انواع سایت های کلاهبرداری

انواع سایت های کلاهبرداری

انواع سایت های کلاهبرداری


5/5 - (1 امتیاز)

در این نوشتار به بررسی انواع سایت های کلاهبرداری پرداخته ایم.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

بررسی ماهیت، اوصاف، عملکرد، انواع تارنما های (وب ­سایت­ وب­ گاه) کلاهبرداری

منظور از تارنما های (وب ­سایت­ – وب ­گاه) کلاهبرداری سکو های (پلت ‌فرم ‌ها) برخط (آنلاین) غیر قانونی هستند، که برای فریب کاربران در افشای اطلاعات شخصی و جزئیات مالی یا آلوده­ کردن دستگاه ‌ها یا سامانه ­های رایانه­ ای یا مخابراتی ایشان با نرم ‌افزارهای مضر مثل بدافزار طراحی شده ‌اند.

در این شیوه کلاهبرداران اغلب از تارنما های (وب ­سایت­ – وب­ گاه) جعلی برای جعل هویت مشاغل، سازمان ­ها یا نهادهای دولتی استفاده می ­کنند. این به آن ها کمک می ­کند تا اعتماد کاربران را جلب کرده و از آن ها سوء استفاده کنند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص انواع سایت های کلاهبرداری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

اوصاف اصلی تارنما های (وب­سایت­ وب ­گاه) کلاهبرداری

برخی از ویژگی­ ها یا اوصاف تارنما های (وب ­سایت ­– وب ­گاه) کلاهبرداری به ­شرح ذیل عبارتند از؛

  1. فریب و جعل هویت

تارنما های (وب ­سایت­ – وب­ گاه) کلاهبرداری تمام تلاش خود را می­ کنند، تا ظاهر و عملکرد سکو های (پلت ‌فرم ‌ها) واقعی را تقلید کنند. آن ها نشان ­واره یا آرم (لوگو ها)، طرح‌ بندی ‌ها و محتوا را کپی می ‌کنند و تشخیص فریب را برای کاربران سخت می‌ کنند.

2. درخواست اطلاعات شخصی

هدف کلاهبرداران جمع ­آوری داده ­های حساس مثل: نام، آدرس، اطلاعات تماس و شماره ­های تامین اجتماعی است. این اطلاعات میتواند برای سرقت هویت، کلاهبرداری یا حتی فروش در بازار سیاه استفاده شود.

نکته: منظور از اطلاعات شخصی؛ اطلاعات فردی نظیر؛ نام و نام خانوادگی، نشانی ­های محل سکونت و محل کار، وضعیت زندگی خانوادگی، عادت ­های فردی، ناراحتی ­های جسمی، شماره حساب بانکی و رمز عبور است.

3. بهره ­برداری مالی

تارنما های (وب ­سایت­ – وب ­گاه) جعلی ممکن است، افراد را مجبور به ارائه جزئیات مالی مثل: شماره کارت اعتباری یا اعتبار بانکی کنند. این به کلاهبرداران اجازه می ­دهد تا مرتکب کلاهبرداری مالی، از جمله؛ تراکنش ­های غیرمجاز و تخلیه حساب ­های قربانیان شوند.

نحوه اعتراض به اراضی ملی

4. انتشار بدافزار Malware) مخففMalicious Software )

برخی از تارنما های (وب ­سایت­ – وب­ گاه) کلاهبرداری مجهز به نرم ­افزارهای مضر برای نفوذ به دستگاه ‌ها یا سامانه ­های رایانه ­ای یا مخابراتی کاربران هستند. پس از آلوده شدن، میتوان این دستگاه ­ها را از راه دور کنترل کرد که منجر به سرقت داده­ ها یا حتی باج گیری می­ شود.

نکته: منظور از بدافزار؛ نرم ‌افزار هایی نفوذی، که رخنه ­گر ها (هکر ها) آن‌ ها را برای سرقت داده ‌ها و آسیب‌ رساندن یا تخریب دستگاه ­های رایانه ای یا مخابراتی ایجاد می ‌کنند. به ­تعبیر دیگر، بدافزار یا نرم ‌افزار مخرب به برنامه ‌ها یا فایل ‌هایی می‌ گویند، که برای سیستم یا شبکه یا سرور مضر باشند.

5. تاکتیک‌ های مهندسی اجتماعی

تارنما های (وب ­سایت­ – وب­ گاه) کلاهبرداری از زبان متقاعد کننده، تائید های نادرست و بررسی ‌های ساختگی مشتریان برای جلب اعتماد کاربران استفاده می ‌کنند. این تاکتیک­ ها یک حس کاذب از اعتبار ایجاد می ­کند.

نکته: منظور از مهندسی اجتماعی؛ به ­مجموعه ‌ای از روش ‌ها گفته می‌ شود، که با استفاده از آن ‌ها، افراد را فریب می ‌دهند و اطلاعات محرمانه آن ‌ها را سرقت می ‌کنند. به ­تعبیر دیگر، مهندسی اجتماعی، مجموعه ‌ای از روش‌ ها است که در آن، بدون استفاده از تکنیک‌ های فنی و تنها با آگاهی از شرایط افراد جامعه و تکنیک‌ های روانشناسی، آن ‌ها را فریب داده و اطلاعات محرمانه ‌شان را سرقت می‌ کنند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص انواع سایت های کلاهبرداری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

عملکرد تارنما های (وب ­سایت­ وب ­گاه) کلاهبرداری

تارنما های (وب ­سایت­ – وب ­گاه) کلاهبرداری جعلی یک هدف واضح دارند؛ اغفال و فریب دادن کاربران برای تحویل اطلاعات شخصی یا پول نقدشان به کلاهبردار یا کلاهبرداران، که برای رسیدن به این هدف از چندین تاکتیک به ­شرح ذیل استفاده می ­کنند، که عبارتند از؛

  • حمله ­های تله ­گذاری یا رمز گیری (فیشینگ)

در این نوع حمله ­ها، کلاهبرداران ایمیل ­ها یا پیام ­های متنی فریبنده را ارسال می­ کنند، که به ­نظر می ­رسد از منابع قانونی باشد. این پیام­ ها اغلب حاوی پیوندی به یک تارنما (وب ­سایت­ – وب­ گاه) تقلبی هستند. هنگامی که کاربران به این موضوع دچار می ­شوند و اعتبار ورود یا اطلاعات شخصی خود را وارد می ­کنند، کلاهبردار دسترسی غیر مجاز به دست می ­آورد.

  • تارنما های (وب ­سایت­ وب­ گاه) خرید جعلی
اعاده دادرسی قاچاق کالا و ارز

این سکو ها (پلتفرم ­ها) قیمت­ های بی ­نظیری را وعده می ­دهند، اما هرگز کالا را تحویل نمی ­دهند. برخی فراتر رفته و اطلاعات کارت اعتباری کاربران را نیز به ­سرقت می­ برند.

  • توزیع بدافزار

تارنما های (وب­ سایت­ – وب­ گاه) جعلی میتوانند به ­عنوان سکوی پرتاب بدافزار عمل کنند. این نرم ‌افزار موذی به دستگاه ‌ها نفوذ می‌ کند و باعث ایجاد طیفی از مشکلات، از سرقت اطلاعات گرفته تا تصاحب دستگاه می ‌شود. آن ها بدافزار را از طریق دریافت ­های (دانلود های) جعلی، پیوند های (لینک ­های) مخرب یا تبلیغات یهویی (پاپ ­آپ) مزاحم پخش می کنند.

نکته: منظور از تبلیغات یهویی (پاپ ­آپ) پنجره ‌هایی هستند، که در صفحه­ های تارنما های (وب ­سایت­ – وب­ گاه) مختلف برای تبلیغات، اطلاع رسانی و موارد دیگر باز می ­شود.

نکته: منظور از تبلیغات یهویی (پاپ ­آپ) مزاحم، آن دسته تبلیغات پاپ ­آپ که اغلب کاربران را آزار می ­دهد، زیرا بطور معمول فضای رایانه شخصی را شلوغ می ­کنند و برای بستن پنجره تبلیغات به زمان و تلاش نیاز دارند. بسیاری از اشخاص این تبلیغات را مزاحم میدانند، زیرا پنجره ای دیگر را می پوشانند و تبدیل به پنجره فعال می ­شوند.

  • رسانه های اجتماعی و انجمن ­ها

کلاهبرداران از این سکو ها (پلتفرم ­ها) برای گسترش فریب خود سوء استفاده می ­کنند. آن ها از پست­ ها و نظرات فریبنده برای جذب کاربران به سایت ­های کلاهبرداری خود استفاده می ­کنند.

  • تبلیغات موتور های جستجو

کلاهبرداران برای تبلیغات فریبنده ­ای که کاربران را به تارنما های (وب ­سایت­ – وب­ گاه) جعلی خود هدایت می­ کند، پرداخت می ­کنند. این تبلیغات اغلب از زبان وسوسه انگیز یا پیشنهادهای بی نظیر برای فریب دادن افراد نا آگاه استفاده می ­کنند.

  • نظر ربات ­ها

ربات ‌های خودکار بخش‌ های نظرها را با پیوندهایی به تارنما های (وب ­سایت­ – وب­ گاه) جعلی پر می‌ کنند و این نظرها ممکن است قانونی به نظر برسند، اما برای فریب دادن کاربران برای کلیک کردن روی پیوندهای ارائه شده طراحی شده‌ اند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص انواع سایت های کلاهبرداری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

انواع تارنما های (وب ­سایت­ وب­ گاه) کلاهبرداری

تارنما های (وب ­سایت­ – وب­ گاه) کلاهبرداری به اشکال مختلفی بروز و فعالیت می­ کنند، که هرکدام شیوه ‌های عملکرد خاص خود را دارند. که این دسته ­بندی تارنما های (وب ­سایت­ – وب ­گاه) کلاهبرداری به­ شرح ذیل عبارتند از؛

  • تارنما های (وب ­سایت­ وب ­گاه) تله ­گذار (فیشینگ)
اظهارنامه دعوت فروشنده به حضور در دفترخانه

این سایت ‌ها جعل هویت نهادهای مورد اعتماد مثل: بانک ‌ها یا سکو های (پلتفرم ‌های) رسانه‌ های اجتماعی هستند و کاربران را فریب می ‌دهند تا اعتبار ورود و اطلاعات شخصی را فاش کنند.

  • تارنما های (وب ­سایت­ وب­ گاه) خرید یا صفحه­ های فرود تخفیف (landing page) جعلی

این پلتفرم ‌ها قیمت‌ های پایینی را برای محصول­ هایی که قصد ارائه آن ‌ها را ندارند، وعده می ‌دهند و برخی ممکن است اقدام به سرقت اطلاعات کارت اعتباری کاربران کنند.

نکته: منظور از صفحه­های فرود (landing page) این است که؛ در بازاریابی مجازی (دیجیتال)، صفحه فرود یک صفحه تارنما (وب­­) مستقل است که بطور خاص برای یک کارزار (کمپین) بازاریابی یا تبلیغات ایجاد شده است. این جایی است که بازدید کننده پس از فشار (کلیک) بر روی پیوندی در ایمیل یا تبلیغات گوگل، بینگ، یوتیوب، فیس بوک، اینستاگرام، توییتر یا مکان ‌های مشابه در تارنما (وب­­) فرود می ‌آید یا وارد می ­شود و برخلاف صفحه ­های تارنما (وب­­) که بطور معمول اهداف زیادی دارند و کاوش را تشویق می ­کنند، صفحه های فرود با یک تمرکز یا هدف واحد طراحی می ­شوند، که به ­عنوان فراخوان یک اقدام برای مثال برای دادن تخفیف شناخته می ­شود.

  • تارنما های (وب ­سایت­ وب ­گاه) توزیع بدافزار

این تارنما های (وب ­سایت­ – وب ­گاه) که به ‌عنوان مرکز نرم ‌افزار های مضر عمل می ‌کنند، دستگاه ‌ها را با ویروس‌ ها، تروجان ‌ها یا نرم ‌افزار های جاسوسی آلوده می ‌کنند، که منجر به مشکلات زیادی از جمله سرقت اطلاعات می‌ شود.

  • کلاهبرداری ­های پشتیبانی فنی

کلاهبرداران به ­عنوان عوامل پشتیبانی فنی ظاهر می ­شوند و هدف آن ها دسترسی از راه­ دور به دستگاه ­ها یا سامانه ­های رایانه ­ای و مخابراتی برای فروش نرم افزار یا خدمات غیر ضروری است.

  • کلاهبرداری ­های سرمایه­ گذاری

این طرح ‌ها بازدهی بالایی را در فرصت‌ های سرمایه ‌گذاری ساختگی وعده می‌ دهند، که در نهایت منجر به زیان مالی برای قربانیان می‌ شود.

  • کلاهبرداری­ های خیریه
جستجوی وکیل برای پرونده پولی بانکی

کلاهبرداران به ­عنوان موسسه ­های خیریه قانونی ظاهر می ­شوند و از کمک­ های مالی درخواست می ­کنند، که اغلب هرگز به گیرندگان مورد نظرشان نمی ­رسد.

  • تارنما های (وب ­سایت­ وب­ گاه) فروش بلیط جعلی

این سکو ها (پلتفرم ­ها) به دروغ بلیط رویدادها یا سفر را با قیمت­ های جذاب ارائه می ­دهند، اما به ندرت بلیط­ های وعده داده شده را تحویل می­ دهند.

  • شبیه ­سازی تارنما های (وب ­سایت­ وب ­گاه)

این تارنما های (وب ­سایت­ – وب ­گاه) سکو های (پلتفرم ‌های) معتبر را تقلید می ‌کنند و هدفشان فریب دادن کاربران به ارائه اطلاعات حساس یا شرکت در تراکنش‌ های جعلی است.

  • تارنما های (وب ­سایت­ وب ­گاه) scareware

تارنما های (وب ­سایت­ – وب ­گاه) کلاهبرداری با نرم افزار مخرب (با استفاده از هشدار های جعلی ویروس یا پنجره‌ های باز شده) کاربران رایانه را فریب می­ دهد، که تا از وب سایت ­های آلوده به بدافزار بازدید کنند و سپس با عنوان هشدار های قانونی از طرف شرکت ­های نرم افزار آنتی ویروس ظاهر می ­شوند و ادعا می ­کنند که فایل ­های رایانه شخص آلوده شده­ و به­ قدری هوشمندانه عمل می­ کنند، تا کاربران را متقاعد کنند که برای راه ‌حل ‌ها یا خدمات جعلی هزینه پرداخت کنند، یعنی با ترساندن کاربران آن ها را وادار به پرداخت و خرید سریع نرم افزاری که به اصطلاح مشکل را برطرف می کند، در حالی که آن چیزی که در نهایت دانلود می ‌کنند، نرم ‌افزار آنتی ‌ویروس جعلی است، که در واقع بدافزاری است که قصد سرقت اطلاعات شخصی قربانی را دارد.

یکی دیگر از شیوه ­های کلاهبرداران استفاده از ترفند هایی مثل: ارسال رایان ­نامه ­های هرزنامه برای توزیع نرم افزار های ترسناک است، که پس از باز شدن آن رایان ­نامه ­ها (ایمیل)، قربانیان فریب خورده و خدمات بی ارزش را خریداری می­ کنند. گرفتار شدن در دام این کلاهبرداری ­ها و انتشار اطلاعات کارت اعتباری شما، در را برای جرائمی چون؛ تله ­گذاری یا سرقت هویت در آینده باز می ­کند.

  • تارنما های (وب ­سایت­ وب­ گاه) مسابقه کلاهبرداری

این تارنما ها (وب ­سایت­ – وب ­گاه) کاربران را با رقابت ‌های جعلی فریب می ‌دهند، که اغلب برای ورود نیاز به هزینه اولیه یا اطلاعات شخصی دارند. برندگان به ندرت جوایز وعده داده شده را دریافت می ­کنند.

دعوای منابع طبیعی و اراضی ملی

همانطور که ملاحظه نمودید، پرونده ‌های کلاهبرداری پیچیدگی ­های زیادی دارند. با بهره ‌گیری از وکلای با تجربه‌ و مجرب موسسه حقوقی مهر پارسیان می ­توانید، در این خصوص گام موثری در رسیدن به هدف نهایی (پیروزی در پرونده خود) برداشته باشید. وکلای مبرز موسسه حقوقی مهر پارسیان، در حوزه دعاوی کیفری، با کلیه قوانین موجود و مربوط آشنایی کاملی دارند و به دلیل همین شناخت و تسلط، پس از بررسی پرونده یک راهکار مناسب جهت رسیدن به هدف نهایی، یعنی پیروزی انتخاب نموده و شما را در کلیه مراحل دعاوی خود، با مشاوره و راهنمایی موثرشان، همراهی می ­نمایند. مطمئن باشید با انجام این امر شانس پیروزی در پرونده مذکور چند برابر خواهد شد و از این بابت خیالتان راحت خواهد بود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص انواع سایت های کلاهبرداری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل انواع سایت های کلاهبرداری در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌های تماس ثابت با موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *