مشاور حقوقی خرید و فروش سکه

مشاور حقوقی خرید و فروش سکه

مشاور حقوقی خرید و فروش سکه


5/5 - (9 امتیاز)

در گروه وکلای حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به مشاور حقوقی خرید و فروش سکه پرداخته است و همچنین آماده ارائه هرگونه خدمات به شما مخاطبان گرامی می‌باشد.

با این‌که در حال حاضر شیوه‌های جدیدتر و کارآمدتری برای سرمایه‌گذاری وجود دارد باز هم افراد تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار طلا و خرید و فروش سکه دارند.

یکی از دلایلی که سرمایه‌گذاری در بازار سکه بسیار مورد علاقه می‌باشد، رشد قیمت سکه است، به طوری که قیمت سکه از سال57 تا سال کنون بیست هزار برابر افزایش داشته است.

سرمایه‌گذاری در بازار سکه و طلا به شیوه‌های مختلفی انجام می‌گیرد، خرید فیزیکی طلا، خرید سکه، خرید شمش، گواهی سپرده طلا، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر طلا و گواهی سپرده سکه در بورس کالا از موارد سرمایه‌گذاری می‌باشند.

جهت تنظیم وقت و دریافت مشاوره از وکلای متخصص موسسه مهر پارسیان، با شماره تماس‌های موسسه که در انتهای مقاله درج شده‌اند، تماس حاصل نمایید.

سوالاتی که مشاور حقوقی خرید و فروش سکه بررسی می‌نمایند:

  1. گواهی سپرده طلا چیست؟
  2. خرید گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالا چگونه است؟
  3. جرایم مربوط به خرید و فروش سکه چه می‌باشند؟
  4. دریافت مشاوره از وکیل متخصص در خرید و فروش سکه چه کمکی به اشخاص می‌کند؟
مشاور حقوقی طلای جهانی

گواهی سپرده طلا چیست

مشاور حقوقی خرید و فروش سکه بیان می‌دارند: گواهی سپرده، ورقه یا ابزار مالی است که بیانگر مالکیت صاحب ورقه یا گواهی بر دارایی سپرده‌گذاری شده، می‌باشد.

بنابراین گواهی سپرده سکه، ورقه‌ای است که بیانگر مالکیت صاحب این اوراق نسبت به سکه‌هایی است که در خزانه بانک‌های مورد تایید بورس مانند بانک رفاه کارگران، بانک صادرات، بانک ملت و.. می‌باشد.

پشتوانه این مالکیت هم رسیدی است که پس از تحویل توسط انباردار به سرمایه‌گذار داده می‌شود، به همین دلیل مقدار سکه خریداری شده و مکان انبار در گواهی سپرده سکه طلا باید آورده شود.

گواهی سپرده طلا شبیه به خرید طلا به‌صورت فیزیکی می‌باشد، با این تفاوت که خطرات مربوط به طلای فیزیکی و نگهداری آن مانند سرقت وجود ندارد.

خرید گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالا

بورس کالا یکی از ارکان بازار سرمایه مانند بورس اوراق بهادار، بازاری است که در آن یکسری کالای مشخص شده تحت قوانین خاصی خرید و فروش می‌شوند، و سکه طلا یکی از کالاهای قابل معامله در این بورس است که در قالب ابزار و گواهی سپرده کالاها خرید و فروش می شود.

خرید و فروش گواهی سپرده طلا به دو شیوه مستقیم و غیرمستقیم انجام می‌شود، در شیوه مستقیم داشتن کد بورسی الزامی می‌باشد، بنابراین ابتدا باید در سامانه بورس ایران (سجام) اعتبارسنجی صورت گیرد و سپس در یکی از کارگزاری‌ها ثبت‌‌نام و کد بورسی دریافت شود.

خرید و فروش گواهی سپرده سکه طلا مانند خرید و فروش سهام می‌باشد، یعنی باید سفارش خرید یا فروش ثبت شود.مشاور حقوقی خرید و فروش سکه

 دارا بودن گواهی سپرده طلا درواقع مانند در اختیار داشتن طلا می‌باشد با این تفاوت که طلای خریداری شده برای مدت‌زمان مشخصی غیرقابل‌دسترس خواهد بود، البته در هر صورت می‌توان اقدام به خرید و فروش سپرده طلا نمود و می‌توان قبل از سررسید سپرده، آن را به دیگری واگذار کرد یا سپرده دیگری را خریداری نمود.

‌اختلاس اموال دولتی

همچنین این سپرده‌ها قابلیت عرضه به بازار بورس و فرا بورس را نیز دارند، بنابراین یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در بازار سکه و طلا خرید و نگهداری سپرده‌های طلا است.

جرایم مربوط به خرید و فروش سکه

با توجه به اینکه شیوه‌های سرمایه‌گذاری در طلا متفاوت می‌باشد، جرایم صورت گرفته دراین خصوص هم متفاوت می‌باشند.
در فرضی که شخص به صورت فیزیکی اقدام به خرید و فروش سکه می‌کند خطر سرقت سکه همواره وجود دارد.

در سایر شیوه‌های سرمایه‌گذاری در خرید و فروش سکه، جرایمی همچون کلاهبرداری، جعل، پولشوئی، اخلال در نظم اقتصادی، تحصیل مال به طریق نامشروع، خیانت درامانت و… امکان وقوع دارند.
در ادامه مقاله مشاور حقوقی خرید و فروش سکه به بررسی پرونده‌ای در خصوص سرمایه‌گذاری در سکه خواهیم پرداخت.

نمونه پرونده خرید و فروش سکه

در این پرونده، مجرم با راه‌اندازی سایت اینترنتی با هدف خرید و فروش سکه و طلا آغاز به کار کرد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط طراحان این سایت، شیوه همکاری به این صورت بوده است، که افراد، سکه یا طلای فیزیکی خود را به صورت حضوری تحویل دفتر صاحب سایت بدهند تا به صورت برخط (آنلاین) آن را خریداری و به عنوان موجودی خود در معرض فروش قرار دهند.

در این سایت محدودیت در خصوص حداقل و حداکثر سرمایه وجود نداشته است، علاوه بر این تبلیغات گسترده و وسوسه انگیز، علاقه عمومی مردم به کسب و کار کم زحمت و زود بازده، تورم روزافزون در بخش طلا و ارز، موجب شد که در مدت کوتاهی سرمایه زیادی در دست صاحبان این سایت قرار بگیرد.

وکیل پرونده های بانکی

صاحبان این سایت‌ پس از دریافت سود کلانی که از این طریق به دست آورده بودند، به طور مخفیانه از کشور خارج شدند و صدها میلیارد ریال از وجوه مردم را با تبدیل به ارز، و از کشور خارج نمودند.

مشاور حقوقی خرید و فروش سکه بیان می‌دارند: با پیگیری‌های مداوم دستگاه قضایی، پلیس فتا واینترپل، متهم در خارج از کشور دستگیر شد و روند رسیدگی به اتهامات وی در دادسرای جرائم رایانه‌ای تهران آغاز شد.

رسیدگی به جرم کلاهبرداری در خرید و فروش سکه

پس از رسیدگی مقدماتی و صدور کیفرخواست در دادسرا، پرونده به دادگاه کیفری2 محل وقوع جرم (در این فرض، تهران) ارسال گردید.

پرونده در مجتمع قضایی امور اقتصادی تهران ثبت و در راستای سیاست‌های رئیس محترم قوه قضایی وقت، مبنی بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مهم و ملی، وقت رسیدگی به فاصله حدود یک ماه تعیین و رأی مناسب که بیش از دویست و هفتاد صفحه بود در کمتر از دو روز کاری صادر و ابلاغ شد.

نمونه رای صادر شده در خصوص کلاهبرداری درخرید و فروش سکه

براساس رأی صادر شده، مدیر سایت بابت کلاهبرداری از طریق تبلیغ در رسانه‌های عمومی و فریب حدود ۳هزار نفر از شهروندان برای خرید سکه و سایر مصنوعات طلا، و سپس تصاحب اموال و فرار به خارج از کشور به حبس تعزیری، جزای نقدی، رد (برگرداندن) مال، و بابت پولشویی از طریق تبدیل بخشی از وجوه دریافتی از مردم به ارزهای خارجی به پرداخت جزای نقدی محکوم گردید.مشاور حقوقی خرید و فروش سکه

مجازات تکمیلی کلاهبرداری خرید و فروش سکه

مشاور حقوقی خرید و فروش سکه در خصوص مجازات تکمیلی متهم در پرونده، بیان می‌دارد، قاضی پرونده با لحاظ مقررات ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی، به عنوان مجازات تکمیلی، متهم را به ۲سال اقامت اجباری، منع از اشتغال به هرگونه مشاغل مرتبط با ارز، سکه و طلا و هرگونه تجارت و کسب و کار برخط (آنلاین) چه به عنوان مدیر، چه به صورت متصدی، چه کارمند به مدت ۲ سال و انتشار رأی قطعی در رسانه ها محکوم کرد.

 وکیل شکایت از بروکر کارگزار

دریافت مشاوره از وکیل متخصص در خرید و فروش سکه چه کمکی به اشخاص می‌کند

دریافت مشاوره از وکیل متخصص و متبحر در حوزه خرید و فروش سکه و جرایم مربوط به طلا و سکه، موجب می‌شود که در صورت وقوع جرم با انجام اقدام به موقع از ضرر بیشتر جلوگیری گردد.

 همچنین قبل از خرید و فروش سکه و ورود به سایت‌ها و بازار بورس طلا و سکه نسبت به خطرات و جرایمی که در این مسیر ممکن است به وقوع بپوندد و همچنین قوانین مرتبط به آن آگاهی و اطلاعات لازم ارئه دهند.

به همین منظور موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت وکیل پایه یک دادگستری، دکتر محمدرضا مهری، با دارا بودن وکلای متخصص و متبحر در این حوزه، جهت ارائه مشاوره و پذیرش پرونده در جرایم مربوط به خرید و فروش سکه، به شما مخاطبان گرامی معرفی می‌گردد.

مشاور حقوقی خرید و فروش سکه

بورس طلا چیست؟ بازاری است که در آن طلا و سکه معامله (خرید و فروش) می‌شوند.
گواهی سپرده طلا چیست؟ ورقه ای است که بیانگر مالیکت اشخاص نسبت به طلاهای سپرده شده می‌باشد.
مجازات تکمیلی چیست؟ مجازات تکمیلی یا تتمیمی مجازاتی است که علاوه بر مجازات اصلی از طرف دادگاه برای متهم تعیین می‌شود.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر وکیل آنلاین در تهران

021-88795408
021-88799562
021-88796143

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات
ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل پایه یک

شکایت از بانک

09120067661
09120067662
09120067663

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل پایه یک جرایم اقتصادی

09120067664
09120067665
09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.
دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمد رضا مهری
دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.
مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز.
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران.
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *