ما باهم حدودا دو ساعتی مکتوب چت کردیم و راجب فارکس و شرایط سود و زیان به بنده توضیح دادند و من به حساب ایشون 120 میلیون پول واریز کردم و ایشون به من گفتند از طرف من سرمایه گذاری میکنند و درسود و زیان ما باهم به صورت تساوی شریک هستیم در ماه اول سود خوبی عاید شد و مطابق صحبتمون من نیمی از سود به ایشون پرداخت کردم اما در ماه دوم ضرر کردیم که پیگیری کردم که شرایط به چه نحوی ایشون منکر این مورد شدند و گفتند در زیان شریک نیستند سوالم این من چطور میتونم پیگیری انجام بدم ؟

    • سلام دوست عزیز
      صحبت های شما در هر اپلیکیشنی اعم از ( واتس آپ تلگرام و.. ) اگر موجود باشد قابل استناد می باشد و حتی به نظر می رسد میتواند به عنوان یک قرارداد ضمنی تلقی شود و لیکن این مورد نیاز به بررسی و مشاوره دارد

  • سلام من تهران هستم و مبلغی حدودا 38 هزار دلار در فارکس گذاشته بودم که بعد از مدتی پول نیاز داشتم به کارگزار گفتم برام برداشت بزنه امروز فردا میکرد خودم بعد 13 هزار دلار درخواست کردم که واریز شد. ولی بعد کل پول من رفت و گفتن معاملات شما باز بود بعد از چند روز ایمیلی آمد که پول اشتباه واریز شده. همون 13هزار رو شما باید به فارکس واریز کنید. خیلی ناراحتم لطفا کمک کنید.

    • سلام دوست عزیز
      دعاوی مربوط به بازار فارکس دارای پیچیدگی‌های زیاد حقوقی است، باید در ابتدا جزییات دقیق سرمایه گذاری و انجام معاملات و ادله بررسی شود، زیرا جرم کلاهبرداری دارای عناصر حقوقی متعددی است و هر فعلی را نمی‌توان از مصادیق کلاهبرداری دانست. برای طرح شکایت کیفری باید به دادسرای محل سکونت خود، (در شهر تهران به دادسرای ناحیه 31 ویژه جرایم رایانه‌ای) مراجعه نمایید.

  • سلام وقت بخیر
    من میخوام مبلغ ۴۰۰ هزار دلار در یک بروکر فارکس سرمایه گذاری کنم و نیاز به یک‌مشاوره تخصصی دارم ایا وکیلی دارید که تبحر داشته باشه

    • سلام دوست عزیز
      بله شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو تایم مشاوره با وکیل متخصص امور فارکس با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *