دعاوی ملکی و قراردادها

دعاوی ملکی و قراردادها

دعاوی ملکی و قراردادها


5/5 - (7 امتیاز)

در این مقاله به بررسی دعاوی ملکی و قراردادها خواهیم پرداخت.

تقریبا به جز دعاوی ملکی که نشات گرفته از جرایمی همچون کلاهبرداری ملکی و فروش ملک غیر و… می‌باشد؛ منشا اغلب دعاوی و اختلافات ملکی، قرارداد می‌باشد.

دعاوی ملکی و قراردادها در حوزه املاک می‌تواند از اختلافات قراردادی ناشی از امور ثبتی مانند عدم تنظیم سند رسمی ملک یا قراردادی مانند اختلافات ملکی در خصوص اجاره املاک، تقسیم املاک ورثه‌ای، سرقفلی املاک تجاری و… ‌باشند.

حضور وکیل در دعاوی ملکی و قراردادها از امور واجب و اجتناب‌ناپذیر در وضعیت اقتصادی امروزه می‌باشد. چرا که هرگونه کوتاهی و اهمال در امور ملکی ممکن است خسارات جبران‌ناپذیری در پی داشته باشد.

در این مقاله که توسط وکیل دعاوی ملکی در تهران نگارش شده است؛ به بررسی دعاوی ملکی و قراردادها پرداخته و همچنین آماده ارائه هرگونه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان گرامی می‌باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دعاوی ملکی و قراردادها و همچنین دریافت وقت مشاوره از وکیل دعاوی ملکی، با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان که در انتهای مقاله درج شده‌اند؛ تماس حاصل نمایید.

سوالات مهم در موضوع دعاوی ملکی و قراردادها

  • مهم‌ترین دعاوی ملکی و قراردادها در چه مواردی هستند؟
  • دعاوی ملکی حقوقی در چه دادگاهی رسیدگی می‌شوند؟
  • دعاوی کیفری ملکی در چه دادگاهی رسیدگی می‎‌شوند؟
  • بهترین وکیل برای دفاع در دعاوی ملکی و قراردادها کیست؟
وکیل ملکی شمال تهران

مهم‌ترین دعاوی ملکی و قراردادها

دامنه دعاوی ملکی و قراردادها بسیار گسترده است و به سه دسته دعاوی کیفری ملکی، دعاوی حقوقی ملکی و دعاوی ثبتی ملکی تقسیم می‌شوند.

شرح جامع کلیه این دعاوی امری بسیار تخصصی و پیچیده است که وکیل دعاوی ملکی تهران در این مقاله فقط به صورت اجمالی به بررسی برخی از آنها می‌پردازد.

الزام به تنظیم سند رسمی ملک

وکیل دعاوی ملکی در کرج در خصوص دعوای الزام به تنظیم سند ملک بیان نمودند که طرح این دعوا در دو مورد صورت می‌گیرد؛ نخست در فرضی که فردی ملک خود را به دیگری می‌فروشد و مبلغ قرارداد هم دریافت می‌کند؛ اما سند ملک را به صورت رسمی به خریدار انتقال نمی‌دهد.

فرض دیگر حالتی است که فردی ملک خود را به دیگری اجاره می‌دهد اما مستاجر خواستار تنظیم قرارداد اجاره در دفتر اسناد رسمی می‌شود اما موجر (اجاره دهنده) از این کار خودداری می‌کند در این حالت نیز می‌توان از دادگاه الزام موجر را به تنظیم سند رسمی الزام نمود.

منشا هر دو دعوای ملکی الزام به تنظیم سند رسمی، قرارداد می‌باشد و باید برای طرح دعوا به وکیل دعاوی ملکی مراجعه نمود تا با بررسی قرارداد، اقدام درست را انجام دهد.

چرا که ممکن است تشخیص وکیل پس از بررسی قرارداد این باشد که اظهارنامه ارسال شود و پس از ارسال اظهارنامه نیز فرد به تعهد خود به تنظیم سند رسمی عمل نماید و به مرحله طرح دعوا در دادگاه نرسد.

سرقفلی املاک

سرقفلی املاک یکی دیگر از دعاوی ملکی و قراردادهاست که فقط در خصوص املاک تجاری و با تنظیم قرارداد اجاره‌ در شرایط خاصی ایجاد می‌شود.
سرقفلی نوعی حق مالی است که با تنظیم قرارداد اجاره و با پرداخت مبلغی پول به عنوان سرقفلی از مستاجر به موجر ایجاد می‌شود.

اعتراض به اعلام تغییر کاربری اراضی زراعی

سرقفلی به موجب قراردادهای اجاره‌ای که قبل از سال 1376 تنظیم شده‌اند در خصوص املاک تجاری به وجود آمده و چنانچه قرارداد اجاره هرسال تمدید شده باشد حق سرقفلی نیز باقی خواهد ماند؛ بقا این حق موجب این شده که در برخی از املاک تجاری ارزش حق سرقفلی بیشتر از ارزش ملک باشد و دعاوی ملکی قابل توجه‌ای را به خود اختصاص داده است.

از دیگر دعاوی حقوقی، کیفری و ثبتی ملکی می‌توان به مواردی همچون دعاوی املاک در خصوص اراضی ملی و تغییر کاربری غیر مجاز املاک، تخلیه ملک، تصرف عدوانی، مزاحمت و ممانعت از حق، فروش ملک غیر، کلاهبرداری ملکی، دعاوی ملکی ورثه‌ای و… اشاره نمود.

دادگاه رسیدگی کننده به دعاوی ملکی حقوقی

دعاوی حقوقی دعاوی هستند که در آنها جرمی واقع نشده و ناشی از اختلافات میان افراد مانند عدم انجام تعهدات قراردادی و… می‌باشد.
دعاوی حقوقی ملکی با طرح دادخواست شروع شده و پس از صدور رای و اعلام ختم رسیدگی از سوی قاضی رسیدگی کننده، خاتمه می‌یابد.

وکیل دعاوی ملکی تهران در خصوص طرح و ثبت دادخواست دعاوی ملکی حقوقی و قراردادها اذعان داشتند که برای طرح کلیه دعاوی ملکی حقوقی چنانچه وکیل نداشته باشند باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نموده و اقدام به ثبت دادخواست نمایند.

اما اگر برای طرح دعاوی اقدام به اعطای وکالت نموده باشند؛ وکیل از طریق خودکاربری خود اقدام به ثبت شکایت می‌نماید.
پس از ثبت دادخواست دعاوی ملکی و قراردادها، پرونده جهت رسیدگی و صدور رای به دادگاه صلاحیتدار جهت رسیدگی ارسال خواهد شد.
دادگاه صلاحیت‌دار در خصوص دعاوی ملکی حقوقی دادگاهی است که به موجب قانون تکلیف و اختیار رسیدگی به آن دعوا را دارد.

وکیل ملک ازگل آجودانیه اقدسیه

دادگاهی که به موجب قانون می‌تواند به دعاوی حقوقی ملکی رسیدگی کند، دادگاه عمومی حقوقی است که ملک در حوزه قضایی آن وجود دارد.
دادگاه وقت رسیدگی تعیین می‌نماید و با بررسی لوایح وکیل دعاوی ملکی و دلایل موجود در پرونده اقدام به صدور رای در قالب حکم یا قرار می‌نماید.
این رای از دادگاه بدوی (نخستین) در مرحله اول رسیدگی صادر شده و قابل اعتراض در دادگاه تجدیدنظر استان می‌باشد.

دادگاه رسیدگی کننده به دعاوی کیفری ملکی

دعاوی کیفری ملکی دعاوی هستند که در اثر وقوع جرم و انجام اعمال مجرمانه مطرح می‌گردند مانند فروش ملک غیر، معامله معارض، کلاهبرداری ملکی و…

وکیل دعاوی ملکی تهران طرح دعاوی کیفری ملکی و طرح دعاوی حقوقی ملکی و قراردادها را متفاوت دانسته و بیان داشتند: در دعاوی کیفری ملکی نیز مانند دعاوی حقوقی ملکی، ثبت شکایت در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یا خودکاربری وکلای ملکی انجام می‌شود.

اما رسیدگی در آنها متفاوت است چرا که باید ارکان وقوع جرم و دلایل اثبات کننده جرم در دادسرا محل وقوع جرم احراز گردد و سپس برای صدور رای و تصمیم نهایی به دادگاه کیفری ارجاع شود.

بهترین وکیل برای دفاع در دعاوی ملکی و قراردادها

برای طرح دعاوی ملکی و قراردادها بهترین راه برای احقاق حق، کمک گرفتن از وکیل پایه یک دادگستری با تجربه و متخصص در امور ملکی می‌باشد.

وکیل دعاوی ملکی و قراردادها، وکیلی است که علاوه بر داشتن پروانه وکالت به طور تخصصی و حرفه‌ای در امور ملکی و قراردادها فعالیت نموده و به واسطه این فعالیت تجربه کافی در این زمینه به دست آورده است.

نحوه اخذ صورت مجلس تفکیکی

موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری، با دارا بودن وکیل برای دعاوی ملکی تهران، وکیل دعاوی ملکی درکرج، وکیل دعاوی ملکی ایرانیان خارج از کشور و سایر دعاوی ملکی، جهت دریافت مشاوره و پذیرش پرونده به شما مخاطبان گرامی معرفی می‌گردد.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

میدان ونک، ابتدای بزرگراه حقانی، خیابان گاندی جنوبی، خیابان چهاردهم، پلاک 14، طبقه 4، واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر وکیل آنلاین در تهران

021-88795408
021-88799562
021-88796143

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات
ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل پایه یک

09120067661
09120067662
09120067663

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل پایه یک جرایم اقتصادی

09120067661
09120067664

09120067665
09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمد رضا مهری
دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود
مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

تجمیع ملک

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *