وکیل پایه یک دادگستری اندرزگو

وکیل پایه یک دادگستری اندرزگو

وکیل پایه یک دادگستری اندرزگو


5/5 - (31 امتیاز)

امروز با موضوع وکیل پایه یک دادگستری اندرزگو با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

سال ها پیش در روز عاشورا به همراه پسر عمه ام به قصد سر زدن به یکی از اقوام که مشغول خدمت سربازی بود رفتیم.

به سمت پادگان و به دژبانی اعلام کردیم که با فلانی کار داریم و می‌خواهیم او را ببینیم و از اقوامش هستیم.

از قضا در آن روز شخص مزبور در پادگان نبود و برای اینکه باور کند که ما حتما به یاد او بودیم از یکی از ساختمان‌های اطراف پادگان با گوشی موبایل خود عکسی تهیه کردیم در حالی که اصلا حواسمان به تابلو عکسبرداری ممنوع است نبود، پس از چند دقیقه متوجه شدیم مامورین به دنبال ما هستند و ما را بازداشت کردند و گوشی های موبایل را کاملا زیر و رو کردند.

تا اینکه عکس مورد نظر را پاک کنند، آن وقت ها نگارنده کم سن و سال این مقاله آشنایی با مسایل حقوقی نداشت و سرگردی که در اتاق پادگان قرار داشت قصد ترساندن ما را داشت و می خواست به ما بفهماند از هرجایی نباید بدون اجازه عکس تهیه کرد و خلاصه پدر و پدربزرگ من به اتفاق شوهر عمه ام به پادگان آمدند و پدربزرگ فقیدم با ریش سفیدی از مسئول پادگان خواست تا خطای ما را ببخشد، از آن روز به بعد نسبت به مسئله تهیه عکس از اماکن و اشخاص دقیقتر شدم .

وکیل آنلاین دادسرای امنیت اخلاقی

بارها دیده‌ایم که اشخاص در خیابان عکس تهیه می‌کنند بدون اینکه به مسایل حقوقی آن آگاه باشند.

در این مقاله وکیل پایه یک دادگستری اندرزگو محمدرضا مهری با سابقه قضاوت در خصوص مسایل و قوانین عکاسی از اشخاص و اماکن با شما سخن خواهد گفت.

در عکاسی و فیلمبرداری در مکان خاصی که اشخاص به صورت ناگزیر ممکن است در کادر دوربین کسی قرار بگیرند عکاسی به همین راحتی اتفاق نمی‌افتد. دلیل این مورد این است که هر کسی در سطح اجتماعی دارای حقوقی است و حق ثبت عکس اشخاص یکی از آن‌ها است و نمی‌توان گفت که در مقابل عکسی که از آن‌ها گرفته می‌شود سکوت کنند یا با استفاده از تصویر خودشان نباید مطالبه‌ای داشته باشند. بنابراین در قوانینی که مربوط به حقوق افراد است به موضوع پرداخته‌اند و ما در ادامه خواهیم گفت چه مسائل حقوقی برای عکس برداری‌ در فضای عمومی از اشخاص وجود خواهد داشت.

بسیاری از افراد و چه بسا عکاسان از این حقوق اطلاعاتی نداند و نمی‌توانند در صورت بروز این اتفاق با آن به صورت قانونی و درست برخورد کنند و یا به صورتی عمل کنند که این مسائل و اعتراضات در طی فرایند عکاسی آن‌ها اتفاق نیفتد. اما در صورت بروز این اتفاقات حتی در صورت شکایت یا برخورد پلیس این حق وجود ندارد که حافظه دوربین تفتیش و یا چیزی از آن کم شود. و تنها اقدام پلیس در این موارد می‌تواند هشدار برای برحذر داشتن و تذکر باشد.

نکات مهم وکیل پایه یک دادگستری اندرزگو

چه مجازاتی در انتظار منتشر کنندگان عکس نوامیس و اشخاص است

وکیل پایه یک دادگستری فرمانیه

عکاسی از مکان های عمومی قانون دارد؟

دفتر وکیل اندرزگو کجاست

بهترین وکیل کیفری اندرزگو

در چه مکان‌هایی نباید عکاسی کنیم؟

در برخی از مکان‌ها به علت ملاحظاتی که ممکن است درباره آنجا وجود داشته باشد لازم است که افراد نوع خاصی از عملکرد را برای عکاسی دنبال کنند. بنابراین با توجه به موارد زیر می‌توانید برای عکاسی در مکان‌های مختلف اقدام کنید:

عکاسی در فضاهای عمومی

برای عکاسی در این فضاها لازم نیست که مجوزی دریافت شود اما در این فضا هم باید حریم خصوصی افراد رعایت شود. این فضا عمومی به مکان‌هایی گفته می‌شود که همه افراد می‌توانند در آن وارد شوند. این مورد می‌تواند تمامی خیابان‌ها و حتی سازمان‌هایی باشد که افراد بدون محدودیت می‌توانند در راهروها و مکان‌های عمومی آن به عکاسی بپردازند.

عکاسی در فضاهای نیمه خصوصی و نیمه دولتی

در این مکان‌ها عکاسی می‌تواند با کسب مجوز انجام شود. به عنوان مثال اگر عکس برداری از صحنه تئاتر بدون مجوز و ملاحظات قانون آن صورت پذیرد؛ علاوه بر این که می‌تواند در مقام رقابت قرار گیرد می‌تواند به نوعی هم حق صاحبان اثر هنری و مسئولین آن مرکز را ضایع کند بنابراین در برخی از مکان‌ها با کسب مجوزها و رد شدن از فیلترهایی می‌توان به عکس‌برداری پرداخت.

عکاسی در فضاهای خصوصی

برخی از مکان‌ها به علت وجود حریم شخصی و یا شرایط امنیتی عکاسی در آن ممنوع می‌باشد. عکاسی در نوع خود به نوعی مشمول قوانین آزادی بیان می‌شود اما از برخی از شرایط و برخی از مکان‌ها نباید عکاسی انجام شود. این مورد می‌تواند موقعیت‌های مختلف باشد که افراد در زمان های فراغت در خانه شخصی خود قراردارند. بنابراین عکاسی از چهره افراد و خود افراد در موقعیتی که ممکن است شخصیت آن‌ها را در بربگیرد ممنوع است و از نظر قانونی قابلیت پیگیری دارد. این موقعیت‌ها می‌تواند مکان‌هایی باشد که در آن تابلو و یا اعلانی جهت ممنوعیت عکس برداری از آنجا وجود داشته باشد.

شکایت از مدیر فروش و بازاریاب

وکیل پایه یک دادگستری اندرزگو

عکاسی خیابانی

هر نوعی از عکاسی خیابانی به شرطی که شخصی به عنوان سوژه اصلی عکس قرار نگیرد و به نوعی حریم شخصی او دچار درگیری نشود؛ آزاد خواهد بود و عکاسی در خیابان ممنوعیتی برای عکاس ایجاد نمی‌کند.

در صورتی که نیاز به دریافت نمونه قرارداد عکاسی از کارشناسان این مرکز دارید می‌توانید به مراجعه به لینک زیر نسبت به دریافت نمونه قرارداد عکاسی اقدام نمایید:

عکاسی از افراد چگونه ممکن است محدودیت‌هایی داشته باشد؟

افراد و اشخاص ممکن است بنا به هر دلیلی حاضر نباشند که تصویر خودشان در تصویر عکاس ثبت شود. بنابراین قانون برای حقوق افراد در اینباره مواردی را ذکر کرده است که لازم است عکاس با توجه به آن‌ها به عکاسی بپردازد:

عکاسی از افراد مشهور

ممکن است برخی از افراد بنا به هر دلیلی از موقعیت معمولی زندگی فراتر بروند و در بین عموم منزلتی متفاوت داشته باشند. از آنجایی که زندگی این افراد به نوعی با مردم عجین شده است نمی‌توان گفت که این افراد حریم شخصی مانند مابقی افراد دارند. این افراد ممکن است در سطح جامعه حاضر شوند و حضور آن‌ها با سایرین متفاوت است بنابراین عکاسی از چهره و حالات این افراد ممنوعیتی ندارد چرا که آن‌ها جزیی از جامعه و متعلق به همه افراد است.

انتشار عکس

عکاس عکس‌هایی که از افراد و یا مکان‌ها گرفته است به قصد انتشار و یا سود آوری بوده است و تنها زمانی که عکاس به انتشار عکس‌ها می‌پردازد هنر و قصد و نیت خود را بر همگان آشکار می‌نماید. بنابراین هنگامی که عکسی منتشر می‌شود این مسائل و حق و حقوق به میان خواهند آمد. عکاس پیش از انتشار عکس می‌بایست از خود سوال کند آیا حضور افراد در این عکس ممکن است برای آن‌ها دردسرهایی به دنبال داشته باشد و یا این که آیا حضور و عکاسی در مکانی برای خود می‌تواند مشکلاتی به دنبال داشته باشد. استفاده از عکس افراد در جهت تبلیغ می‌بایست حتما با رضایت فردی که در تبلیغ شناسایی شده است انجام بگیرد.

مشارکت در کلاهبرداری رایانه ای

وکیل پایه یک دادگستری اندرزگو

دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمد رضا مهری بنا به مقتضیات روز جامعه تصمیم به اجرایی کردن سریعتر پروژه استارت آپ وکیل در ایران نموده است.

با توجه به ضرورت کم کردن حجم مراجعین به اماکن عمومی.

کم کردن رفت و آمدهای غیر ضروری شهروندان در سطح شهر.

کمک به متمرکز شدن امور اداری، حقوقی و مالیاتی شهروندان در سراسر ایران.

سایت جدید دفتر حقوقی محمد رضا مهری با عنوان وکیل آنلاین آغاز به کار نموده است.

دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.

ارائه منظم اطلاعات و مشاوره حقوقی رایگان صرفا از طریق درج مقالات علمی حقوقی.

امکان مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز.

مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی پس از تعیین وقت قبلی.

عضویت شهروندان در بزرگترین جامعه حقوقی آنلاین کشور و برخورداری از تخفیف مشاوره و حق الوکاله.

امکان عضویت وکلای دادگستری و کارشناسان رسمی جهت معرفی به جامعه پس از تایید هیات مدیره.

قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.

خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.

خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.

در صورت نیاز به خدمات مشاوره حقوقی، تهیه و تنظیم لوایح و دادخواست و شکواییه های حقوقی، تنظیم قرارداد های حقوقی، مالیاتی و اداری با دفتر حقوقی محمد رضا مهری تماس بگیرید.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین ملکی در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

 وکیل در اندرزگو

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین ملکی در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663628

021-88796143

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل پایه یک دادگستری اندرزگو

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل پایه یک دادگستری اندرزگو

09120067664

09120067665

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه پرونده ملکی و حقوقی تهران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *