کلاهبرداری خرید و فروش زمین در چمخاله

کلاهبرداری خرید و فروش زمین در چمخاله

کلاهبرداری خرید و فروش زمین در چمخاله


5/5 - (10 امتیاز)

با موضوع کلاهبرداری خرید و فروش زمین در چمخاله همراهتان هستیم.

کلاهبرداری خرید و فروش زمین در چمخاله به عنوان یک معضل حقوقی در شمال کشور شناخته شده است.

یکی از دعاوی شایع در دادسرای چمخاله و مراجع کیفری گیلان در حوزه معاملات ملکی، دعوای کلاهبرداری خرید و فروش زمین است، که اهالی چمخاله که به نوعی سرشان در معاملات ملکی کلاه رفته و مال باخته هستند علیه افراد کلاهبردار و شیاد اقدام به تنظیم شکواییه و طرح شکایت می‌نمایند.

وکیل ملک چمخاله گفت ما وکلای کیفری به واسطه تخصص خود هر روز با این قبیل موضوعات و شکایات مواجه هستیم که طی آن مال‌باختگان ملکی چمخاله جهت مشاوره حقوقی و درخواست وکالت در اینگونه پرونده‌ها به موسسه حقوقی مهرپارسیان مراجعه می‌کنند.

در اینجا وکیل در چمخاله به مسیری که منجر به کلاهبرداری‌های ملکیِ مرسوم در منطقه چمخاله می‌شود می‌پردازد.

اما همواره این موضوع برای ما تعجب‌آور است، که چرا برخی افراد اعم از خریدار و یا فروشنده زمین با وجود همه‌ی این آموزش‌های حقوقی در سایت و اینستاگرام و هشدارهای امنیتی سرشان بی‌کلاه می‌ماند و تمام دارایی و نقدینگی خود را در یک چشم به هم زدن از دست می‌دهند.

 وکیل ملک چمخاله به مخاطبان توصیه کرد،

چنانچه در آینده قصد خرید و فروش زمین در چمخاله داشتید با رعایت نکات حقوقی که به شما ارایه می‌دهیم، از بروز هرگونه کلاهبرداری ملکی پیشگیری نمایید.

وکیل قراردادهای پیمانکاری

افراد سودجو و کلاهبردار به روش‌های مختلفی اقدام به کلاه برداری می‌کند که کمتر کسی متوجه نیت و قصد این دسته از بزهکاران در حوزه معاملات ملکی می‌شوند.

سوالات مهم کلاهبرداری خرید و فروش زمین در چمخاله

  1. کلاهبرداری ملکی چگونه رخ می‌دهد؟
  2. خرید و فروش زمین تحت چه شرایطی باید در بنگاه‌ها انجام شود؟
  3. کافه خیارات را اسقاط کنیم؟
  4. آیا در معامله زمین با کدرهگیری احتمال کلاهبرداری وجود دارد؟
  5. آیا پاس نشدن چک خریدار مصداق کلاهبرداری است؟
  6. چگونه کلاهبرداران ملکی را تشخیص بدهیم؟
  7. بهترین وکیل متخصص در زمینه کلاهبرداری خرید و فروش زمین در چمخاله کیست و دارای چه ویژ‌گیهایی می‌باشد؟

ترفند پاس نکردن چک کلاهبرداران ملکی چمخاله

وکیل در چمخاله اینگونه ترفند کلاهبرداران ملکی را تشریح کرد:
گاهی اوقات کلاهبردار در نقش خریدار ظاهر می‌شود و گاهی هم در نقش فروشنده زمین و آپارتمان برای مثال این دسته از افراد سودجو و کلاهبردار با تنظیم قولنامه و قراردادی نه چندان کامل بخش کمی از مبلغ معامله خرید زمین را می‌پردازند و برای باقی پول معامله یک یا چند فقره چک پاس نشدنی صادر می‌کنند و نکته کلیدی در این روش از کلاهبرداری این است که شکل و ظاهر اقدامات افراد بزهکار دارای ظواهر قانونی و موجه است.

اما  افرادی از این دست از پیش می‌دانسته‌اند که این چک‌ها پول و نقد نخواهند شد.
لذا در زمان تنظیم قولنامه کلیه خیارات قانونی را ساقط کرده‌اند. تا در زمان برگشت خوردن چک‌ها فروشنده حق فسخ یک طرفه قرارداد و قولنامه را نداشته باشد.

نقش بنگاه‌های ملکی چمخاله در کلاهبرداری زمین

برخی از کلاهبرداری‌های زمین با نقش مستقیم و گاهی با تاثیر غیرمستقیم بنگاه‌های معاملات زمین انجام می‌شود، چرا که بنگاهی‌ها به واسطه ارتباط مستقیم با انواع معاملات ملکی و مواجهه با افراد کلاهبردار با شیوه کار آنها از نزدیک آشنا می شوند.

وکیل در چمخاله اذعان داشت که تعداد چنین کلاهبردارانی خیلی کمتر شده است. اکثراً هم به دام دستگاه قضایی افتاده و به سزای اعمال مجرمانه‌شان می‌رسند و جواز آنها ابطال می‌شود.

وکیل ملک در امور ثبتی

اما در بسیاری از اوقات ما به عنوان وکیل ملک چمخاله شاهد هستم که یک بنگاهی بدون هرگونه سوء نیتی و صرفا از روی اعتماد یا بی‌تجربگی یا  با تصور اینکه مشکلی پیش نخواهد آمد و بدون بررسی دقیق مدارک مالک و اسناد زمین معامله را انجام می‌دهد و قرارداد به امضای طرفین می‌رسد، اما بعداً کاشف به عمل می‌آید که او به نوعی در تنظیم یک قرارداد و معامله مجرمانه دخالت مستقیم داشته است.

این امر در حالیست که در واقع بنگاهی قصد انجام جرم را از پیش نداشته است.
به هر روی همین مقدار عمل نیز بنگاهی‌ها را حتی در صورت اثبات بی‌گناهی با مشکلات زیاد حقوقی و کیفری مواجه می‌نماید.

نقش اسقاط خیارات در کلاهبرداری زمین

اگر قصد خرید یا فروش ملک را دارید تا حد امکان کلیه خیارات قانونی را ساقط نکنید.

البته در یکی از بندهای مبایعه‌نامه‌های رسمی اتحادیه املاک که در سامانه معاملات املاک کشور بارگذاری شده و بر اساس آن کد رهگیری ملک اخذ می‌شود خیار تدلیس ساقط نمی‌شود و طرفین معامله می‌توانند با اثبات اقدامات مجرمانه تحت عنوان کلاهبرداری خرید و فروش زمین در چمخاله از افراد سودجو شکایت کنند.

اثر قرار دادن ضمانت اجرا برای پرداخت کامل پول زمین

وکیل در چمخاله گفت: اگر زمینی را فروختید و خریدار از پرداخت باقی پول زمین کوتاهی کرد، هرچند به نظر وی مرتکب کلاهبرداری ملکی شده است، لیکن با توجه به رویه قضایی نمی‌توانید در دادسرا به نتیجه مطلوبی برسید.
علت آن هم این است که در اکثر مواقع قرار منع تعقیب به واسطه عدم قابلیت انتساب اتهام کلاهبرداری صادر می‌شود.

توصیه وکیل ملک در چمخاله این است که در این شرایط فروشنده نباید مجددا اقدام به فروش ملک یا اجاره دادن آن به غیر نماید چون ناخواسته مرتکب جرم فروش و انتقال مال غیر یا منافع مال غیر می‌شود و بالعکس خودش تحت تعقیب جزایی قرار می‌گیرد.

وکیل ملک

نکته: رعایت ظرایف قراردادهای زمین و چگونگی تنظیم قولنامه و قراردادهای خرید و فروش زمین در چمخاله از عهده هر شخصی بر نمی‌آید.

همیشه پاس نشدن چک در معامله به معنی کلاهبرداری نیست.

چنانچه زمینی را در چمخاله فروختید و چک‌های خریدار پاس نشد، نباید بلافاصله به این فکر کنید که موضوع کلاهبرداری خرید و فروش زمین در چمخاله رخ داده است.

بلکه باید برای گرفتن باقی پول معامله زمین و چک‌های برگشتی مطابق قانون صدور چک با اصلاحات جدید آن علیه فرد خریدار شکایت حقوقی و کیفری کنید.

ویژگی کلاهبرداران حرفه‌ای زمین

وکیل در چمخاله اینگونه شرح داد که کلاهبرداران حرفه‌ای زمین با چرب زبانی طعمه‌های خود را به قربانگاه از پیش طراحی شده می‌کشانند و با مانورهای متقلبانه و در پوشش یک انسان متشخص و تحصیلکرده یا معتمد محل وارد مانور مربوط به کلاهبرداری خرید و فروش زمین در چمخاله می‌شوند و با جلب اعتماد طرف معامله او را از لحاظ روانی به اصطلاح عامیانه خام می‌کنند، تا فرد با دست خود زمین و دارایی خود را در اختیار ایشان بگذارد و به طمع رسیدن به منافع موهوم تمام هستی خود را از دست می‌دهند.

ترفند کلاهبرداران خریدار و فروش زمین

طبق مثل معروف کلاهبرداران همیشه یک قدم جلوتر از قانون هستند چون در کلاهبرداری های ملکی ترفند اشخاص مجرم و سودجو برای برداشتن کلاه خریداران بخت برگشته اینگونه است که ابتدا با فروش زمین با تنظیم مبایعه‌نامه دستی و سنتی وجوهی را از خریدار اولی دریافت می‌کنند و سپس در گام دوم با قرارداد پرینتی با اخذ کدرهگیری همان ملک را به نفر دوم می‌فروشند و از او نیز وجوهی را دریافت می‌کنند.

البته یک نکته‌ای که وجود دارد این است که خیلی دلخوش به این کدرهگیری نیز نباید باشیم، چرا که در برخی مواقع نیز معامله اول را با یک کدپستی اشتباه ثبت می‌کنند و در گام دوم همان زمین را با کد رهگیری واقعی معامله می‌کنند که بسیاری از افراد دچار توهم الویت و حقانیت می‌شوند یعنی فکر می‌کنند هرگونه خرید و فروش بدون کد رهگیری باطل و بی اثر است در حالی که دادگاه‌ها قولنامه‌های دستی را نیز قبول داشته و به آن‌ها اعتبار داده‌اند و حتی اگر قرارداد دستی مقدم و زودتر از قرارداد با کدرهگیری تنظیم و منعقد شود قرارداد پرینتی بی اعتبار و باطل است.

وکیل خرید ملک تهران

در گروه وکلای کیفری مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع کلاهبرداری خرید و فروش زمین در چمخاله پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

وکیل متخصص پرونده کلاهبرداری خرید و فروش زمین گیلان

اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در مورد موضوع کلاهبرداری خرید و فروش ملک  هستید، می‌توانید از وکلای متخصص و باتجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک کنند.

بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در این زمینه می‌باشد.

جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه کلاهبرداری ملکی، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

میدان ونک، ابتدای بزرگراه حقانی، خیابان گاندی جنوبی، خیابان چهاردهم، پلاک 14، طبقه 4، واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر وکیل آنلاین در تهران

021-88795408
021-88799562
021-88796143

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات
ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل پایه یک

09120067661
09120067662
09120067663

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل پایه یک جرایم اقتصادی

09120067661
09120067664

09120067665
09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

الزام به تعمیر ملک مشاعی

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمد رضا مهری
دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود
مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

با وجود کدرهگیری باز هم احتمال کلاهبرداری وجود دارد؟

کدرهگیری به دست آمده از سامانه املاک هیچگونه الویت و حق تقدم و یا حق قانونی‌ای برای فرد ایجاد نمی‌کند.

به پیامک‌های با 400 میلیون تومان در شمال صاحب زمین شوید اعتماد کنیم؟

قطعا پاسخ خیر است، چرا که دیگر در هیچ کجای شمال کشور و حتی در روستاها و مناطق دورافتاده نیز اینک نمی‌توان با این مبالغ صاحب زمین بدون مشکل شد.

کلاهبرداری خرید و فروش زمین در چمخاله کلاهبرداری خرید و فروش زمین در چمخاله کلاهبرداری خرید و فروش زمین در چمخاله کلاهبرداری خرید و فروش زمین در چمخاله کلاهبرداری خرید و فروش زمین در چمخاله کلاهبرداری خرید و فروش زمین در چمخاله کلاهبرداری خرید و فروش زمین در چمخاله کلاهبرداری خرید و فروش زمین در چمخاله کلاهبرداری خرید و فروش زمین در چمخاله کلاهبرداری خرید و فروش زمین در چمخاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *