مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها

 مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها

 مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها


5/5 - (14 امتیاز)

با مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها همراهتان هستیم.

رمز ارزها یکی از انواع ارزهای دیجیتال شناخته می­ شوند که تحت عنوان پول الکترنیکی نیز شناخته می­­ شوند.
با توجه به مبانی قانونی در نظام حقوقی ایران و بنا به استدلال­ های صورت گرفته، باید معاملات و خرید و فروش در خصوص رمز ارزها را قانونی و صحیح بدانیم.
بنابر پیچیدگی­ های موجود در این نوع از ارزهای دیجیتال و مسائل فنی حقوقی موجود در زوایای مختلف آن، خرید و فروش رمز ارزها با ظرافت و دقت نظر به مسائل حقوقی همراه است.

بنابراین با توجه به ظهور پررنگ رمز ارزها در دنیای اقتصاد و عدم شناخت نسبت به ابعاد آن، خصوصا بعد حقوقی، دشواری­ های مختلفی را با خود دارد و این عدم شناخت، گاهی منجر به ضررهای مالی بسیاری می­ شود، بنابراین در خرید و فروش رمز ارزها از مشاوره­ وکلای متخصص بهره ­مند شوید.

جهت دریافت مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

رمز ارز چیست؟

 مشاور حقوقی خرید و فروش رمز ارزها توضیح می دهد:
با توجه به روند پیشرفت تکنولوژی، یکی از مواردی که امروزه بسیار مورد پردازش اقتصاددانان و تجار می­ باشد، استفاده از رمز ارزهاست که توجه اشخاص مختلفی را به خود جلب کرده است.

همان­گونه که از اسم رمز ارزها بر می ­آید، پول­ هایی هستند به شکل دیجیتالی که رمزنگاری شده اند و در دسته ارزهای دیجیتال قرار می ­گیرند.
ارزهای دیجیتال برخلاف رمز ارزها، معنای عام و وسیع ­تری دارند و شامل ارزهای مختلفی می ­باشند.

وکیل کیفری منطقه دو

رمز ارزها علی رغم مشابهت بسیار با ارزهای دیجیتال، تفاوت­ هایی نیز با یکدیگر دارند، از جمله این که؛

ارزهای دیجیتال در یک فضای درون شبکه ­ای متمرکز مانند بانک تنظیم می­ شوند، اما رمز ارزها در یک فضای درون شبکه ­ای غیرمتمرکز توسط کاربران مختلف، بدون هیچ دخالتی، کنترل و اداره می­ شوند.
دوم این که شفافیت در ارزهای دیجیتال ملموس نیست. یعنی نمی­توان به صورت شفاف و واضح، تمامی تراکنش­ های مربوط به یک کیف پول را مشاهده نمود. اما در رمز ارزها، این شفافیت موجود است. یعنی می­توان همه معاملات انجام شده توسط یک کاربر را مشاهده نمود.

آیا رمز ارزها در ایران قانونی می ­باشند؟

وکیل تخصصی ارز دیجیتال پاسخ می دهد:
در خصوص قانونی بودن رمز ارزها در حقوق ایران، اختلافات زیادی، میان نظریه پردازان حقوقی دیده می ­شود، همچنین رویه قضایی در این مورد دچار تشتت آراء می­ باشد و آراء صادر شده­ مختلفی به چشم می­ خورد.

اما با توجه به مبانی حقوقی و فقهی، می­توان رمز ارزها را قانونی شناخت و قائل بر داد و ستد و انجام معاملات مختلف نسبت به آن شد.
با این حال برای آن که معاملات، در خصوص رمز ارزها، صحیح اعلام شود، باید مبانی آن مورد بررسی قرار گیرد.

مبانی صحت رمز ارزها در نظام حقوقی ایران چیست؟

با توجه به آن که نظام حقوقی ایران تاثیر چشم­گیری از فقه امامیه داشته و احکام متفاوت آن را در خود جای داده است، طرفداران عدم اعتبار معاملات در خصوص رمز ارزها، مثل: خرید و فروش رمز ارزها، به مبانی فقهی و قانونی متفاوتی استناد کرده­ اند.
هر یک از این مبانی را مورد بررسی قرار داده و نظر موافق نظام حقوقی ایران و قانون را بیان خواهیم داشت.

جهت دریافت مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

الف. معاملات غرری:

در حدیثی از پیامبر اسلام، معاملات غرری نهی شده است و با استناد به این حدیث معاملات غرری را باطل اعلام می­ کنند.
منظور از معاملات غرری، معاملاتی است که ریسک بسیاری دارند و عرف و بنای عقلا آن را نپذیرفته و تن به چنین قراردادی نمی­ دهند، زیرا امکان وجود ضرر در این معاملات بسیار زیاد است.
برخی با استناد به این که معاملات در خصوص رمز ارزها، و خرید و فروش رمز ارزها، از مصادیق معاملات غرری می باشد، حکم بر بطلان این نوع از معاملات می­ دهند.
اما در واقع در حال حاضر عرف جامعه و بنای عقلا معاملات و خرید و فروش نسبت به رمز ارزها را پذیرفته و قائل بر صحت این نوع معاملات می­ شد.
در عرف کنونی اقدام به انجام معاملات و خرید و فروش رمز ارزها، پس از کسب آگاهی­ های تخصصی در این حیطه، معامله ریکسی و یا غرری به حساب نمی­ آید، بنابراین خرید و فروش رمز ارزها نباید ریسکی یا غرری شناخته شود.

انواع سایت های کلاهبرداری

ب: مالیت داشتن مورد معامله:

آیا ارز دیجیتال مالیت دارد؟

مالی که مورد معامله قرار می­ گیرد باید مالیت داشته باشد؛ قانون نیز همین مقدار که طرفین معامله، برای مورد معامله مالیت و ارزش قائل شوند را پذیرفته است.
همچنین برای این که بدانیم مال مورد معامله مالیت دارد یا خیر باید به عرف جامعه رجوع کنیم و همین که عرف جامعه، مالیت برای مورد معامله قائل شود، باید قائل بر مالیت داشتن آن شویم.
رمز ارزها در عرف جامعه مال شناخته می­ شوند و بر اساس همین مالیت داشتن، می­توان مورد معامله واقع شدن آن را پذیرفت، که یکی از معاملات در خصوص رمز ارزها، خرید و فروش آن است که بسیار صورت می­ پذیرد.

پ. موجود بودن مال مورد معامله:

پاسخ به این مسئله را باید در مجموعه‌ ای از بحث‌ های تکنیکی و فنی جستوجو کرد، زیرا رمز ارزها از جنبه‌ های مختلف به دسته‌ های مختلفی تقسیم می‌ شوند، از جمله؛ کوین‌ ها و توکن‌ ها، آلت کوین‌ ها، استیبل کوین‌ ها که تشخیص موجود و معلوم بودن رمز ارزها با توجه به بحث‌ های تکنیکی با خود شخص است.

از نظر اهل فن و متخصصان حوزه ارزهای دیجیتال، رمز ارزها کاملا موجود و معلوم هستند.
در آخر باید گفت: اصولا امروزه نمیتوان همچون قدما به پول به عنوان یک کالا نگاه کرد، بلکه پول واجد اعتبار است و این اعتبار پول را ارزشمند می‌ سازد.
مراد ما از اعتبار، آن چیزی است که در ازای پرداخت پول به ما می‌ دهند، رمز ارزها هم در واقع شکل مدرنی از پول هستند که با توجه به اعتباری که به طرق مختلف پیدا می‌ کنند، ارزشمند می‌ شوند.
بطور مثال: شرکت تولید کننده ارز دیجیتال تتر مدعی است که به ازای تولید هر واحد تتر یک دلار پشتوانه برای آن کنار گذاشته است، پس هر آنچه که با پرداخت یک دلار میتوانید بخرید، با دادن یک تتر نیز میتوانید آن را در اختیار داشته باشید.
اگر با دیده­ پویا و هماهنگ با دنیای تکنولوژی و مدرن، به خرید و فروش رمز ارزها بپردازیم، می­توان مبانی آن را موجود یافت و صحت این معاملات را استنباط کرد.

جهت دریافت مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش رمز ارزها به چه صورت خواهد بود؟
برای شکایت کلاهبرداری با ارز دیجیتال چه باید کرد؟

با توجه به این که رمز ارزها ذات غیر مادی دارند و ارزش و مالیت آن در عرف و شرع مشخص شده است، می­توان قائل بر صحت خرید و فروش رمز ارزها شد.
در خصوص خرید و فروش رمز ارزها اختلافاتی وجود دارد، برخی این خرید و فروش را بیع تلقی می­ کنند و آن را مشمول احکام مربوط به بیع (ماده 338 قانون مدنی به بعد) می­دانند.
این دسته در توجیه عقیده­ خود بیان می­ کنند، آن چیزی که مالیت دارد و منفعت نباشد، اگر مورد خرید و فروش واقع شود، بیع رخ داده است.

موارد اجباری ارسال اظهارنامه

برخی دیگر، در مقابل عقیده دارند که این نوع خرید و فروش بیع نیست. باید قرارداد مستقلی شناخته شود، در توجیه نظر خود، معتقدند که خرید و فروش مالی که مادی و موجود در دنیای واقعی است، بیع شناخته می­ شود.
از نظر این دسته، چون رمز ارزها در دنیای واقعی و مادی وجود ندارند. عینیت هم نداشته و و مشمول ماده 338 قانون مدنی نمی­ شوند. در نتیجه خرید و فروش رمز ارزها بیع نیست و باید آن را قرارداد مستقلی شناخت.
در این صورت باید آن را با نظر به ماده 10 قانون مدنی بررسی نمود، که احکام خاص خود را داشته و احکام بیع در آن جاری نمی­ شود.
بنابراین با توجه به ظرافت و پیچیدگی این نوع از معاملات، برای هرگونه معاملات در خصوص رمز ارزها و خرید و فروش رمز ارزها، از وکلای متخصص و مجرب ما در این زمینه کمک بگیرید.

بهترین وکیل خرید و فروش رمز ارز و ارز دیجیتال تهران

اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در مورد موضوع خرید و فروش رمز ارزها هستید، میتوانید از وکلای متخصص و با تجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک کنند.
بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری متانکلائی را معرفی می‌ کنیم که دارای بهترین و با تجربه‌ ترین وکلا در این زمینه می‌ باشد.

جهت دریافت مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل  مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌ های تماس ثابت موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

 مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها  مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها  مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها  مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها  مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها  مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها  مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها  مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها  مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها

مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها  مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها  مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها  مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها  مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها  مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها  مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها  مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها  مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها  مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها  مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها  مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *