قرارداد شراکت، تولید، دپو و فروش زالو

قرارداد شراکت، تولید، دپو و فروش زالو

قرارداد شراکت، تولید، دپو و فروش زالو


5/5 - (20 امتیاز)

با بررسی  قرارداد شراکت، تولید، دپو و فروش زالو همراهتان هستیم.

امروزه در ایران خرید و فروش زالو و تولید آن یکی از قراردادهای رایج می‌باشد ، خرید و فروش زالو براساس سایزبندی شان صورت می‌گیرد.

پزشکان طب سنتی جهت زالو درمانی برای بیماران به زالو در سایزهای درشت، متوسط و ریز نیاز دارند. بنابراین سرمایه‌گذاران زالو، به خرید و فروش این دسته از زالوها اقدام می‌کنند.

در صورتی که سایز زالوها بزرگ‌تر باشد، زمان بیشتری جهت تغذیه و نگهداری آن‌ها لازم است و در نهایت قیمت بالاتری دارند.

بنابراین قرارداد شراکت تولید دپو و فروش زالو از نظر قانونی، قرارداد‌ مشارکت مدنی محسوب می‌شود.

درگروه وکلای حقوقی مهرپارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع قرارداد شراکت تولید دپو و فروش زالو پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان گرامی می‌باشد.

سوالات مهم در بررسی قرارداد شراکت، تولید، دپو و فروش زالو

1. تولید زالو در چه شرایطی امکان‌پذیر است؟
2. دپو (نگهداری) زالو در چه شرایطی امکان‌پذیر است؟
3. قرارداد شراکت تولید دپو و فروش زالو چیست؟
4. نمونه قرارداد شراکت تولید دپو و فروش زالو
5. چرا باید در زمینه قرارداد شراکت تولید دپو و فروش زالو مشاوره دریافت کرد؟

تولید زالو در چه شرایطی امکان‌پذیر است؟

پرورش و تولید زالو از جمله مشاغل درآمدزا می‌باشد، اما پروسه ایجاد و دریافت مجوز آن به حدی دشوار و پیچیده می‌باشد که مانع سختی در برابر توسعه این صنعت ایجاد کرده است. بنابراین جهت دریافت مجوز، سرمایه‌گذاری و تنظیم قرارداد مشارکت، تولید و دپوی آن لازم است از وکیلی متخصص مشاوره و کمک دریافت نمایید.
زالو، جانداری آبزی از دسته کرم‌ها و از راسته آرواره ‌داران می‌باشد که اندام‌های آن قابلیت انقباض و انبساط فراوان دارد و در صنایع دارویی و طب سنتی، جایگاه و کاربرد ویژه‌ای دارد.
اکثر زالوها در اطراف آب‌‌های شیرین زندگی خواهند کرد و برخی از گونه‌های زالو را می‌توان در خاک و اطراف دریاها یافت نمود و بعضی از آن‌ها سمی و گوشت‌خوار هستند و کمتر از 10 گونه این جانور خاصیت درمانی و طبی دارند.

نمونه شکایت از دندانپزشک

اکثر کشورهای جهان با اقلیم مناسب مانند تایلند به تولید، تکثیر و صادرات زالو اقدام می‌کنند و درآمدهای بسیاری را از این طریق به دست می‌آورند. بنابراین برنامه‌های حمایتی در این صنعت و تکمیل زنجیره تولید و صادرات زالو در ایران امری ضروری می‌باشد.

دپو (نگهداری) زالو در چه شرایطی امکان‌پذیر است؟

قیمت زالو در فصل سرد به علت کمبود عرضه، بالا خواهد رفت و اکثر اشخاصی که در این صنعت فعالیت دارند، روش دپو را انتخاب می‌کنند. بنابراین زالوی سایز متوسط را در اواخر فصل گرم خریداری می‌کنند و فقط نسبت به تعویض آب و نگهداری از آن‌ها بدون تغذیه اقدام خواهند کرد و هنگامی که قیمت‌ها افزایش می‌یابد، محصول خود را به بازار عرضه می‌کنند.

توصیه ما این است، به دلیل این‌که در سال‌های اخیر، این روش توسط اکثر تازه‌ واردان صنعت زالو استفاده شده است، افزایش قیمت چندانی در فصل سرد وجود نداشته است و علت آن افزایش حجم عرضه زالو به بازار و عدم تناسب عرضه و تقاضا می‌باشد. در این صورت بهتر است این روش را جهت درآمدزایی و سرمایه‌گذاری خود انتخاب ننمایید، زیرا دارای ریسک بالایی در سال‌های اخیر است.

همچنین به دلیل نوسان قیمت زالو در فصل سرد و به دلیل مدت زمان دوره پرورش توصیه می‌کنیم به پرورش زالو در شش ماهه‌ی ابتدایی سال اقدام نمایید. علت آن آماده شدن محصول در فصل سرد سال، شش ماهه دوم است، که در این حالت سود بیشتری به دست خواهید آورد.

قرارداد شراکت تولید دپو و فروش زالو چیست؟

این قرارداد، نوعی قرارداد مشارکت مدنی است و در دسته قراردادهای مشارکت تولید صنعتی قرار خواهد گرفت. زمانی که دو یا چند نفر، سرمایه نقدی و غیرنقدی خود را، قرار می‌دهند و برای رسیدن به سود در عرصه تولید، شراکت می‌کنند، باید یک قرارداد مشارکت تنظیم نمایند. بنابراین این توافق‌نامه، قرارداد مشارکت در تولید می‌باشد.
قرارداد مشارکت، قراردادی می‌باشد که در آن، هرکدام از شرکا سرمایه خود را خواه مالی یا غیرمالی را وارد شرکت می کنند.

شکایت از پزشک بابت صدور گواهی فوت

در واقع قرارداد شراکت تولید دپو و فروش زالو، تعهدات مربوط به هرکدام از شرکا را در جهت کسب و‌کارشان تعیین خواهد کرد و شرکا را در راستای انجام هر یک از تعهداتشان، اجبار می‌نماید که در این قرارداد مشارکت یکی از طرفین سرمایه‌گذار و طرف دیگر مزرعه‌دار می‌باشد.

نکته دیگر این‌که در قرارداد مشارکت، سهم هر یک از شرکا و طرفین قرارداد تعیین می‌شود، تا از ضایع شدن حقوق طرفین، جلوگیری شود.

نمونه قرارداد شراکت تولید دپو و فروش زالو:

_ مقدمه:
قرارداد مشارکت مربوطه همراه با تمامی شرایط و ضوابط مندرج در آن و مدارک الحاقی و اضافه شده که به همراه این قرارداد به امضای طرفین رسیده است، لازم الاجرا می‌باشد و از تاریخ امضای آن برای طرفین لازم‌الاتباع است.

طرفین قرارداد:

این قرارداد در تاریخ … بین شخص حقوقی: …. به شماره ثبت: …. دارای شماره کد اقتصادی: …. با امضا دارندگان حق امضا آقا/ خانم: …. فرزند: …. به شماره شناسنامه: …. کد ملی: ….که به موجب روزنامه رسمی دارای سمت می‌باشد، که به عنوان سرمایه‌گذار قرارداد مشارکت، شریک (طرف اول) است و طرف دیگر آقا/خانم: … فرزند: … به شماره شناسنامه: ….کد ملی: …. به نشانی: …. به عنوان سرمایه‌پذیر(مزرعه‌دار زالو)، شریک (طرف دوم) است.
بنابراین پس از ایجاب و قبول شرعی و قانونی که امضای قرارداد کاشف آن است، بین طرفین و قائم مقام قانونی آن‎‌ها معتبر و لازم الاجرا است. در ضمن طرفین متعهد شده که دارای تجربه حرفه‌ای لازم در خصوص اجرای موضوع قرارداد باشند.

مدت مشارکت:
مرکز اصلی مشارکت:

محل دپو و پرورش زالو به مساحت کلی ….. متر مربع به نشانی: …. است. فضای پرورشی باید به گونه‌ای باشد که محیط استاندارد برای پرورش را مهیا نماید. تعیین وضعیت محیط پرورشی به منظور پرورش بهینه بر عهده دستگاه نظارت مورد توافق می‌باشد.

وکیل آنلاین جرایم پزشکی تهران

_ موضوع قرارداد: پرورش و دپو زالو و مهیا کردن محصول جهت بهره برداری و فروش در بازار مصرفی است.

تعهدات و حقوق سرمایه‌گذار

1. مدیریت کلی، تهیه، انتقال و تحویل زالو به مزرعه، ارائه گواهی سلامت دامپزشکی در زمان مقرر در قرارداد به مزرعه، نحوه تولید، وضعیت بازار، جهت این که زالوها براساس سایز معین شده با کمترین اختلاف سایز تأمین شوند .

2. تامین غذای مورد نیاز زالوها، تامین مکمل غذایی و دارو براساس نظر کارشناس و ناظر قرارداد، اقدامات لازم جهت جلوگیری از فاسد شدن و مسئولیت کلیه خسارات و فساد ناشی از هرگونه نقص در بسته بندی بر عهده سرمایه‌گذار است.

3. مسئولیت بارگیری، حمل و تحویل کلیه اقلام موضوع قرارداد از مبدأ تا مقصد، کلیه اقلام باید سالم باشد و بدون نقص با کیفیت مناسب برای شریک دوم ارسال شود و شریک دوم حق امتناع از قبول محصول معیوب و با کیفیت نامناسب را دارد.

4. حق نظارت تام بر عملکرد شریک دوم به طور مستقیم یا از طریق اعطا نیابت به اشخاص حقیقی یا حقوقی تا زمان تسویه و شریک دوم مکلف به تبعیت از نظرات شریک اول است.

5. حق فسخ قرارداد به صورت یکجانبه در صورت تخلف براساس تشخیص خود یا گزارش ناظر، پرداخت هزینه دستگاه نظارت متناسب با فعالیت صورت گرفته، مختصری از تعهدات سرمایه‌گذار است.

تعهدات و حقوق مزرعه‌دار

1. پرورش زالوها و امور مرتبط با مزرعه، بهره‌گیری از کلیه امکانات، دانش فنی و عملی جهت اجرای این مشارکت و در صورتی که مزرعه‌دار (شریک دوم) اصول و موازین حرفه‌ای را نادیده بگیرد و موجب از بین رفتن جزیی یا کلی سرمایه‌گذاری شود، مسئول تمامی خسارات وارده است.

2. امین (امانت‌دار) نسبت به محصولات است و در صورت فروش بدون اجازه،مسئولیت امانی او به مسئولیت ضمانی تبدیل می‌شود. علاوه بر دریافت کامل خسارت، حق پیگیری کیفری از طرف سرمایه‌گذار وجود دارد.

3. ضامن حفظ و سلامت زالوها است و دیگر این که حق ورود هرگونه زالو از هر نوع غیر از گونه ذکر شده در قرارداد را ندارد.

 وکیل حصار بوعلی

4. مسئول حفاظت فنی و بهداشتی و خسارات وارده از این ناحیه به اشخاص ثالث در حدود مقررات است و باید اقدامات لازم جهت جلوگیری از ورود خسارت به املاک مجاور انجام گیرد. شریک اول (سرمایه‌گذار) مسئولیتی در این خصوص ندارد.

5. مزرعه‌دار به هیج عنوان حق واگذاری موضوع قرارداد به طور جزیی یا کلی به اشخاص حقیقی یا حقوقی (منظور شرکت‌ها و موسسات است) را ندارد. ولی می‌تواند با اخذ رضایت شریک اول جهت اجرای بخشی از کار، با اشخاص حقیقی و حقوقی متخصص قراردادهای کاری منعقد نماید.

6. هزینه‌های انجام موضوع قرارداد مانند: هزینه‌های مربوط به کارگران، هزینه‌های برق، آب، بیمه و مالیات و… سایر هزینه‌های ناشی از مزرعه و این که شخصا مسئول تنظیم کلیه دفاتر و اسناد مالیاتی است و مسئولیت ناشی از تنظیم این دفاتر بر عهده شخص مشارالیه (مزرعه‌دار) می‌باشد.

7. مسئولیت کامل حسن اجرای موضوع قرارداد مشارکت براساس مشخصات فنی، که نظارت بر آن از طرف دستگاه نظارت یا شریک اول صورت می‌گیرد. در صورت بروز خسارت ناشی از عدم حسن اجرای کار ، شریک دوم (مزرعه‌دار) مکلف به پرداخت ضرر و زیان وارده به شریک اول طبق نظر کارشناس رسمی دادگستری است.

8. با امضای این قرارداد شریک دوم وجود اسناد ذیل را تعهد می‌کند:

الف. سند مالکیت یا سایر دلایل اثبات کننده برای اجرای پروژ

ب. کلیه پروانه‌ها و مجوزهای لازم جهت اجرای پروژه مشارکت تولید دپو و فوش زالو، پروانه بهره برداری از وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی و…

9. شریک دوم باید کلیه اطلاعات، مدارک و اسناد دریافتی مربوط به این قرارداد را که شریک اول در اختیار او قرار داده است. خواه اسناد مزبور عادی یا رسمی باشند، محرمانه تلقی کند.

در صورت تخلف، شریک دوم ملزم به پرداخت خسارت قراردادی است. بنابراین در صورت تخلف از مفاد این بند، شریک اول حق شکایت کیفری را دارد، که این موارد مختصری از تعهدات مزرعه‌دار است.

چرا باید در زمینه قرارداد شراکت تولید دپو و فروش زالو مشاوره دریافت کرد؟

دریافت مشاوره از وکیل متخصص و مجرب دربار‌ه‌ی موضوع قرارداد شراکت تولید دپو و فروش زالو موجب کسب اطلاعات کامل و مستند می‌شود، همچنین با ارائه راهکارهای قانونی و اصولی در زمینه موضوع قرارداد شراکت تولید دپو و فروش زالو با سرعت بالاتری به نتیجه می‌رسید.

بیمه عمر

چنانچه به دنبال دریافت مشاوره درباره موضوع قرارداد شراکت تولید دپو و فروش زالو هستید، ما موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را به شما معرفی می‌کنیم که دارای وکلای متخصص و باتجربه در زمینه موضوع قرارداد شراکت تولید دپو و فروش زالو است.

جهت دریافت نوبت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره موضوع قرارداد شراکت تولید دپو و فروش زالو، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر وکیل آنلاین در تهران

021-88795408
021-88799562
021-88796143

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات
ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل پایه یک

09120067661
09120067662
09120067663

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل پایه یک جرایم اقتصادی

09120067664
09120067665
09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.
دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمد رضا مهری
دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.
مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز.
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران.
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *