هیات نظارت طرح های کشاورزی

هیات نظارت طرح های كشاورزی

هیات نظارت طرح های كشاورزی


Rate this post

بهترین وکیل اراضی ملی و منابع طبیعی در این نوشتار به بررسی هیات نظارت طرح های کشاورزی پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

بررسی ماهیت، ساختار و عملکرد هیات 5 نفره نظارت بر نحوه اجرای طرح ­های کشاورزی و دامپروری و سایر طرح­ های غیرکشاورزی

قانونگذار به ­منظور اجرای طرح ­های کشاورزی و دامپروری و سایر طرح ­های غیرکشاورزی در قالب «قانون حفاظت و بهره­ برداری از جنگل­ ها و مراتع مصوب 1354» و «آئین­ نامه اجرائی لایحه قانون اصلاح لایحه قانونی واگذاری و احیاء اراضی در حکومت جمهوری اسلامی ایران مصوب 1359» تسهیلاتی را به ­منظور واگذاری اراضی منابع ملی و طبیعی برای اشخاص حقیقی و حقوقی منظور نموده است.

بدین منظور در جهت اجرای درست و صحیح این واگذاری­ ها و اجرای طرح ­ها توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مرجع نظارتی را وفق قانون حفاظت و بهره­ برداری از جنگل ­ها و مراتع پیش بینی کرده بود، که به دلیل نواقصی که در نظارت دقیق بر اجرای طرح ­ها ملاحظه می ­گردید و موجب سود جویی عده ­ای در این بازار آشفته زمین گردیده بود و پدیده زمین­ خواری باعث شد تا برای کنترل و نظارت بیشتر بر نحوه واگذاری ­های قبلی و جدید لایحه ­ای توسط دولت به مجلس تقدیم و درآخر با عنوان «قانون اصلاح ماده 33 اصلاحی قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ­ها و مراتع» تصویب شد که پس از آن دستخوش اصلاحاتی شد.

جهت دریافت مشاوره از بهترین وکیل اراضی ملی و منابع طبیعی در خصوص هیات نظارت طرح های کشاورزی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

کمیسیون‌ های واگذاری

منظور مراجعی که طبق ضوابط و مقررات، طرح‌ های مصوب را بررسی و در مورد واگذاری یا عدم واگذاری عرصه ‌های ملی و دولتی قابل واگذاری اعلام نظر می ‌نمایند.

عرصه ‌های ملی و دولتی قابل واگذاری

منظور اراضی منابع ملی، موات و دولتی قابل واگذاری و بلامعارض که دارای استعداد تولید اقتصادی و بهره ‌برداری محصولات بخش‌ های مختلف کشاورزی و غیرکشاورزی می ‌باشد.

تبدیل و تغییر کاربری غیرمتجانس

منظور تبدیل و تغییر کاربری ‌هایی که در ماهیت، با اهداف طرح مصوب مغایرت داشته باشد، است.

واگذاری برای امور عام‌ المنفعه

واگذاری‌ های صورت گرفته به بخش خصوصی و موسسات غیردولتی که در زمان واگذاری، غیرانتفاعی بودن فعالیت آن ها در اساسنامه قید شده باشد.

حقوق اراضی و املاک

مناطق چهارگانه تحت اختیار سازمان حفاظت محیط ‌زیست

طبق قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست سال ۱۳۵۳ این مناطق به شرح ذیل عبارتند از؛

  • مناطق پارک ملی،
  • آثار طبیعی ملی،
  • پناهگاه حیات‌ وحش،
  • منطقه حفاظت شده.

جهت دریافت مشاوره از بهترین وکیل اراضی ملی و منابع طبیعی در خصوص هیات نظارت طرح های کشاورزی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

  • مراجع نظارتی

طبق قانون به ­منظور اجرای طرح­ های کشاورزی و دامپروری و سایر طرح­ های غیرکشاورزی در قالب «قانون حفاظت و بهره ­برداری از جنگل ­ها و مراتع مصوب 1354» و «آئین­ نامه اجرائی لایحه قانون اصلاح لایحه قانونی واگذاری و احیاء اراضی در حکومت جمهوری اسلامی ایران مصوب 1359» تسهیلاتی را به ­منظور واگذاری اراضی منابع ملی و طبیعی برای اشخاص حقیقی و حقوقی منظور نموده است، 2 مرجع نظارتی پیش بینی شده است که عبارتند از؛

  • هیات 5 نفره نظارت

به ­منظور نظارت بر اجراء طرح ­های کشاورزی و دامپروری و سایر طرح ­های غیرکشاورزی مندرج در قانون حفاظت و بهره ‌برداری از جنگل‌ ها و مراتع کشور و همچنین اراضی واگذاری برای اجراء طرح­ های موضوع آئین نامه اجرائی لایحه قانونی اصلاح لایحه قانونی واگذاری و احیاء اراضی در حکومت جمهوری اسلامی ایران مصوب سال 1359 و تشخیص تعلل یا تخلف و عذر موجه مجریان طرح­ ها (مستاجر) از مفاد قرارداد و تعیین درصد عملیات انجام شده طرح ­های مزبور در هر استان هیات 5 نفره نظارت با حکم وزیر جهاد کشاورزی تشکیل می­‌ گردد و در موارد خلاف بین نسبت به فسخ یا تمدید و تعیین مهلت و یا استرداد زمین تصمیم ‌­گیری خواهد شد، تصمیم ­های هیات با اکثریت آراء معتبر بوده و آراء صادره این هیات حداکثر ظرف مدت 3 ماه قابل اعتراض در مراجع قضایی ذی ­­صلاح خواهد بود.

دفتر مرکزی هیات‌ های نظارت در سازمان امور اراضی کشور مستقر بوده و تعیین روش ‌های کلی، تهیه و ابلاغ ضوابط، ایجاد وحدت رویه اجرایی، تدوین برنامه سالانه هیات‌ های نظارت و ارزیابی و بررسی حقوقی و نظارت بر عملکرد هیات‌ های نظارت استانی را با مسئولیت رئیس سازمان مذکور بر عهده دارد.

  • ترکیب اعضاء هیات 5 نفره نظارت

اعضاء هیات 5 نفره نظارت به شرح ذیل عبارتند از؛

  1. رئیس سازمان جهاد کشاورزی،
  2. مدیرکل منابع طبیعی،
  3. مدیر امور اراضی استان،
  4. رئیس دستگاه اجرائی صادرکننده موافقت اصولی و پروانه بهره ‌­برداری یا نماینده تام ‌الاختیار وی (حسب مورد)،
  5. 1 نفر کارشناس در رشته مربوط به طرح.
  • وظیفه هیات نظارت

الف. طبق قانون هیات ‌نظارت موظف است توسط عوامل نظارتی به صورت مستمر از عرصه‌ های واگذار شده بازدید و با بررسی سوابق و طرح مصوب و مفاد قرارداد، بر نحوه اجرای طرح و درصد عملیات انجام شده بر اساس زمان‌ بندی و کیفیت اجرای طرح نظارت لازم را معمول نماید و در صورتی که گزارش عوامل نظارتی مورد تائید هیات‌ نظارت قرار نگیرد، هیات مذکور میتواند بی ­واسطه و یا از طریق عوامل نظارتی هم عرض نسبت به اعمال نظارت مجدد و تهیه گزارش لازم بر اساس این آئین‌ نامه اقدام نماید.

ب.گزارش پرونده ­های مربوط به واگذاری اراضی ملی و دولتی حسب مورد توسط مدیر امور اراضی استان و یا مدیرکل صنایع طبیعی استان به دبیرخانه هیات نظارت ارائه می ­گردد، هیات نظارت پس از تشکیل پرونده و ابلاغ به مجری یا مجریان طرح در دستور کار قرار گرفتن پرونده وارد رسیدگی می­ گردد.

سازمان امور اراضی کشور

پ. تمدید جواز تاسیس و یا موافقت اصولی و صدور پروانه بهره ‌برداری مستاجرین اراضی ملی و دولتی از سوی مرجع صادرکننده آن ها، منوط به اخذ استعلام از هیات‌ نظارت خواهد بود و هیات مذکور ظرف حداکثر 1 ماه از تاریخ وصول استعلام، با رعایت مقررات و بررسی درصد عملیات انجام شده طرح اعلام نظر خواهد کرد.

ث. گزارش پرونده ‌های مربوط به واگذاری اراضی ملی و دولتی حسب مورد توسط مدیر امور اراضی یا مدیرکل منابع طبیعی هر استان به دبیرخانه هیات ‌نظارت ارائه می ‌گردد. هیات نظارت ضمن بررسی گزارش دبیرخانه و در صورت لزوم بازدید از محل اجرای طرح و گزارش عوامل نظارتی و گزارش پیشرفت فیزیکی طرح­ ها توسط دستگاه اجرایی و واحد صادرکننده جواز تاسیس یا موافقت اصولی، در موارد خلاف بین ظرف 1 ماه رای خود را طی صورتجلسه­ ای مبنی بر موارد ذیل صادر می­ نماید؛

  • تمدید قرارداد،
  • تعیین مهلت،
  • فسخ قرارداد،
  • استرداد زمین.

جهت دریافت مشاوره از بهترین وکیل اراضی ملی و منابع طبیعی در خصوص هیات نظارت طرح های کشاورزی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

  • عوامل نظارتی هیات ‌نظارت

گروهی متشکل از 3 نفر کارشناسان ذی ‌صلاح منتخب هیات ‌نظارت در شهرستان که به ­منظور بازدید و تهیه گزارش فنی و اجرایی از اراضی واگذار شده در چارچوب وظایف، انتخاب و حکم آن ها توسط رئیس هیات‌ نظارت استان (رئیس سازمان جهاد کشاورزی) صادر می‌ شود.

وظایف عوامل نظارتی

  • بازدید،
  • تهیه گزارش فنی و اجرایی از اراضی واگذار شده در چارچوب وظایف.

نکته: هیات ‌نظارت استان میتواند به عنوان عوامل نظارتی از میان شرکت‌ های خدمات فنی و مهندسی دارای مجوز از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یا سازمان نظام دامپزشکی یا سازمان نظام مهندسی ساختمان حسب مورد نیز استفاده نماید.

  • اختیارات هیات 5 نفره نظارت

قانونگذار اختیارات را به شرح ذیل برای هیات‌ نظارت در نظر گرفته است؛

الف) بازدید مستمر از عرصه ‌های واگذار شده، توسط عوامل نظارتی،

ب) بررسی سوابق و طرح مصوب و مفاد قرارداد، بر نحوه اجرای طرح و درصد عملیات انجام شده براساس زمان ‌بندی و کیفیت اجرای طرح نظارت،

پ) اگر گزارش عوامل نظارتی مورد تائید هیات ‌نظارت قرار نگیرد، هیات مذکور میتواند بی ­واسطه و یا از طریق عوامل نظارتی هم عرض نسبت به اعمال نظارت دوباره و تهیه گزارش لازم بر اساس قانون اقدام نماید،

ت) ارائه گزارش پرونده ‌های مربوط به واگذاری اراضی ملی و دولتی حسب مورد توسط مدیر امور اراضی یا مدیرکل منابع طبیعی هر استان به دبیرخانه هیات‌ نظارت،

ث) اعلام نظر در خصوص اخذ استعلام تمدید جواز تاسیس و یا موافقت اصولی و صدور پروانه بهره ‌برداری مستاجرین اراضی ملی و دولتی از سوی مرجع صادرکننده آن ها،

ج) هیات‌ نظارت ضمن بررسی گزارش دبیرخانه و در صورت لزوم بازدید از محل اجرای طرح، در موارد خلاف بین ظرف 1 ماه رای خود را طی صورتجلسه ‌ای مبنی بر تمدید و تعیین مهلت یا فسخ قرارداد یا استرداد زمین اعلام نماید.

نکته: اختیارات هیات ‌نظارت نافی نظارت عمومی سازمان ‌های جهاد کشاورزی و اداره ­های کل منابع طبیعی نمی‌ باشد و مراجع یاد شده حسب مورد موظف هستند در چارچوب قراردادهای منعقد شده با مستاجر نسبت به اعمال نظارت در قالب زمان ‌بندی اجرای طرح ‌ها، وظایف محول شده را پیگیری و اقدام نمایند.

نکته: دعوت از طرف قرارداد و حضور وی در جلسات هیات‌ نظارت بلامانع است.

جهت دریافت مشاوره از بهترین وکیل اراضی ملی و منابع طبیعی در خصوص هیات نظارت طرح های کشاورزی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

  • دبیرخانه هیات 5 نفره نظارت

دبیرخانه هیات 5 نفره ‌نظارت در سازمان جهاد کشاورزی استان مستقر و رئیس سازمان یاد شده به­ عنوان رئیس هیات‌ نظارت و مدیر امور اراضی استان به عنوان عضو و دبیر هیات ‌نظارت می ‌باشد. انجام کلیه امور مربوط به تشکیل جلسه، دعوت از اعضاء، ابلاغ آراء و سایر موارد مرتبط به عهده دبیر هیات ‌نظارت خواهد بود.

  • وظایف دبیر هیات نظارت

قانونگذار وظایفی را بر عهده دبیر هیات نظارت نهاده است که به شرح ذیل عبارتند از؛

  1. انجام کلیه امور مربوط به تشکیل جلسه، دعوت از اعضاء، ابلاغ آراء و سایر موارد مرتبط،
  2. دبیر هیات‌ نظارت موظف است کلیه گزارش ‌های رسیده را ثبت و در کوتاه ترین زمان ممکن پس از بررسی و تکمیل به ترتیب نوبت در دستور کار هیات قرار دهد،
  3. دبیر هیات نظارت موظف است بر اساس نظر هیات نظارت نسبت به صدور اخطاریه از طریق 2 پست سفارشی 2 قبضه یا الکترونیکی به نشانی مندرج در قرارداد اجاره یا اعلامی از سوی مستاجر مندرج در پرونده، در 2 نوبت به فاصله 15 روز اقدام و در صورت عدم توجه مجری یا مجریان طرح ­ها به اخطاریه ­های صادر شده مراتب را در دستور کار هیات نظارت قرارده است،
  4. دبیر هیات موظف است پس از صدور رای هیات نظارت طی 10 روز نسبت به ابلاغ کتبی رای به مجری طرح به نشانی مندرج در قرارداد به نحو مقتضی اقدام نماید،
  5. اگر رای صادره شده توسط هیات نظارت ناظر به تمدید قرارداد اجاره و تعیین مهلت برای اجرای طرح باشد مراتب حسب مورد توسط دبیر هیات نظارت برای اجرا به مدیریت امور اراضی یا اداره کل منابع طبیعی استان و طرف قرارداد ابلاغ می ­گردد،
  6. ابلاغ رای صادر شده توسط هیات نظارت و یا مرجع قضایی صالح، اگر ناظر به فسخ قرارداد واگذاری و استرداد زمین باشد، از سوی دبیر هیات نظارت به اداره ثبت اسناد و املاک محل و یا دفاتر اسناد رسمی تنظیم کننده سند.
  • شعبه یا شعب ویژه نظارت در قوه قضائیه

مرجع صالح رسیدگی به پرونده‌ های اراضی واگذاری منجر به صدور سند قطعی شعبه و یا شعب ویژه مرکب از 3 نفر از قضات با ابلاغ رئیس قوه قضائیه مورد رسیدگی قرار می ­گیرند و رسیدگی در شعبه یاد شده بدون پرداخت هزینه دادرسی است.

فروش اراضی موقوفی

شعبه یا شعب مذکور در تهران مستقر و جلسه ­ها هر شعبه با حضور کلیه اعضاء رسمیت یافته و نظر اکثریت مناط اعتبار آراء می ‌باشد و رای صادره قطعی و غیرقابل تجدیدنظر می ‌باشد.

نکته: قضات شعبه ویژه می‌ توانند در صورت اقتضاء با هزینه وزارت جهاد کشاورزی از نظر های کارشناسان هیات‌ های کارشناسی استفاده نمایند.

  • اشکال تصمیم ­­گیری و صدور رای شعبه ویژه نظارت

شعبه رسیدگی کننده در موارد اقدام وزارت جهاد کشاورزی (سازمان جنگل ­ها، مراتع و آبخیزداری کشور) در خصوص پرونده ­های در جریان به موجب درخواست و دعوای اقامه شده نسبت به یکی از اشکال ذیل تصمیم‌ گیری و رای قطعی صادر می ‌نماید؛

  • فسخ قرارداد واگذاری قطعی و تبدیل آن به اجاره،
  • تمدید و تعیین مهلت برای اجرای طرح،
  • دریافت بهای روز اراضی و واریز به حساب درآمد عمومی،
  • استرداد زمین با توافق طرفین.

جهت دریافت مشاوره از بهترین وکیل اراضی ملی و منابع طبیعی در خصوص هیات نظارت طرح های کشاورزی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

  • مرجع صالح رسیدگی اعتراض به تصمیم­ های هیات 5 نفره نظارت

تصمیم ­های این هیات همواره با اکثریت آراء معتبر بوده و آراء صادره حداکثر ظرف مدت 3 ماه قابل اعتراض در مراجع قضایی ذی ­صلاح خواهد بود.

آراء هیات‌ 5 نفره نظارت ظرف 3 ماه از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در دیوان عدالت اداری می‌ باشد و در صورت اعتراض در مهلت مقرر، مستاجر مکلف به ثبت رسید اعتراض خود در دبیرخانه هیات‌ نظارت استان طی مهلت مقرر می ‌باشد و اگر در مهلت قانونی اعتراض صورت نگرفت، رای صادر شده قطعی و لازم‌ الاجراست. احکام قطعی صادر شده از سوی دیوان عدالت اداری جهت اجرا به هیات ‌نظارت ابلاغ می ‌گردد.

  • اقدام­ های پس از قطعی ­شدن رای

با قطعی­ شدن رای هیات‌ نظارت به دلیل انقضاء مدت اعتراض و یا صدور رای قطعی از شعبه یا اجرای احکام دیوان عدالت اداری حسب مورد با توجه به مفاد رای به ‌شرح ذیل اقدام می ‌گردد؛

  • اگر رای مذکور ناظر به فسخ قرارداد یا استرداد زمین باشد، مراتب از سوی دبیر هیات‌ نظارت به دفترخانه اسناد رسمی تنظیم ‌کننده سند ابلاغ می ‌گردد،
  • چنانچه رای هیات‌ نظارت، ناظر بر تمدید قرارداد اجاره و تعیین مهلت برای اجرای طرح باشد، مراتب توسط دبیر هیات ‌نظارت برای اجرا حسب مورد به مدیریت امور اراضی یا اداره کل منابع طبیعی و مستاجر طرف قرارداد ابلاغ می‌ گردد،
  • اگر رای صادر شده توسط هیات نظارت، ناظر به فسخ و یا استرداد زمین باشد، مراتب توسط دبیر هیات نظارت به دفترخانه اسناد رسمی مربوط جهت اجرا ابلاغ و از طریق دایره اجرای ثبت محل وقوع ملک نسبت به خلع ید متصرف اقدام خواهد شد،
  • با فسخ قرارداد یا استرداد زمین و تخلیه یا خلع ‌ید از مستاجر سابق، مدیریت امور اراضی استان به صورت امانی یا پیمانی مسئول نگهداری و حفاظت از عرصه و مستحدثات موجود در آن می‌ باشد،
  • اگر رای صادر شده توسط هیات نظارت از سوی مرجع قضایی موضوع قانون مبنی بر نقض رای و تمدید و تعیین مهلت باشد، مراتب جهت اجرا به هیات نظارت ابلاغ می ­گردد و هیات نظارت مکلف است که، رای مرجع قضایی جهت اجرا به مراجع مربوطه اعلام نماید،
  • پس از ابلاغ رای هیات نظارت مبنی بر فسخ و یا استرداد زمین، سازمان جهادکشاورزی میبایست طی 10 روز نسبت به تامین دلیل از طریق دادگاه محل اقدام نماید و اگر مستاجر یا مجری طرح وجهی را بابت خرید اراضی به حساب دولت واریز و یا هزینه هایی در عرصه مورد اجاره، اعیانی و ابنیه و مستحدثاتی در راستای طرح ایجاد کرده است، نسبت به تقویم و ارزیابی با هزینه ایشان اقدام خواهد شد.
  • اقدام ­های مدیر امور اراضی استان نسبت به رای قطعی فسخ قرارداد یا استرداد زمین

پس از ابلاغ رای قطعی مبنی بر فسخ قرارداد یا استرداد زمین، مدیریت امور اراضی استان به شرح ذیل اقدام می‌ نماید که عبارت است از؛

مجوز دیوارکشی اراضی زراعی و باغات

الف ـ اگر مستاجر وجهی را بابت خرید اراضی به حساب دولت واریز و یا هزینه ‌هایی در راستای اجرای طرح مصوب نموده باشد براساس تقدیم بهای روز پس از اخذ نظر کارشناس رسمی محاسبه و تامین و به مستاجر پرداخت و یا در صندوق ثبت تودیع می‌ نماید،

ب ـ اعیانی، ابنیه و مستحدثاتی که در راستای اجرای طرح مصوب احداث و تامین دلیل شده باشد، براساس قیمت کارشناسی روز بدون لحاظ ارزش افزوده ناشی از افزایش قیمت زمین توسط کارشناس رسمی دادگستری تقویم کرده و پس از کسر حقوق قانونی دولت و مطالبات بانک‌ ها و موسسه­ های مالی و اعتباری تسهیلات دهنده، مابقی را از محل ردیفی که در بودجه سالانه قابل پیش‌ بینی است، به مستأجر پرداخت و یا در صندوق ثبت تودیع می ‌نماید.

پ ـ اگر متقاضی واجد شرایط برای جایگزینی مستاجر وجود داشته باشد و آمادگی پرداخت هزینه‌ های مستاجر قبلی را نیز داشته باشد، نسبت به واگذاری براساس مقررات مربوط اقدام می ‌کند.

  • شرایط اقدام وزارت جهادکشاورزی (سازمان جنگل ­ها، مراتع و آبخیزداری کشور) در خصوص پرونده ­های در جریان

وزارت جهادکشاورزی (سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور) موظف است در مورد پرونده‌ هایی که طی مهلت قانونی از سوی آن وزارت در محاکم صالح مطرح شده و در جریان رسیدگی است، در صورت وجود یکی از شرایط ذیل نسبت به ادامه رسیدگی در شعبه یا شعب ویژه اقدام نماید؛

الف. واگذاری ‌هایی که وزرای وقت جهاد سازندگی و کشاورزی با استفاده از اختیارهای خود بطور مستقیم و بدون طی گردش کمیسیون‌ های واگذاری در استان ‌ها دستور انتقال سند را داده ‌اند،

هدر دادن آب به ضرر دیگری

ب . واگذاری بدون وجود طرح تصویب،

پ. عدم اجرای طرح مصوب بدون عذرموجه،

ت. اجرای طرح به میزان کمتر از 40%،

ث. تبدیل و تغییر کاربری غیرمجاز و غیرمتجانس با طرح مصوب.

نکته: رسیدگی به درخواست ابطال اسناد و استرداد زمین در مورد واگذاری ‌ها توجه به شرایط یاد شده، در شعب ویژه انجام می ‌شود.

جهت دریافت مشاوره از بهترین وکیل اراضی ملی و منابع طبیعی در خصوص هیات نظارت طرح های کشاورزی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل هیات نظارت طرح های کشاورزی در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متاکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

هیات نظارت طرح های کشاورزی هیات نظارت طرح های کشاورزی هیات نظارت طرح های کشاورزی هیات نظارت طرح های کشاورزی هیات نظارت طرح های کشاورزی هیات نظارت طرح های کشاورزی 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *