مجوز رستوران شمال تهران

مجوز رستوران شمال تهران

مجوز رستوران شمال تهران


5/5 - (21 امتیاز)

امروز با موضوع گرفتن مجوز رستوران شمال تهران با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

تاسیس تهیه غذا یا کترینگ یکی از کارهای بسیار پرطرف‌داری می‌باشد که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است،

زیرا از آن دسته مشاغلی است که تقریبا همه اشخاصی که در پخت‌ و پز دستی دارند و مهارت آشپزیشان را نقطه قوت خود می‌دانند دست کم حداقل یک بار به راه‌اندازی و تاسیس کسب ‌و کار این چنینی فکر کرده‌اند.

جهت تاسیس تهیه غذا باید برای دریافت مجوز اقدام کرده و در صورت نیاز از مشاوره حقوقی دریافت مجوز بهره ببرید.

دریافت مجوز جهت تاسیس تهیه غذا از شرایطی برخوردار است که در ادامه به آن پرداخته می‌شود.

مجوز رستوران شمال تهران

راه‌اندازی و مشارکت در رستوران یکی از مشاغلی است که طرفداران خاص خود را دارد.

اگر افراد در مکانی مناسب و پرتردد موفق به تأسیس رستوران شوند، می‌توانند با تبلیغات، جذب مشتری و با ارائه‌ی خدمات مناسب به کارشان رونق دهند و جا افتادن کسب و کارشان به سود فراوانی دست پیدا کنند.

شاید افتتاح یک رستوران کار پیچیده‌ای به نظر نرسد،

اما هزینه ‌بر است و در کنار آن تنها با مدیریت درست می‌توان در این کسب و کار موفق بود.

افراد قبل از راه‌اندازی رستوران باید تحقیقات و برنامه‌ریزی های لازم را به عمل آورند و با توجه به بودجه‌ی مالی و مهارت خود باید برنامه‌ریزی کنند که راه‌اندازی چه رستورانی برایشان بهتر و اثر بخش‌تر است همچنین داشتن یک قرارداد مشارکت در رستوران بسیار نکته مهمی است.

در واقع سرمایه‌گذاری در این صنف بستگی به مکانی دارد که برای تأسیس آن در نظر گرفته شده است.

از طرفی هم فرد یا افراد سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی یک رستوران و موفقیت در این شغل باید علاوه بر فراهم کردن مکان مناسب، بودجه‌ی لازم برای دیگر هزینه‌های یک رستوران را فراهم کرده باشند؛ مانند تهیه‌ی لوازم و تجهیزات مورد نیاز آشپزخانه‌ی رستوران، میز و صندلی، ظروف سرو غذا، استخدام آشپز و نیروی انسانی مورد نیاز برای خدمات رسانی به مشتریان، دکوراسیون داخلی رستوران، تهیه مواد غذایی، آب، برق، گاز و  بسیاری از هزینه‌های دیگر که در روند پیشرفت رستوران بسیار مؤثر است.

کلاهبرداری ثبتی

از طرفی افرادی که دارای ایده‌ها و طرح‌های خوبی برای افتتاح یک رستوران هستند اما توان مالی بالایی برای فراهم کردن ابزار و تجهیزات جهت اجرایی کردن ایده‌ی خود ندارند، می‌توانند با مشارکت  یک یا چند فرد دیگر و به کارگیری سرمایه‌های مالی آن‌ها طرح خود را عملی سازند؛ به این ترتیب که چند نفر با استفاده از سرمایه‌های مالی و غیرمالی خود در کنار هم شغلی را به وجود می‌آورند تا هر کدام از آن‌ها با ایجاد این شغل به درآمدی دست ‌یابند، درآمدی که اگر همان افراد به صورت شراکتی کسب و کاری را فراهم نمی‌کردند، هرگز وجود نداشت و مسلما نمی‌توانستند به تنهایی و با سرمایه‌ی اندک خود آن را به دست آورند..

اگر چه  مشارکت و همفکری چند نفر نسبت به یک نفر بهتر و سودآورتر است اما در کنار حسنی که این همکاری دارد، معایبی نیز خواهد داشت؛ یکی از مهمترین معایب آن امکان بروز اختلاف بین اعضا و عدم تفاهم آن‌ها در این فعالیت مشترک است.

شاید در بسیاری از کسب و کارهای شراکتی این مشکل وجود داشته باشد. بنابراین یکی از راه‌حل‌های خوب و منطقی برای پیشگیری از این مشکل، انعقاد قرارداد بین اعضا است؛ با انعقاد قرارداد دیگر شراکت‌ آن‌ها جنبه‌ی قانونی پیدا می‌کند و از آن‌جایی که مسئولیت هر فرد چهارچوبی داشته و میزان سود و سهم هر فرد در این مشارکت مشخص می‌شود، اختلاف کمتری بینشان رخ خواهد داد و این اعتماد سبب بهبود روند فعالیت مشترکشان خواهد شد.

مجوز رستوران شمال تهران

نکات مهم مجوز راه اندازی رستوران شمال تهران

چحجوری مجور بگیریم برای اندازی رستوران

تاسیس رستوران توی بالاشهر

چجوری شریک خوب پیدا کنیم برای راه انداختن رستوران

نحوه دفاع در مورد کلاهبرداری

قرار مشارکت رستوران را چجوری بنویسیم

قرارداد مشارکت در راه‌اندازی رستوران چه نوع قراردادی است؟

قرارداد مشارکت در تأسیس رستوران یکی از انواع قراردادهای مشارکت مدنی است. قرارداد مشارکت مدنی از جمله قراردادهای است که برای تنظیم آن نمی‌توان از یک قرارداد واحد و عمومی تبعیت کرد، چرا که قرارداد مشارکت مدنی نوعی قرارداد خصوصی است؛ افراد در هر قرارداد مشارکت بسته به نوع سرمایه و موضوع مشارکت، توافقات متعددی با یکدیگر می‌کنند و مفاد و تعهدات طرفین در هر قرارداد نسبت به قرارداد دیگر متفاوت است.

مطابق ماده ۱۰ قانون مدنی قراردادهای خصوصی نسبت به کسانی که آن را منعقد نموده‌اند در صورتی که مخالف صریح قانون نباشد، نافذ است. بدین منظور که تنها رعایت شرایط اساسی صحت قرارداد در تنظیم قراردادهای مشارکت در صحیح شمردن آن قراردادها کافی است.

قرارداد مشارکت باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد و چه نکات حقوقی باید در آن رعایت شود؟

متن و عبارات به کار گرفته شده در قرارداد باید کاملا واضح و روان باشد تا بعدها ابهام و اختلافی در مفهوم آن به وجود نیاید.

مشخصات هویتی( نام و نام خانوادگی، نام پدر، ش.ش، کد ملی)هر کدام از شرکا به همراه آدرس، کد پستی و شماره تلفن باید در قرارداد ذکر شود.

 قرار داد مشارکت در رستوران

موضوع قرارداد و نحوه‌ی مشارکت هر کدام از طرفین و محل انجام قراداد باید به طور کامل مشخص شود.

میزان سرمایه‌ و سود هر کدام از شرکا و این‌که سرمایه‌ی هر کدام از آن‌ها در چه زمینه‌ای به کار گرفته می‌شود، باید در قرارداد ذکر شود؛ چرا که همانطور که گفتیم عده‌ای با استفاده از سرمایه‌های مالی خود و عده‌ای هم با استفاده از تجربه و تخصص در کنار یکدیگر به فعالیت مشترک می‌پردازند.

زمان و نحوه‌ی پرداخت سود هر کدام از شرکا در قرارداد مشخص گردد.

تعهدات هر کدام از شرکا به طور واضح در قرارداد مشخص گردد. مشخص بودن چارچوب تعهدات هر کدام از شرکا هم سبب بهبود روند فعالیت مشترک آن‌ها می‌شود و هم از بروز اختلاف بینشان در آینده جلوگیری خواهد کرد.

در قرارداد قید شود که تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف کردن مسائل در این مشارکت با چه کسی یا چه کسانی می‌باشد و مشخص گردد هر کدام از شرکا تا چه میزان حق دخالت در امور را دارند.

اجرای موقت حکم ورشکستگی

مجوز رستوران شمال تهران

قرارداد مشارکت در رستوران مانند سایر قراردادها باید دارای تاریخ شروع و تاریخ پایان باشد؛

چرا که پس از انقضای مهلت قرارداد، آن قرارداد خود به خود فسخ خواهد شد. طرفین در این مشارکت می‌توانند یا اقدام به تمدید آن قرارداد کنند و یا به همکاری خود با یکدیگر خاتمه دهند. در بعضی از موارد هم به دلیل تغییر شرایط شرکا، ارائه‌ی حرفه‌های جدیدتر یا سرمایه‌ی بیشتر اقدام به تغییر مفاد قرارداد و افزایش یا کاهش درصد سودشان در قرارداد می‌کنند.

شرایط فسخ قرارداد باید قید شود و باید مشخص گردد که اگر یکی از شرکا دیگر نخواهد به این مشارکت ادامه دهد انجام چه اقداماتی پیش روی اوست و تکلیف حق و حقوق آن چه می‌شود.

تعداد نسخه‌های قرارداد به هر تعداد که باشد ضمن این‌که باید تعداد آن مشخص باشد، همه‌ی آن‌ها نیز باید به امضای شرکا برسد.

شرکا یک شخص حقیقی یا حقوقی را به عنوان مرجع حل اختلاف تعیین می‌کنند که در مواقع بروز اختلاف به حل و فصل آن بپردازد و آسیبی در روند مشارکت آن‌ها وارد نشود.

مجوزهای لازم برای تاسیس رستوران

مجوز ساخت:

افراد می‌توانند برای اخذ مجوز تأسیس رستوران به اتحادیه‌ی دارندگان رستوران و سلف سرویس مراجعه کرده و با تقدیم دادخواست و با ارائه‌ی شناسنامه، کارت ملی، مدارک تحصیلی، کارت پایان خدمت، کپی سند مالکیت یا اجاره‌نامه (دارای کد رهگیری) زمینی که قرار است در آن رستوران تأسیس شود، نسبت به اخذ مجوز اقدام نمایند.

نکته قابل توجه این است که برای دریافت مجوز تأسیس رستوران رده سنی اهمیتی ندارد.

مجوز یا پروانه کسب:

پس از بررسی مدارک ارائه شده از طرف متقاضی و بررسی مکان تأسیس رستوران توسط کارشناسان مربوطه، حکم تأسیس صادر خواهد شد. پس از پایان ساخت و ساز رستوران صاحبان آن می‌توانند مجدداً با مراجعه به اتحادیه‌ی مربوطه و با ارائه‌ی مدارک و دارا بودن شرایط زیر نسبت به اخذ پروانه بهره‌برداری برای شروع فعالیت در رستوران اقدام نمایند.

تابعیت جمهوری اسلامی ایران

ارایه‌ی گواهی پایان خدمت یا معافیت از خدمت

ارایه‌ی گواهی عدم سوء‌پیشینه کیفری

ارایه‌ی گواهی عدم ابتلا به بیماری از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

چگونه مجوز تاسیس تهیه غذا دریافت کنیم

پیش از آن که کاری برای تاسیس تهیه غذا انجام دهید باید مجوز را از اتحادیه مربوطه داشته باشید. به همین جهت باید به اتحادیه شهر محل سکونت خود مراجعه کرده و سپس مراحل زیر اجرا گردد.

وکیل ملک غرب تهران

در وهله اول باید برای بازرسی اولیه مبلغی به میزان تعیین شده‌ای پرداخت شود.

ارایه اصل و کپی از شناسنامه

ارایه اصل و کپی از کارت ملی

اصل سند مالکیت به همراه کپی آن

اصل و کپی اجاره‌نامه به مدت پنج ساله و در کنار آن کد رهگیری شغل تهیه غذا ارائه شود.

در صورت داشتن شریک به همراه داشتن رضایت محضری

پایان کار به شکل تجاری برای مساحت حداقل به میزان 50 ‌متر

عوارض مربوط به مشاغل شهرداری

دو سری اصل و کپی پایان خدمت آقایان به صورت پشت‌ و رو

در صورتی که قبلا دارای مجوز بوده‌اید اصل مجوز قبلی به همراه یک کپی از آن

قطعه عکس سه در چهار 8 عدد

داشتن تأییدیه کدپستی

ارایه برگه قطعی از مالیات

مجوز رستوران شمال تهران

دریافت مجوز از اداره اماکن

در مرحله‌ بعد باید جهت اخذ مجوزهای لازم به اداره‌ی اماکن نیروی ‌انتظامی مراجعه نمود.

مطابق اعلام اتحادیه تهیه غذا قوانین مربوطه در این حیطه، به دسته‌های ضوابط انتظامی به صورت عمومی و اختصاصی تقسیم شده است.

در حالت عمومی، پیش از افتتاح کردن مرکز تهیه غذا، به دلیل جلوگیری کردن از سرقت واحدهای اماکن عمومی صنفی مستلزم استفاده از قفل‌های استاندارد می‌باشند.

ممنوعیت وجود هرگونه مسیری ارتباطی چه به صورت موقت و چه به صورت دائم (در و پنجره و…) به منازل مسکونی،اماکن عمومی و واحد‌های صنفی اطراف

نداشتن اشراف واحدهای صنفی به مراکزی که طبقه‌بندی به صورت نظامی، امنیتی، سیاسی و یا انتظامی دارند.

ممنوعیت مستقر شدن و فعالیت صنف‌ها و اماکن عمومی در واحدهای مسکونی

درصورت داشتن اشراف به واحد مسکونی، استفاده از پنجره‌های ثابت و شیشه‌های مشجر الزامی است.

اماکن عمومی و واحد‌های صنفی که در شهرک‌ها و مجتمع‌ مسکونی، اداری و تجاری که به بخش دولتی و خصوصی وابسته هستند، به دلیل عدم امکان کنترل و نظارت بر آنها، مورد صلاحیت نیستند.

لازم به ذکر است که برای صنف‌ها و اماکن عمومی باید نامی فارسی که با عفت عمومی سازگاری دارد انتخاب گردد.

شرایط اماکن به صورت اختصاصی

مطابق ضوابط انتظامی اختصاصی برای این‌گونه مکان‌ها شرایط زیر الزامی است:

شکایت از حکم ورشکستگی

وجود سرویس‌های بهداشتی جداگانه برای آقایان و بانوان

درنظر گرفتن محلی مناسب جهت استراحت کارگران

نصب دوربین‌های مدار بسته

توجه داشته باشید که عرض راهرو و پله‌ها باید حداقل 120 سانتی‌متر باشد.

دریافت مجوز های وزارت بهداشت

وزارت بهداشت، دارای یک فرم آیین‌نامه مقررات بهداشتی می‌باشد. بازرسان وزارت بهداشت با این لیست، تمامی شرایط مرکز تهیه غذا را مورد بررسی قرار می‌دهند.

توجه: مهم‌ترین بخش‌های آن فرم که بازرسین پر می‌کنند دریافت کردن گواهینامه بهداشت و کارت معاینه‌ی پزشکی، عدم استعمال دخانیات و… است.

مجوز رستوران شمال تهران

دفتر وکالت وکیل آنلاین کسب و کار و مجوز رستوران شمال تهران

دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.

ارائه منظم اطلاعات و مشاوره حقوقی رایگان صرفا از طریق درج مقالات علمی حقوقی.

امکان مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در همه ساعات شبانه روز.

مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی پس از تعیین وقت قبلی.

قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.

خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.

خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.

معرفی بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر.

معرفی بهترین وکیل اعاده دادرسی کیفری و حقوقی در تهران

معرفی بهترین وکیل دعاوی بانکی و پولی.

معرفی بهترین وکیل ملکی.

معرفی بهترین وکیل قراردادهای مشارکت در ساخت.

معرفی بهترین وکیل دادسرای جرایم امنیت اخلاقی، اقتصادی و پولشویی

نشانی و تلفن بهترین وکیل منطقه سه تهران

تهران- میدان ونک- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد9.

02188663925

02188663926

02188663927

02188799562

02188796143

شماره موبایل وکیل پایه یک شمال تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

شماره واتس آپ جهت ارسال پیام تعیین وقت با وکیل تخصصی کسب و کار تهران

09120067664

09120067665

09120067669

پس از ارسال پیام حداکثر ظرف 24 ساعت وقت مشاوره با برترین وکلای ایران تعیین خواهد شد.

دفتر وکیل مجوزهای کسب و کار در تهران

مجوز رستوران شمال تهران مجوز رستوران شمال تهران مجوز رستوران شمال تهران مجوز رستوران شمال تهران مجوز رستوران شمال تهران مجوز رستوران شمال تهران مجوز رستوران شمال تهران مجوز رستوران شمال تهران مجوز رستوران شمال تهران مجوز رستوران شمال تهران مجوز رستوران شمال تهران مجوز رستوران شمال تهران مجوز رستوران شمال تهران مجوز رستوران شمال تهران 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *