دفتر وکالت شمال تهران کیفری

دفتر وکالت شمال تهران کیفری

دفتر وکالت شمال تهران کیفری


5/5 - (53 امتیاز)

با معرفی دفتر وکالت شمال تهران کیفری همراه شما هستیم.

ساکنین مناطق شمال تهران همیشه در هنگام درگیر شدن با پرونده‌های کیفری به دنبال دفتر وکالت کیفری و بهترین وکیل کیفری هستند.
ما در این مقاله قصد داریم با توضیح کامل در مورد جرایم کیفری و نحوه رسیدگی به این پرونده‌ها با شما عزیزان همراه باشیم.
در اخر هم در مورد مزایای مشورت و همکاری با وکیل متخصص امور کیفری شمال تهران در دفتر وکالت کیفری توضیح کامل می‌دهیم.

در ابتدا کمی بیشتر میخواهیم با جرایم کیفری اشنا شویم.

جرایم کیفری چیست؟

دادگاه کیفری به بررسی پرونده‌هایی می‌پردازد که فرد متهم به ارتکاب جرم می‌باشد و دادگاه حقوقی به پرونده‌های ناشی از اختلافات در امور قراردادی و زائل شدن حقوق افراد می‌پردازد.
در دادگاه کیفری فردی که طبق قوانین مجازات اسلامی، قوانین مبارزه با مواد مخدر وسایر قوانین دیگر مجرم شناخته شده و برای آن قرار مجازات مانند حبس، شلاق، قصاص و … تعیین شده است.

برای آشنایی بیشتر با فعالیت دادگاه کیفری ابتدا باید با شکایات مربوط به آن آشنا شوید و بعد از آن به معرفی انواع جرایم کیفری و این دادگاه‌ها می‌پردازیم.

دادگاه‌های کیفری یکی ارگان‌های فعال زیرمجموعه قوه قضایی محسوب می‌شوند که وظایف آن‌ها رسیدگی به پرونده‌های کیفری است و از این‌ حیث در برابر دادگاه‌های مدنی قرار می‌گیرند که به دعاوی حقوقی می‌پردازند.
دفتر وکالت شمال تهران کیفری

شکایت کیفری چیست؟

شکایت کیفری شکایتی است که توسط یک فرد علیه فرد دیگری که مرتکب جرم شده است انجام می‌شود.

قاضی برای چنین شکایتی مجازات تعیین می‌کند. این شکایت از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت می‌شود و در ابتدا در دادسرا مطرح و رسیدگی می‌شوند.
این شکواییه باید خطاب به فردی که از وی شکایت دارید و همچنین دادستان نوشته شود.
فرد موردنظر باید با مشخصات کامل مشخص شود و شکایت نیز نوشته شود.
مدارکی که فرد برای شکایت خود دارد هم باید به شکایتنامه پیوست شود.

روند رسیدگی به تصادفات رانندگی

درست است که نوشتن این نوع شکایت‌نامه خیلی هم سخت نیست، اما می‌توان از یک وکیل کیفری متخصص برای نوشتن آن کمک گرفته شود.
دفتر وکالت شمال تهران کیفری

دادگاه کیفری یک چیست؟

دادگاه کیفری یک همان دادگاه کیفری استان است و در هر استان و با صلاحدید رئیس قوه قضاییه کشور در حیطه قضایی شهرهای استان تشکیل می‌شوند.
این دادگاه‌ها عموماً با یک رئیس و دو مستشار یا در مجموع با ۳ قاضی تشکیل می‌گردند اما با حضور یک مستشار و رئیس نیز جلسه رسمیت دارد.
رأی دادگاه بر اساس نظر اکثریت قضات اعلام می‌گردد و نظر اقلیت نیز در پرونده ثبت می‌شود.
در این دادگاه‌ها هر یک از طرفین دعوا می‌تواند حداکثر 3 وکیل انتخاب نماید. جرایمی که در دادگاه‌های کیفری یک بررسی می‌شوند از قرار زیر است.
جرائمی که موجب مجازات سلب حیات، حبس ابد، جرائم موجب مجازات قطع عضو یا جنایات عمدی علیه تمامیت جسمانی با میزان نصف دیه کامل یا بیش از آن، جرایم موجب مجازات تعزیری درجه سه و بالاتر و جرائم سیاسی و مطبوعاتی.
دفتر وکالت شمال تهران کیفری

دادگاه کیفری دو چیست؟

دادگاه‌هایی که در هر شهرستان که به رسیدگی انواع شکایات می‌پردازند تحت عنوان دادگاه کیفری دو شناخته می‌شوند.
با حضور یک رئیس یا دادرس علی‌البدل جلسات دادگاه کیفری تشکیل شده و در تمامی این جلسات دادستان، معاون دادستان و یا یکی از دادیاران می‌توانند حاضر شوند تا از صدور کیفرخواست برای اتهامات مطرح شده دفاع نمایند.
دادگاه کیفری دو تنها یک قاضی دارد و جلسات آن در حوزه قضایی هر شهرستان برگزار می‌گردند.

پس از طرح شکایت رسمی به دادسرا، دادستان و نیروی انتظامی به بررسی و تحقیقات درمورد اتهام مطرح شده می‌پردازند.
پس از طی این مراحل، با موافقت دادستان، پرونده با صدور قرار جلب از سوی دادرس، رسیدگی به اتهام در دادگاه کیفری آغاز می‌شود و حکم نهایی با توجه‌ به مستندات، دفاعیات شاکی و متهم و توضیحات دادستانی صادر می‌شود.

مجوز دیوارکشی اراضی زراعی و باغات

بر اساس ماده ۳۰۱ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های کیفری دو می‌توانند به‌ تمامی شکایات کیفری رسیدگی کنند به جز مواردی که صلاحیت رسیدگی به آن‌ها در دیگر دادگاه‌های نامبرده‌ شده مانند جرایم مستوجب سلب حیات در دادگاه کیفری یک و جرایم مربوط به دادگاه‌های نظامی، انقلاب و کودک و نوجوان.

با وجود چندین دادگاه مختلف گاهی افراد برای پیگیری شکایات خود و این‌که نزد کدام دادگاه بروند، دچار سردرگمی می‌شوند.
دفتر وکالت شمال تهران کیفری

مدارک لازم جهت طرح پرونده کیفری

وکالتنامه وکیل دادگستری – شکایت نامه (شکواییه)-کارت ملی –استشهادیه شهود(اگرراه اثبات شهادت شهود باشد)- مشخصات مشتکی عنه(فردی که از آن شکایت می‌شود، در صورت مشخص بودن)
شکواییه یاشکایت نامه،می‌تواند از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یا خودکاربری وکلای متخصص ثبت شود.
در شکواییه مشخصات شاکی– مشخصات وکیل دادگستری- تاریخ و محل وقوع جرم- موضوع جرم- میزان ضرر و زیان ناشی ازجرم- مشخصات مشتکی عنه (شخصی که شما ازوی شکایت کرده اید)
دلایل و مستندات شکایت،قید شده و به دفتردادستان محل وقوع جرم تقدیم می‌شود و در صورت نیاز به انجام تحقیقات بیشتر،دادستان به مرجع انتظامی دستور تکمیل تحقیق صادرمی نماد وپس از آن به یکی ازشعب دادیاری یا بازپرسی ارجاع میشود.
اما در صورتی که وکیل پایه یک کیفری، اقدام به بررسی پرونده و انجام امور وکالت دعاوی کیفری نموده باشد، می‌تواند شکواییه ای منظم، دقیق و مستدل برای ارائه به دادگاه تهیه نموده و شانس موفقیت پرونده را بالاتر ببرد.
دفتر وکالت شمال تهران کیفری

روند رسیدگی به جرم در دادسرا و دادگاه کیفری

هرگاه جرم به وقوع می‌پیوندد که قانونگذار آن را جرم انگاری کرده و برای آن مجازاتی تعیین نموده باشد.

از آنجا که در جریان رسیدگی به پرونده های کیفری (که طی آن جرمی به وقوع پیوسته که قانونگذار برای آن مجازات تعیین کرده) معمولا احساسات و نظم عمومی نیز جریحه دار می شود، مرجعی به نام دادسرا توسط قانونگذار پیش بینی شده تا در کنار دادگاه در روند رسیدگی به پرونده های کیفری اقدامات لازم را به عمل آورد.

بهترین وکیل کیفری تهران

با توجه به وجود دادسرا در آیین دادرسی کیفری، نحوه رسیدگی پرونده‌ها تا حدی متفاوت با آیین دادرسی مدنی خواهد بود.
برای اینکه دادسرا به عنوان نهاد تحقیق و تعقیب بتواند وارد عمل شود باید جهات (دلایلی) برای شروع به تحقیقات وجود داشته باشد.
دلیل برای شروع تحقیقات می‌تواند گزارش وقوع جرم و یا وقوع جرم مشهود در حضور دادستان یا ضابطان قضایی (مأموران نیروی انتظامی) باشد.

مراحل تحقیقات طبق قانون آیین دادرسی کیفری

  • شکایت شاکی
  • اعلام و اخبار ضابطین دادگستری یا اشخاصی که از قولشان اطمینان حاصل شود.
  • جرایم مشهود در صورتی که قاضی ناظر وقوع جرم باشد.
  • اظهار و اقرار متهم

بنابراین شاکی پس از تنظیم شکوائیه به طور رسمی از دادسرا تقاضای تعقیب و تحقیق از متهم را می‌نماید.
ضابطین دادگستری که به عنوان کارمندان دادسرا وارد عمل شده و تحت نظارت مقام قضایی در کشف جرم و بازجویی و حفظ آثار و دلایل جرم و جلوگیری از فرار و مخفی شدن متهم و ابلاغ اوراق قضایی مانند احضاریه و اجرای تصمیمات قضایی به موجب قانون اقدام می‌کنند.

بعد از انجام این تحقیقات بازپرس پرونده آخرین دفاع متهم را می‌شنود و با اعلام ختم تحقیقات، نظر خود را در مورد پرونده نزد دادستان ارسال می‌دارد.
اگر دادستان با توجه به دلایل و مدارک با عقیده بازپرس مبنی بر قرار مجرمیت متهم موافق باشد، کیفرخواست صادر می‌کند و پرونده را برای رسیدگی کیفری به دادگاه جزایی صالح ارسال می‌دارد.
پس از طی این مقدمات دادگاه به پرونده مورد نظر رسیدگی خواهد کرد.
دفتر وکالت شمال تهران کیفری

اهمیت همکاری با دفتر وکالت دعاوی کیفری

شاید ادعای اینکه دعاوی کیفری ارزش و اهمیت بالاتری نسبت به دعاوی حقوقی دارند، دور از واقعیت نباشد.
بدان جهت که دعاوی حقوقی عموماً با جرایم مرتبط با جان مردم و آبرو و مال آنها در ارتباط است و هر دو طرف دعوا برای احقاق حقوقی چون حق زندگی، سلامتی، حیثیت، امنیت و مال خود که از جمله حقوق اولیه یک انسان است به طرح و پیگیری دعوا می پردازند.

وکیل کمیسیون ماده 100

با اعطای حق وکالت دعاوی کیفری به یک وکیل خوب و باتجربه شکایت‌های کیفری می‌توان بیشترین اطمینان را از موفقیت پرونده کیفری کسب نمود تا نسبت به شکایت مطروحه و دلایل و مستندات ابرازی اظهار نظر شود.

مزیتهای همکاری با وکیل کیفری در موسسه حقوقی مهر پارسیان :

  • سالها تجربه در قبول وکالت پرونده های کیفری و آمار رضایت بخش موفقیت بودن نتایج حاصله از دید موکلین محترم
  • سال ها تجربه در قضاوت و داوری پرونده های کیفری در مقام قاضی
  • تحقیق، پژوهش و بررسی حرفه ای پرونده، توسط تیم مجرب وکلای مهرپارسیان و ارائه بهترین راه کارهای موثر و طراحی موثرترین مسیر رسیدگی به پرونده های دعاوی کیفری، توسط تفکر جمعی و امکان استفاده از چند وکیل کیفری با تجربه بشکل همزمان بجای استفاده از یک وکیل
  • تسلط وکلای مجرب در این موسسه به کلیه قوانین مجازات مربوط به دعاوی کیفری و آرای وحدت رویه و رویه قضایی و نیز کلیه تغییرات در قوانین که بشکل روزانه از طرف قانونگذار وضع می شود
  • امکان مشاوره با قضات سابق دادگستری در این مرکز که حدود 30 سال در راس رسیدگی به پرونده های کیفری در سمت قاضی بشکل منصفانه و عادلانه انجام خدمت کرده اند.

حال امیدواریم با آشنایی کامل درمورد دعاوی حقوقی و کیفری و حیطه وظایف دادگاه‌های کیفری بتوانید تصویر روشن‌تری برای طرح شکایات خود پیدا کرده باشید. همچنین می‌توانید با استفاده از مشاوره تخصصی حقوقی مهر پارسیان بهتر در این مسیر بردارید.

مراحل رسیدگی دعوای کیفری چیست؟ مراحل رسیدگی به دعوای کیفری به ترتیب عبارتند از ثبت شکایت، انجام تحقیقات و تعقیب در دادسرا، صدور رای در دادگاه بدوی (نخستین)، اعتراض به رأی غیابی (واخواهی)، اعتراض به رأی بدوی (تجدیدنظر و فرجام‌خواهی)، رسیدگی مجدد بنا به جهات یا دلایل قانونی (اعاده دادرسی)

جرم کیفری چیست؟ جرم کیفری، رفتار قابل مجازات است و هر رفتاری که به موجب تعریف قانونی جرم محسوب گردد، جرم کیفری می‌باشد و قابلیت مجازات دارد.

دعوای خلع ید

دفتر وکالت شمال تهران کیفری دفتر وکالت شمال تهران کیفری دفتر وکالت شمال تهران کیفری دفتر وکالت شمال تهران کیفری دفتر وکالت شمال تهران کیفری دفتر وکالت شمال تهران کیفری دفتر وکالت شمال تهران کیفری دفتر وکالت شمال تهران کیفری دفتر وکالت شمال تهران کیفری دفتر وکالت شمال تهران کیفری دفتر وکالت شمال تهران کیفری دفتر وکالت شمال تهران کیفری

_

نشانی دفتر وکالت شمال تهران کیفری

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

دفتر وکالت شمال تهران کیفری دفتر وکالت شمال تهران کیفری دفتر وکالت شمال تهران کیفری دفتر وکالت شمال تهران کیفری دفتر وکالت شمال تهران کیفری دفتر وکالت شمال تهران کیفری دفتر وکالت شمال تهران کیفری 

6 دیدگاه

  • روز خوش
    چه جوری میتونم ثابت کنم برادرم با کلاهبرداری از پدرم وقتی زنده بود همه اموال پدر رو با وکالتی که ازش داشت به نام خودش زد تا حالا که پدرم فوت شده ما همه از ارث محروم شدیم.
    برادر کوچیکم پیش پدرم و ت‌ حیاط پدر زندگی می مرد.
    الان که رفتیم انحصار ورثه بدیم سند رو کرده که هر سه تا خونه و ویلا و زمین پدر به نام اونه و ما سختی ندارم

    • سلام و عرض احترام
      وقتی پدر مرحوم شما زنده بودن و خودشون وکالت رسمی به برادرتون دادند دیگه بحث کلاهبرداری منتفی خواهد بود. پدرتون با علم و اختیار وکالت برای هر معامله ای به ایشون دادند.
      در صورتی که معتقدین پدرتون محجور بودند می تونین با اثبات حجر ایشون احقاق حق کنید.
      اما مفاد سند وکالتنامه نیز دارای اهمیت است.
      در صورتی که مشاوره با وکیل تخصصی ملک و قراردادها رو در دستور کار خودتون بزارین ممکنه از مطالعه وکالتنامه ادعائی موضوعی کشف بشه که بتونه کمکتون کنه

  • سلام جناب وکیل یک سوالی از خدمت شما داشتم دادگاه کیفری ۱ به چه جرایمی رسیدگی میکنن؟

    • سلام وقت شما بخیر
      جرائمی که موجب مجازات سلب حیات، حبس ابد، جرائم موجب مجازات قطع عضو یا جنایات عمدی علیه تمامیت جسمانی با میزان نصف دیه کامل یا بیش از آن، جرایم موجب مجازات تعزیری درجه سه و بالاتر و جرائم سیاسی و مطبوعاتی.

  • سلام وقتتون بخیر، من و دوست دخترم رو یک ماه قبل در یک پارتی مختلط بازداشت کردن، در حالی که مست بودیم و هیچ رابطه رسمی با هم نداشتیم. الان هم با قید قرار وثیقه آزاد شدیم. ما به جرم خودمون اقرار کردیم و در زمان بازداشت هم مست بودیم. مجازات ما چیه؟ میشه واسمون کاری بکنید

    • سلام وقت شما بخیر
      به دلیل شرب خمر و حضور در مراسم مختلط و رابطه نامشروع و مهم‌تر از همه اقرار شما در این مورد، نیاز به حضور وکیل در روند پرونده می‌باشد. برای مشاوره با وکیل متخصص این امر با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *