وکیل برای دعاوی ملکی ورثه‌ای

وکیل برای دعاوی ملکی ورثه‌ای

وکیل برای دعاوی ملکی ورثه‌ای


5/5 - (24 امتیاز)

با معرفی وکیل برای دعاوی ملکی ورثه‌ای همراهتان هستیم.

مشاوره با وکیل برای دعاوی ملکی ورثه‌ای از موارد بسیار حائز اهمیت در روند خرید و فروش این املاک می‌باشد. چرا که انجام این فرآیند نیازمند اطلاعات و آگاهی در حوزه این قوانین است.

حضور وکیل برای مشاوره در خصوص ملک ورثه‌ای و اقدامات اجرایی این حوزه بسیار مفید واقع خواهد شدو و درصد خطا و ریسک پذیری این سبک معاملات را تا مقدار بسیار زیادی کاهش خواهد داد.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در حوزه ملک ورثه‌ای و مراحل و قوانین فروش این املاک در اختیار شما قرار گرفته است و امید بر اینکه این اطلاعات بتواند راهنمای شما در معاملات باشد.

در گروه وکلای حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع وکیل برای دعاوی ملکی ورثه‌ای پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

سوالات مهم در بررسی موضوع وکیل برای دعاوی ملکی ورثه‌ای

  1. به چه املاکی ملک ورثه‌ای می‌گویند؟
  2. آیا توقیف ملک ورثه‌ای صورت پذیر است؟
  3. روند پلمپ ملک ورثه‌ای به چه نحوی می‌باشد؟
  4. نکات مهم در زمان خرید و فروش ملک ورثه‌ای چیست؟
  5. بهترین وکیل برای دعاوی ملکی ورثه‌ای کیست و دارای چه ویژ‌گی‌هایی می‌باشد؟
وکیل ستاد اجرایی فرمان امام

به چه املاکی ملک ورثه ای می‌گویند؟

وکیل طلاق توافقی اندرزگوبا پایان حیات فرد و صدور گواهی فوت دارایی و املاک او به ورثه وی منتقل می‌شود و به املاکی در این جریان به وراث منتقل می‌شود، ملک ورثه‌ای می‌گویند.

برای روند انحصار وراثت یکی از وراث باید مدارک لازم را به دفتر خدمات قضایی ببرد و این مدارک شامل گواهی فوت، شناسنامه متوفی، شناسنامه تمام وراث و استشهادیه می‌باشد و با تقدیم این مدارک دادخواست انحصار وراثت ثبت می‌شود.

این اطلاعات به انضمام دادخواست به مرجع صالح این امر ارجاع خواهد شد و در این خصوص شورای حل اختلاف مرجع صلاح رسیدگی می‌باشد و گواهی انحصار وراثت را صادر می‌نماید.

به موجب این گواهی ورثه متوفی و میزان سهم الارث آن‌ها معین می‌گردد.

آیا توقیف ملک ورثه‌ای صورت پذیر است؟

در پاسخ به این سوال باید عنوان داشت این مورد در دو حالت امکان پذیر است.

  • اگر یکی از وراث بدون اطلاع و اجازه وراث دیگر ملک ورثه‌ای را به فروش رساند در روند این معامله وراث دیگر می‌توانند ملک را توقیف نمایند.
  • چنانچه شخص ذی‌نفعی وجود داشته باشد می‌تواند تقاضای توقیف ملک ورثه‌ای را بدهد و این افراد 4 دسته می‌باشند.

الف- طلبکاران از متوفی که باید طلب خود را اثبات نمایند و در این حالت می‌توانند ملک را توقیف نمایند.

ب- فردی که به واسطه وصیت متوفی، وصی او قرار گرفته و اجازه تصرف در بخشی از اموال و دارایی او را دارد.

ج- موصی‌له: این فرد شخصی می‌باشد که برای او وصیتی انجام شده است و در صورتی که به حقوقی که برای او وصیت شده تعدی شود، می‌تواند توقیف ملک ورثه‌ای را درخواست دهد.

وکیل ملک غرب تهران

د- شخص ذی‌نفعی که با اثبات به ارث رسیدن یکی از وراث او شامل منافعی می‌شود. مانند مادر و پدری که  با اثبات وارث بودن داماد خود می‌توانند مهریه دختر فوت شده خود را از آن اموال مطالبه نمایند.

روند پلمپ ملک ورثه‌ای به چه نحوی می‌باشد؟

برای این فرآیند متقاضی یا وکیل وی به شورای حل اختلاف مراجعه می‌کند و برای این مورد توسط این مرجع ماموری برای پلمپ مشخص می‌گردد و مامور مهر رسمی را بر روی موم گداخته شده و یا لاک قرار خواهد داد و ملک مورد نظر پلمپ خواهد شد و صورت جلسه‌ای در حضور اعضا که شامل وراث و ذی نفعان می‌باشد تنظیم می‌گردد.

نکات مهم در زمان خرید و فروش ملک ورثه‌ای چیست؟

برای خرید و فروش این املاک نکاتی باید مورد توجه قرار گیرد:

1- به طور مثال اگر فردی قصد خرید یک ملک ورثه‌ای را داد باید قبل از معامله گواهی انحصار وراثت را رویت نماید تا مالکیت تمام وراث احراز شود و تمام افراد مبایعه نامه را امضا کرده و تنفیذ نمایند.

بسیار پرونده به ما ارجاع شده است که وراث بدون رضایت یک دیگر اقدام به فروش ملک ورثه‌ای نموده‌اند و این مورد از مصادیق بارز کلاهبرداری و انتقال مال غیر می‌باشد.

2- در هنگام قولنامه ملک ورثه‌‍‌ای و پرداخت ثمن معامله (بهایی که در ازای معامله پرداخت می‌شود) توجه فرمایید که سهم هرکدام از وراث به خود او پرداخت شود تا در آینده راه هرگونه ادعایی بسته شود.

ممکن است بعضی از وراث به بهانه اینکه سهم خود را دریافت نکرده‌اند در آینده اقدام به شکایت کرده و ابطال معامله را درخواست نمایند.

بهترین وکیل منطقه 7

3- حتما قبل از قولنامه ملک ورثه‌ای باید بررسی گردد که در مورد ملک وصیتی صورت نگرفته باشد چرا که متوفی به موجب قانون می‌تواند تا یک سوم از اموال خود را برای هر شخصی که بخواهد وصیت نماید و ممکن است ملکی که مورد معامله می‌گیرد، ‌توسط متوفی مورد وصیت قرار گرفته باشد.

4- مورد بعدی که اهمیت فراوانی دارد این است که  اگر درمیان ورثه ملکی که مورد معامله قرار می‌گیرد فرد صغیر (کمتر از 15 سال) وجود داشته باشد افراد دیگر حق تصرف در اموال او را ندارند و فقط قیم وی می‌تواند تحت شرایطی و با داشتن قیم نامه و کسب اجازه از دادستان معامله نماید و در این خصوص باید از واحد امور سرپرستی دادسرا مجوز لازم اخذ شود.

5- ضرورت دارد که قبل از معامله مفاصا حساب متوفی چک شود چرا که ممکن است طبق مفاصا حساب ملک مورد معامله در زمره اموال او نباشد و معامله مشروعیت نداشته باشد.

6- در حالت بعدی اگر در هنگام معامله شما با وکیل وراث طرف هستید حتما توجه فرمایید که وکالت نامه فرد رسمی باشد و او اجازه خرید و فروش و دریافت وجه معامله را داشته باشد.

بعضی از افراد در وکالت‌نامه تنها اجازه بعضی از اقدامات را دارند و درصورت معامله اقدامات آنها قانونی نیست و معامله قابل ابطال خواهد بود.

با توجه به اطلاعات عنوان شده و ازدیاد پرونده‌های متعدد بهترین راه برای انجام معاملات املاک موروثی استفاده از تجارب یک وکیل متبحر در روند معامله می‌باشد تا امکان هرگونه سو استفاده و کلاهبرداری را به صفر برساند.

حقوق اراضی و املاک

بهترین وکیل برای دعاوی ملکی ورثه‌ای 

اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در مورد موضوع وکیل برای دعاوی ملکی ورثه‌ای هستید، می‌توانید از وکلای متخصص و باتجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک کنند.

بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در این زمینه می‌باشد.

جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه وکیل برای دعاوی ملکی ورثه‌ای، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

میدان ونک، ابتدای بزرگراه حقانی، خیابان گاندی جنوبی، خیابان چهاردهم، پلاک 14، طبقه 4، واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر وکیل آنلاین در تهران

021-88795408
021-88799562
021-88796143

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات
ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل پایه یک

09120067661
09120067662
09120067663

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل پایه یک جرایم اقتصادی

09120067661
09120067664

09120067665
09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمد رضا مهری
دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود
مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

وکیل ملک

آیا اموال ورثه صغیر قابل فروش است؟

بله، قیم او با اجازه دادستان و اداره امور سرپرستی می‌تواند اموال او را معامله نماید.

موصی‌له چه شخصی می‌باشد؟

این فرد شخصی می‌باشد که متوفی برای او اموال یا منافعی را مورد وصیت قرار داده است.

آیا متوفی می‌تواند بیشتر از یک سوم اموال خود را وصیت نماید؟

بله ولیکن این مورد نیاز به تنفیذ (قبول کردن) تمام وراث دارد.

وکیل برای دعاوی ملکی ورثه‌ای وکیل برای دعاوی ملکی ورثه‌ای وکیل برای دعاوی ملکی ورثه‌ای وکیل برای دعاوی ملکی ورثه‌ای وکیل برای دعاوی ملکی ورثه‌ای وکیل برای دعاوی ملکی ورثه‌ای وکیل برای دعاوی ملکی ورثه‌ای وکیل برای دعاوی ملکی ورثه‌ای 

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *