الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ای

الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ای

الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ای


5/5 - (9 امتیاز)

با بررسی الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ای همراهتان هستیم.

در مواقعی خریدار و فروشنده­ ملکی، معامله خرید و فروش را منعقد می­ کنند. اما نسبت به تنظیم سند رسمی اقدامی نمی­ کنند و تنها به تنظیم وکالتنامه­ ای بسنده می ­نمایند.

این وکالتنامه­ تنظیم شده هر چند تنها وکالتی نیست که حق و حقوق خریدار تنها منحصر به یک نمایندگی ساده نماید؛ بلکه در اصل خرید و فروش تلقی می­ شود.

اما با توجه به قوانین سخت گیرانه ­ای که در عرصه­ خرید و فروش ملک مقرر شده است، در مواردی ممکن است که اکتفا کردن به تنظیم قولنامه، مخاطراتی را برای خریدار به وجود آورد و در مسیر دادرسی نتواند تمام و کمال حق خودش را دریافت نماید.

بنابراین باید از ابتدای معامله­ خرید و فروش ملک، با وکیل متخصص در حوزه املاک مشورت داشت. تا مشکلات حقوقی دامن گیر شخص معامله کننده نشده و خساراتی از این جهت نبیند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ای با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

سوالات مهم در زمینه الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه­ ای

  1. اهمیت الزام به تنظیم سند رسمی چیست؟
  2. الزام به تنظیم سند رسمی یعنی چه؟
  3. برای الزام به تنظیم سند رسمی علیه چه کسی باید اقدام نمود؟
  4. ملک قولنامه ­ای چیست؟
  5. آیا برای الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه­ ای حضور وکیل لازم است؟
  6. بهترین وکیل متخصص در زمینه الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه­ ای کیست؟
وکیل دعاوی ملکی قزوین

الزام به تنظیم سند رسمی یعنی چه؟

هنگامی که خرید و فروشی در خصوص مالی میان خریدار و فروشنده صورت می­ گیرد، باید سند رسمی در خصوص مال مورد معامله تنظیم شود.

در ادارات و نهادهای مختلف، برای هر نوع درخواستی نسبت به مالی، باید حق خود نسبت به آن مال را اثبات نمود. در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید.

خریدار نسبت به خرید مال اقدام می ­نماید که در نهایت و پس از معامله، مال را در مالکیت خود ببیند و سندی برای این ادعا بتواند ارائه نماید.
به همین دلیل تنظیم سند رسمی در معاملات خصوصا معاملات ملکی، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است که نباید از آن غافل شد.
معاملات ملکی نیز به استناد برخی قوانین مانند قانون ثبت، شخصی را مالک تلقی می­ نماید که آخرین سند رسمی به نام او به صورت رسمی تنظیم شده باشد.

در غیر این صورت؛ اگر ملکی خریداری شده باشد و تنظیم سند رسمی انجام نگرفته باشد، چه این قرارداد خرید و فروش به وکالتنامه و چه به سند عادی استناد شود، مورد پذیرش بسیاری از نهادها نخواهد بود.
سازمان و یا نهاد مربوطه برای این که مالک ملکی را بشناسد، به استعلامی که از اداره ثبت املاک صورت می­ گیرد، بسنده می ­کند. حال اگر ملک با سندی عادی منتقل شده باشد و یا انتقال مستند به قولنامه ­ای باشد، هیچ ثبتی انجام نشده است و در اداره ثبت این نوع از قراردادهای خرید و فروش ثبت نمی ­شود.

بنابراین برای اثبات ادعای مالکیت در سازمان­ ها و نهادهای مختلف، باید به سند رسمی استناد نمود و برای داشتن سند رسمی، باید از طریق تشریفات قانونی برای تنظیم آن اقدام کرد.

الزام به تنظیم سند رسمی یعنی چه؟

هنگامی که تعهد بر انتقال یا قرارداد خرید و فروش صورت می ­گیرد، شخص فروشنده متعهد می ­شود که تعهدات قراردادی را انجام دهد.
تعهدات قراردادی ممکن است به صراحت در ضمن قرارداد بیان شده باشند که به آن­ ها شروط صریح گفته می­ شود.

اگر تعهدات به صورت صریح در قرارداد ذکر نشده باشند؛ اما ماهیت قرارداد، قانون و یا عرف، دلالت بر آن تعهدات نمایند، در حقیقت باید گفت که تعهدات شروظ ضمنی به حساب می­ آند.

دعوای الزام به تنظیم سند رسمی

به عبارت دیگر، یعنی این که شروط مورنظر قراردادی به صراحت و وضوع در متن قرارداد گنجانده نشده، اما قرارداد بر آن­ ها نیز دلالت دارد شروط ضمنی نامیده می ­شوند.

به عنوان مثال: هنگامی که قرارداد خرید و فروش خودرویی صورت می ­گیرد و در قرارداد قید نمی­ شود که خودرو باید عاری از هرگونه عیبی باشد، ایرادی به وجود نمی­ آورد، زیرا عاری از عیب بودن شرط ضمنی است.

حال در قراردادهای خیرد و فروش املاک و یا قولنامه­ هایی که موضوع آن­ املاک هستند، ملزم شدن فروشنده به تنظیم سند رسمی از شروط قراردادی است.

اگر در خصوص آن توافق کرده باشند و ضمن قرارداد آورده باشند، شرط صریح قراردادی است. اما اگر در خصوص آن شفاهی توافق کنند و یا اصلا توافق نکنند، قرارداد خرید و فروش ملک بر آن دلالت دارد.

بنابراین فروشنده باید در راستای تنظیم سند رسمی به نام خریدار اقدامات لازم را انجام دهد.

حالا اگر فروشنده نسبت به تنظیم سند رسمی به نام خریدار اقدام ننماید، خریدار می­تواند از طریق مراجع صلاح قضایی، الزام فروشنده به تنظیم سند رسمی را خواستار شود؛ که دادگاه فروشنده را ملزم می ­نماید.

در قولنامه ­ها معمولا بیع یا همان خرید و فروشی رخ نمی­ دهد بلکه طرفین در این قرارداد موظف می ­شوند که نسبت به خرید و فروش در آینده اقدام نمایند.
در قولنامه شخصی متعهد می­ شود که ملک خود را در روز و در دفترخانه معینی به شخص دیگر، از طریق سند رسمی انتقال دهد.

حال اگر متعهد یا همان فروشنده درخصوص تنظیم به سند رسمی و انتقال مبیع به خریدار که شخص معینی است، اقدام نکنند، خریدار می­تواند از طریق دادگاه او را ملزم به تنظیم سند رسمی نماید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ای با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

برای الزام به تنظیم سند رسمی علیه چه کسی باید اقدام نمود؟

الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ­ای باید علیه شخص متعهد، یعنی کسی که وعده­ فروش داده است، مطرح گردد.
اما در مواردی ممکن است به عنوان مثال: شخص از جانب دیگری وکالت داشته است و از طرف موکل اقدام به تنظیم قولنامه کرده است.

وکیل اعتراض به ملی اعلام شدن اراضی

در این حالت کسی که باید نسبت به تنظیم سند رسمی اقدام نماید، شخص مالک است زیرا؛ سند رسمی ملک به نام اوست و او باید نسبت به تنظیم سند رسمی به نام خریدار اقدام کند.

البته ممکن است که موکل به وکیل، وکالت در فروش و تنظیم سند رسمی را هم داده باشد که در این فرض علیه شخص وکیل هم می­توان اقامه دعوا کرد و الزام او را از دادگاه خواست.

ملک قولنامه ­ای چیست؟

هنگامی که اشخاص قصد خرید و فروش را ندارند و نمی­خواهند فرصت مناسبی که در پیش رو دارند را از دست بدهند، معمولا اقدام به تنظیم قولنامه می ­کنند.

قولنامه مبین این است که شخص مالک متعهد می­ شود که در تاریخ و دفترخانه معینی به عنوان فروشنده حاضر شده و مال مورد نظر را منتقل به کسی که تعهد به نفع است، می­ کند.

برخلاف تصور عرفی، در قولنامه معمولا قرارداد خرید و فروشی منعقد نمی­ گردد؛ تنها مالک متعهد به فروش و خریدار متعهد به خرید در زمان و مکان مشخصی می­ شوند.

قولنامه باعث ایجاد حق تقدمی برای خریدار می­ شود که به واسطه­ همین قرارداد قولنامه و حق تقدمی که برای خریدار به وجود آمده است؛ می­تواند مالک را ملزم به فروش و تنظیم سند رسمی ملک نماید.

همچنین ممکن است در صورت تخلف مالک و عدم انتقال ملک؛ خریداری که حق تقدم به سبب قولنامه دارد، متضرر شود و خسارتی متوجه او شود، که می­تواند خسارت خود را با استناد به قولنامه و عدم انجام تعهد مالک، مطالبه نماید.

علاوه بر موراد فوق، اگر فروشنده مال خود را به شخص دیگری منتقل کند و به سبب این انتقال به شخص دیگر، خریدار متضرر شود، میتواند خریدار را برای مطالبه خسارات وارده محق دانست.

همچنین با وارسی قولنامه امکاان دارد که سلب حق فروش ملک توسط مالک به شخصی غیر از خریدار کشف شود، که در این حالت فروش ملک توسط مالک به شخص دیگری غیر از خریدار صحیح نیست.

البته باید متن و مفاد قرارداد به دقت وارسی شود تا چنین نکته­ای استنباط گردد که جز توسط وکیل متخصص و با تجربه بر نخواهد آمد.

آیا برای الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ­ای حضور وکیل لازم است؟

با توجه به قوانین متعدد در خصوص معاملات مربوط به املاک و قراردادهای مشابه و پیچیده، بهتر است در مسیر رسیدگی به دعاوی ملکی از وکلای متخصص و با تجربه بهره­مند شد.

وکیل ملک کلاردشت

همانطور که از محتوای این نوشتار مشخص است، قراردادهای ملک به صورت قولنامه ­ای یا مبایعه نامه ­ای تنظیم می­ گردد که هر کدام از این قراردادها به صورت مستقل جوانب حقوقی بسیاری دارد.

همچنین استنباط از مفاد قراردادی و تشریح آن در نزد قاضی دادگاه هنر لایحه نویسی و مسلط بودن بر ادبیات و دانش حقوقی را می­ طلبد.

به همین دلیل وجود وکیل در عرصه­ معاملات ملکی می­تواند شکست شما را به پیروزی؛ و عدم حضور وکیل در روند کار، می­تواند پیروزی شما را به شکست تبدیل نماید.

بهترین وکیل متخصص در زمینه الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه­ ای کیست؟

اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در مورد موضوع الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه­ ای هستید، میتوانید از وکلای متخصص و باتجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک کنند.

بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری متانکلائی را معرفی می‌ کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ ترین وکلا در این زمینه می‌ باشد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ای با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

اهمیت الزام به تنظیم سند رسمی چیست؟

با توجه به قوانین مختلفی که درخصوص املاک وجود دارد، وجود سند رسمی در مواقعی تنها دال بر مالکیت است که تنظیم آن ضرورت دارد.

برای الزام به تنظیم سند رسمی علیه چه کسی باید اقدام نمود؟

با توجه به این که ملک، طبق قانون ثبت آخرین بار به چه کسی منتقل شده و طرف مقابل وکیل دارد یا خیر؛ فروض، مختلف است که در مقاله بررسی شده است.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ای در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌ های تماس ثابت موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ای الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ای الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ای الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ای الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ای الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ای الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ای الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ای الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ای 

الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ای الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ای الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ای الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ای الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ای الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ای الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ای الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ای الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ای الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ای الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ای الزام به تنظیم سند رسمی ملک قولنامه ای 

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *