بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز

بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز

بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز


4.2/5 - (111 امتیاز)

با معرفی بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز همراهتان هستیم.

وارد کردن به کشور و نگهداری، خرید و فروش کالاهای ممنوعه‌ ای که به موجب قانون انجام این اقدامات نسبت به آن ها ممنوع می‌ باشند، قاچاق گفته می‌ شود.
قانونگذار در مواجه با جرم قاچاق بسیار سخت‌ گیرانه عمل نموده و مجازات سنگین و غیرقابل گذشتی برای مرتکبین در نظر گرفته است.
با تغییر قانون ظرفیت‌ های قانونی جدیدی نسبت به احکام قاچاق کالا و ارز در نظر گرفته شده است.
بطور مثال امکان اعاده دادرسی در خصوص آرای صادر شده از تعزیرات حکومتی در خصوص قاچاق کالا، ایجاد شده است.
حرمت خوردن مال دیگران در آیات متعدد از قرآن کریم مورد اشاره قرار گرفته است. نهی از پرداخت رشوه با اطلاع از بی اعتباری ادعا، در آیه 188 سوره بقره نازل شده است.

قوانین حاکم بر قاچاق کالا و ارز برگرفته از همین روایات است.
قانون مبارزه با قاچاق کالا حدود نود سال قدمت دارد.

اولین قانون مبارزه با قاچاق کالا در سال 1307 مصوب شد؛ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 1392 آخرین قانون در این زمینه است. قانون قاچاق کالا و ارز به صورت قانون خاص مورد توجه قرار گرفته است.

رسیدگی به اتهام قاچاق کالا و ارز را نمیتوان بدون توجه به قانون آئین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی در نظر گرفت.
در مبارزه با جرائم اقتصادی، پولی و بانکی و قاچاق، ممکن است بعضا افرادی بدون اطلاع از ماهیت عملیات مرتکبین به آن ها کمک کرده باشند.

بند 4 فرمان مورخ 1380/02/10 مقام رهبری در خصوص تشکیل ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و مالی، متهم کردن بی‌ گناهان یا مجازات اشخاصی که به اشتباه گناه کوچکی مرتکب شده‌ اند را همسان با مفسدین و مجرمین اقتصادی، نهی نموده است.
در ادامه این نوشته بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز در تهران به بعضی از سوالات در زمینه جرائم مالی، اقتصادی، پولی و بانکی و قاچاق پاسخ خواهند داد.

جهت دریافت مشاوره با بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز در گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

آیا قاچاق اسلحه و مهمات در سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی می‌ شود؟

براساس نظر مشورتی شماره 7/94/376 مورخ 1394/02/14 اداره کل حقوقی قوه قضائیه، قانون قاچاق اسلحه و مهمات، مصوب 1390 قانون خاص بوده و از شمول قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز 1392 خارج است.

وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور

لذا اشیای مذکور شامل اشیای ممنوعه مذکور در ماده 22 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نمی‌ شود.

مجازات خرید و حمل گاز اشک آور فلفل چیست؟
آیا حمل شوکر بدون مجوز جرم است؟

بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز در تهران پاسخ می‌ دهد:

براساس بند ت ماده 12 قانون مجازات اسلحه و مهمات غیر مجاز مصوب 1390 خریداری، نگهداری، حمل، توزیع، فروش و یا هر معامله دیگری در موضوع گازهای بی حس کننده، اشک آور یا فلفل، موجب محکومیت به زندان از شش ماه تا دو سال خواهد بود.

در مواردی که با جای گاز، شوکرهای الکتریکی موضوع جرم باشد، مجازات مرتکب از 91 روز تا شش ماه حبس تعیین خواهد شد.

خرید مشروبات الکلی خارجی چه نوع جرمی است؟
آیا اصولا خرید کالای قاچاق جرم است؟

صرف خرید کالای قاچاق بدون اینکه خریدار به حمل یا نگهداری آن اقدام نماید، جرم نیست. اما خرید مشروبات الکلی خارجی و قاچاق قانون خاص خود را دارد.
بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز

ماده 703 قانون مجازات اسلامی

وارد نمودن مشروبات الکلی به کشور قاچاق محسوب می‌ گردد و وارد کننده صرف نظر از میزان آن به شش ماه تا پنج سال حبس و تا هفتاد و چهار (۷۴) ضربه شلاق و نیز پرداخت جزای نقدی به میزان ده برابر ارزش عرفی (تجاری) کالای یاد شده محکوم می‌ شود. رسیدگی به این جرم در صلاحیت محاکم عمومی است.

در خصوص مواد (۷۰۲) و (۷۰۳) ، هرگاه مشروبات الکلی مکشوفه به میزان بیش از بیست لیتر باشد، وسایلی که برای حمل آن مورد استفاده قرار می‌ گیرد چنانچه با اطلاع مالک باشد به نفع دولت ضبط خواهد شد.
در غیر این صورت مرتکب به پرداخت معادل قیمت وسیله نقلیه نیز محکوم خواهد شد.
آلات و ادواتی که جهت ساخت یا تسهیل ارتکاب جرائم موضوع مواد مذکور مورد استفاده قرار می‌ گیرد و وجوه حاصله از معاملات مربوط به نفع دولت ضبط خواهد شد.

مرجع رسیدگی به تخلفات بانک ها

هرگاه کارکنان دولت یا شرکت‌ های دولتی و شرکت‌ ها یا موسسات وابسته به دولت، شوراها، شهرداری‌ ها یا نهادهای انقلاب اسلامی و بطور کلی قوای سه گانه و همچنین اعضاء نیروهای مسلح و مأموران به خدمات عمومی در جرائم موضوع مواد (۷۰۲) و (۷۰۳) مباشرت، معاونت یا مشارکت نمایند علاوه بر تحمل مجازات‌ های مقرر، به انفصال موقت از یک سال تا پنج سال از خدمات دولتی محکوم خواهند شد.

دادگاه نمی‌ تواند تحت هیچ شرایطی حکم به تعلیق اجراء مجازات مقرر در مواد (۷۰۲) و (۷۰۳) صادر نماید.

ماده 44 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

بر این اساس رسیدگی به قاچاق مشروبات الکلی خارجی در صلاحیت دادگاه انقلاب قرار گرفته است.

رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز سازمان یافته و حرفه ‏‌ای، قاچاق کالاهای ممنوع و قاچاق کالا و ارز مستلزم حبس و یا انفصال از خدمات دولتی در صلاحیت دادسرا و دادگاه انقلاب است.
سایر پرونده ‏‌های قاچاق کالا و ارز، تخلف محسوب و رسیدگی به آن در صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی است.
چنانچه پرونده‌ ای، متهمان متعدد داشته و رسیدگی به اتهام یکی از آنان در صلاحیت مرجع قضایی باشد، به اتهامات سایر اشخاص نیز در این مراجع رسیدگی می‌ شود.

در صورتی که پس از ارجاع پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی و انجام تحقیقات محرز شود رسیدگی به جرم ارتکابی در صلاحیت مرجع قضائی است، شعبه مرجوع‌ الیه (شعبه‌ ای که دادگاه به آن ارجاع شده است) مکلف است بلافاصله قرار عدم صلاحیت خود را صادر کند.

این قرار پس از تأیید مقام مافوق شعبه در سازمان تعزیرات حکومتی و یا در صورت عدم اعلام‌ نظر آن مقام ظرف مدت یک هفته، قطعی است و پرونده مستقیماً به مرجع قضایی ذی‌ صلاح ارسال می‌ شود.
همچنین در مواردی که پرونده به تشخیص مرجع قضائی در صلاحیت تعزیرات حکومتی است، پرونده مستقیماً به مرجع مذکور ارسال می‌ گردد و شعب سازمان تعزیرات حکومتی مکلف به رسیدگی می‌ باشند.
مقررات این تبصره از شمول ماده (28) قانون آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب (در امور مدنی) مصوب 1379/01/21 مستثنی است. (اصلاح به موجب قانون اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 1394/07/21 مجلش شورای اسلامی)

جهت دریافت مشاوره با بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز در گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

ماده 22 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

هرکس مرتکب قاچاق کالای ممنوع گردد یا کالای ممنوع قاچاق را نگهداری یا حمل نماید یا بفروشد، علاوه بر ضبط کالا به‌ شرح زیر و مواد (23) و (24) مجازات می‌ شود:

  • در صورتی‌ که ارزش‌ کالا تا ده میلیون (10.000.000) ریال باشد، به جزای نقدی معادل دو تا سه برابر ارزش کالای ممنوع قاچاق.
  • در صورتی که ارزش کالا از ده میلیون (10.000.000) تا یکصد میلیون (100.000.000) ریال باشد به جزای نقدی معادل سه تا پنج برابر ارزش کالای ممنوع قاچاق.
  • در صورتی که ارزش کالا از یکصد میلیون (100.000.000) تا یک میلیارد (1.000.000.000) ریال باشد به بیش از شش ماه تا دو سال حبس و به جزای نقدی معادل پنج تا هفت برابر ارزش کالای ممنوع قاچاق.
  • در صورتی که ارزش کالا بیش از یک میلیارد (1.000.000.000) ریال باشد به دوسال تا پنج سال حبس و به جزای نقدی معادل هفت تا ده برابر ارزش کالای ممنوع قاچاق.
مقایسه خیانت در امانت و کلاهبرداری

در صورتی که ارزش عرفی (تجاری) مشروبات الکلی مشمول بندهای (الف) و (ب) این ماده باشد مرتکب علاوه بر جریمه نقدی مقرر در این ماده به مجازات حبس از شش ماه تا یک سال محکوم می‌ شود. (اصلاح به موجب قانون اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 1394/7/21 مجلش شورای اسلامی)

وجوه حاصل از قاچاق کالای ممنوع، ضبط می‌ شود.
آلات و ادواتی که جهت ساخت کالای ممنوع به منظور قاچاق یا تسهیل ارتکاب قاچاق کالای ممنوع مورد استفاده قرار می‌  گیرد، ضبط می‌ شود.
مواردی که استفاده کننده مالک نبوده و مالک عامداً آن را در اختیار مرتکب قرار نداده باشد، مشمول حکم این تبصره نمی‌ باشد.

مشروبات الکلی، اموال تاریخی – فرهنگی، تجهیزات دریافت از ماهواره بطور غیرمجاز، آلات و وسایل قمار و آثار سمعی و بصری مبتذل و مستهجن از مصادیق کالای ممنوع است. ساخت تجهیزات دریافت از ماهواره نیز مشمول مجازات‌ ها و احکام مقرر برای این ماده می‌ باشد. (اصلاح به موجب قانون اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 1394/07/21 مجلش شورای اسلامی)

محل نگهداری کالاهای قاچاق ممنوع که در مالکیت مرتکب باشد، در صورتی که مشمول حکم مندرج در ماده (24) این قانون نشود، توقیف و پلمب می‌ شود و در صورتی که محکومٌ علیه (فردی که حکم به ضرر او صادر شده است) ظرف دو ماه از تاریخ صدور حکم قطعی، جریمه نقدی را نپردازد، حسب مورد از محل فروش آن برداشت و مابقی به مالک مسترد می‌ ‏شود.

در هر مرحله از رسیدگی چنانچه متهم وثیقه‌ ای معادل حداکثر جزای نقدی تودیع کند از محل نگهداری رفع توقیف می‌ شود.

وکیل قراردادهای بانکی تهران

مراحل رسیدگی به پرونده قاچاق مشروبات الکلی

گزارش ضابطین در پلیس امنیت اخلاقی

در صورتی که شاکی خصوصی درباره مشروبات الکلی قاچاق و یا دست ساز داخلی وجود داشته باشد پرونده توسط دادستان به مرجع انتظامی (پلیس امنیت اخلاقی) ارجاع می‌ شود تا نسبت به بررسی صحت و سقم (نادرستی) موضوع اقدام نمایند.

اما در بیشتر مواقع رسیدگی به اتهام قاچاق مشروبات الکلی با گزارش پلیس امنیت اخلاقی به عنوان ضابط قضایی آغاز می‌ شود.
پرونده با تحقیقات پلیس آغاز می‌ شود؛ در بسیاری از مواقع نیروی مرتبط با پلیس امنیت اخلاقی در قالب خریدار صوری وارد عمل می‌ شود تا از موضوع اطمینان حاصل نماید.

پس از دستگیری متهمین مرتبط پرونده وارد تحقیقات دادسرا می‌ شود.
با احراز موضوع قاچاق مشروبات الکلی، پرونده با صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست در صورت موافقت دادستان به دادگاه انقلاب جهت رسیدگی ارجاع می‌ شود.

جهت دریافت مشاوره با بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز در گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

قاچاق چیست؟

به خرید و فروش و نگهداری کالاهای ممنوعه قاچاق گفته می‌شود.

رسیدگی به جرم قاچاق کالا و ارز در چه مرجعی انجام می‌شود؟

بر اساس نوع کالایی که قاچاق شده و مجازات آن، در دادسرا و دادگاه انقلاب یا سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی می‌شود.

 معرفی بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز

_

نشانی دفتر وکالت بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌ های تماس دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز 

بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز 

16 دیدگاه

  • اگه قاچاق کالا داشته باشیم و شاکی خصوصی هم داشته باشیم مجازاتمون جزای نقدی یا حبس؟

    • سلام وقت به خیر
      بستگی به موضوع کالایی که قاچاق کردین داره. بعضی از کالاها با پرداخت جرای نقدی پرونده مختومه میشه و در بعضی از پرونده ها امکان صدور حکم حبس هم وجود داره

      • با سلام

        آقای وکیل چند روز پیش چند نفر اومدن تو خونه ما و بازرسی کردن . حکم هم نشون ندادن گفتن تلفنی گرفتن

        من قبلاً روز بازار ها میرفتم و لوازم جانبی می‌فروختم که دو سالی است تعطیل شده . از بین لوازمی که داشتم یه چیزی ها رو کنار گذاشتن گفتن اینارو می‌بریم

        ۲۳ عدد موبایل مینی ( که در دیجی کالا هم میفروشن
        ۲ عدد موبایل ساده
        ۲ عدد موبایل ساده
        ۱ عدد موبایل ساده
        ۸۹ عدد کابل شارژ ۱۷ تومنی

        حدود ۱۰ میلیون میشه که من خریدمشون

        الان فکر کنم فرستادن گمرک

        فاکتور رسمی هم ندارم از اصفهان بندر گناوه و تهران می‌خریدم نمی‌دونستم قاچاق است یا نه

        نتیجه چی میشه ؟🌹

        گفتن میفرستن گمرک

        قصد فروش هم نداشتم چون گوشی ها رو نمیشه فروخت ناقص هستن

        آیا جریمم میکنن

        آیا بهم پس میدن

        آیا حبس دارد ؟

        • سلام و احترام
          اگر نگهداری کالای قاچاق باشه پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی خواهد رفت و معمولا علاوه بر ضبط اموال جریمه ای هم پرداخت خواهید کرد.

  • سلام. کالای قاچاقی رو بار زدیم که اصلا برای ما نبود و اطلاعی نداشتیم و پلیس مارو گرفت. یکی از ماشین ها با کمک باربری و اعتراف صاحب بار ازاد شد ولی اون یکی ماشین ازاد نشده و پرونده رو مختومه اعلام کردن در صورتی هرو دست یه قاضی بود. چقدر احتمال داره تجدید نظر به نفع من باشه؟

    • با سلام. قابل پیش بینی نمیباشد البته در صورتی ک دلایل و مدارک مورد قبول و کافی داشته باشید و لایحه دفاعی خوبی ارائه دهید که بتوانید موضوع را روشن و شفاف نمایید احتمال تجدید نظر در رای شما وجود دارد زیرا هر دو طرف شما یک نفر است.

  • سلام وقت بخیر ببخشید اگر یک نفر دیگه کالا از خارج کشور وارد کند و من آن کالا را از او بخرم و از بوشهر به اصفهان ببرم، من هم مرتکب جرم قاچاق شدم ؟

    • با سلام. خیر، قاچاق کالا و ارز فقط در مواردی صدق میکند که کالا از مرزهای کشور وارد یا خارج گردد.

  • با سلام و وقت بخیر. بنده و برادرم 6 عدد تلویزیون 55 اینچ و چند دستگاه ماشین لباسشوی از بانه خریدیم، ایست بازرسی تمام این بار را گرفت و ماشین هم که بنام برادرم هست را توقیف کرد و اتهام قاچاقی بودن کالا را به ما زدن، بنده از قاچاقی بودن کالا هیچ اطلاعی نداشتم. سوال بنده این است که آیا برای تحقق جرم قاچاق کالا حتماٌ باید کالا از نقطه مرزی خارج شود؟

    • سلام دوست عزیز
      خیر، در قانون جدید قاچاق کالا و ارز مصوب سال 1392 هر فعل یا ترک فعلی که به موجب نقض تشریفات قانونی، مربوط به ورود و خروج کالا و ارز گردد، براساس این قانون و یا سایر قوانین، قاچاق محسوب شده و برای آن مجازات تعیین شده است. ضمنا برای تحقق جرم لازم نیست کالا و ارز حتماٌ از مرز خارج شود. در برخی موارد مثل عدم داشتن مجوز قانونی کالا و ارز و کالاهای فرهنگی و تاریخی در داخل کشور نیز قاچاق محسوب می‌شوند. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکلای متخصص در امور قاچاق کالا و ارز با شماره 09120067664 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام اقا ببخشید یک سوال داشتم ایا امکانش هست ماشین شخصی بابت حمل مشروبات الکلی ضبط بشه ؟ من برادرم 50لیتر مشروب از مرز کردستان به سمت همدان اورده و تو راه ماشینش ضبط کردن

    • سلام دوست عزیز
      در این خصوص تبصره 1 مواد (۷۰۲) و (۷۰۳) مقرر داشته است: هرگاه مشروبات الکلی مکشوفه به میزان بیش از بیست لیتر باشد، وسایلی که برای حمل آن مورد استفاده قرار می‌گیرد چنانچه با اطلاع مالک باشد به نفع دولت ضبط خواهد شد. در غیر این صورت مرتکب به پرداخت معادل قیمت وسیله نقلیه نیز محکوم خواهد شد.

  • سلام وقتتون بخیر ، میخواستم بدونم چه نوع قاچاق کالا و ارزی مشمول عفو رهبری نشده؟

    • سلام وقت شما بخیر
      سازمان یافته، حرفه ای و عمده مشمول عفو رهبری نمی‌باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *