فروش غیر مجاز دستگاه فلز یاب

فروش غیر مجاز دستگاه فلز یاب

فروش غیر مجاز دستگاه فلز یاب


5/5 - (19 امتیاز)

با موضوع فروش غیر مجاز دستگاه فلز یاب همراهتان هستیم.

شناسایی فلزات قیمتی به قصد کشف گنج و یا سرقت اشیاء با ارزش یکی از روشهای ارتکاب جرم قلمداد می شود.امروزه شاهد سرقت از منازل و دفاتر کار توسط دستگاه  فلزیاب هستیم.

موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان در این نوشتار به بررسی شرایط جرم انگاری خرید و فروش دستگاههای گنج یاب خواهد پرداخت.
در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با بهترین وکلای کیفری تهران با ما تماس بگیرید.

  •  آیا فروش این ابزار آلات برای فلز یابی و کشف گنج جرم است؟
  • آیا تبلیغ فلزیاب جرم محسوب می شود؟
  • مرجع رسیدگی به جرم خرید و فروش دستگاه فلزیاب کجاست؟

دستگاه فلزیاب وسیله ­ای است که به کمک آن اشیاء فلزی ردیابی می­شود. این دستگاه با توجه به قدرت و امکاناتی که دارد عمق و مسافت­های مختلف اشیاء فلزی را پوشش می­دهد.

در گذشته در عملیات حفاری که انجام می­شد استفاده از دستگاه فلزیاب کار را برای سارقین راحت ­تر می­کرد ولی امروزه سرقت توسط این دستگاه از منازل شیوع پیدا کرده است.

خرید و فروش، حمل و نگهداری و استفاده از دستگاه‌ های فلزیاب منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی است. همچنین تبلیغ انواع دستگاه فلزیاب از طریق رسانه‌ها با مجوز سازمان میراث فرهنگی امکان پذیر است.
با این وجود در زمینه استفاده از فلزیاب قانون خاصی وجود دارد که در ذیل به آن اشاره می کنیم:

وکیل پایه یک دادگستری فرمانیه

آیین نامه اجرایی قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت‌، خرید و فروش‌، نگهداری‌، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب

این آئین نامه در سال 1382 توسط هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استناد تبصره 3 ماده واحده قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت،خرید و فروش،نگهداری،تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب مصوب سال 1379 به تصویب رسید.

“آیین‌نامه اجرایی قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت‌، خرید و فروش‌، نگهداری‌، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب‌

ماده 1- وزارت صنایع و معادن مکلف است ضوابط اعلام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور رابه هنگام ثبت اعلامیه تأسیس‌، به متقاضیان ساخت دستگاههای فلزیاب ابلاغ نماید. صدور پروانه بهره‌برداری برای این واحدها منوط به موافقت سازمان میراث فرهنگی کشور خواهد بود.

ماده 2- خرید، فروش‌، نگهداری و استفاده از دستگاههای فلزیاب منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث‌فرهنگی کشور است‌.

فروشندگان مکلفند دستگاههای یاد شده را فقط به اشخاصی که مجوز خرید از سازمان میراث فرهنگی‌کشور دریافت نموده‌اند، بفروشند و نسخه‌ای از برگ فروش را مشتمل بر مشخصات خریدار و مشخصات فنی‌دستگاه به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال نمایند.

ماده 3- وزارت بازرگانی‌، نیاز صنوف مجاز به استفاده از دستگاه فلزیاب را با ذکر تعداد و توانایی‌دستگاههای مورد نظر، تا پایان اسفندماه هر سال به سازمان میراث فرهنگی کشور اعلام خواهد کرد تا درصدور مجوزهای ساخت برای سال بعد لحاظ گردد.

ماده 4- اشخاص متقاضی دریافت مجوزهای موضوع این آیین‌نامه‌، علاوه بر شرایط عمومی اشتغال بهکار و با توجه به شرایط ذیل و ضوابط مندرج در دستورالعمل صادر شده از سوی سازمان میراث فرهنگیکشور، تقاضای خود را به سازمان مذکور تسلیم خواهند کرد. سازمان میراث فرهنگی کشور، به تقاضاهای واصل شده ظرف یک ماه رسیدگی و اعلام نظر خواهد کرد.

وکیل قاچاق کالا و ارز بندرعباس

الف‌ – اشتغال به شغل قانونی مورد تأیید مراجع ذی‌ربط‌.
ب‌ – تأیید نیاز به استفاده از دستگاه فلزیاب از اداره کل بازرگانی استان محل کسب‌.
پ‌ – عدم محکومیت از سوی مراجع قضایی به اتهام حفاری غیرمجاز یا سایر جرایم مرتبط با میراثفرهنگی کشور در مورد اشخاص حقیقی و مدیران اشخاص حقوقی‌.
ت‌ – تعهد به رعایت قوانین ناظر به حفاظت از میراث فرهنگی کشور.

تبصره – صدور مجوزهای موضوع این آیین‌نامه از اختیارات سازمان میراث فرهنگی کشور می‌باشد وسازمان مذکور در صدور یا عدم صدور آن مختار است‌.

ماده 5- مدت اعتبار مجوزهای موضوع این آیین‌نامه یک سال است و تمدید آن منوط به رعایت مفاداین آیین‌نامه و ضوابط مقرر در دستورالعمل و مجوز صادر شده از سوی سازمان میراث فرهنگی کشورمی‌باشد. صاحب مجوز حق واگذاری دایم یا موقت آن را به غیر و همچنین حق تغییر مورد یا محل استفاده راندارد.

ماده 6- تبلیغ دستگاههای فلزیاب از طریق رسانه‌های عمومی‌، مطبوعات‌، چاپ و نشر پوستر و سایرروشهای تبلیغاتی فقط با مجوز سازمان میراث فرهنگی کشور مجاز است‌.

ماده 7- ورود دستگاههای موضوع این آیین‌نامه‌، منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور ورعایت سایر مقررات ناظر به موضوع است‌.

ماده 8- کلیه دستگاههای فلزیاب که به علت تخلف از مفاد قانون یا این آیین‌نامه‌، از سوی مراجع‌ذی‌صلاح ضبط شده یا می‌شوند، در اختیار سازمان میراث فرهنگی کشور قرار می‌گیرد. سازمان مذکور می‌تواند آنها را به اشخاصی که دارای مجوز خرید هستند، با رعایت مقررات مربوط‌بفروشد.

ماده 9- در صورتی که دارندگان مجوزهای موضوع این آیین‌نامه از ضوابط و مقررات مقرر در این‌آیین‌نامه‌، دستورالعمل و مجوز صادر شده از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور، تخلف نمایند، مجوز آنها به‌تشخیص سازمان یاد شده ابطال یا معلق می‌شود و از تمدید یا تجدید آن خودداری خواهد شد.

جرم پولشویی

ماده 10- کلیه اشخاصی که از سایر مراجع ذی‌ربط مجوز اخذ نموده‌اند و در امور مذکور در این آیین‌نامه‌فعالیت دارند، مکلفند ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه وضعیت خود را با مفاد این آیین‌نامه تطبیق‌دهند. ادامه فعالیت این قبیل اشخاص منوطبه تأیید و صدور مجوز از سوی سازمان میراث فرهنگی کشوراست‌.

ماده 11- هرگونه استفاده از دستگاههای فلزیاب در مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت‌محیط زیست‌، منوط به اخذ اجازه جدید از سازمان یاد شده می‌باشد.

ماده 12- تعیین دستگاههای اجرایی که برای انجام وظایف خاص خود مستثنا از این آیین‌نامه‌می‌باشند، با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خواهد بود.”

کشف دستگاه فلزیاب فاقد مجور چه مجازاتی دارد؟

مطابق قانون ،استفاده از دستگاه فلزیاب در حفاری‌های غیر مجاز علاوه بر ضبط و توقیف دستگاه ۱ تا ۳ سال حبس را به دنبال دارد، به جز آن اگر دستگاه به صورت غیر قانونی و بدون مجوز از سازمان میراث فرهنگی به فروش رود باز هم مجازات دارد.

اگر حتی دستگاه تنها برای نگهداری مورد استفاده قرار گیرد و فاقد مجوز باشد، باز هم توقیف خواهد شد.

مرجع رسیدگی به شکایت از استفاده از دستگاه های فلزیاب کجاست؟

حفظ آثار ملی به عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. این سازمان با تشکیل یگان های ویژه تلاش می کند از میراث ملی محافظت نماید. در صورتی که افراد از حمل، نگهداری و استفاده غیرمجاز دستگاه فلزیاب اطلاعاتی به دست آورده اند می توانند از طریق یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موضوع را پیگیری نمایند.

سازمان میراث فرهنگی به عنوان شاکی خصوصی وارد عمل می شود و در مراجع قضایی برای افراد خاطی تشکیل پرونده می دهد و خواستار اعمال مجازات می شود.

‌اختلاس اموال دولتی

مجازات تبلیغ دستگاه فلز یاب چیست؟

اگر این دستگاه ها بدون مجوز از سازمان میراث فرهنگی تبلیغ شود، دستگاه های مربوطه به نفع سازمان میراث فرهنگی ضبط خواهد شد.

فروش غیر مجاز دستگاه فلز یاب

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر وکیل آنلاین در تهران

021-88795408
021-88799562
021-88796143

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات
ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل پایه یک

09120067661
09120067662
09120067663

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل پایه یک جرایم اقتصادی

09120067664
09120067665
09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.
دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمد رضا مهری
دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.
مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز.
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران.
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

وکیل تخصصی پرونده تحصیل مال نامشروع

مجازات تبلیغ دستگاه فلز یاب چیست؟

اگر این دستگاه ها بدون مجوز از سازمان میراث فرهنگی تبلیغ شود، دستگاه های مربوطه به نفع سازمان میراث فرهنگی ضبط خواهد شد.

کشف دستگاه فلزیاب فاقد مجور چه مجازاتی دارد؟

مطابق قانون ،استفاده از دستگاه فلزیاب در حفاری‌های غیر مجاز علاوه بر ضبط و توقیف دستگاه ۱ تا ۳ سال حبس را به دنبال دارد

فروش غیر مجاز دستگاه فلز یاب فروش غیر مجاز دستگاه فلز یاب فروش غیر مجاز دستگاه فلز یاب فروش غیر مجاز دستگاه فلز یاب فروش غیر مجاز دستگاه فلز یاب فروش غیر مجاز دستگاه فلز یاب فروش غیر مجاز دستگاه فلز یاب فروش غیر مجاز دستگاه فلز یاب فروش غیر مجاز دستگاه فلز یاب فروش غیر مجاز دستگاه فلز یاب فروش غیر مجاز دستگاه فلز یاب فروش غیر مجاز دستگاه فلز یاب فروش غیر مجاز دستگاه فلز یاب فروش غیر مجاز دستگاه فلز یاب فروش غیر مجاز دستگاه فلز یاب 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *