تهدید با چاقو یا اسلحه

تهدید با چاقو یا اسلحه

تهدید با چاقو یا اسلحه


4.7/5 - (6 امتیاز)

‌با بررسی جرم تهدید با چاقو یا اسلحه همراهتان هستیم.

ارتکاب جرائم خشن، موجب اخلال در نظم عمومی جامعه می شود. احساس عدم امنیت در محل کار و زندگی، می تواند همه امور روزمره را مختل کند. پلیس امنیت عمومی فراجا، وظیفه برخورد با اشرار و مخلین نظم عمومی را به عهده دارد.

در مقام قیاس با کشورهای همسایه، ایران از شرایط خوبی از نظر امنیتی به سر می برد. اما گهگاهی انتشار تصاویری در فضای مجازی، منتقل کننده بعضی از رفتارهای خشن و خشونت آمیز عده ای معدود است. برخورد قاطع با جرائم خشن توسط نیروهای انتظامی و امنیتی موجب دلگرمی مردم است.

شما نیز در صورت مشاهده جرائم خشن مانند زورگیری، گلاویز شدن با چاقو و سلاح دیگر حتما سعی در ضبط مورد با احتیاط کامل و انتقال و انعکاس آن به مراجع انتظامی نمائید.

در صورتی که با یکی از جرائم خشن روبرو شده و قصد شکایت دارید با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان جهت مشاوره تماس بگیرید.

مصادیق جرائم خشن در قانون

  • آیا حمل چاقو یا قداره و پنجه بوکس جرم است؟
  • چگونه می توان برای حمل شمشیر یا قمه مجوز گرفت؟
  • مجازات تهدید به قتل با چاقو یا سلاح چیست؟
  • قدرت نمائی کردن با چاقو  اسلحه چه مجازاتی دارد؟
فروش اراضی موقوفی

مستند قانونی مجازات تهدید با چاقو یا اسلحه

ماده 617 قانون مجازات اسلامی کتاب تعزیرات

هر کس به وسیله چاقو و یا هر نوع اسلحه دیگر تظاهر یا قدرت‌نمایی کند. یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص یا اخاذی یا تهدید قرار دهد‌. یا با کسی گلاویز شود. در صورتی که از مصادیق محارب نباشد به حبس از شش ماه تا دو سال و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

تبصره ۱ [الحاقی ۱۳۹۶/۹/۲۹] – حمل قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس در صورتی که صرفاً به منظور درگیری فیزیکی و ضرب و جرح انجام شود جرم محسوب و مرتکب به حداقل مجازات مقرر در این ماده محکوم می‌گردد. واردات، تولید و عرضه سلاحهای مذکور ممنوع است و مرتکب به جزای نقدی درجه شش محکوم و حسب مورد این سلاحها به نفع دولت ضبط یا معدوم می‌شود.

تبصره ۲ [الحاقی ۱۳۹۶/۹/۲۹] – تولید، عرضه یا حمل ادوات موضوع تبصره (۱) در موارد ورزشی، نمایشی، آموزشی و نیاز ضروری اشخاص برای استفاده شغلی یا دفاع شخصی پس از دریافت مجوز بلامانع است.

نحوه و مرجع صدور مجوز به موجب آیین‌نامه‌ای است که ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون با پیشنهاد وزرای دادگستری و کشور و با همکاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

نحوه دریافت مجوز حمل سلاح، چاقو، شمشیر و اقلام مشابه

آیین ‏نامه نحوه و مرجع صدور مجوز تولید، عرضه یا حمل ادوات
موضوع تبصره (۲) الحاقی ماده (۶۱۷) قانون مجازات اسلامی
(کتاب پنجم – تعزیرات و مجازات‏های بازدارنده)

نحوه اعتراض به اراضی ملی

ماده ۱- ادوات مشمول این آیین‏نامه عبارتند از قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس که در موارد ورزشی، نمایشی، آموزشی و نیاز ضروری اشخاص (استفاده شغلی یا دفاع شخصی) به کار گرفته می‏شوند.

ماده ۲- کلیه اشخاصی که در امر تولید و عرضه ادوات مشمول این آیین‏نامه فعالیت داشته و یا متقاضی فعالیت در این حوزه ‏ها می‏باشند، مکلفند علاوه بر اخذ پروانه کسب برابر ضوابط و مقررات مربوط، قبل از هرگونه فعالیت حسب مورد نسبت به اخذ مجوز از ادارات ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقدام نمایند.

تبصره – صاحبان واحدهای صنفی موجود که در امر تولید و عرضه ادوات مشمول این آیین‏نامه فعالیت داشته و فاقد مجوز موضوع این ماده هستند، مکلفند ظرف شش ماه از تاریخ ابلاغ این آیین‏نامه حسب مورد به دستگاه‏های فوق مراجعه و با تسلیم تقاضای کتبی و ارایه مدارک لازم نسبت به اخذ مجوز مذکور اقدام نمایند.
در غیر این صورت، پس از پایان مهلت مقرر و عدم اخذ مجوز مذکور مطابق مقررات مربوط نسبت به تعطیلی واحد صنفی متخلف اقدام خواهد شد.

ماده ۳- مرجع صدور مجوز حمل ادوات مشمول این آیین‏نامه برای استفاده شغلی یا دفاع شخصی، نیروی انتظامی شهرستان مربوط می‏باشد.
ماده ۴- مرجع صدور مجوز حمل ادوات مشمول این آیین‏نامه در موارد ورزشی اعم از آموزش دفاع شخصی و حرکات نمایشی ورزشی، اداره ورزش و جوانان شهرستان مربوط می‏باشد.

ماده ۵- مرجع صدور مجوز حمل ادوات مشمول این آیین‏نامه برای امور نمایشی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مربوط می‏باشد.
ماده ۶- افراد دارای شرایط زیر از دریافت مجوز حمل ادوات مشمول این آیین‏نامه محرومند:

  • سابقه محکومیت کیفری موثر مرتبط؛
  • اختلال روحی و روانی؛
  • اشتهار به شرارت و درگیری؛
  • محکومیت به سوء استفاده از تجهیزات دفاع شخصی.
اکراه مالک به فروش مال خود به غیر

ماده ۷- مراجع صدور مجوز حمل ادوات مشمول این آیین‏نامه، ضمن صدور مجوز یادشده نسبت به تعیین نوع وسیله، مدت زمان اعتبار و محدوده جغرافیایی برای حمل آن اقدام خواهند کرد.

ماده ۸- مجوزهای حمل موضوع این آیین‏نامه به اعتبار اشخاص صادر می­شود و قابل انتقال به­غیر نیست.
ماده ۹- تصمیم صادره از سوی مراجع ذی‏صلاح موضوع این آیین‏نامه قابل اعتراض در دیوان عدالت اداری است.

اسحاق جهانگیری
معاون اول رییس ­جمهور

برای جستجوی وکیل دادسرای جرائم جنائی تهران چه باید کرد؟

در صورت نیاز به مشاوره با وکیل تخصصی دادسرای جنائی با گروه وکلای مهر تماس بگیرید. تعداد پرونده های موفق وکلای ما در دادگاههای کیفری یک و دو بیانگر اعتبار ماست. در هر پرونده قبول شده دو وکیل پایه یک دادگستری به صورت همزمان فعالیت خواهند داشت.

اگر چند نفر در ضرب و جرح دخالت داشته باشند مسئولیت پرداخت دیه با کیست؟

نظریه مشورتی اداره حقوقی قوه قضائیه
شماره 7/1652 تاریخ 1370/07/10
در صورت دخالت چند نفر در ضرب و جرح و معلوم نبودن نوع کار هر کدام، حکم به پرداخت دیه به نحو تساوی می شود.

اگر چند نفر با قصد قبلی اقدام به دعوا با چاقو یا سلاح کنند چه مجازاتی دارد؟

هر گاه جرایم مذکور در مواد (۶۱۶) و (۶۱۷) و (۶۱۸) در نتیجه توطئه قبلی و دسته‌جمعی واقع شود هر یک از مرتکبین به حداکثر‌مجازات مقرر محکوم خواهند شد.

مستند قانونی صدور قرار بازداشت موقت در جرائم با چاقو یا سلاح
قانون لغو مجازات شلاق

‌مصوب 1344.4.6‌ ماده واحده:‌الف – تبصره ماده 173 قانون مجازات عمومی به شرح زیر اصلاح می‌شود:

وکیل دادسرای غرب تهران

‌در مورد این ماده هر گاه جرح به وسیله چاقو یا هر نوع اسلحه وارد شود اگر عمل مشمول قسمت اول ماده گردد کیفر آن حبس تأدیبی از شش ماه تا دو‌سال و اگر عمل مشمول قسمت اخیر ماده گردد کیفر آن حبس تأدیبی از سه ماه تا یک سال خواهد بود. به علاوه در هر مورد دادگاه مرتکب را به اقامت‌اجباری از شش ماه تا دو سال در یکی از نقاط کشور که از طرف دادگستری تعیین خواهد شد محکوم می‌نماید در این مورد این تبصره تعقیب منوط به‌شکایت زیان دیده از جرم نبوده و استرداد شکایت نیز مؤثر نخواهد بود.

ب – مجازات تازیانه از ماده 3 قانون راجع به اشخاصی که مال غیر را انتقال می‌دهند یا تملک می‌کنند مصوب دوم جوزا 1302 و همچنین‌مجازات شلاق مذکور در ماده 273 مکرر قانون مجازات عمومی حذف می‌شود.

ج – درباره کسانی که به اتهام ارتکاب جرح یا قتل به وسیله چاقو یا هر نوع اسلحه دیگر مورد تعقیب قرار گیرند چنانچه دلائل و قرائن موجود‌دلالت بر توجه اتهام به آنان نماید قرار بازداشت صادر خواهد شد و تا صدور حکم ادامه خواهد داشت.

‌قانون بالا مشتمل بر یک ماده که در تاریخ روز دوشنبه دهم خرداد ماه 1344 به تصویب مجلس سنا رسیده بود در جلسه روز یکشنبه ششم تیر ماه یک‌هزار و سیصد و چهل و چهار شمسی مورد تصویب مجلس شورای ملی قرار گرفت.
‌رییس مجلس شورای ملی – مهندس عبدالله ریاضی

وکیل تخصصی دادسرای جنائی تهران

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر وکیل آنلاین در تهران

021-88795408
021-88799562
021-88796143

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات
ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل پایه یک

ارز دیجیتال چیست

09120067661
09120067662
09120067663

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل پایه یک جرایم اقتصادی

09120067664
09120067665
09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.
دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمد رضا مهری
دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.
مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز.
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران.
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

تهدید با چاقو یا اسلحه تهدید با چاقو یا اسلحه تهدید با چاقو یا اسلحه تهدید با چاقو یا اسلحه تهدید با چاقو یا اسلحه تهدید با چاقو یا اسلحه تهدید با چاقو یا اسلحه تهدید با چاقو یا اسلحه تهدید با چاقو یا اسلحه تهدید با چاقو یا اسلحه تهدید با چاقو یا اسلحه تهدید با چاقو یا اسلحه تهدید با چاقو یا اسلحه تهدید با چاقو یا اسلحه تهدید با چاقو یا اسلحه تهدید با چاقو یا اسلحه 

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *