اعتراض به رد اعاده دادرسی

اعتراض به رد اعاده دادرسی

اعتراض به رد اعاده دادرسی


5/5 - (58 امتیاز)

امروز با موضوع اعتراض به رد اعاده دادرسی با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

اعاده دادرسی یکی از شیوه‌های فوق العاده اعتراض به احکام قطعیت یافته صادر شده از مراجع قضایی است؛ که مرجع رسیدگی به آن در امور کیفری، دیوان عالی کشور و در امور حقوقی دادگاه، صادرکننده حکم قطعی است.

در اینکه رد درخواست اعاده دادرسی، در امور کیفری توسط دیوان عالی کشور به عنوان بالاترین مرجع قضایی قابل اعتراض و تجدیدنظر خواهی نیست؛ تردیدی وجود ندارد و در هر حال تصمیم شعب دیوان عالی کشور در رد درخواست اعاده دادرسی مستدعی اعاده داردسی، غیر قابل اعتراض است.

سوالات تخصصی مقاله اعتراض به رد اعاده دادرسی:

  • در چه مواردی می‌توان نسبت به طرح اعتراض رد اعاده دادرسی اقدام کرد؟
  • راه های اعتراض به رد اعاده دادرسی در قانون چیست؟
  • مهلت اعتراض به رد اعاده در دیوان چگونه تعیین می شود؟
  • آیا امکان درخواست اعاده 477 بعد از رد درخواست اعاده دادرسی وجود دارد؟
  • بهترین وکیل برای اعتراض به رد اعاده دادرسی در تهران چگونه قابل دسترسی است؟

آیا قرار رد درخواست اعاده دادرسی در امور مدنی نیز قطعی است؟
یا می‌توان نسبت به آن درخواست تجدیدنظر کرد؟

این موضوع از این حیث سوال برانگیز است که از طرفی قانون‌گذار در ماده 332 قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی، ذکری از قرار رد درخواست اعاده دادرسی به عمل نیاورده و از طرفی دیگر در قسمت اخیر تبصره ماده 435 قانون مذکور سایر ترتیبات رسیدگی را پس از صدور قرار قبولی یا رد درخواست اعاده دادرسی مطابق مقررات مربوط به دعاوی قرار داده است.

اعاده دادرسی در دیوان محاسبات کشور

مطالبی که گفتیم تماما از متن قانون بود؛ اما ما به شما مخاطبان حق می‌دهیم که در درک اصطلاحات حقوقی به کار رفته، دچار مشکل شوید.

ضمن اینکه توقع آشنایی همه با اصطلاحات پیچیده و سنگین فقهی که در متن‌های حقوقی از جمله اسناد رسمی نوشته می‌شود؛ منطقی به نظر نمی‌رسد عباراتی مانند:

  • اسقاط کافه خیارات (اسقاط از بین بین بردن اختیارات قانونی برای فسخ قرارداد)
  • غبن ولو افحش (فریب)
  • ضمان درک مبیع (در صورتی‌که مورد معامله متعلق به دیگری باشد، فروشنده مسیول خواهد بود)
  • تبعض صفقه (تقسیم مورد معامله به دو قسمت صحیح و باطل) و…

متوسط دانش حقوقی مردم ما در سطح قابل قبولی نیست و بسیاری از معنای اصطلاحات ساده و ضروری که عدم آگاهی از آنها ممکن است زیان‌های جبران ناپذیری برای آنها بوجود بیاورد هم اطلاع نداشته‌اند.

در این چند سالی که قضاوت را کنار گذاشته‌ام و وارد حرفه وکالت شده ام؛ با اشخاص زیادی مواجه شدم که قصد تنظیم سند وکالت را داشته‌اند، اما هیچ درک درستی از این عقد و قرارداد مهم و کابردی ندارند؛ بارها شاهد بوده‌ام بعضی از اشخاص وکالت بلاعزل را بلاعرض تلفظ می کنند.

آیا وکالت بلاعزل غیر قابل ابطال است؟

مثلا اینکه وکالت از عقود ناقله نیست، یعنی با تنظیم وکالت نامه، وکیل مالک مورد وکالت نمی‌شود و تنها از طرف او (موکل) برای انجام اموری نیابت و نمایندگی پیدا می‌کند و اینکه عقد وکالت از عقود جایز محسوب می‌شود؛ یعنی با عزل و استعفای وکیل و یا فوت و سفاهت (عدم قدرت تشخیص امور مالی) و جنون هر کدام از طرفین عقد وکالت هم منحل و منفسخ است.

یا اینکه بلا عزل بودن وکالت به این معنی نیست که موکل (وکالت دهنده ) با دادن وکالت خودش، اختیار انجام مورد وکالت را نداشته باشه و یا نتواند این اختیار را به شخص دیگری واگذار کند؛ یا اینکه در وکالت بلا عزل هم همان موارد فسخ یعنی عزل و استعفا، فوت و جنون و سفه باعث منتفی شدن وکالتنامه است و بلا عزل بودن وکالت به جز این معنایی ندارد که موکل فقط حق برکنار کردن وکیل را از خود سلب می‌کند و لا غیر …خلاصه اینکه حواسمان را بیشتر جمع کنیم.

نحوه ثبت درخواست اعمال ماده 477 در تهران

ساعت یازده قبل از ظهر رو نشان می‌داد؛ آقا و خانمی برای مشاوره وکالت در طلاق آمده بودند.
مرد جوانی که بچه کوچکی هم در بغل داشت، همراهشان بود که بعد معلوم شد پسر بزرگ و نوه آنهاست.
بر خلاف مرد که کاملا خون سرد و آرام به نظر می رسید، همسرش ملتهب و آشفته بود.
جوان به بهانه ساکت کردن بچه از اتاق خارج شد و تو سالن قدم می‌زد.
ظاهرا هیچ تمایلی به دخالت در این قضیه نداشت و شاید هم خجالت می‌کشید.

درخواست طلاق از سوی مرد تحت چه شرایطی پذیرفته می‌شود؟

زن که نمی‌توانست جلوی بغض و اشک‌های خودش را بگیرد، بدون توجه به توصیه‌های مکرر شوهرش که از او می‌خواست از جزییات اختلاف‌شان حرفی نزند، یک ریز از فحش و بد‌دهنی و اینکه مرد هر روز از ارتباط جنسی‌اش با زن‌های دیگه و مشروب خوردنش تعریف می‌کنه … می گفت.
شوهر همچنان بدون اینکه حرفای زن رو تایید و یا تکذیب کنه، ازش می خواست سکوت کنه و چیزی نگه!

قباله ازدواج‌شان رو که رنگ و لعابی نداشت و از وسط پاره و چسبانده شده بود، ورق می‌زدم سی و هفت سال از زندگی مشترک‌شان می‌گذشت.

سی و هفت سال پیش زنی که امروز در برابر من ایستاده در زمانی‌که به خانه بخت رفته بود هیچگاه تصور نمی کرد، جوانی که با او ازدواج می‌کنه بعد از سال‌ها زندگی مشترک و با داشتن چند فرزند و عروس و نوه به قول معروف شلوارش که دو تا شد، فیلش یاد هندستون کرده و قصد جدایی داشته باشه؛ مرد هم از این می‌گفت که همه حق و حقوقت رو کامل دادم و چیزی از من طلب نداری، باقیمانده اون رو هم جلو وکیل امروز نقدا پرداخت می‌کنم.

اعاده دادرسی کارکنان دولت

حقیقت اینه که اون پرنده سی و چند سال پیش امروز نه بالی برای پرواز داشت و نه پرواز کردن می‌دانست.
قفس خانه برای زن مامن و محل تامین آب و نان و همه چیزش بود.

همه این‌ها را گفتیم که بگیم در برخی مسایل با توجه به حقوقی که از اشخاص زایل می شود، کماکان راهی برای جلوگیری از تضییع حق بیشتر پیش بینی شده آن‌هم در اوج نا امیدی و در مقابل رای قطعی دادگاه، بله اعاده دادرسی یعنی شانس مجدد؛ اما اگر همین اعاده دادرسی هم رد شد، چیکار کنیم؟ چجوری اعتراض کنیم؟.

نکات مهم اعتراض به رد اعاده دادرسی

چنانچه دادگاه با قبول درخواست اعاده دادرسی و با ورود در ماهیت، حکم جدیدی صادر نماید:

در این صورت شرایطی‌که سابقا بواسطه اقرار یا نظریه قاطع یک یا چند نفر کارشناس در پرونده حاکم و موضوع را مشمول تبصره ماده 331 قانون آیین دادرسی مدنی می‌نمود، دیگر از بین رفته و دادگاه در مقام صدور حکم، مستندی جهت قطعی اعلام نمودن آن نمی‌داشت.

بدین‌ترتیب با عنایت به قابل تجدیدنظر بودن حکم راجع به اصل دعوی (بر فرض ورود دادگاه درماهیت) قرار رد درخواست اعاده دارسی نیز به تبع قابل اعتراض و تجدیدنظر خواهی بودن حکم راجع به اصل دعوی، قابل اعتراض و تجدیدنظرخواهی در دادگاه تجدیدنظر استان است.

نمی‌توان قرار رد درخواست اعاده دادرسی صادره از دادگاهی که مستندا به تبصره ماده 331 قانون آیین دادرسی مدنی، حکمی قطعی صادر نموده است را به استناد مقررات ماده 332، قطعی و غیرفابل اعتراض دانست.

 به موجب ماده 332 قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی،

قرارهای قابل تجدیدنظر قرارهایی است که حکم راجع به اصل دعوی مربوط به آن قابل اعتراض و تجدیدنظر خواهی باشد.
اما مفاد این ماده صرفا ناظر بر متن ماده 331 و بندهای سه گانه آن است.

مقررات ماده مزبور نسبت به تبصره ماده 331 شمول ندارد؛ چرا که تبصره مذکور در مقام بیان احکام قطعی قابل صدور از دادگاههای بدوی است و ماده 332 در مقام بیان احکام و قرارهای قابل تجدیدنظر است؛ که بدین واسطه مقررات تبصره ذیل ماده 331 از شمول مقررات ماده 332 خروج موضوعی دارد.

مهلت اعاده دادرسی

قرار دادگاه عمومی حقوقی در رد درخواست اعاده دادرسی در مواردی‌که این دادگاه بعنوان مرجع تجدید نظر از احکام صادره از شورای حل اختلاف حکمی قطعی دایر بر تایید یا نقض حکم صادره از شورای حل اختلاف صادر می‌نماید؛ قطعی و غیر قابل اعتراض است.

در چنین مواردی حکم صادره از دادگاه عمومی حقوقی قطعی است.

بدین ترتیب مستندا به ماده 332 قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی که قرارهای قابل تجدیدنظر را قرارهایی می‌داند که حکم راجع به اصل آن دعوی قابل تجدیدنظر باشد؛ باید قرار رد درخواست اعاده دادرسی را نیز در چنین مواردی قطعی دانست. چراکه، بر فرض اگر دادگاه عمومی پس از صدور قرار قبولی اعاده دادرسی حکم جدیدی صادر می‌نمود، این حکم با توجه به صدور آن توسط مرجع تجدیدنظر از آرا شورای حل اختلاف به هر حال قطعی و غیر قابل اعتراض بود و بالتبع قرار رد درخواست اعاده دادرسی صادره از دادگاه عمومی حقوقی نیز قطعی و غیر قابل اعتراض است.

در واقع همانطور که قرار رد درخواست اعاده دادرسی صادره از دادگاه تجدیدنظر استان قطعی وغیر قابل اعتراض است؛ قرار رد درخواست اعاده دادرسی صادره از دادگاه عمومی حقوقی نیز که مرجع تجدیدنظر از احکام صادره از شوراهای حل اختلاف است، قطعی و غیرقابل اعتراض است.

چنانچه رای صادره از دادگاه بدوی که بواسطه فرجام خواهی در شعب دیوانعالی کشور قطعیت یافته، مورد درخواست اعاده دادرسی از شعبه دیوان‌عالی کشور قرار گیرد؛ نیزقرار رد درخواست اعاده دادرسی صادره قطعی و غیرقابل اعتراض است.

دیوان عالی کشور عالی‌ترین مرجع قضایی بوده و مرجع دیگری فراتر از آن که بتواند تصمیمات ماخوذه دیوانعالی کشور رانقض و ابرام نماید؛ وجود ندارد.

اعاده دادرسی چیست؟

یکی از شیوه‌های اعتراض به آرای صادر شده در مراجع قضایی است که دارای شرایط و احکامی است که در دعاوی حقوقی و کیفری متفاوت می‌باشند و در قانون آیین دادرسی کیفری و آیین دادرسی مدنی بیان شده‌اند.

وکیل متخصص مشارکت مدنی

وکالت بلاعزل چیست؟

اعطای وکالت بدون حق برکناری وکیل را وکالت بلاعزل می‌گویند.

اعتراض به رد اعاده دادرسی اعتراض به رد اعاده دادرسی اعتراض به رد اعاده دادرسی اعتراض به رد اعاده دادرسی اعتراض به رد اعاده دادرسی اعتراض به رد اعاده دادرسی اعتراض به رد اعاده دادرسی اعتراض به رد اعاده دادرسی اعتراض به رد اعاده دادرسی اعتراض به رد اعاده دادرسی اعتراض به رد اعاده دادرسی اعتراض به رد اعاده دادرسی اعتراض به رد اعاده دادرسی اعتراض به رد اعاده دادرسی 
_

نشانی دفتر وکالت وکیل اعتراض به رد اعاده دادرسی در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین اعتراض به رد اعاده دادرسی خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری اعتراض به رد اعاده دادرسی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

دیوان عالی کشور

اعاده دادرسي چيستاعاده دادرسي حقوقياعاده دادرسي طارياعاده دادرسي کيفرياعاده دادرسي مدنياعاده دادرسیاعاده دادرسی ۴۲۶اعاده دادرسی ۴۷۴اعاده دادرسی ۴۷۷اعاده دادرسی احکام حقوقیاعاده دادرسی احکام کیفریاعاده دادرسی از حکم اعساراعاده دادرسی از رای داوراعاده دادرسی از طرف شاکیاعاده دادرسی از طریق ماده 477اعاده دادرسی از قراراعاده دادرسی از قرار رد دعویاعاده دادرسی از قرار منع تعقیباعاده دادرسی از گزارش اصلاحیاعاده دادرسی اصلیاعاده دادرسی اصلی و طاریاعاده دادرسی اعداماعاده دادرسی انتقال مال غیراعاده دادرسی برای سه اعدامیاعاده دادرسی بعد از اجرای حکماعاده دادرسی بعد از تجدید نظراعاده دادرسی بعد از چند سالاعاده دادرسی بعد از حکم قطعیاعاده دادرسی بعد از فرجام خواهیاعاده دادرسی به انگلیسیاعاده دادرسی به چه صورت استاعاده دادرسی به چه معناستاعاده دادرسی به دیوان عالی کشوراعاده دادرسی به رای تجدید نظراعاده دادرسی به زبان انگلیسیاعاده دادرسی به زبان سادهاعاده دادرسی به متهماعاده دادرسی پرونده حقوقیاعاده دادرسی پرونده کیفریاعاده دادرسی پرونده های حقوقیاعاده دادرسی پس از اجرای حکماعاده دادرسی تبعیاعاده دادرسی تجدید نظراعاده دادرسی ترک انفاقاعاده دادرسی تصرف عدوانیاعاده دادرسی تعزیراتاعاده دادرسی تمکیناعاده دادرسی توسط دادستاناعاده دادرسی توسط رئیس قوهاعاده دادرسی توسط شاکیاعاده دادرسی توقف اجرای حکماعاده دادرسی جدیداعاده دادرسی جعلاعاده دادرسی چقدر زمان میبرداعاده دادرسی چقدر طول می کشداعاده دادرسی چکاعاده دادرسی چگونه استاعاده دادرسی چیستاعاده دادرسی حقوقیاعاده دادرسی حقوقی دیوان عالی کشوراعاده دادرسی حقوقی مانع اجرای حکماعاده دادرسی حکم طلاقاعاده دادرسی حکم غیابیاعاده دادرسی حکم قطعیاعاده دادرسی خارج از مهلت قانونیاعاده دادرسی خاصاعاده دادرسی خلاف بین شرعاعاده دادرسی خلع یداعاده دادرسی در اعتراض ثالثاعاده دادرسی در امور حقوقیاعاده دادرسی در امور کیفریاعاده دادرسی در پرونده طلاقاعاده دادرسی در پرونده کیفریاعاده دادرسی در پرونده های حقوقیاعاده دادرسی در پرونده های شورای حل اختلافاعاده دادرسی در پرونده های کیفریاعاده دادرسی در تجدید نظراعاده دادرسی در تعزیرات حکومتیاعاده دادرسی در خلع یداعاده دادرسی در دادگاه تجدید نظراعاده دادرسی در دیوان عالی کشوراعاده دادرسی در دیوان عدالتاعاده دادرسی در دیوان عدالت اداریاعاده دادرسی در رای داوریاعاده دادرسی در شورای حل اختلافاعاده دادرسی در طلاقاعاده دادرسی در فروش مال غیراعاده دادرسی در قانون جدید کیفریاعاده دادرسی دردیوان عالی کشوراعاده دادرسی دیوان عالیاعاده دادرسی دیوان عالی کشوراعاده دادرسی دیوان عدالتاعاده دادرسی دیوان عدالت اداریاعاده دادرسی رئیس قوه قضاییهاعاده دادرسی رئیسیاعاده دادرسی را تعریف کنیداعاده دادرسی را توضیح دهیداعاده دادرسی رای داوراعاده دادرسی رای داوریاعاده دادرسی رای دیوان عالی کشوراعاده دادرسی رای شورااعاده دادرسی سرقتاعاده دادرسی سفتهاعاده دادرسی شاکیاعاده دادرسی شخص ثالثاعاده دادرسی شهادت کذباعاده دادرسی شورای حل اختلافاعاده دادرسی طاری یعنی چهاعاده دادرسی طبق ماده 477اعاده دادرسی طلاقاعاده دادرسی طلاق توافقیاعاده دادرسی عادیاعاده دادرسی عام و خاصاعاده دادرسی عدالتاعاده دادرسی عدم تمکیناعاده دادرسی فرماعاده دادرسی فوریاعاده دادرسی فوق العادهاعاده دادرسی فوق العاده چیستاعاده دادرسی قابل اعتراض استاعاده دادرسی قانوناعاده دادرسی قانون آیین دادرسی مدنیاعاده دادرسی قرار منع تعقیباعاده دادرسی قرارهااعاده دادرسی کمیسیون ماده صداعاده دادرسی کیفریاعاده دادرسی کیفری توسط شاکیاعاده دادرسی کیفری چیستاعاده دادرسی کیفری در قانون جدیداعاده دادرسی کیفری قانون جدیداعاده دادرسی کیفری ماده ۴۷۴اعاده دادرسی کیفری مانع اجرای حکماعاده دادرسی مادهاعاده دادرسی ماده ۴۲۶اعاده دادرسی ماده ۴۷۴اعاده دادرسی ماده ۴۷۷اعاده دادرسی مانع اجرای حکم میشوداعاده دادرسی مجدداعاده دادرسی مدنیاعاده دادرسی مدنی چیستاعاده دادرسی نسبت به رای داوراعاده دادرسی نسبت به رای دیوان عالی کشوراعاده دادرسی نسبت به رای دیوان عدالت اداریاعاده دادرسی نسبت به رای شورای حل اختلافاعاده دادرسی نسبت به رای قطعیاعاده دادرسی نسبت به قراراعاده دادرسی نسبت به قرار منع تعقیباعاده دادرسی نسبت به گزارش اصلاحیاعاده دادرسی نفقهاعاده دادرسی و اجرای حکماعاده دادرسی و توقف اجرای حکماعاده دادرسی و توقف عملیات اجراییاعاده دادرسی و جهات آناعاده دادرسی و شرایط آناعاده دادرسی و فرجام خواهیاعاده دادرسی ویژهاعاده دادرسی ویکی پدیااعاده دادرسی یا فرجام خواهیاعاده دادرسی یعنی چاعاده دادرسی یعنی چهاعاده هزینه دادرسیاعاده ی دادرسیاعاده ی دادرسی به چه معناستاعاده ی دادرسی چیستاعاده ی دادرسی در امور کیفریاعاده ی دادرسی در امور مدنیاعاده ی دادرسی کیفریاعتراض به رد اعاده دادرسیاعتراض به قرار رد اعاده دادرسیاعتراض به قرار رد اعاده دادرسی کیفریاعتراض به قرار رد دادخواست اعاده دادرسیاعتراض ثالث در اعاده دادرسیایا اعاده دادرسی قابل اعتراض استایا اعاده دادرسی هزینه داردبهترین وکیل اعاده دادرسیتفاوت اعاده دادرسی با فرجام خواهیتفاوت اعاده دادرسی و فرجام خواهیثبت اعاده دادرسیثبت اعاده دادرسی کیفریجهات اعاده دادرسیجهات اعاده دادرسی حقوقیجهات اعاده دادرسی در امور کیفریجهات اعاده دادرسی در امور مدنیجهات اعاده دادرسی کیفریجهات اعاده دادرسی مدنیجهات لازم برای اعاده دادرسی خاصدادخواست اعاده دادرسی حقوقیدرخواست اعاده دادرسی رد شد یعنی چهرد اعاده دادرسیرد دادخواست اعاده دادرسیرد درخواست اعاده دادرسیرد شدن اعاده دادرسیزمان اعاده دادرسیزمان اعاده دادرسی چقدر استزمان اعاده دادرسی حقوقیزمان اعاده دادرسی کیفریشرایط اعاده دادرسی در پرونده حقوقیفرق اعاده دادرسی با فرجام خواهیقرار رد اعاده دادرسیقرار رد دادخواست اعاده دادرسیلایحه اعاده دادرسیلایحه اعاده دادرسی حقوقیلایحه اعاده دادرسی کیفریلایحه اعاده دادرسی ماده 477مهلت اعاده دادرسی حقوقیمهلت اعاده دادرسی کیفریموارد اعاده دادرسی حقوقیموارد اعاده دادرسی کیفریموارد رد اعاده دادرسینحوه اعتراض به قرار رد اعاده دادرسینمونه اعاده دادرسی حقوقینمونه حکم رد اعاده دادرسینمونه رای اعاده دادرسی سند مکتومنمونه رای رد اعاده دادرسینمونه رای رد اعاده دادرسی کیفرینمونه رای قرار رد اعاده دادرسینمونه رد اعاده دادرسینمونه قرار رد اعاده دادرسینمونه لایحه اعاده دادرسی ۴۷۴هزينه اعاده دادرسيهزینه اعاده دادرسی چقدر استهزینه اعاده دادرسی حقوقیهزینه اعاده دادرسی در امور حقوقیهزینه اعاده دادرسی در دعاوی مالیهزینه اعاده دادرسی کیفریهزینه اعاده دادرسی ماده ۴۷۷وکیل اعاده دادرسیوکیل اعاده دادرسی کیفریوکیل برای اعاده دادرسیوکیل جهت اعاده دادرسیوکیل خوب برای اعاده دادرسیوکیل در اعاده دادرسیوکیل متخصص اعاده دادرسی

10 دیدگاه

  • وکیل خوب و تخصصی برای اعاده دادرسی که حکم زندان رو برگردونه و جریمه بدم زنمدان نرم تضمینی کارمو انجام بده چه جوری پیدا کنم؟

    • سلام وقت به خیر
      ما هیچ عنوانی تحت نام وکیل تضمینی اعاده دادرسی کیفری در دیوان عالی کشور رو به رسمیت نمیشناسیم.
      وکیلی که نتیجه پرونده رو تضمین میکنه قطعا کلاهبردار هست.

  • سلام خسته نباشید. تا چند بار میشه برای یه پرونده تجدید نظر خواهی و اعاده دادرسی داد؟ ما توی یه پرونده برنده شدیم اون طرف یه بار درخواست تجدید نظر داد الانم اعاده دادرسی داده حتما نزدیک یه سالم باید صبر کنیم تا جواب اون بیاد بعد اگه دوباره میشه به رد اعاده دادرسی هم اعتراض کرد که ما تا موهامون رنگ دندونامون بشه درگیر این پرونده‌ایم. جون میده برا آدمای مردم آزار.

    • سلام تقدیم اعاده دادرسی محدودیتی نداره و با فراهم شدن شرایط میشه هر زمان اعاده دادرسی رو درخواست کرد.

      • سلام و احترام

        چنانچه در پرونده حقوقی پس از طی مراحل بدوی و تجدید نظر حکم قطعی صادر شود و معترض درخواست اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 را بنماید:

        1 -آیا ماهیت این اعتراض، اعاده دادرسی موضوع مواد 426 الی 441 قانون آیین دادرسی مدنی است یا این که یک تاسیس خاص با آثار متفاوت است؟

        2-آیا به صرف درخواست اعمال ماده 477 و پیش از تشخیص و تجویز اعاده دادرسی، توقف اجرای رأی ممکن است؟

        3-در صورت تجویز اعاده دادرسی توسط رئیس قوه قضاییه، آیا اجرای حکم خود به خود و بدون هیچ مقدمه ای متوقف می شود یا این که رعایت شرایط ماده 437 قانون آیین دادرسی مدنی یعنی تفکیک دعوای مالی از غیر مالی و لزوم تامین در دعاوی مالی شرط است؟

        • سلام وقت خوش

          1 -درخواست اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری 1392 نسبت به آرای قطعی حقوقی، تابع مقررات این ماده است و این تاسیس خاصی است که با اعاده دادرسی موضوع مواد 426 تا 441 قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب 1379 متفاوت است.

          2 -به صرف درخواست اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری نسبت به آرای قطعی حقوقی، اجرای رای متوقف نمی شود.

          3 -تجویز اعاده دادرسی از سوی قوه قضائیه با شرایط مقرر در ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری، موجب تعویق اجرای رای قطعی حقوقی می شود و به این جهت که تجویز اعاده دادرسی از سوی رییس قوه قضائیه تاسیس خاص است، لذا به موجب ماده 478 قانون یادشده اجرای حکم تا صدور حکم مجدد به تعویق می افتد و حکم موضوع ماده 437 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی اعمال نمی شود.

  • سلام میشه لطفا من راهنمایی کنید متاسفانه برادرم رو به جرم تجاوز به عنف محکوم به اعدام کردن و در تجدید نظرهم این حکم تایید شده الان ما متوجه شدیم اون دختر خانم ادعا دروغ داشت ایشون چندین سال با برادر من در رابطه بودن و با رضایت خودش بوده این مورد الان کسی حاضر شده در این مورد شهادت بده ما چه اقدامی میتونیم انجام بدیم ؟

    • سلام دوست عزیز
      در مورد این پرونده شما امکان اعاده دادرسی دارید و باید اعمال ماده 474 آیین دادرسی کیفری انجام بدهید مرجع این مورد دیوان عالی کشور می باشد .

  • سلام وقتتون بخیر برای من حکم 20 سال حبس دادن برای مواد مخدر و در تجدید نظر قطعی شد و اعاده دادرسی انجام دادم و رد شد ایا من میتونم مجدد اعاده دادرسی کنم ؟

    • سلام دوست عزیز
      شرط اعاده دادرسی مجدد، هم در امور کیفری و هم در امور حقوقی این است که، اگر به جهتی نسبت به حکم تقاضای اعاده دادرسی شود، دیگر نمی‌توان دوباره با استناد به همان جهات درخواست اعاده دادرسی کرد. اما می‌توان نسبت به جهت قانونی دیگر درخواست اعاده دادرسی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *