قتل با مصرف قرص سقط جنین

قتل با مصرف قرص سقط جنین

قتل با مصرف قرص سقط جنین


5/5 - (59 امتیاز)

دونِ امضا (با نقش آفرینی امیرآقایی و نوید محمدزاده) افتادیم و مارو واداشت که برای شما مخاطبان گرامی مقاله ای جامع در این خصوص آماده کنیم.

خانم ک عنوان کردند که یکی از اقوامشان (همسر عموی ایشان) که با اوضاع معیشتی سخت  در روستاهای اطراف تهران سکونت دارند، دچار بارداری ناخواسته شده و دو فرزند خردسال نیز داشته و همسر وی کارگر کم درآمدی است. و از خانم ک درخواست داشتند تا قرص سقط جنین  برایشان تهیه کنند، خانم ک که خود سابقا از قرص سقط جنین استفاده کرده بوده با انگیزه احسان و خیرخواهی ضمن پیشنهاد قرص میزوپروستول اقدام به تهیه این قرص از بازار آزاد ناصرو خسرو می ‌نماید و با مصرف قرص میزوپروستول سقط جنین 40 روزه با موفقیت انجام شده اما چند ساعت بعد از مصرف قرص خانم باردار دچار سرگیجه و حالت تهوع شده بعد از آن مراجعه ای داشتند به بیمارستان ، که پزشک تشخیص می دهد که نامبرده دچار پارگی رحم شده است به سرعت او را به اتاق عمل می‌برند.

بعد از دو ساعت اعلام میکنند بیمار دچار ایست قلبی و سپس احیا شده و بعد از آن دچار مرگ مغزی و فوت شده است.

در حال حاضر خانواده متوفی و عموی خانم ک از ایشان شاکی هستند و حتی در مراسم خاکسپاری نیز اجازه حضور به نامبرده نداده اند و در حال حاضر خانم ک- در شرایط روحی بدی قرار دارد،پیرو شکایت همسر متوفی باید منتظر تعقیب کیفری و محاکمات باشند.

مشکل اصلی، داروهای غیردرمانی است،

داروهایی که سوءمصرف دارند که بیشتر داروهای روانگردان، سقط جنین، جنسی و مخدرها را شامل می‌شوند، اینها سلامت افراد را تهدید می‌کنند

اگر به دنبال بهترین وکیل جرایم پزشکی و دارویی هستید ما به شما محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با سابقه قضاوت را معرفی می‌نماییم.

همین الان می‌توانید جهت اخذ زمان مشاوره با دکتر محمدرضا مهری وکیل جرایم پزشکی و جرم شناس با شماره موبایل 09120067661 تماس حاصل نمایید.

محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری گفت :لازم به توضیح است که سقط جنین تحت شرایط می تواند نوعا جرم تلقی شود و بهتر است بدانیم که انجام امور پزشکی و دارویی و تاسیس موسسات پزشکی و درمانی بدون کسب پروانه رسمی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور و در مورد مطب‌ها از سازمان نظام پزشکی محل جرم محسوب می‌شود و مجازات دارد. در دین اسلام نیز شخص غیر پزشک در مقابل عمل خود مسئول است و به عبارتی ضامن محسوب می‌شود. در این زمینه روایتی از پیامبر اکرم (ص) وجود دارد که می‌فرمایند: اگر کسی طبابت کند در حالیکه آشنایی با طب ندارد، ضامن است.

شکایت از عمل لابیاپلاستی و جراحی زیبایی

دپارتمان کیفری موسسه مهرپارسیان درصدد این است که به اشخاصی که ناخواسته دچار مسایل کیفری حاد شده اند کمک ویژه ای نماید از این رو دکتر محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری بعنوان بهترین وکیل جرایم پزشکی تهران در کارگاه جرم شناسی به وکلا گفت بی اطلاعی اشخاص از قوانین کیفری علت عمده ای است که سبب می‌شود افراد ناخواسته در مخمصه بیفتند و با ترویج فرهنگ مطالعه دانسنتی های عمومی حقوق می توان کمک شایانی به جامعه کرد.

قتل با مصرف قرص سقط جنین

دکتر محمدرضا مهری در خصوص قوانین سقط جنین و قرص میزوپروستول و مسایل قانونی ناشی از این اعمال صحبت می‌کند.

قرص میزوپروستول با نام تجاری سایتوتک (Cytotec) یکی از قرص‌هایی است که علاوه بر کاهش خطر ابتلا به زخم معده، برای سقط جنین و ختم حاملگی در سه ماه اول بارداری استفاده می‌شود. مصرف این قرص هزینه‌ و مدت زمان بستری کمتری نسبت به اکسی توسین و سایر روش‌های ختم حاملگی دارد. بنابراین بزعم اشخاص می‌تواند جایگزین مناسبی برای روش‌های مشابه در سه ماهه دوم نیز باشد. این قرص ممکن است عوارضی داشته باشد و باعث پارگی‌ رحم، زایمان زود هنگام و حتی مرگ مادر شود. به همین دلیل وکیل جرایم پزشکی توصیه می‌نماید از مصرف خودسرانه‌ی آن پرهیز کنید و برای استفاده از این قرص با پزشک خود مشورت کنید.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از سقط جنین نسبت به آسیب‌ها و تبعات قانونی آن آگاهی یابید.

اگر حاملگی خارج از رحم اتفاق بیفتد، مصرف این قرص باعث پارگی لوله رحمی یا دهانه‌ی رحمی که نطفه به آن چسبیده است می‌شود و منجر به فوت مادر می‌شود.

نکات مهم شکایت دارویی سقط جنین

قتل با مصرف قرض سقط جنین

مجازات تجویز داروی غلط چیست

چه مجازاتی در انتظار سقط غیرقانونی جنین است

دفتر وکیل جرایم دارویی کجاست

مجازات سقط جنین در قانون مجازات اسلامی

ماده 306 ـ جنایت عمدی بر جنین، هر چند پس از حلول روح باشد، موجب قصاص نیست.

در این صورت مرتکب علاوه بر پرداخت دیه به مجازات تعزیری مقرر در کتاب پنجم «تعزیرات» محکوم می‌ شود.

تبصره ـ اگر جنینی زنده متولد شود و دارای قابلیت ادامه حیات باشد و جنایت قبل از تولد، منجر به نقص یا مرگ او پس از تولد شود و یا نقص او بعد از تولد باقی بماند قصاص ثابت است.

ماده 556 ـ در حکم تغلیظ دیه فرقی میان بالغ و غیربالغ، زن و مرد و مسلمان و غیرمسلمان نیست.

سقط‌ جنین نیز پس از پیدایش روح، مشمول حکم تغلیظ است. تغلیظ دیه، در مواردی که عاقله یا بیت‌ المال پرداخت ‌کننده دیه باشد نیز جاری است. در قتل عمدی که به ‌علت عدم امکان قصاص یا عدم جواز آن دیه پرداخت می‌ شود نیز این حکم جاری است.

قرارداد شراکت، تولید، دپو و فروش زالو

قتل با مصرف قرص سقط جنین

دیه جنین چقدر است؟

ماده 716 ـ دیه سقط جنین به ‌ترتیب ذیل است:

الف ـ نطفه‌ ای که در رحم مستقر شده است، دو‌ صدم دیه کامل

ب ـ علقه که در آن جنین به ‌صورت خون بسته در می‌ آید، چهار‌ صدم دیه کامل

پ ـ مضغه که در آن جنین به‌ صورت توده گوشتی در می‌آید، شش ‌صدم دیه کامل

ت ـ عظام که در آن جنین به ‌صورت استخوان درآمده لکن هنوز گوشت روییده نشده است، هشت ‌صدم دیه کامل

ث ـ جنینی که گوشت و استخوان ‌بندی آن تمام شده ولی روح در آن دمیده نشده است، یک ‌دهم دیه کامل

ج ـ دیه جنینی که روح در آن دمیده شده است اگر پسر باشد، دیه کامل و اگر دختر باشد نصف آن و اگر مشتبه باشد، سه ‌چهارم دیه کامل

ماده 717 قانون مجازات اسلامی

هرگاه در اثر جنایت وارد بر مادر، جنین از بین برود، علاوه ‌بر دیه یا ارش جنایت بر مادر، دیه جنین نیز در هر مرحله‌ ای از رشد که باشد پرداخت می‌ شود.

ماده 718 ـ هرگاه زنی جنین خود را، در هر مرحله‌ای که باشد، به عمد، شبه عمد یا خطاء از بین ببرد، دیه جنین، حسب مورد توسط مرتکب یا عاقله او پرداخت می‌ شود.

تبصره ـ هرگاه جنینی که بقای آن برای مادر خطر جانی دارد به منظور حفظ نفس مادر سقط شود، دیه ثابت نمی‌ شود.

ماده 719 ـ هرگاه چند جنین در یک رحم باشند سقط هر یک از آنها، دیه جداگانه دارد.

ماده 720 ـ

دیه اعضاء و دیگر صدمات وارد بر جنین در مرحله‌ ای که استخوان‌ بندی آن کامل شده ولی روح در آن دمیده نشده است به نسبت دیه جنین در این مرحله محاسبه می‌ گردد و بعد از دمیده ‌شدن روح، حسب جنسیت جنین، دیه محاسبه می‌ شود و چنانچه بر اثر همان جنایت جنین از بین برود، فقط دیه جنین پرداخت می‌ شود.

ماده 714 – هرگاه بی‌ احتیاطی یا بی‌ مبالاتی یا عدم رعایت نظامات دولتی یا عدم مهارت راننده (‌اعم از وسائط نقلیه زمینی یا آبی یا هوایی) یا‌ متصدی وسیله موتوری منتهی به قتل غیرعمدی شود مرتکب به شش ماه تا سه سال حبس و نیز به پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه اولیای دم‌ محکوم می ‌شود.

ماده 715 – هرگاه یکی از جهات مذکور در ماده (714) موجب مرض جسمی یا دماغی که غیرقابل علاج باشد و یا از بین رفتن یکی از حواس یا از‌ کارافتادن عضوی از اعضاء بدن که یکی از وظایف ضروری زندگی انسان را انجام می ‌دهد یا تغییر شکل دائمی عضو یا صورت شخص یا سقط جنین ‌شود مرتکب به حبس از دو ماه تا یک سال و به پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه مصدوم محکوم می ‌شود.

وکیل آنلاین جرایم پزشکی تهران

ماده 721 ـ هرگاه در اثر جنایت و یا صدمه، چیزی از زن سقط شود که به تشخیص کارشناس مورد وثوق، منشأ انسان ‌بودن آن ثابت نگردد، دیه و ارش ندارد لکن اگر در اثر آن، صدمه‌ ای بر مادر وارد گردد، حسب مورد دیه یا ارش تعیین می‌ شود.

قتل با مصرف قرص سقط جنین

سقط درمانی تحت چه شرایطی مجاز است؟

قانون سقط درمانی مصوب 1384 به‌صورت ماده واحده تصویب شده است . در متن ماده واحده آمده است: « سقط درمانی با تشخیص قطعی سه پزشک متخصص و تأیید پزشکی قانونی مبنی بر بیماری جنین که به‌علت عقب‌افتادگی یا ناقص‌الخلقه بودن موجب حرج مادر است یا بیماری مادر که با تهدید جانی مادر توأم باشد قبل از ولوج روح (چهارماه) با رضایت زن مجاز است و مجازات و مسؤولیتی متوجه پزشک مباشر نخواهد بود.

مجازات دخالت در امور پزشکی و تجویز دارو

قانونی که به این موضوع پرداخته ماده ۳ اصلاحی قانون مربوط به مقررات امور پزشکی، دارویی، مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب ۱۳۳۴ و اصلاحی ۱۳۷۹ می‌باشد، که این‌گونه بیان می‌دارد: “هرکس بدون داشتن پروانه رسمی به امور پزشکی، داروسازی، دندان‌پزشکی، آزمایشگاهی، فیزیوتراپی، مامایی و سایر رشته‌هایی که به تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جزو حرف پزشکی و پروانه‌دار محسوب می‌شوند اشتغال ورزد یا بدون اخذ پروانه از وزارت مذکور اقدام به تاسیس یکی از موسسات پزشکی مطرح در ماده (۱) نماید یا پروانه خود را به دیگری واگذار نماید یا پروانه دیگری را مورد استفاده قرار دهد، بلافاصله محل کار او توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعطیل و به پرداخت جریمه نقدی از پنج میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم خواهد شد و در صورت تکرار به جریمه تا صد میلیون ریال یا دو برابر قیمت داروهای مکشوفه محکوم خواهد شد.”

در این ماده و تبصره‌های آن قانون‌گذار به مصادیق مختلفی از دخالت در امور پزشکی اشاره کرده است که عبارتند از:

۱. اشتغال به امور پزشکی بدون داشتن پروانه رسمی

۲. اشتغال به امور دارویی بدون داشتن پروانه رسمی

۳. اشتغال به امور دندان‌پزشکی بدون داشتن پروانه رسمی

۴. اشتغال به امور آزمایشگاهی بدون داشتن پروانه رسمی

۵. اشتغال به امور فیزیوتراپی بدون داشتن پروانه رسمی

۶. اشتغال به امور مامایی بدون داشتن پروانه رسمی

۷. اقدام به تأسیس یکی از موسسات پزشکی بدون اخذ پروانه از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

۸. واگذاری غیرمجاز پروانه خود به دیگری

۹. استفاده غیرمجاز از پروانه رسمی دیگری

۱۰. خرید و فروش غیرقانونی تجهیزات و ملزومات پزشکی

۱۱. خودداری از توزیع و ارائه خدمات مرتبط با دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی

۱۲. اخلال در نظام توزیع دارویی کشور

چگونه تجویز کننده دارو مجرم تلقی می‌شود؟

از مواردی که برای تحقق جرم دخالت در امور پزشکی و مصادیق آن لازم است؛ این است که مجرم سوء‌نیت داشته باشد و بداند که کار او غیرمجاز و خارج از وظیفه و تخصص اوست. بنابراین اگر نیت مجرم انسان‌دوستانه و در جهت کمک به نجات جان کسی باشد و این نیت او اثبات شود، مجرم محسوب نمی‌شود.

مشاوره حقوقی تغییر جنسیت

نکته‌ای که وجود دارد این است که فرد زمانی محکوم به این جرم می‌شود که از لحاظ عرفی بتوان گفت او به امور پزشکی اشتغال داشته است. اشتغال نوعاً زمانی محقق می‌شود که فرد به قصد کسب درآمد در امور پزشکی مداخله غیرمجاز نماید.

نکته دیگر اینکه نیازی نیست که دخالت شخص در امور پزشکی (که به‌صورت غیرمجاز است) حتما منجر به نتیجه خاصی شود، بلکه صرف دخالت و اشتغال غیرمجاز به امور پزشکی جرم محسوب می‌شود و قابل مجازات است.

 حال اگر این مداخله باعث نتیجه‌ی خاصی شود، مثلا سبب مرگ بیمار گردد، مجرم علاوه بر جرم قبلی، مرتکب این جرم هم شده است و بنابراین به هر دو جرم محکوم خواهد شد.

قتل با مصرف قرص سقط جنین

انواع  نحوه مصرف قرص میزوپروستول

سقط جنین مصرف کننده  در ابتدا  شخص دهان خود را خیس می‌کند و ۴ قرص را بین دندان و لثه‌ی پایین خود قرار ‌می‌دهد (دو قرص در هر طرف دهان). به مدت ۳۰ دقیقه قرص‌ها را در دهان خود نگه می‌دارد، ممکن است در این مدت شخص از خوردن و نوشین خودداری می‌کند. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه هر مقدار از قرص که باقی‌مانده است را قورت می‌دهد و. بعد از گذشت ۳ الی ۴ ساعت، یک دوره‌ی دیگر از قرص‌ها را مصرف می کند و این روند را تا ۳ وعده ادامه ‌می دهد، به عبارت دیگر ۱۲ قرص را در ۳ وعده استفاده می‌کند.

 

روش دیگری برای استفاده از این قرص گذاشتن آن داخل واژن است. برای این کار لازم است شخص ابتدا ادرار کند و دستان خود را بشوید، سپس ۴ قرص را درون واژن قرار  اما نکته ای که در این شرایط باید در نظر داشت  این است که این قرص از راه واژن وارد بدن می‌شود؛ در صورتی که سابقه‌ی سزارین، جراحی رحم و سابقه‌ی بارداری بیش از پنج بار، احتمال پارگی رحم با این روش افزایش می‌دهد.

عوارض قرص میزوپروستول

قرص میزوپروستول همانند بسیاری از قرص‌های دیگر دارای عوارض جانبی می‌باشد و برای مصرف آن باید با پزشک خود مشورت کنید و طبق تجویز پزشک از آن استفاده کنید. برخی از عوارض قرص میزوپروستول شامل موارد زیر می شود:

مسمومیت

سردرد و سرگیجه

خونریزی شدید

درد و خستگی

استفراغ یا حالت تهوع

تغییرات وزن

اسهال یا یبوست شدید

درد شکمی و کاهش آب بدن

گرفتگی عضلات

تنگی نفس

اختلال بیش فعالی

اختلال قاعدگی و لکه بینی

قاعدگی با درد زیاد

خونریزی واژینال پس از یائسگی

تب و لرز

اضطراب

افسردگی

تغییرات خلق و خو

ناتوانی جنسی

 موارد منع مصرف میزوپروستول

حساسیت به این دارو یا هر ترکیب دیگری در این فرمولاسیون

بارداری (درصورتی که از این دارو برای کاهش زخم معده استفاده شود.

شیردهی

اگر از اکسی توسین استفاده می‌کنید، قبل از مصرف میزوپروستول پزشک خود را در جریان بگذارید.

نمونه شکایت از دندانپزشک

نکات مهم در رابطه با مصرف میزوپروستول

از مصرف خودسرانه‌ی این دارو خودداری کنید و حتما با پزشک خود مشورت کنید. زیرا ممکن است گرفتار عوارض جبران ناپذیر آن شوید.

لازم است یک هفته بعد سونوگرافی مجدد انجام دهید، زیرا در ۸۰ درصد موارد استفاده از این دارو باعث سقط کامل جنین نمی‌شود و به همین منظور لازم است کورتاژ یا ساکشن انجام دهید.

اگر بقایای جنین در بدن بماند و تخلیه نشود می‌تواند منجر به عفونت، خونریزی یا حتی مرگ شود.

اگر حاملگی خارج از رحم اتفاق بیفتد، مصرف این قرص باعث پارگی لوله رحمی یا دهانه‌ی رحمی که نطفه به آن چسبیده است می‌شود و منجر به فوت مادر می‌شود.

دفتر وکالت وکیل آنلاین قتل در تهران

قتل با مصرف قرص سقط جنین

دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمد رضا مهری بنا به مقتضیات روز جامعه تصمیم به اجرایی کردن سریعتر پروژه استارت آپ وکیل در ایران نموده است.

با توجه به ضرورت کم کردن حجم مراجعین به اماکن عمومی.

کم کردن رفت و آمدهای غیر ضروری شهروندان در سطح شهر.

کمک به متمرکز شدن امور اداری، حقوقی و مالیاتی شهروندان در سراسر ایران.

سایت جدید دفتر حقوقی محمد رضا مهری با عنوان وکیل آنلاین آغاز به کار نموده است.

دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.

ارائه منظم اطلاعات و مشاوره حقوقی رایگان صرفا از طریق درج مقالات علمی حقوقی.

امکان مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز.

مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی پس از تعیین وقت قبلی.

عضویت شهروندان در بزرگترین جامعه حقوقی آنلاین کشور و برخورداری از تخفیف مشاوره و حق الوکاله.

امکان عضویت وکلای دادگستری و کارشناسان رسمی جهت معرفی به جامعه پس از تایید هیات مدیره.

قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.

خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.

خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.

در صورت نیاز به خدمات مشاوره حقوقی، تهیه و تنظیم لوایح و دادخواست و شکواییه های حقوقی، تنظیم قرارداد های حقوقی، مالیاتی و اداری با دفتر حقوقی محمد رضا مهری تماس بگیرید.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین قتل در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین دادسرای قتل تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663628

021-88796143

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی پرونده قتل

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص جرایم خشن تهران

09120067664

09120067665

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

قتل با مصرف قرص سقط جنین

دفتر وکیل پایه یک ویژه پرونده جرایم جنایی تهران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *