تنظیم شکواییه برای رابطه نامشروع

تنظیم شکواییه برای رابطه نامشروع

تنظیم شکواییه برای رابطه نامشروع


4.8/5 - (64 امتیاز)

با موضوع تنظیم شکواییه برای رابطه نامشروع همراهتان هستیم.

رابطه نامشروع چیست؟

برقراری هرگونه ارتباط فیزیکی یا غیرفیزیکی مابین زن و مرد نامحرم که محتوای آن مرزهای قانونی و شرعی را رد کرده و به زنا (همبستر شدن با نامحرم) نرسیده باشد را رابطه نامشروع گویند.

ارتباط تلفنی مابین زن و مرد از مصادیق رابطه نامشروع می باشد! لازم به ذکر است ارتباط تلفنی مابین دو همکار چنین برداشتی را درپی ندارد و این موضوع تنها مختص ارتباطاتی است که منافی عفت باشد.
صرف تنها بودن زن و مرد در یک مکان (مثل ماشین) به معنای برقراری رابطه‌ی نامشروع نمی باشد.

تفاوت رابطه نامشروع و زنا در چیست؟

زنا یک جرم حدی و رابطه نامشروع یک جرم تعزیری می باشد
دامنه جرم روابط نامشروع بسیار گسترده تر از دامنه جرم زنا می باشد. به این معنا که روابط نامشروع به هرگونه رابطه منافی عفت (از قبیل گرفتن دست یکدیگر توسط زن و مرد نامحرم، بوسیدن، درآغوش گرفتن، رفتن به کافی شاپ، ارتباطات تلفنی و..) گفته می شود ولی زنا به رابطه جنسی (دخول) دو نامحرم گفته می شود.

شرایط اثبات جرم زنا بسیار دشوارتر از اثبات رابطه نامشروع است.

شرایط تحقق این دو جرم با هم بسیار متفاوت است برای تحقق جرم زنا شرایط خاصی وجود دارد ولی رابطه نامشروع در خیابان، ماشین، فضای مجازی و.. نیز امکان پذیر است.
تنظیم شکواییه برای رابطه نامشروع

اظهارنامه استرداد لاشه چک

مجازات و حکم روابط نامشروع چیست؟

براساس ماده 637 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی
“هرگاه زن و مردی که بین آنها علقه (عقد) زوجیت نباشد و مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت از قبیل تقبیل (بوسیدن) یا مضاجحه (درآغوش گرفتن) غیر از زنا (همبستر شدن دو نامحرم) شوند به شلاق تا 99 ضربه محکوم خواهند شد اگر عمل با عنف (زور، خشونت) و اکراه (اجبار) باشد فقط اکراه کننده تعزیر می گردد”

لازم به ذکر است که امکان تبدیل مجازات به جریمه نقدی در این جرم وجود دارد و میزان آن را قاضی با توجه به شدت و حدت جرم مشخص می نماید.

چه کسی میتواند به جرم رابطه نامشروع از دیگری شکایت کند؟

جرم رابطه نامشروع  نیاز به شاکی خصوصی ندارد و نیروی انتظامی یا دادستان نیز می توانند به آن رسیدگی کنند.

البته نیروی انتظامی زمانی می تواند به این موضوع وارد شود که جرم مشهود و در برابر عموم واقع شود. لازم به ذکر است که حتی اگر این جرم در ابتدا شاکی خصوصی داشته باشد و بعد شاکی رضایت دهد مراحل رسیدگی متوقف نمی گردد زیرا این جرم جنبه عمومی داشته و مخالف شرع و باعث جریحه دار شدن وجدان عمومی می باشد.
تنظیم شکواییه برای رابطه نامشروع

چطور می توان از همسر خود بابت ارتباط نامشروع شکایت کرد؟

از آنجایی که رابطه نامشروع یک “جرم” می باشد، رسیدگی به آن جزء دعاوی کیفری است و طبق تقسیم بندی آیین دادرسی کیفری این شکایت در شهرستان ها باید در دادسرای عمومی و در تهران در دادسرای ارشاد مطرح گردد.

شکایت و اثبات روابط نامشروع نیازمند ادله اثبات قانونی می باشد. براساس ماده 241 قانون مجازات اسلامی “در صورت نبودن ادله اثبات قانونی بر وقوع جرائم منافی عفت هرگونه تحقیق و بازجویی جهت کشف امور پنهان و مستور از انظار ممنوع است. موارد احتمال ارتکاب با عنف، اکراه، آزار، ربایش، اغفال یا مواردی که به موجب این قانون در حکم ارتکاب به عنف است از شمول این قانون مستثنی است”
تنظیم شکواییه برای رابطه نامشروع

مصالحه در دعاوی

روش های اثبات جرم رابطه نامشروع کدامند؟

اقرار متهم یکی از بهترین راه‌های اثبات جرم روابط نامشروع است.
از موارد دیگر می توان به وجود شاهد، عکس، فیلم، تماس ها و پیامک ها، ارتباطات در فضای مجازی و.. اشاره کرد.

در این جرائم علم قاضی و نظر او بسیار تاثیرگذار می باشد لذا این ادله تنها برای این است که به قاضی اثبات شود که رابطه ای وجود داشته یا دارد و منجر به اثبات جرم گردد.

آیا می‌شود روابط نامشروع از طریق فضای مجازی و پیامک را اثبات کرد؟

اگر رابطه نامشروع ارتباط تلفنی یا از طریق پیامک باشد مرجع ذی الصلاح می تواند از طریق اپراتور تلفن همراه اطلاعات مربوط به تماس ها و پیامک های متهم را اخذ نماید. برطبق قانون اپراتورها موظف اند اطلاعات را تا 6 ماه نگهداری کنند، پس اطلاعاتی که دادگاه در این مسیر کسب می کند مربوط به 6 ماه گذشته تا امروز می باشد.

لازم به ذکر است کسب پرینت اطلاعات تلفن همراه همسر، بدون مجوز دادگاه امکان پذیر نمی باشد.
اگر موضوع شکایت از همسر در رابطه با روابط نامشروع در فضای مجازی باشد دادگاه نمی تواند به اطلاعات برنامه های غیر داخلی (نظیر تلگرام) دسترسی داشته باشد.

پلیس فتا از طریق هک حساب کاربری متهم اطلاعات مربوطه را کسب می کند که لازم به ذکر است ممکن است اطلاعات قبلا پاک شده و دسترسی به آن امکان پذیر نباشد.

لذا برای اثبات جرم رابطه نامشروع از طریق فضای مجازی نیاز به اسناد، ادله و مدارکی نظیر اسکرین شات و عکس می باشد. در صورت عدم دسترسی به این مدارک و ادله و عدم همکاری متهم اثبات جرم امکان پذیر نیست.
تنظیم شکواییه برای رابطه نامشروع

نمونه شکواییه شکایت از رابطه نامشروع

پس از درج مشخصات شاکی و مشتکی عنه یا مشتکی عنهم به تفصیل و شرح شکواییه که شکایت به چه دلیلی صورت میپذیرد و چه ادله اثباتی در دست میباشد پرداخته میشود.
لذا در ادامه چندین مورد از موارد متن و شرح شکایت تقدیم حضور شما عزیزان میشود.

وظایف پلیس امنیت اقتصادی

شکایت از رابطه نامشروع به استناد عکس و فیلم

در بسیاری از موارد اشخاصی که نسبت به طرح و تنظیم شکواییه رابطه نامشروع میپردازند، بعنوان ادله اثبات ادعای خویش به عکس و فیلم استناد نموده و آنها را ضمیمه شکایت خویش مینمایند.
خوب است بدانید چنانچه در مقابل عکس و فیلم ارائه شده ادعای فتوشاپ یا قلابی بودن یا صوری بودن آنها مطرح شود، موضوع امر به کارشناسی ارجاع داده شده و صحت اصالت آن عکس و فیلم و فتوشاپ نبودن آن محرز و مسلم میگردد.

متن شکواییه:
اینجانب در طی بررسی لپ تاپ همسرم متوجه پوشه مخفی در لپ تاپ ایشان شدم که با بازگشایی و رمزگشایی آن دیدم پوشه مذکور حاوی ۲۶ عدد عکس گرفته شده با موبایل بصورت سلفی از همسرم و یک مرد غریبه میباشد.
پس از جر و بحث پیش آمده هویت آن مرد را شناخته و اطلاعات و آدرس او را بدست آورده ام.

لذا از آن مقام عالی استدعا دارم به شکایت اینجانب بر مبنای رابطه نامشروع زن بنده و یک مرد غریبه به آدرس مندرجات در ستون مشتکی عنه رسیدگی کرده و اشد مجازات را خواستار میباشم.
تنظیم شکواییه برای رابطه نامشروع

عکس و فیلم در اثبات رابطه نامشروع چقدر اعتبار است؟

واضح است که در عصر امروز یکی از موارد شایع و ارائه شده توسط مدعی و دادخواه، استناد به عکس ها و فیلم هایی است که به موجب آن وقوع بزه توسط شخص یا اشخاصی محرز و مسلم میگردد. مانند آنکه در مقام اثبات جرم سرقت میتوان به فیلم دوربین های مداربسته استناد نمود و با رویت سارق و انجام فعل مجرمانه سرقت، حکم به اثبات دزدی و کیفر مرتکب صادر نمود.

و لیکن استناد به عکس و فیلم و میزان اعتبار آنها در دعوای کیفری همچون رابطه نامشروع کمی متفاوت از سایر دعاوی و پرونده های کیفری میباشد.

وکیل آنلاین لواط

زیرا در قانون و در فقه اسلامی بر پوشانیدن گناه و حدود الهی سفارش شده است و قاضی معاف از تحقیق در این امر میباشد و توصیه بر کتمان و انکار دارد. لذا در نهایت پذیرش یا عدم پذیرش عکس و فیلم که البته باید به استناد علم قضایی بوده و رد یا قبول ان با استدلال مورد حکم واقع شود، با این حال توصیه میگردد هرانچه را که بعنوان ادله اثبات دعوا یا قرینه و اماره میتواند به اثبات ادعای شما کمک نماید را ضمیمه دعوا نموده و به آن استناد نمایید.

نمونه شکواییه شکایت از روابط نامشروع

بهترین توصیه به شما عزیزان این است که پیش از طرح دعوای کیفری اثبات رابطه نامشروع همه جوانب آن را بررسی نموده و حداقل چند نمونه شکوائیه و رای درخصوص رابطه نامشروع را مطالعه نمایید و حتما با وکیل متخصص در زمینه تنظیم شکواییه مشورت و همکاری داشته باشد.
تنظیم شکواییه برای رابطه نامشروع

شکایت از رابطه نامشروع به استناد متن پیامک

متن پیامک و گزارش تماس های گرفته شده اعم از ارائه شماره و ذکر تاریخ تماس از مواردی است که به درخواست شاکی از مخابرات استعلام و نتیجه در پرونده منعکس میگردد.

متن شکایت:
اینجانب مدتی بود که به همسر خویش شک داشتم زیرا گوشی موبایلش را کد گذاشته بود درحالیکه قبلا اصلا رمز نداشت گوشی او.

در نهایت من توانستم رمز گوشی اش را بدون اطلاعش پیدا کنم و وقتی موبایلش را چک کردم چندین پیامک از چندین شماره را خواندم که همه دربردارنده آن بود که مخاطب زن میباشد و چون باید فورا موبایل شوهرم را سرجایش میگذاشتم فقط متوجه شدم که چند پیامک حاوی تعیین قرار ملاقات و روز و ساعت و مکان دیدار بوده است.

که متاسفانه خیلی حالم بد شد. پس از اینکه دعوای شدیدی کردیم منکر ارتباط با هیچ کسی شده است و خودش گفته است که برو شکایت کن تا باور کنی.
لذا اینجانب تقاضای استعلام خط شوهرم از مخابرات را دارم که هم متن پیامک هایش دربیاید و هم مشخص شود با چه شماره هایی به چه دلیلی زنگ میزده است.
تنظیم شکواییه برای رابطه نامشروع تنظیم شکواییه برای رابطه نامشروع تنظیم شکواییه برای رابطه نامشروع تنظیم شکواییه برای رابطه نامشروع تنظیم شکواییه برای رابطه نامشروع تنظیم شکواییه برای رابطه نامشروع تنظیم شکواییه برای رابطه نامشروع تنظیم شکواییه برای رابطه نامشروع تنظیم شکواییه برای رابطه نامشروع تنظیم شکواییه برای رابطه نامشروع تنظیم شکواییه برای رابطه نامشروع تنظیم شکواییه برای رابطه نامشروع 

_

نشانی دفتر وکالت وکیل تنظیم شکواییه برای رابطه نامشروع در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

 

راه های ثابت کردن خیانت همسر

5 دیدگاه

  • با سلام. همسرم ۳ ماهه که بی دلیل و بی اجازه خانه و من و فرزند ۱۲ ساله ام را لوازم خود را هم جمع کرد و برد. پس از آن شکایت مهریه کرده و یک چهارم حقوقم را مسدود کرده. ضمناً من نصف این خانه و نصف یک خانه دیگرم در شهرستان را هم به نام او زدم و سند رسمی تنظیم شد؛ لذا با توجه به اینکه ایشان دارای پرونده قضایی و جزایی رابطه نامشروع در حدود ۸ سال پیش میباشد و محکوم هم شده آیا حق و حقوقی هم به ایشان تعلق میگیرد. ضمناً برایم مهریه کامل ۳۵۰ سکه حساب شده آیا نباید ۱۱۰ سکه حساب میشد. با تشکر اگر راهنمایی بفرمائید.

    • سلام
      در خصوص رابطه نامشروع باید بیان داشت که موجب نمی‌شود مهریه و یا سایر حقوق مالی همسرتان از بین برود. در خصوص مهریه نیز باید بیان داشت هر مقدار که باشد زوج مکلف به پرداخت آن می‌باشد. در مهریه‌های تا ۱۱۰ سکه نیازی به اثبات زوجه مبنی بر استطاعت زوج نیست در این مرحله زوج باید خودش در دادگاه عدم استطاعتش را در پرداخت مهریه اثبات کند.
      در میان مردم به اشتباه ذکر می‌شود که مهریه‌های بیشتر از ۱۱۰ را نمی‌توان دریافت کرد، فلذا در مهریه‌های بیش از ۱۱۰ سکه زوجه باید به دادگاه اثبات کند که زوج توانایی پرداخت این تعداد سکه را دارد.

      برای مشاوره در خصوص پرونده با موضوع رابطه نامشروع و پرونده های خانواده می توانید به این شماره در واتساپ جهت رزرو وقت پیام ارسال نمایید

      09120067662

      • سلام پسر میتواند بدلیل رابطه نامشروع مادر با یک مرد نامحرم به مادرش شکایت کند درحالیکه پدر خانواده از موضوع بی خبر باشد؟

        • سلام و عرض احترام
          امکان طرح موضوع به عنوان مدعی خصوصی دارید ولی تحخقیق در اینگونه جرائم محدود به شکایت شاکی و یا دستور دادستان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *