ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی

ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی

ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی


5/5 - (163 امتیاز)

با بررسی موضوع ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی همراهتان هستیم.

ابطال قراداد مشارکت مدنی بانکی یکی از راهکارها در مواجه با تخلفات بانک‌ها در مواقعی است که بیش از سود قانونی، سود دریافت نموده‌اند.
یکی از راه‌های موفقیت در هر پرونده مراجعه به وکیل متخصص در حوزه اختلاف پیش آمده است؛ بطور مثال برای دعاوی بانکی باید به وکیل متخصص بانکی مراجعه نماییم.

جرائم اقتصادی و کلاهبرداری، پولشوئی و اختلاس، خیانت در امانت و دعاوی ورشکستگی، دعاوی خانواده، دعاوی ملکی، بانکی و… موضوعاتی هستند که هر وکیل به صورت تخصصی در آن حوزه فعالیت دارد.

در این نوشتار، توسط وکیل متخصص دعاوی بانکی، دلایل ابطال قراردادهای بانکی  را بررسی می‌نماییم.
چنانچه نیاز به مشاوره حقوقی با برترین تیم وکلای ملکی و پولی بانکی تهران دارید با شماره تماس‌های مندرج در سایت تماس بگیرید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

سوالاتی که در خصوص ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی بررسی خواهند شد:

دعوای ابطال قرارداد تسهیلاتی مشارکت مدنی بانکی

براساس ماده ۱۸ آئین نامه فصل سوم قانون عملیات بانکی بدون ربا مصوب ۱۳۶۲و ماده 1 دستور العمل اجرایی مشارکت مدنی مصوب ۱۳۶۳ و ماده ۵۷۱ قانون مدنی.
قرارداد تسهیلاتی (وام) مشارکت مدنی، عبارتست از درآمیختن سهم الشرکه (مقدار و میزان سهم مشارکت) نقدی و غیر نقدی اشخاص حقیقی مثل انسان یا حقوقی مثل شرکت یا موسسه به نحو مشاع (مشترک) به منظور انتفاع (سود و بهره بردن).

یعنی با تنظیم قرارداد تسهیلاتی مشارکت مدنی بین اشخاص و بانک‌ها یا موسسات مالی و اعتباری، طرفین به منظور انجام موضوعی خاص، مبادرت به تنظیم قرارداد مشارکت مدنی می‌نمایند.
در این قرارداد که هر یک به صورت مشاع (مشترک) و به نسبت سهم الشرکه (میزان سهم) مالک محسوب می‌شود و در سود به دست آمده شریک می‌باشند.

علی رغم آنکه می‌بایست قراردادهای تسهیلاتی مشارکت مدنی براساس قوانین پولی و بانکی کشور و سیاست‌های بانکی در جهت کمک و یاری رسانی به اشخاص در حوزه‌های مختلف صنعت، تولید، خدمات، ساختمان سازی و امثال آنها قرار گیرد متاسفانه شاهد آن هستیم که در برخی موارد اشخاص، هیچگونه قصد و هدفی جزء دریافت وام و تسهیلات ندارند.

بانک نیز هدفی جزء دریافت سود ناشی از مشارکت مدنی ندارد و به صورت کلی طرفین هیچگونه قصدی از مشارکت مدنی با یکدیگر ندارند.
دعوای ابطال (باطل کردن) قراردادهای تسهیلات بانکی در صورت‌های مختلفی قابلیت طرح در دادگاه‌ها را دارد.
عمده پرونده‌های دعاوی ابطال قراردادهای بانکی یا اعلام بطلان قراردادهای بانکی به شرح ذیل می‌باشد.ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی

ابطال قراردادهای بانکی

  1. دعوای ابطال (اعلام بطلان یا باطل بودن) قرارداد بانکی به لحاظ مغایرت با شرع و قانون.
  2. دعوای ابطال (اعلام بطلان) قرارداد بانکی به جهت مغایرت با قوانین پولی و بانکی کشور و مصوبات شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی.
  3. دعوای ابطال (اعلام بطلان) قرارداد بانکی به جهت صوری (غیرواقعی) بودن و نداشتن قصد.
  4. دعوای ابطال ( اعلام بطلان ) قرارداد بانکی به جهت عدم وجود اهلیت (نداشتن توانایی و حق برای انجام کاری) قانونی.
  5. دعوای ابطال ( اعلام بطلان) قرارداد بانکی به جهت ربوی بودن.
  6. دعوای ابطال (اعلام بطلان) قرارداد بانکی به جهت عدم تعیین موضوع.
  7. دعوای ابطال (اعلام بطلان) قرارداد بانکی به جهت عدم تعیین مدت.
  8. دعوای ابطال (اعلام بطلان) قرارداد بانکی به لحاظ عدم تحقق موضوع قرارداد.
  9. دعوای ابطال (اعلام بطلان) قرارداد بانکی به جهت تسویه قرارداد (بدهی) قبلی.
  10. دعوای ابطال (اعلام بطلان) قرارداد بانکی به جهت تمدید یا تجدید قرارداد خلاف مقررات و قوانین بانکی.

جهت دریافت مشاوره در خصوص ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

دعاوی ابطال قراردادهای تسهیلات فروش اقساطی

حسب مواد ۱۰، ۱۱، ۱۳ قانون عملیات بانکی بدون ربا در خصوص تسهیلات برای دریافت مسکن، بانک‌ها می‌توانند در حوزه مسکن واحدهای مسکونی ارزان قیمت در حوزه صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات، اموال منقول (اموالی که امکان جابجایی آنها وجود دارد مثل خودرو) و مواد اولیه، لوازم یدکی و ابزار کار وسایل تولید ، ماشین آلات و تاسیسات را بنا  به درخواست مشتریان و اخذ تعهد از ایشان مبنی بر خرید و مصرف و یا استفاده مستقیم خریداری نموده و با اخذ تامین (تضمین) مناسب به صورت اقساطی به مشتریان بفروشند.

همچنین مطابق آئین‌نامه اجرایی قانون عملیات بانکی بدون ربا و دستورالعمل اجرایی این قانون در خصوص بخش‌های مرتبط با فروش اقساطی، بانک‌ها مجاز به فروش اقساطی کالا و اموال در حوزه مقرر در قانون به اشخاص می‌باشند.
بانک ها می توانند نسبت به فروش اقساطی وسایل حمل و نقل و کالاهای مصرفی بادوام ساخت داخل به مشتریان اقدام نمایند.
کاربردی ترین و مهم ترین قرارداد فروش اقساطی بانکی، مربوط به فروش اقساطی سهم الشرکه (سهم مشارکت) پس از پایان قرارداد مشارکت مدنی می‌باشد.
در این نوع از فروش اقساطی، بانک کالا را از طریق مشارکت با خود مصرف کننده تهیه می‌نماید و پس از تهیه، قسمت مربوط به خود را به وی به صورت اقساطی می‌فروشد.ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی

مهم‌ترین دعاوی در خصوص ابطال قراردادهای فروش اقساطی بانکی به شرح ذیل می‌باشد:

برای ابطال قراردادهای بانکی باید دلیل موجه و قانونی داشته باشیم که در اداک

  1. دعوای ابطال (اعلام بطلان یا باطل بودن) قرارداد فروش اقساطی به جهت عدم تعیین دقیق زمان یا زمان‌های پرداخت اقساط توسط مشتری
  2. دعوای ابطال (اعلام بطلان) قرارداد فروش اقساطی به دلیل عدم تعیین مبلغ دقیق اقساط
  3. دعوای ابطال (اعلام بطلان) قرارداد فروش اقساطی به دلیل مشخص نبودن مدت برگشت اصل مبلغ تسهیلات (وام) فروش اقساطی
  4. دعوای ابطال (اعلام بطلان) قرارداد فروش اقساطی به جهت عدم تعیین سود به دست آمده از فروش اقساطی
  5. دعوای ابطال (اعلام بطلان) قرارداد فروش اقساطی به جهت درج سود خلاف و مغایر با مصوبات بانکی مرکزی
  6. دعوای ابطال (اعلام بطلان) قرارداد فروش اقساطی به جهت عدم تعیین موضوع فروش اقساطی
  7. دعوای ابطال (اعلام بطلان) قرارداد فروش اقساطی به جهت تعیین موضوع خلاف واقع در فروش اقساطی
  8. دعوای ابطال (اعلام بطلان) قرارداد فروش اقساطی به جهت عدم انجام فعالیت اقتصادی مرتبط با فروش اقساطی
  9. دعوای ابطال (اعلام بطلان) قرارداد فروش اقساطی به جهت عدم اعلام قیمت نقدی کالا به متقاضیان تسهیلات فروش اقساطی
  10. دعوای ابطال (اعلام بطلان) قرارداد فروش اقساطی به جهت دریافت مبلغ پیش پرداخت در قرارداد فروش اقساطی خلاف مصوبات شورای پول و اعتبار
  11. دعوای ابطال (اعلام بطلان) قرارداد فروش اقساطی به جهت صوری (غیرواقعی) بودن قرارداد فروش اقساطی
  12. دعوای ابطال (اعلام بطلان) قرارداد فروش اقساطی به جهت درج شروط خلاف مقتضای ذات (ماهیت) عقد فروش اقساطی
  13. دعوای ابطال (اعلام بطلان) قرارداد فروش اقساطی به جهت عدم رعایت قوانین و مقررات آمره (قوانینی که نمی‌توان برخلاف آنها توافق نمود) پولی و بانکی کشور
  14. دعوای ابطال (اعلام بطلان) قرارداد فروش اقساطی سهم الشرکه بانک پس از پایان قرارداد مشارکت مدنی به جهت ابطال یا فسخ قرارداد مشارکت مدنی
  15. دعوای ابطال (اعلام بطلان) قرارداد فروش اقساطی به جهت اشتباه در تقسیط (قسط بندی) محاسبات قرارداد مشارکت مدنی

جهت دریافت مشاوره در خصوص ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

دعوای ابطال قراردادهای تسهیلات جعاله بانکی

حسب ماده ۶۶ آئین نامه فصل سوم قانونی عملیات بانکی بدون ربا و ماده یک دستورالعمل اجرایی، جعاله عبارتست از التزام (ملزم شدن) شخص جاعل یا کارفرما به پرداخت مبلغ یا اجرت معلوم (جعل) در مقابل انجام عملی معین طبق قرارداد.

طرفی که عمل را انجام می‌دهد عامل یا پیمانکار می‌گویند و طبق ماده ۱۶ قانون عملیات بانکی بدون ربا و ماده ۲ دستورالعمل اجرایی جعاله بانک‌ها می‌توانند به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای گسترش امور تولیدی و بازرگانی و خدماتی با تنظیم قرارداد به عنوان عامل یا به عنوان جاعل مبادرت به جعاله نمایند.

حداقل و حداکثر مبلغ پیش پرداخت و پیش دریافت در قرارداد جعاله بانکی و همچنین حداقل یا حداکثر میزان سود در قراردادهای جعاله توسط شورای پول و اعتبار تعیین می‌شود.ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی
مستند به ماده ۲۰ قانون عملیات بانکی بدون ربا و ماده ۷ آئین نامه فصل پنجم آن قانون، همه بانک‌های ایرانی موظف می‌باشد نمونه قراردادهای جعاله بانکی خود را براساس همین دستورالعمل تنظیم کنند.
بیشترین کاربرد قرارداد جعاله بانکی در گشایش اعتبارات اسنادی، در ضمانت‌های بانکی، در خرید و فروش سهام، در تعمیر و احداث راه و تعمیر و احداث ساختمان کاربرد دارد.

علیرغم کاربردهای مفید قراردادهای جعاله بانکی در داد و ستد اشخاص لیکن عدم رعایت قوانین حوزه پولی و بانکی و عدم رعایت بخشنامه ها و دستورالعمل‌های اجرایی آمره (قوانینی که باید اجرا گردند) و به صورت کلی بسته‌های سیاستی نظارتی بانک مرکزی می‌تواند موجب ابطال قرارداد جعاله بانکی شود.

دعوای ابطال قراردادهای تسهیلات مضاربه بانکی

طبق تعریف ماده یک دستورالعمل اجرایی قرارداد مضاربه، مضاربه قراردادی است که به موجب آن یکی از طرفین (بانک) عهده‌دار تامین سرمایه نقدی می‌گردد.

طرف دیگر (عامل) یعنی شخص وام گیرنده، با آن تجارت نموده و در سود به دست آمده هر دو طرف شریک باشند.
قرارداد مضاربه در زمره قراردادهای تسهیلاتی مشارکتی می‌باشد؛ لیکن در مواردی شاهدیم که قصد طرفین در واقع عقد و قرارداد مضاربه نبوده است.

در برخی موارد عدم رعایت قوانین بالادستی حوزه پولی و بانکی و همچنین عدم رعایت بسته‌های سیاستی نظارتی شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی که منتهی به ابطال قرارداد مضاربه بانکی می‌گردد.

یکی دیگر از موارد ابطال قرارداد تسهیلاتی مضاربه بانکی آن است که بانک یا موسسه مالی اعتباری، بابت تسویه بدهی تسهیلات سر رسید گذشته و معوق قبلی مشتری به بانک، اقدام به تنظیم قرارداد مضاربه می‌نماید.

عملا سرمایه‌ای در اختیار مشتری (عامل) قرار نمی‌دهد و آن را بابت تسویه بدهی سابق مشتری منظور می‌نماید.

بسیاری موارد دیگر که حسب موضوع قراردادهای مضاربه می‌تواند منتهی به ابطال قرارداد مضاربه بانکی گردد که عمده آنها به شرح ذیل است.

  1. دعوای ابطال (اعلام بطلان ) قرارداد تسهیلاتی مضاربه به جهت تسویه تسهیلات قبلی از طریق اعطای تسهیلات جدید
  2. دعوای ابطال (اعلام بطلان ) قرارداد تسهیلاتی مضاربه به جهت صوری (غیرواقعی) بودن
  3. دعوای ابطال (اعلام بطلان ) قرارداد تسهیلاتی مضاربه به جهت عدم تحقق مضاربه
  4. دعوای ابطال (اعلام بطلان ) قرارداد تسهیلاتی مضاربه به جهت عدم تعیین موضوع مضاربه
  5. دعوای ابطال (اعلام بطلان ) قرارداد تسهیلاتی مضاربه به دلیل تعیین موضوع مضاربه خلاف واقع
  6. دعوای ابطال (اعلام بطلان ) قرارداد تسهیلاتی مضاربه به جهت عدم در اختیار گذاشتن سرمایه به عامل (مشتری)
  7. دعوای ابطال (اعلام بطلان ) قرارداد تسهیلاتی مضاربه به جهت عدم تعیین مدت مضاربه
  8. دعوای ابطال (اعلام بطلان ) قرارداد تسهیلاتی مضاربه به جهت درج شروط خلاف مقتضای ذات (ماهیت) عقد مضاربه
  9. دعوای ابطال (اعلام بطلان ) قرارداد تسهیلاتی مضاربه به جهت عدم تعیین حداقل یا حداکثر سهم سود بانک یا عامل در قرارداد مضاربه
  10. دعوای ابطال (اعلام بطلان ) قرارداد تسهیلاتی مضاربه به جهت عدم رعایت قوانین و مقررات و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های اجرایی مضاربه
  11. دعوای ابطال (اعلام بطلان) قرارداد تسهیلاتی مضاربه به جهت تعیین نرخ سود مقطوع در عقد مضاربه

جهت دریافت مشاوره در خصوص ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

بانک‌ها برای ارائه هرگونه تسهیلات و قراردادهای مشارکت، از افراد تسهیلات گیرنده، جهت تضمین انجام تعهد در بازپرداخت اقساط، سند ملکی را در رهن (وثیقه) خود قرار می‌دهد.
این سند در دفتر اسناد رسمی در رهن بانک گذاشته خواهد شد.

در صورتی که فرد تسهیلات گیرنده حتی با وجود اخطارهای بانک به تعهد خود عمل ننماید، بانک ملک مورد رهن را جهت وصول طلب خود، متوقف می‌نماید.
بانک در مراجع صالح خواستار به مزایده گذاشتن ملک می‌شود و از این طریق طلب خود را وصول خواهد نمود.

دعوای ابطال قراردادهای تسهیلات مضاربه بانکی

وظایف وکیل متخصص بانکی چیست؟

‌مهمترین وظیفه وکیل دعاوی بانکی این است که علاوه بر طرح دعاوی بانکی قضایی علیه اشخاص، در دادگاه‌های حقوقی یا در مراجع انتظامی حاضر شود و از حقوق موکل خود دفاع کند.

ادامه تصدی گری مدیران سلب صلاحیت شده

انواع دعاوی بانکی چیست؟

مطالبه وجوه نقد، الزام به انجام تعهدات، الزام به تنظیم سند رسمی، دعوای ورود ثالث، جلب ثالث یا دعوای متقابل و ...

_

نشانی دفتر وکالت وکیل ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌ های تماس موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
بهترین وکیل دعاوی بانکی در ایران

وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی 

16 دیدگاه

  • آیا در قراردادهای مشارکت مدنی مالک می‌تواند بدون هماهنگی با بانک نسبت به فروش سهم الشرکه اقدام نماید؟

    • با سلام و احترام

      به موجب ماده ۹ قرار داد مشارکت مدنی؛ شریک حق واگذاری سهم الشرکه بدون اجازه بانک و هرگونه نقل و انتقال نسبت به منافع سهم الشرکه و حق تقسیم اموال مشارکت را ندارد بنابراین در صورت بروز هرگونه تخلفی در این رابطه بانک محق است تا ضمن فسخ معامله موضوع قرارداد، مطالبات خود را از طریق اجرای ثبت و از محل مورد وثیقه استیفا نماید.

      موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان

  • بعدازاتمام قرارداد بنده با مالک وعدم توافق ایشان با تمدید قرارداد اجاره در زمان کرونا..مالک در جهت رفع اثرقانون شرایط اضطراری کرونا اقدام به انتقال مالکیت به نام یکی از بستگان درجه اول خود می نماید.. طی یک دادخواست بطور همزمان درخواست تخلیه واحد را نمود…..ضمن اینکه بدون تنظیم مبایعه نامه و بدون اشاره به قرارداد اجاره…صرفا تغییر نام در سند صورت گرفته است…واینکه ایا مالک جدید بدون داشتن قرارداد اجاره با مستاجر میتواند دادخواست تخلیه را ازشورای حل اختلاف بخواهد؟؟ ایا شورای حل اختلاف تکلیفی جهت رسیدگی به موضوع خواهد داشت؟؟ ایا مالک جدید نمی بایست تحت عنوان رفع تصرف عدوانی و یا عناوین دیگر بغیر
    از تخلیه …دادخواست تنظیم مینمود؟

    • سلام و احترام
      به نظر میرسه درخواست صدور دستور تخلیه از مالک جدید نباید پذیرفته می شد و در این گونه موارد درخواست صدور حکم تخلیه از شورای حل اختلاف عنوان صحیح دادخواست است.

  • طبق قراردادی ، یک سهم از سهام متجمع تجاری 5 سال گذشته (سال95) ، بصورت مشارکتی خریداری شده است. که قرار بر تحویل 2 سال بود، که تا به امروز با وجود تکمیل و اتمام پروژه، سهم یا سود حاصل از فروش یا اجاره واحدهای مربوطه تحقق پیدا نکرده است. طبق شکایت که انجام شده ، رای صادره مبنی به بر” عدم استماع دعوی” بعلت “مبهم بودن قرارداد” و “مشخص نشدن “تعداد کل سهام مجتمع تجاری “در قرارداد است.حال سوال پیش آمده این است که ما دردادگاه تجدید نظر ، تحت چ عنوانی طرح دعوی کنیم؟ … ایا تحصیل مال غیر باشد ؟ یا بعلت مبهم بودن در تنظیم کردن قرارداد توسط شرکت پیمانکار، با عنوان کلاهبرداری و شکایت کیفری اقدام شود؟ یا درخواست ابطال یا فسخ قرارداد و مطالبه وجه ( به نرخ روز باتوجه به تورم )درخواست شود؟ باتشکر

    • سلام در دادگاه تجدیدنظر نمیتونین عنوان جدیدی مطرح بفرمائید .
      صرفا در صورت وجود جهات تجدیدنظر خواهی طبق قانون آیین دادرسی مدنی امکان اعتراض به حکم صادر شده را خواهید داشت.
      برای تشخیص عنوان صحیحی دعوی قابل طرح حتما با وکیل تخصصی قراردادها و امور حقوقی مشاوره بفرمائید.

  • سلام وقت بخیر ما یک شرکت سهامی خاص هستیم و با بانک قرار داد 2 ساله منعقد کردیم الان متاسفانه شرکت در استانه ورشکستگی با این اوصاف ایا قرار داد ما ابطال میشه ؟ و باید ضرر و زیانی به بانک پرداخت کنیم ؟

    • سلام خیر قرارداد منعقد شده در زمان اعتبار شرکت قطعا معتبر خواهد بود و بسته به شرایط قرارداد پیش خواهد رفت.
      مگر اینکه به موجبی قانونی فسخ یا بی اعتبار اعلام بشه.

  • سلام ایام خوش
    سوال داشتم در عقد مشارکت مدنی طرفین در میزان سود حاصله به چه نحوه سهم می‌برند؟

    • سلام وقت شما بخیر
      در این قرارداد هریک به صورت مشاع (مشترک) و به نسبت سهم الشرکه (میزان سهم) مالک محسوب میشوند و در سود به دست آمده شریک میباشند.

  • سلام. من سندی رو مهر ماه سال 95 در رهن بانک گذاشتم. اول دی ماه همون سال قراردادی در بانک بستیم و وام پرداخت شد. میخواستم بدونم سند مالکیت قبل از دریافت وام در رهن باشه. قابل ابطال هست؟و وکیل حرفه ای و متخصص در رابطه با ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانک بهم معرفی کنید.

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، قرارداد رهنی باطل میباشد، زیرا طبق ماده ۷۷۱ قانون مدنی: دین قبل از رهن باید وجود داشته باشد و سند رهنی بر وجود رهن، موجب بطلان سند رهنی میشود. برای مشاوره با وکیل متخصص ابطال قراردادهای مشارکت مدنی با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

  • با سلام و احترام، بنده ضامن و راهن تسهیلات مضاربه بانکی شدم، برای سند رهنی اجراییه صادرشده. دادخواست ابطال قرارداد تسهیلات را دادم چون صوری بود. دادگاه بدوی و تجدید نظر رد داد خواست اعلام کردند و گفتند که ضامن ذینفع نمی‌باشد و طرف اصلی قرارداد نیست، آیا با درخواست اعمال ماده 477 می‌توانم سود و جرایم را با ابطال قرارداد حذف کنم و فقط اصل وام را تسویه کنم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      خیر، باید خود وام گیرنده دادخواست ابطال قرارداد را اقامه نماید و در نهایت میزان سود، کسر خواهد شد. به طور کلی در صورتی که کشف شود موضوع تعیین شده در قرارداد مضاربه بر خلاف واقعیت امر بوده، قرارداد به جهت صوری بودن از درجه اعتبار ساقط میشود. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در خصوص امور بانکی با شماره 091200667664 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام خدمت شما وکیل محترم میخواستم بدونم در قرارددادهای مشارکت مدنی میزان سهم سود هریک از طرفین برچه مبنایی تقسیم می‌شود و آیا میتوان جلسه مشاوره ای به صورت آنلاین با شما داشت چوم ما ساکن آبادان هستیم

    • سلام وقت شما بخیر
      در این قرارداد که هریک به صورت مشاع(مشترک) و به نسبت سهم الشرکه(میزان سهم) مالک محسوب می شود و در سود به دست آمده شریک می باشند. بله، برای هماهنگی جلسه مشاوره با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *