مزایا و معایب زندگی در چین

مزایا و معایب زندگی در چین

مزایا و معایب زندگی در چین


Rate this post

امروز با موضوع بررسی مزایا و معایب زندگی در چین با شما هستیم.

مقدمه

چین با نام رسمی جمهوری خلق چین کشوری مستقل در آسیای شرقی واقع شده‌است.

اقتصاد

بسته به منطقه و شهری که در آن زندگی می‌کنید، زندگی در چین بسیار ارزان است. به ویژه اگر شما شغلی داشته باشید که اجاره خانه شما توسط کارفرمای شما پرداخت شود یا به آن یارانه تعلق گیرد.

این کشور هم‌اکنون بزرگترین صادرکننده و دومین واردکننده است و دومین اقتصاد بزرگ جهان پس از ایالات متحده بر پایه تولید ناخالص داخلی را در اختیار دارد.

اقتصاد چین از نظر مصرف انرژی بهره‌وری بسیار پایینی دارد. این کشور در سال ۲۰۱۰ بزرگترین مصرف‌کننده انرژی دنیا شد. رشد اقتصادی سریع و صنعتی‌سازی این کشور به محیط زیست آن نیز آسیب زده ‌است.

چین پس از امریکا با اختلاف بسیار صاحب بزرگترین ذخایر ارزی دنیا ‌است.

چین همچنین به دلیل حجم وسیع تولید کالاهای تقلبی مورد انتقاد قرار گرفته ‌است.

هزینه‌ها

وقتی در چین زندگی می‌کنید، از راحتی و دسترسی به خدماتی برخوردار هستید. شما می‌توانید به رستوران در هر زمان که ممکن است سفارش غذا دهید.

هر از گاهی انجام ماساژ و یا عضویت یک ساله در سالن بدنسازی در چین با درآمد بیشتر مهاجران بسیار مقرون به صرفه است.

علاوه بر این، شما به راحتی می توانید کسی را بیاورید که خانه شما را تمیز کند یا مواد غذایی سفارش دهد و آن ها را تحویل بگیرد؛ یا اینکه برای شما لباس بدوزد که هزینه آن بسیار کمتر از خرید از طریق فروشگاه عادی می‌باشد.

یکی دیگر از معایبی که در زندگی در چین وجود دارد، قیمت ملک و خانه در سال‌های اخیر افزایش یافته است. اجاره در نزدیکی کلان شهرها می‌تواند بسیار گران باشد.

نابرابری اقتصادی

طبقه متوسط چین (به معنی افرادی که حقوق سالانه ۱۰ تا ۶۰ هزار دلار دارند) در سال ۲۰۱۲ به ۳۰۰ میلیون رسیده ‌است. بر اساس یک گزارش چین از نظر تعداد میلیاردرها، دومین کشور دنیاست.

اصل خاک

رشد اقتصادی کشور همچنین به تورم مصرف‌کننده شدیدی منجر شده و دولت را وادار به دخالت بیشتر کرده ‌است. نابرابری اقتصادی در چین در چند دهه اخیر افزایش داشته و به سطح بسیار بالایی رسیده ‌است.

اشتغال

به دلیل وجود نیروی کار فراوان، پیدا کردن کار در چین مخصوصا برای یک تبعه خارجی بسیار مشکل است.

ناگفته نماند رشد اقتصادی سریع چین موجب شده تا صدها میلیون نفر از فقر نجات پیدا کنند.

جغرافیا

چین چشم‌اندازهای طبیعی آن بسیار متنوع است.

مساحت جمهوری خلق چین حدود ۹٫۶ میلیون کیلومتر مربع است و پس از روسیه دومین کشور بزرگ دنیا از نظر وسعت خاکی است. از نظر مساحت چهارمین کشور وسیع دنیا (پس از روسیه و کانادا و ایالات متحده آمریکا) به ‌شمار می‌آید.

چین با ۱۴ کشور از شمال با روسیه، مغولستان و قزاقستان، از شرق با کره شمالی، از غرب با قرقیزستان، تاجیکستان، افغانستان و پاکستان و از جنوب با هند، نپال، بوتان، میانمار، لائوس و ویتنام؛ مرز خاکی دارد.

پکن پایتخت چین است، شانگهای نیز بزرگترین شهر این کشور محسوب می‌شود.

آب و هوا

فصل‌های خشک و فصل‌های مرطوب همراه با باران موسمی شرایط آب ‌و هوایی غالب در بیشتر نقاط چین است که اختلاف دمای قابل توجه بین تابستان و زمستان را در پی دارد.

در زمستان بادهای شمالی سرد و خشک می‌وزد و بادهای جنوبی از سواحل دریا در نقاط جنوبی تر گرم و مرطوب است. طوفان‌های موسمی (در حدود ۵ مورد در سال) در امتداد سواحل جنوبی و شرقی، سیلهای مخرب، سونامی، زلزله، رانش زمین و خشکسالی از بلایای طبیعی منطقه چین هستند.

مشکلات زیست محیطی

گسترش بیابان‌ها یک معضل زیست‌محیطی مهم در چین است. هرچند درختکاری در مرزهای بیابان تعداد طوفان‌های شن را کاهش داده اما خشکسالی مستمر و شیوه نامناسب کشاورزی موجب طوفان‌های شنی شده که بهار هر سال شمال چین را درمی‌نوردد و حتی به کره و ژاپن هم می‌رسد.

آب شدن یخچال‌های هیمالیا هم نگرانی دیگری است که می‌تواند بحران کمبود آب را برای صدها میلیون نفر به همراه بیاورد.

جمعیت‌شناسی

چین با جمعیت بیش از ۱٫۴۳۳ میلیارد نفر (آمار سال ۲۰۲۰) پرجمعیت‌ترین کشور جهان است.

چین برای کنترل رشد سریع جمعیت کشور از سال ۱۹۷۹ برنامه کنترل جمعیت سختگیرانه‌ای را با نام سیاست تک فرزندی را آغاز کرد. این سیاست به هر خانواده تنها اجازه داشتن یک فرزند را می‌داد. البته استثناهای زیادی هم برای آن در نظر گرفته شده‌است.

راه اندازی استارت آپ در عمان

سیاست تک ‌فرزندی در کاهش رشد جمعیت چین مؤثر بود اما تبعات ناخواسته‌ای هم داشت. ترجیح سنتی برای داشتن فرزند پسر موجب شد تا توازن جنسیتی کشور برهم بخورد.

قومیت

بیشتر جمعیت در بخش شرقی کشور متمرکز است.

هان‌ها قوم غالب کشور هستند که بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۰ حدود ۹۱٫۵ درصد جمعیت چین را تشکیل می‌دهد.
هان‌ها در تمام استان‌های چین به جز دو ایالت‌ غربی اکثریت دارند. تعداد بسیاری مسلمان نیز در چین ساکن هستند.

دین

چین در طول تاریخ تحت تأثیر مذاهب و مکاتب فکری مختلفی بوده‌ است. به‌طور تاریخی سه مکتب اصلی این کشور کنفوسیوس‌گرایی، بودایی، و تائویی بوده‌اند که هر یک تأثیر به ‌سزایی در شکل‌گیری فرهنگ چینی گذاشته‌اند.

یک تحقیق به این نتیجه رسیده که تنها ۳۱ درصد چینی‌های بالای ۱۶ سال به مذهب اعتقاد دارند اما تحقیق دیگری میزان بی‌دینی در چینی‌ها را ۴۶ درصد برآورد کرده ‌است.

نظرسنجی دیگری نشان داد که ۱۱ تا ۱۶ درصد چینی‌ها خود را بودایی، ۳ تا ۴ درصد مسیحی و یک درصد مسلمان معرفی می‌کنند.

زبان

فراگیری زبان رسمی چین از جمله سختی‌های مهاجران است چرا که یکی از سخت‌ترین زبان‌های زنده دنیا محسوب می‌شود.

زبان رسمی چین گویش استاندارد زبان ماندارین است. حدود ۷۰ درصد مردم چین به گویش‌های مختلف زبان ماندارین صحبت می‌کنند. گویش استاندارد این زبان که برگرفته از گویش پکنی است زبان ارتباطی گروه‌های مختلف زبانی در سراسر چین است.

۲۲۹ زبان زنده دیگر نیز در چین تکلم می‌شود که در بین‌ آن‌ها سریکلی زبان تاجیک‌های غرب سین‌کیانگ است که به گروه زبان‌های ایرانی شرقی از خانواده هندواروپایی تعلق دارد نیز دیده می‌شود.

حروف چینی هزاران سال است که برای نوشتن زبان‌های چینی استفاده می‌شود. این نویسه‌ها به گویش‌وران زبان‌ها و گویش‌های مختلف که برای هم قابل فهم نیستند، اجازه می‌دهند که از طریق نوشتار منظور هم را متوجه شوند.

در سال ۱۹۵۶ دولت چین حروف چینی ساده ‌شده را معرفی کرد که امروزه چینی سنتی را منسوخ کرده‌ است. الفبای استانداردی هم برای لاتین‌نویسی زبان چینی تهیه شده که به پین‌یین معروف است.

تنوع زیستی

چین پس از برزیل و کلمبیا در رده سوم تنوع زیستی دنیا قرار می‌دهد. از نظر گونه پستاندار رتبه سوم دنیا، به لحاظ گونه پرنده رتبه هشتم دنیا) از نگاه گونه خزنده و دوزیست رتبه هفتم را داراست. بنابراین چین بهشت گیاه‌شناسان، جانورشناسان و رفتارشناسان است.

خرید ملک در کانادا

متاسفانه این حیات وحش متنوع زیر فشار شدید از سوی بزرگترین جمعیت انسان‌های دنیاست و بسیاری از گونه‌های جانوری در معرض تهدید و خطر انقراض هستند.

دلیل اصلی آن هم فعالیت‌های انسانی از جمله تخریب زیستگاه، آلودگی و شکار به منظور خوراک، پوست یا استفاده در طب سنتی است.

آلودگی محیط زیست

آلودگی هوا در شهرها یک مشکل جدی برای سلامتی چینی‌ها محسوب می‌شود و بر اساس برآورد سال ۲۰۱۳ بانک جهانی از ۲۰ شهر آلوده دنیا ۱۶ شهر در چین قرار دارند. چین اکنون بزرگترین تولیدکننده دی‌‌اکسید کربن در دنیا است.

آلودگی آب در کشور هم جدی است. در سال ۲۰۱۱ حدود ۴۰ درصد رودخانه‌های کشور با فاضلاب‌های صنعتی و کشاورزی آلوده شده‌اند و کمبود شدید آب به ویژه در نواحی شمالی و شرقی بحران آب کشور را دوچندان کرده‌ است.

انرژی‌های تجدیدپذیر

چین بزرگترین سرمایه‌گذار دنیا در زمینه تجاری‌سازی انرژی‌های تجدیدپذیر است.

علم و فناوری

حکومت چین سرمایه‌گذاری قابل توجهی را در زمینه پژوهش‌های علمی به عمل آورده است. دانشمندان متولد چین تاکنون چهار بار برنده نوبل فیزیک و یک بار برنده نوبل شیمی شده‌اند اما تمام آن‌ها مدارک دکترای خود را در غرب دریافت کرده و تحقیقات منجر به دریافت جایزه خود را در کشورهای غربی انجام داده‌اند.

چین به سرعت در حال توسعه سیستم آموزشی خود با تأکید بر رشته‌های علوم، مهندسی و ریاضیات است.

چینی‌ها در سال ۲۰۱۱ دومین منتشرکننده مقالات علمی در دنیا بوده‌اند و شرکت‌هایی چون هواوی و لنوو از شرکت‌های پیشرو دنیا در زمینه‌های ارتباطات و کامپیوترهای شخصی هستند.

ابرکامپیوترهای چینی اکنون از پرقدرت‌ترین‌ها در دنیا به ‌شمار می‌آیند و استفاده از ربات‌های صنعتی رشد قابل توجهی داشته ‌است.

برنامه فضایی چین نیز یکی از فعال‌ترین برنامه‌های فضایی دنیا و مایه غرور ملی چینی‌هاست.

اینترنت و فعالیت‌های سایبری

محدودیت اینترنتی در چین از جمله معایب آن است.

چین یکی از معدود کشورهایی است که دسترسی آزادانه به اطلاعات را محدود می‌کند و درصد بالایی از مسدود کردن وب‌سایتهای خبری اعمال می‌شود.

همین‌ طور سالانه حدود۱۵۰ میلیون مطالب با موضوعات مختلف توسط دولت در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد تا اذهان عمومی را نسبت به حساسیت موضوعات مهم سیاسی و حقوق بشر را منحرف کند.

وکیل دعاوی ملکی یونان

چین بالاترین رقم حملات سایبری که شامل به سرقت بردن اطلاعات شخصی، نفوذ به محدوده امنیتی و نظامی کشورهای مختلف به خصوص ایالات متحده و به سرقت بردن یا سعی در کشف اطلاعاتی مالی ثروتمندانی که شهروند دولت چین محسوب می‌شوند را دارا می‌باشد.

حمل و نقل

شبکه راه‌های چین در چهار دهه اخیر گسترش قابل توجهی یافته ‌است. این کشور از نظر طول بزرگراه رتبه اول دنیا را دارد.

چین بزرگترین بازار اتومبیل دنیاست و هم از نظر تولید و هم از نظر فروش آمریکا را پشت سر گذاشته ‌است.

یکی از عوارض رشد سریع جاده‌های چین افزایش قابل توجه تصادفات جاده‌ای و آمار فوتی‌های آن بوده ‌است. البته همچنان دوچرخه شیوه رایج حمل ‌و نقل است.

شبکه ریلی چین که متعلق به دولت است یکی از شلوغ‌ترین خطوط دنیاست. این کشور از نظر طول ریل راه آهن رتبه سوم دنیا را به خود اختصاص داده ‌است.

سیستم راه‌آهن سریع‌السیر چین طولانی‌ترین شبکه دنیا محسوب می‌شود. خط پکن-گوانگ‌جو-شنژن طولانیترین مسیر ریلی سریع‌السیر دنیاست و خط پکن-شانگهای سه تا از طولانی‌ترین پل‌های راه‌آهن دنیا را دارد.

چین دوسوم کل فرودگاه‌های در حال ساخت دنیا در چین قرار دارند. فرودگاه پکن در سال ۲۰۱۳ دومین فرودگاه شلوغ دنیا از نظر ترافیک مسافری بوده‌ است و فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ و شانگهای پودنگ به ترتیب اولین و سومین فرودگاه دنیا از نظر تناژ بار هوایی بوده‌اند.

با این وجود هشتاد درصد از آسمان چین محدود به کاربرد نظامی است و از ده ایرلاین آسیایی دارای بیشترین تأخیر هشت ایرلاین چینی هستند. چین بیش از ۲ هزار بندر دریایی و رودخانه‌ای دارد.

بنابراین می‌توان گفت دسترسی بسیار عالی به سیستم حمل و نقل عمومی و سرعت ‌عمل بالای آن از جمله مزایای این کشور است.

متاسفانه رانندگی مردم چین طوری است که هیچ قانونی را رعایت نمی‌کنند. به علاوه در بیشتر شهرهای چین امکاناتی برای اجاره اتومبیل وجود ندارد.

تنوع زیاد غذا

در چین صحبت از غذا بسیار متنوع است. همچنین غذاهای بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌المللی زیادی نیز در تمام شهرها موجود است، بنابراین شما همیشه به غذای مکزیکی، هندی، ایتالیایی یا فرانسوی مورد علاقه خود دسترسی خواهید داشت.

اما اگر بخواهید در یک شهر کوچک زندگی کنید، غذاهای بین‌المللی کمیاب و حتی نایاب هستند.

سرمایه گذاری در اتریش

امنیت در چین

چین در مقایسه با سایر کشورها کاملاً ایمن است زیرا تنش نژادی آنچنان زیاد نیست که در بسیاری از مناطق دیگر جهان برجسته باشد. مردم محلی نیز خارجی ها را بسیار قبول دارند زیرا آنها می‌دانند که این افراد خارجی در منطقه سخت تلاش می‌کنند تا خدمتی ارائه دهند که در غیر این صورت نمی‌توانند در این کشور زندگی کنند.

در چین نیز هیچ حق اسلحه ای وجود ندارد، بنابراین احتمال اینکه یک فرد مسلح در خیابان ها باعث کشته شدن مردم شود بسیار کم است.

فرهنگ

کشور چین آمیزه‌ای از فرهنگهای مختلف به همراه تاریخ غنی است. این کشور همیشه مورد توجه علاقه‌مندان تاریخ بوده است.

هر کشوری مزایا و معایبی دارد و چین هم از این امر مستثنی نیست. جهت کسب مشاوره به تیم مهاجرت ما در موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان تماس حاصل فرمایید.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر وکیل آنلاین در تهران

021-88795408
021-88799562
021-88796143

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات
ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل پایه یک

09120067661
09120067662
09120067663

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل پایه یک جرایم اقتصادی

09120067664
09120067665
09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.
دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمد رضا مهری
دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.
مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز.
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران.
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *