اظهارنامه فسخ قرارداد قولنامه

اظهارنامه فسخ قرارداد قولنامه

اظهارنامه فسخ قرارداد قولنامه


Rate this post

بهترین وکیل ملکی در این نوشتار به بررسی نحوه ارسال اظهارنامه فسخ قرارداد قولنامه پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

اظهارنامه فسخ قرارداد قولنامه از سوی فروشنده به لحاظ تأخیر خریدار در مراجعه به دفترخانه

فسخ قرارداد قولنامه

منظور انحلال ارادی یک قرارداد قولنامه است، که این انحلال ارادی میتواند توسط یکی از طرفین معامله، هر دو طرف یا حتی نفر سوم یا شخص ثالث صورت بگیرد که در تمام موارد برای بر هم زدن معامله شرایط و ضوابط خاصی وجود دارد.

نکته: در تمامی قراردادهای قولنامه­ های­ ملکی اعم از خرید یا اجاره این موضوع یکی از بندهای قرارداد است، که در آن به هر دو طرف اجازه داده می‌ شود، طی مدت‌ زمان مشخصی و با رعایت قوانین و ارائه‌ دلایل موجه در صورت تمایل، قرارداد امضاء شده را با رعایت قوانین مربوط به آن فسخ کنند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص اظهارنامه فسخ قرارداد قولنامه با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

ضوابط و مقررات فسخ قرارداد قولنامه ملک

طبق قانون هر یک از طرفین معامله میتوانند، در مدت ‌زمان مشخصی که در سند تنظیم ‌شده است و بنا به دلایل موجهی اقدام به فسخ قرارداد فی ­‌ما بین بکنند.

پایگاه ششم پلیس امنیت اخلاقی

نکته: در اصطلاح حقوقی به داشتن اختیار برهم زدن معامله خیار گفته می‌ شود و واژه‌ خیارات به معنی مجموعه اختیارهای طرفین معامله برای فسخ آن است.

فسخ کردن یک معامله‌ قانونی هم­چنان که میتواند با رضایت هر دو طرف انجام شود، میتواند به‌­ صورت­ کامل یک‌ طرفه و حتی بدون اطلاع طرف دوم در مراجع قانونی که در مورد قرارداد اجاره یا خرید ملک این مرجع قانونی بنگاه معامله­ های ملکی است، انجام شود.

شروط فسخ کردن یک قرارداد ملکی

برای فسخ کردن یک قرارداد ملکی 3 شرط اصلی وجود دارد، که به­ شرح ذیل عبارتند از؛

  1. داشتن قصد و رضا برای فسخ قرارداد،
  2. داشتن اراده برای فسخ قرارداد،

نکته: اگر فسخ­ کننده‌ قرارداد مکره یا عدم تمایل به­ فسخ قرارداد به­ هر دلیل فسخ قرارداد فاقد اثر قانونی است.

  1. داشتن اهلیت برای فسخ قرارداد.

نکته‌: تحت هیچ شرایطی به­‌ صورت یک‌ طرفه نمیتوانید قرارداد قولنامه را فسخ کنید. این فقط در صورتی امکان‌ پذیر است، که این حق برای یکی از طرفین در قولنامه ذکر شده باشد.

نکته: یکی از قیودی که در قرارداد قولنامه‌ ها باید ذکر می‌ شود، این است که اگر هر یک از طرفین بنا به دلیلی به ‌جز آنچه که برای فسخ قرارداد توافق شده است، مایل به فسخ قرارداد باشند، باید به ‌طرف مقابل ضرر و زیان بدهد. مبلغ این ضرر و زیان مقدار مشخصی نبوده و بطور معمول به‌­ صورت کامل توافقی و البته منصفانه عددی برای آن تعیین می‌ شود، که طرف درخواست‌ کننده با پرداخت آن میتواند قرارداد را فسخ کند. البته در اغلب موارد در قولنامه‌ ها این موضوع ذکر می‌ شود و برای آن مبلغی تعیین می‌ شود، که موجب تضمین معامله باشد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص اظهارنامه فسخ قرارداد قولنامه با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

تعریف اظهارنامه فسخ قرارداد قولنامه از سوی فروشنده به لحاظ تاخیر خریدار در مراجعه به دفترخانه

وکیل دعاوی ملکی قزوین

قبل از شکایت و ثبت شکوائیه در مراجع ذی­ صلاح می­توان اظهارنامه­ ای تنظیم و به آدرس متهم ارسال نمود و به او اعلام داشت که در رابطه با مساله فی ما بین، همان­طور که مستحضرید؛

طبق قولنامه مورخ ……….. ملک اینجانب واقع در ……………. را خریداری نموده یاد و متعهد گردیده بودید، که حداکثر ظرف مدت …. ماه از تاریخ امضاء ‌قولنامه برای تنظیم سند رسمی حاضر شوید، اما به­ موقع حاضر نشده­ اید. نظر به مراتب یاد شده به شما به مدت …. روز مهلت داده می­ شود، که برای امضاء سند رسمی در دفترخانه شماره …….. شهرستان ……….. حاضر شوید، در غیر این­ صورت با عنایت به بند ……… قولنامه مذکور که تاخیر خریدار در تکمیل ثمن معامله و مراجعه به دفترخانه را موجب فسخ تلقی کرده از طریق مراجع قضائی تقاضای فسخ قولنامه را به لحاظ عدم همکاری خریدار در مراجعه به دفترخانه خواهم نمود.

برای دریافت مشاوره و ثبت اظهارنامه توسط موسسه حقوقی مهر پارسیان به صفحه https://mehrilaw.com/online-services مراجعه نمایید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

همانطور که ملاحظه نمودید، پرونده ‌های ملکی پیچیدگی ­های زیادی دارند. با بهره ‌گیری از وکلای با تجربه‌ و مجرب موسسه حقوقی مهر پارسیان می ­توانید، در این خصوص گام موثری در رسیدن به هدف نهایی (پیروزی در پرونده خود) برداشته باشید. وکلای مبرز موسسه حقوقی مهر پارسیان، در حوزه دعاوی ملکی، با کلیه قوانین موجود و مربوط آشنایی کاملی دارند و به دلیل همین شناخت و تسلط، پس از بررسی پرونده یک راهکار مناسب جهت رسیدن به هدف نهایی، یعنی پیروزی انتخاب نموده و شما را در کلیه مراحل دعاوی خود، با مشاوره و راهنمایی موثرشان، همراهی می ­نمایند. مطمئن باشید با انجام این امر شانس پیروزی در پرونده مذکور چند برابر خواهد شد و از این بابت خیالتان راحت خواهد بود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص اظهارنامه فسخ قرارداد قولنامه با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل اظهارنامه فسخ قرارداد قولنامه در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌های تماس ثابت با موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *