کلاهبرداری ارز دیجیتال

کلاهبرداری ارز دیجیتال

کلاهبرداری ارز دیجیتال


5/5 - (1 امتیاز)

در این نوشتار به بررسی روش های کلاهبرداری ارز دیجیتال پرداخته ایم.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

بررسی ماهیت، شرایط، اوصاف و انواع روش کلاهبرداری رمز ارز ها (ارز های دیجیتال) و شیوه­ های جلوگیری از آن ها

امروزه یکی از معضل­ ها در مورد رمز ارز ها (ارز های دیجیتال) کلاهبرداری ­های رمز ارز ها است، فن آوری ­های غیر متمرکز در حال تغییر شکل چشم ­انداز مالی هستند. متاسفانه، نوآوری سریع، ساختار نظارتی در حال تکامل و ماهیت پیچیده صنعت، تعداد زیادی از کلاهبرداران دارایی دیجیتال را به خود جذب کرده است و هر کسی میتواند قربانی و بزه ­دیده یک کلاهبرداری های ناشی از رمز ارز ها (ارز های دیجیتال) بشود. با این حال، رمز ارز (ارز دیجیتال) به ­خودی ­خود کلاهبرداری نیست. ظرفیت سود ناشی از فن آوری ­ها و حفره ‌ها و خلاء های تکنولوژیکی آن ممکن است افرادی را که قصد سوء قصد دارند جذب کند، اما فرصت‌ های قانونی زیادی نیز برای آگاهی در مورد کلاهبرداری ­های رمزنگاری یک­ راه مناسب برای محافظت از در برابر کلاهبرداری ناشی از رمز ارز (ارز دیجیتال) است. به ­تعبیر دیگر، دارایی های دیجیتال به ­­ذات عامل کلاهبرداری نیستند، اما به دلیل پیچیدگی و پتانسیل سود خود میتوانند کلاهبرداران را جذب کنند.

رمز ارز یا ارز دیجیتال

طبق تعریف بانک مرکزی اتحادیه اروپا رمز ارز یا ارز دیجیتالی عبارت است از؛ بازنمایی دیجیتالی ارز که از طریق بانک مرکزی یا یک نهاد عمومی منتشر نشده است. این پول ‌ها توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی (به ‌عنوان یک وسیله و ابزار مبادله) به­ کار گرفته می‏‌ شوند و تنها در بسترهای الکترونیک، قابلیت ذخیره، انتقال و یا مبادله دارند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص روش های کلاهبرداری ارز دیجیتال با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

انواع دارایی ­های دیجیتال

دسته ­بندی که از این دارایی ­های دیجیتال میتوان ارائه داد، به ­شرح ذیل عبارتند از؛

  • ارز های ­رمزنگاری ­شده

رمز ارز ها برای پرداخت ­ها، انتقال ارزش (مشابه پول دیجیتال) در یک شبکه غیر متمرکز از کاربران در نظر گرفته شده ­اند. بسیاری از آلت­ کوین ­ها (یعنی آن­ هایی که بیت­ کوین یا گاهی اتریوم نیستند) به این ترتیب طبقه ­بندی می ­شوند.

  • توکن ­های رمزنگاری شده
  1. توکن ‌های مبتنی بر بلاک ­چین نیز وجود دارند، که هدفی متفاوت از پول دارند. برای مثال: میتواند توکنی باشد که به­ عنوان بخشی از یک پیشنهاد اولیه سکه (ICO) منتشر شده است که نشان دهنده سهمی در یک پروژه بلاک­ چین یا مالی غیر متمرکز (DeFi) است. اگر توکن ­ها به ارزش شرکت یا پروژه مرتبط باشند، میتوان آن ­ها را توکن ­های امنیتی نامید. (مثل اوراق بهادار، سهام)
  2. توکن ­های دیگر کاربرد یا عملکرد خاصی دارند. برای مثال‌ توکن ‌های Storj که به افراد امکان می‌ دهد فایل‌ ها را در یک شبکه غیر متمرکز به اشتراک بگذارند، یا Namecoin که یک سرویس نامتمرکز نام دامنه (DNS) را برای آدرس‌ های اینترنتی ارائه می ‌دهد. این ­ها به ­عنوان توکن ­های کاربردی شناخته می ­شوند.
  3. توکن ­های امنیتی این نوع توکن نشان ­دهنده مالکیت یک دارایی است. شرکت ­ها ممکن است از توکن­ های امنیتی برای افزایش سرمایه از طریق فروش توکن­ های سهام استفاده کنند. از آن جایی که آن ­ها مالکیت یک اوراق بهادار مالی را نشان می ­دهند، این دارایی ­ها توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) تنظیم می­ شوند. آن ­ها با NFT ها متفاوت هستند و توکن ­ها را ارزش ­گذاری می­ کنند زیرا قابل تعویض هستند.

نکته: برخی معتقدند که توکن ‌ها، ارزهای دیجیتال و سایر دارایی ‌های دیجیتالی غیر از بیت‌ کوین در مجموع به­ عنوان ارز های رمزنگاری جایگزین شناخته می ‌شوند که بطور معمول به آلت ­کوین ­ها «altcoins» یا به طرز تحقیر آمیزی شیت ­کوین ­ها «shitcoins» خلاصه می ‌شوند و میتوان آلت ­کوین ­ها را به ­عنوان «نسخه ­های جایگزین بیت ­کوین» با توجه به نقش آن به ­عنوان پروتکل مدل برای طراحان آلت­ کوین توصیف کرد.

کلاهبرداری از طریق رمز ارز

ولی امروزه، در حالی ­که بسیاری از کاربران رمز ارز ها این تفاوت ‌ها را درک می‌ کنند و قدردانی می‌ کنند، معامله ‌گران و سرمایه ‌گذاران غیر عادی ممکن است متوجه این تفاوت نشوند، زیرا همه دسته ‌های توکن تمایل دارند، در صرافی‌ های رمز ارز ها (ارز های دیجیتالی) به روشی مشابه معامله کنند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص روش های کلاهبرداری ارز دیجیتال با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

مزایای رمز ارز ها (ارز های دیجیتال)

مزایای رمز ارز ها (ارز های دیجیتال)، سبب شده تا در بین سرمایه ­گذاران در سراسر جهان محبوبیت پیدا کنند، با مشارکت فن آوری و صنعتی شدن، ارز های دیجیتال در کسب و کار جایگاه رضایت بخشی نسبت به سایر پول ­ها دارا هستند و این مزایا به شرح ذیل عبارتند از؛

  • محفاظت از ارزش خود در برابر تورم،
  • تسریع در انجام معامله،
  • امکان انجام معامله ­های مقرون به صرفه،
  • عدم تمرکز،
  • تنوع،
  • دسترسی،
  • امن و امان،
  • عدم توقیف توسط ثالث،
  • عدم تعلق مالیات،
  • عدم امکان ردیابی،
  • عدم تعلق هزینه تراکنش،
  • عدم امکان استرداد،
  • عدم امکان سرقت،
  • شفاف.

انواع رمز ارز یا ارز دیجیتال

به دلیل کثرت انواع رایج ارز های دیجیتال، انتظار می‌ رود تعداد بیشتری از این ارز ها وجود داشته باشد و یا به ­وجود بیاید، طی یک دسته ­بندی کلی رمز ارز ها به 3 دسته ذیل قابل تقسیم هستند که عبارتند از؛

  • بیت­ کوین
  • آلت ­کوین
  • استبیل ­کوین

بلاک­ چین

اعتبار پولی یا ارز بازاری هر ارز دیجیتال توسط یک بلاک ­چین ارائه می ­شود، بلاک ­چین لیستی از سوابق است که بطور مداوم در حال رشد هستند، به نام بلوک ­ها که با استفاده از رمزنگاری به هم متصل و ایمن می­ شوند و هر بلوک بطور معمول حاوی یک نشانگر «هش» به ­عنوان پیوندی به بلوک قبلی، تائید زمانی و داده ‌های تراکنش است. با طراحی، بلاک­ چین ­ها بطور ذاتی در برابر تغییر داده ­ها مقاوم هستند. این یک دفتر حساب باز و توزیع شده است که میتواند معامله ­های بین دو طرف را بطور موثر و به روشی قابل تائید و دائمی ثبت کند. برای استفاده به­ عنوان دفتر کل حساب توزیع شده، یک بلاک­ چین بطور معمول توسط یک شبکه همتا به همتا مدیریت می ­شود که بطور جمعی به پروتکلی برای اعتبارسنجی بلوک­ های جدید پایبند است، پس از ثبت، داده ‌ها در هر بلوک معین را نمیتوان بدون تغییر تمام بلوک ‌های بعدی، بطور عطف به ماسبق تغییر داد که نیازمند همکاری و مساعدت اکثریت شبکه است.

بلاک­ چین ­ها با طراحی ایمن هستند و نمونه ­ای از یک سیستم اطلاعاتی و محاسباتی توزیع شده با تحمل خطای فوق ­العاده بالا هستند. بنابراین سیستم اطلاعات غیر متمرکز با بلاک­ چین حاصل شده است.

جهت دریافت مشاوره در خصوص روش های کلاهبرداری ارز دیجیتال با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

  • گره­ ها (Node)

شبکه سابقه (رکوردی) است، که از یک محدوده ­ها (فیلد ها) از داده ­ها و همچنین از یک یا چند محدوده که پیوندی به ­دیگر گره ‌ها هستند، تشکیل می ‌شود. محدوده ­ها (فیلد ها) داده و پیوند بطور معمول توسط اشاره ‌گر ها یا مراجع پیاده ‌سازی می ‌شوند. هر چند که جاسازی کردن داده ‌ها به شکل مستقیم در گره هم بسیار رایج است. گره ‌ها برای ساختن ساختار داده ‌های پیوندی و سلسله ‌مراتبی مانند: لیست پیوندی، درخت و گراف استفاده می ‌شوند. ساختار داده ‌های بزرگ و پیچیده ‌تر میتوانند از گروهی از گره‌ های به هم‌ پیوسته تشکیل شوند. از لحاظ مفهومی، گره ‌ها مشابه راس‌ های تشکیل ‌دهنده یک گراف هستند که گره (Node) رایانه ­ای است که به یک شبکه ارز دیجیتال متصل می ­شود. این گره از طریق انتقال تراکنش­ ها، اعتبارسنجی یا میزبانی یک کپی از بلاک­ چین، از شبکه ارز دیجیتال پشتیبانی می ­کند. از نظر انتقال تراکنش­ ها، هر رایانه شبکه (گره) یک کپی از بلاک­ چین ارز دیجیتالی دارد که پشتیبانی می­ کند. هنگامی که یک تراکنش انجام می ­شود، گره ایجاد کننده تراکنش جزئیات تراکنش را با استفاده از رمز گذاری به گره­ های دیگر در سراسر شبکه گره پخش می­ کند تا تراکنش (و هر تراکنش دیگر) شناخته شود.

لازم به ذکر است که، دارندگان گره یا کسانی هستند که داوطلب هستند که توسط سازمان یا ارگانی که مسئول توسعه فن آوری شبکه بلاک ­چین ارز های دیجیتال میزبانی می ­شوند، یا کسانی هستند که وسوسه می ­شوند یک گره را میزبانی کنند تا از میزبانی شبکه گره دستمزد دریافت کنند.

  • مهر زمانی (ثبت و تائید تاریخ)
اکراه مالک به فروش مال خود به غیر

ارز های رمزنگاری شده از طرح ‌های مهر زمانی مختلفی برای «اثبات» اعتبار تراکنش ‌های اضافه شده به دفتر کل بلاک­ چین بدون نیاز به شخص­ ثالث قابل اعتماد استفاده می ‌کنند.

اولین طرح مهر زمانی که ابداع شد، طرح اثبات کار (شواهد یا استدلالی که به اثبات یا کمک به اثبات یک واقعیت یا حقیقت یک گزاره کمک می ­کند) بود، پر کاربرد ترین طرح ‌های اثبات کار مبتنی بر «هش» و «رمزگذاری» هستند برخی دیگر از الگوریتم ‌های هش که برای اثبات کار استفاده می ‌شوند، عبارتند از پروتکل چند لایه، بلوک.

جرائم ارتکابی در حیطه رمز ارز ها یا ارز های دیجیتال

بازار رمز ارز ها یا ارز های دیجیتال مجموعه ­ای گسترده و گاه دارای هرج و مرج فراوان است و همین موضوع باعث نگرانی سرمایه ­گذاران در حوزه امنیت فضای سایبری شده است و از این حیث که خود کاربر مسئول امنیت دارایی خود در فضای سایبری بوده، هیچ شخص یا نهاد و سازمان دیگر در این باره مسئولیتی ندارد و این مساله برای سرمایه ­گذار میتواند بسیار پر هزینه باشد. دسته ­بندی در حیطه جرائم ارتکابی مرتبط رمز ارز ها یا ارز های دیجیتال به شرح ذیل قابل بیان است، که عبارتند از؛

  • جرائم ارتکابی در رابطه با صرافی‌ ها،
  • کلاهبرداری و سرقت دارایی کاربران، با مهندسی اجتماعی و انتقال رمز ارز آن­ ها، کیف پول ­های جعلی،
  • هدایت سرمایه­ های افراد به سمت توکن­ های بی ­ارزش، بدون سرمایه، نابود شده و لحظه­ ای تحت عناوین خاص و تبلیغات وسیع توسط افراد مشهور و سرشناس بر بستر شبکه­ های اجتماعی،
  • گرفتار شدن در طرح های پانزی، کسب سود تضمینی و کلاهبرداری های مربوطه (مشابه طرح ­های هرمی)،
  • ایجاد نوسان ­های کاذب به­ منظور کاهش یا افزایش قیمت رمز ارز پس از ورود سرمایه افراد و متضرر نمودن سرمایه ­گذار،
  • جرائم ارتکابی در رابطه با انجام معامله ­های مشکوک از طریق صرافی ‌ها،
  • جرائم ارتکابی در رابطه با استخراج رمز ارز و بهره ­گیری از تجهیزات سایرین جهت استخراج،
  • توقیف شدن دارایی کاربر در صرافی خارجی به سبب تحریم ­های بین ­المللی یا جرائم ارتکابی توسط صرافی خاص در ابعاد بین­ المللی.

کلاهبرداری با رمز ارز ها (ارز های دیجیتال)

کلاهبرداری با رمز ارز (ارز دیجیتال) یک طرح کلاهبرداری است، که برای فریب اشخاص (یک سرمایه­ گذار یا یک سازمان) برای جدا شدن از دارایی ­های دیجیتال ایشان طراحی شده است. کلاهبرداری ­های رمزنگاری میتوانند اشکال بی شماری داشته باشند و اغلب با احساس­ هایی مثل: ترس یا طمع بازی می ­کنند.

کلاهبرداری ­های رمز ارز ها (ارز های دیجیتال) به دلیل ماهیت در حال ظهور صنعت تا حدودی منحصر به فرد هستند. فن آوری بلاک چین به قدری جدید و پیچیده است که بسیاری از مردم آن را به خوبی درک نمی ­کنند، تا از خود در برابر کلاهبرداران محافظت کنند. علاوه بر این، تراکنش ‌های بلاک چین به ‌عنوان ناشناس تلقی می ‌شوند و رمزنگاری را برای افرادی که قصد مجرمانه دارند، جذاب ‌تر می ‌کنند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص روش های کلاهبرداری ارز دیجیتال با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

عناصر موثر رمزنگاری در کلاهبرداری رمز ارز ها (ارز های دیجیتال)

همان چیز هایی که رمزنگاری را بسیار جذاب و موثر می‌ کند، تمام ظرفیت ­های بسیار زیاد منابع موجود در دنیای واقعی است، که بزرگ‌ ترین خطرهای ناشی از آن­ ها منجر به کلاهبرداری از رمز ارز ها می ­شود، که به ­شرح ذیل عبارتند از؛

  • حریم خصوصی

تراکنش ‌های روی بلاک چین شایع و رایج و قابل ردیابی آن ها در کیف پول ‌های دیجیتال هستند، ولی بنا به ­لزوم برای دستیابی به افراد نیست، یعنی افراد قابل ردیابی نیستند.

  • غیرقابل برگشت بودن معامله ­ها

برگشت­ ناپذیری معامله ­های تراکنش­ های بلاک چین، حتی تراکنش­ های غیرقانونی، بطور معمول قابل برگشت نیستند.

  • فقدان مقررات و مرجع ناظر

مقررات ارز های دیجیتال در اکثر حوزه­ های قضایی وجود ندارد و در جایی که مقررات ضعیف هستند یا وجود ندارند، کلاهبرداران میتوانند بدون مجازات عمل کنند.

  • عدم درک پیچیدگی فن آوری بلاک ­چین

پیچیدگی فن آوری بسیاری از دارندگان رمز ارز فن آوری بلاک ­چین را به خوبی درک نمی­ کنند، زیرا بسیار پیچیده است. این شکاف دانش میتواند فرصت­ هایی را برای افراد کلاهبردار که به دنبال جدا کردن رمز ارز ها از دارندگان آن ها هستند، ایجاد کند.

  • ظرفیت بازده بالا سرمایه ­گذاری
نحوه اعتراض به تشخیص اراضی ملی

ظرفیت بازده بالا سرمایه ­گذاری، ممکن است اشخاصی را که به ­دنبال ثروتمند شدن سریع هستند، را به سمت دارایی ­های دیجیتال پر خطر بکشاند. حرص و طمع گاهی اوقات میتواند قضاوت سرمایه­ گذاران را تحت الشعاع قرار دهد و آن ها را نسبت به پیشنهادهایی که برای واقعی بودن بیش از حد خوب هستند، مستعد تر کند.

  • صنعت در حال رشد سریع

رشد سریع رمز ارز ها (ارز های دیجیتال) به‌ عنوان یک طبقه دارایی و صنعت، محافظت از داده ­ها یا اطلاعات وارد شده به بازار را دشوار می‌ کند و سرمایه ­گذاران را میتوان برای تشخیص فرصت­ های مشروع و کلاهبرداری ­های هوشمندانه به چالش کشید.

طرق کلاهبرداری از رمز ارز ها (ارز های دیجیتال)

کلاهبرداری از رمز ارز ها (ارز های دیجیتال) میتواند به اشکال مختلف رخ دهد. دانستن تمام راه ­هایی که سبب بردن دارایی ­های دیجیتال میتواند اتفاق بیفتد، میتواند شیوه ­ای مناسب برای کاهش خطر قربانی شدن دارندگان رمز ارز ها شود، که به ­شرح ذیل عبارتند از؛

  1. یک عرضه اولیه تقلبی رمز ارز (ICO (Initial Coin Offering

یک عرضه اولیه رمز ارز تقلبی (ICO) تمام ویژگی ­های یک عرضه اولیه قانونی را دارد، اما هیچ یک از فن آوری­ ها یا زیر ساخت­ های پشتیبانی را ندارد.

هدف از یک عرضه اولیه رمز ارز واقعی انتشار یک رمز ارز (ارز دیجیتال) جدید برای عموم مردم است، با این انتظار که توسعه ­دهندگان این رمز ارز از درآمد حاصل از آن برای پشتیبانی از شبکه ارز های دیجیتال استفاده کنند. یک عرضه اولیه رمز ارز (ICO) جعلی با ناپدید شدن توسعه ‌دهندگان با درآمدهای عرضه اولیه رمز ارز به پایان می ‌رسد و نشان می ‌دهد که همه چیز یک فریب بوده است.

  1. کیف­ پول ­های دیجیتال تقلبی

یک کلاهبرداری کیف­ پول تقلبی کاربران را فریب می ­دهد، تا تصور کنند از یک کیف ­پول دیجیتال قانونی برای ذخیره دارایی ­های خود استفاده می ­کنند. کیف­ پول جعلی از کاربران میخواهد کلید های خصوصی خود را وارد کنند (اطلاعاتی که هرگز نباید به اشتراک گذاشته شوند) و سپس کلاهبرداران از آن کلید های خصوصی برای سرقت دارایی ­های رمزنگاری شده کاربران استفاده می ­کنند.

نکته: برنامه ‌های کیف پول جعلی ممکن است، در فروشگاه ‌های برنامه­ کاربردی (اپلیکیشن) زندگی کنند یا از طریق رایان­ نامه ­های تله ­گاری (ایمیل ‌های فیشینگ) تبلیغ شوند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص روش های کلاهبرداری ارز دیجیتال با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

  1. طرح­ های پانزی رمز ارز (ارز دیجیتال)

طرح رمزنگاری پانزی طرحی است که با استفاده از تزریق سرمایه از سرمایه ­گذاران جدید برای پرداخت سودهای وعده داده شده، بازده بالایی ارائه می دهد. درست مثل: طرح ‌های سنتی پانزی، طرح ‌های پانزی رمز ارز، سرمایه‌ گذاران را فریب می ‌دهند تا این باور را داشته باشند، که فعالیت ‌های مشروع باعث بازگشت سرمایه‌ گذاری می ‌شود.

  1. حمله­ های تله ­گذاری (فیشینگ) و مهندسی اجتماعی

یک حمله مهندسی اجتماعی افراد را به افشای اطلاعات محرمانه یا انجام اقدام ­هایی وادار می ­کند، که میتواند به یک کلاهبردار اجازه دسترسی به رمز ارز شخص را بدهد.

یک حمله تله ­گذاری (فیشینگ) برای اطلاعات حساس مثل: نام کاربری، رمز عبور یا کلید های خصوصی اشخاص و… با تظاهر به قابل اعتماد بودن، نیز نوعی حمله مهندسی اجتماعی است. این حملات که دارندگان رمز ارز را هدف قرار می‌ دهند، ممکن است به شکل رایان ­نامه ­ها (ایمیل ‌ها)، پیام ‌ها یا وب ‌سایت ‌های جعلی باشند، URL های غلط املایی یکی دیگر از نقاط ورود کلاهبرداران است.

نکته: منظور از  URLکه مخفف Uniform Resource Locator است؛ روشی هماهنگ و یکپارچه برای تعیین محل منابع در فضای مجازی (دیجیتال) است.

  1. طرح های تزریق و تخلیه

یک کلاهبردار با استفاده از طرح تزریق و تخلیه از تاکتیک ­های مختلفی برای افزایش مصنوعی (یا تزریق کردن) قیمت یک دارایی دیجیتال استفاده می­ کند. با افزایش قیمت، کلاهبردار فوری رمز ارز های خود را به بازار آزاد می ‌فروشد، که افزایش سریع عرضه رمز ارز باعث می ­شود، قیمت آن به شدت کاهش یابد، اما نه قبل از اینکه کلاهبردار سودی را جمع کند.

کلاهبرداران میتوانند با بیان اظهارات نادرست یا گمراه ­کننده و همزمان خرید مقادیر زیادی از رمز ارز ها، باعث افزایش قیمت یک رمز ارز کم ارزش شوند.

  1. کلاهبرداری ­های استخراج ابری رمز ارز

ارائه خدمات استخراج ابری رمز ارز، یک تجارت قانونی است، اما برخی از شرکت­ های استخراج ابری رمز ارز ها کلاهبردار هستند و ممکن است، یک شرکت ادعا کند که خدمات استخراج ابری را ارائه می ‌کند، شاید با وعده بازدهی بسیار بالا، در ازای پرداخت اولیه بازده وعده داده شده ممکن است هرگز محقق نشود، زیرا شرکت هیچ تجهیزات معدنی ندارد. کلاهبرداری ‌های استخراج ابری در اساس نوعی از طرح رمز ارز پانزی هستند.

  1. کریپتو جکر ها (Cryptojacking)
جرایم مالی کارمندان دولت

کریپتو جکر ها کلاهبردارانی هستند که، مخفیانه از سامانه ­های رایانه­ ای یا مخابراتی شخص برای استخراج ارز دیجیتال بدون اطلاع وی استفاده می ­کنند و هدف کریپتو جکر ها استفاده از تمام مزایای استخراج ارز دیجیتال بدون هیچ هزینه ­ای بهره ­مند شوند، است. به تعبیر دیگر، نوعی جرم رایانه ­ای در بازار رمز ارز ها است، که بطور مخفیانه و غیر مجاز قدرت پردازش رایانه‌ شخصی شما را به کار می‌ گیرد و ارز دیجیتال استخراج می‌ کند. در این نوع حمله، احتمال می ‌رود که قربانی به نحوی به رخنه ­گر (هکر) اجازه‌ دسترسی به قدرت پردازش رایانه ‌اش را داده باشد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص روش های کلاهبرداری ارز دیجیتال با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

  1. حمله ­های در سطح بلاک­ چین

کلاهبرداران میتوانند دارندگان رمز ارز ها (ارز های دیجیتال) یا کل بلاک چین را هدف قرار دهند. برخی از رایج­ ترین انواع حمله ­های که کل شبکه ­های رمز ارز (ارز های دیجیتال) را تحت تاثیر قرار می ­دهند، که به ­شرح ذیل عبارتند از؛

  1. حمله ­های 51 درصدی

بیش از نیمی از حمله ­ها، زمانی رخ­ می ­دهد، که یک رخنه ­گر (هکر) کنترل استخراج یا رمز ارز (ارز دیجیتال) را در اختیار گرفته و یک استخراج­ کننده رمز ارز (ماینر) خاص یا مجموعه ‌ای از استخراج­ کننده ­ها رمز ارز (ماینر ها) بیش از 50% از قدرت پردازش کل شبکه بلاک چین را به دست می ‌آورد.

  1. حمله ­های هدف (سیبل)

این حمله ­ها زمانی رخ می ­دهد، که یک رخنه ­گر (هکر) هویت ‌های جعلی زیادی ایجاد می ‌کند، تا بطور مخرب بر عملیات شبکه (سرور) تاثیر بگذارد.

  1. حمله ­های مسیریابی

حمله ­های علیه زمان ارتقاء یا بروز رسانی (آپدیت) یا مشارکت یک ارائه دهنده خدمات اینترنتی در یک سیستم فعال شده تحت وب است، شامل موجودیت مخربی است، که اطلاعات مسیریابی داده ­ها را برای رهگیری، تغییر یا مسدود کردن ارتباط بین گره ­های بلاک ­چین بطور جعلی دستکاری می ­کند.

  1. حمله ­های تایم ­جک (Timejacking)

این حمله ­ها زمانی رخ می ­دهد، که یک رخنه ­گر (هکر)، مهرهای زمانی (سابقه زمان وقوع یک رویداد خاص دیجیتال) گره ‌های شبکه را تغییر می ‌دهد، که باعث سردرگمی می ‌شود و بطور بالقوه مهاجم را قادر می ‌سازد تا ارز دیجیتال را دو برابر کند.

  1. حمله ­های Eclipse(کسوفی یا گرفتگی)

این حمله ­ها زمانی رخ می ­دهد، که کلاهبرداران یک یا چند گره بلاک چین را به منظور تغذیه اطلاعات نادرست از گره ایزوله جدا می ­کنند، به ­تعبیر دیگر، رخنه ­گر (هکر) مهاجم یک محیط مصنوعی در اطراف یک گره یا کاربر ایجاد می ­کند، که به مهاجم اجازه می­ دهد، تا گره آسیب دیده را دستکاری کند تا اقدامی نادرست انجام دهد.

  1. حمله­ های دور برد

این حمله ­ها، یک نوع حمله نظری است، که شامل کلاهبردارانی است، که از نقطه ‌ای دور در گذشته، گره جدیدی از یک بلاک چین ایجاد می ‌کنند و تلاش می ‌کنند تراکنش‌ های جعلی را مشروع جلوه دهند.

  1. حمله ­های استخراج رمز ارز (ماینینگ) خودخواهانه (خود محور)

این حمله ­ها زمانی رخ می ­دهد، که استخراج­ کنندگان رمز ارز (ماینر ها) با موفقیت یک بلوک جدید را پردازش می ‌کنند، اما آن اطلاعات را به شبکه (سرور) پخش نمی‌ کنند و به آن ها امکان می ‌دهد مخفیانه استخراج بلوک بعدی را آغاز کنند. چنین حمله ­ای هنوز مشاهده نشده است، اما در فرض و نظریه امکان­ پذیر است. به ­تعبیر دیگر، این حمله زمانی اتفاق می ‌افتد که رخنه ­گر (هکر) مهاجم بتواند بطور مخفیانه بلوک‌ ها را استخراج کند و یک کپی از زنجیره ایجاد کند که طولانی‌ تر از زنجیره معمولی باشد که توسط گره ‌های دیگر کار می ‌شود. مهاجم برخی از بلوک ها را استخراج می ­کند و آن ها را به کل شبکه پخش نمی­ کند. آن ها به ماینینگ ادامه می ­دهند و پس از اینکه از نظر طول زنجیره به اندازه کافی از شبکه جلوتر باشند، یک گره خصوصی منتشر می­ کند.

  1. حمله ­های فینی (Finney)

این حمله ­ها را میتوان به ­عنوان گسترش حمله استخراج رمز ارز (ماینینگ) خود خواهانه (خود محور) نامید، رخنه ­گر (هکر) مهاجم یک بلوک را مخفیانه استخراج می کند و تراکنش تائید نشده را به گره دیگر، به ­احتمال به یک گره تجاری، میفرستد. اگر گره تجاری تراکنش را بپذیرد، مهاجم میتواند یک بلوک جدید را در یک چارچوب زمانی کوچک به زنجیره اضافه کند، آن تراکنش را معکوس کرده و یک حمله خرج مضاعف را القاء کند. پنجره حمله در مورد حمله فینی (Finney) بطور قابل توجهی کوچک است، اما اگر ارزش تراکنش به اندازه کافی بزرگ باشد، این میتواند آسیب زیادی ایجاد کند.

  1. حمله ­های رقابتی
نمونه شکایت از دندانپزشک

در این نوع حمله ­ها، رخنه ­گر (هکر) مهاجم تراکنش را از قبل استخراج نمی ­کند، بلکه به سادگی دو تراکنش مختلف را پخش می­ کند، یکی از آن ها برای تاجر و یکی از آن ها به شبکه (سرور) و اگر رخنه ­گر (هکر) مهاجم موفق شود، به گره تجاری این توهم را بدهد که تراکنش دریافت شده توسط آن ها اولین تراکنش است، آنگاه آن را بپذیرد و مهاجم میتواند یک تراکنش بطور کلی متفاوت را در کل شبکه پخش کند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص روش های کلاهبرداری ارز دیجیتال با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

روش­ های جلوگیری از کلاهبرداری ناشی رمز ارز های (ارز های دیجیتال) تقلبی

برای جلوگیری از کلاهبرداری ناشی رمز ارز های (ارز های دیجیتال) تقلبی میتوان به ­روش­ های ذیل اقدام کرد، که عبارتند از؛

  • بررسی و شناسایی فناور رمز ارز (ارز دیجیتال) قبل از سرمایه ­گذاری،
  • بهره ­برداری از سکو های (پلتفرم ­های) معتبر و شناسائی شده توسط مراجع ذی صلاح قانونی،
  • ایمن سازی داده ­های شخصی،
  • خودداری از به اشتراک گذاشتن اطلاعات و داده ­های شخص و کلید خصوصی،
  • بهره­ مندی از سیستم و سامانه ­های رایانه ­ای و مخابراتی ایمن و مطمئن،
  • ارزیابی بر خط رمز ارز ها،
  • سرمایه ­گذاری در رمز ارز های معتبر و شناسایی شده توسط مراجع ذی صلاح قانونی،
  • خودداری از جذب شدن و اعتماد کردن به تارنما های (وب ­سایت­ – وب­ گاه) غیر قانونی و جعلی،
  • بهره ­مندی از مشاوران رسمی و متخصص در حوزه رمز ارز ها و باراز سرمایه ­گذاری رمز ارز ها.

همانطور که ملاحظه نمودید، پرونده ‌های کلاهبرداری پیچیدگی ­های زیادی دارند. با بهره ‌گیری از وکلای با تجربه‌ و مجرب موسسه حقوقی مهر پارسیان می ­توانید، در این خصوص گام موثری در رسیدن به هدف نهایی (پیروزی در پرونده خود) برداشته باشید. وکلای مبرز موسسه حقوقی مهر پارسیان، در حوزه دعاوی ارز دیجیتال، با کلیه قوانین موجود و مربوط آشنایی کاملی دارند و به دلیل همین شناخت و تسلط، پس از بررسی پرونده یک راهکار مناسب جهت رسیدن به هدف نهایی، یعنی پیروزی انتخاب نموده و شما را در کلیه مراحل دعاوی خود، با مشاوره و راهنمایی موثرشان، همراهی می ­نمایند. مطمئن باشید با انجام این امر شانس پیروزی در پرونده مذکور چند برابر خواهد شد و از این بابت خیالتان راحت خواهد بود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص روش های کلاهبرداری ارز دیجیتال با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل کلاهبرداری ارز دیجیتال در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌های تماس ثابت با موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *