وکیل حقوقی در تعطیلات نوروز

وکیل حقوقی در تعطیلات نوروز

وکیل حقوقی در تعطیلات نوروز


5/5 - (52 امتیاز)

با معرفی وکیل حقوقی در تعطیلات نوروز همراه شما هستیم.
در موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، ارائه خدمات مشاوره و وکالت تقریبا به صورت شبانه روزی و بدون تعطیلی امکان پذیر است، به همت گروه وکلای مهر و دفتر وکالت محمدرضا مهری همه سوالات حقوقی کاربران عزیز به صورت مفصل پاسخ داده می‌شود.

در صورتی که نیاز به مشاوره با وکیل حقوقی در تعطیلات نوروز دارید کافیست با یکی از شماره‌های ثابت و همراه اعلامی ذیل همین نوشتار تماس بگیرید.

نمونه بعضی از سوالات پاسخ داده شده توسط وکیل حقوقی در تعطیلات نوروز

سوال حقوقی از وکیل تخصصی ملک

درملکی درخت کاشته و آن را تبدیل به باغ نموده اند لکن معلوم گردیده ملک موات بوده علیهذا تاثیر باغ شدن زمین پس از اعلام موات بودن در کاربری آن چگونه خواهد بود؟

پاسخ:
الف) تعیین موات بودن زمین، مجوز آن نخواهد شد که وزارت مسکن وضع موجود زمین را خارج از ضوابط و مقررات تغییر دهد کما اینکه زمینی که در حال حاضر به صورت باغ درآمده لکن به استناد قوانین و با توجه به مالکیت دولت درآمد به اعتبار موات بودن در زمان تصویب قانون لغو مالکیت اراضی موات مجوز این نخواهد بود که وزارت یادشده کلیه درخت‌های موجود در باغ را قلع و قمع نماید و باید مفاد لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز را به اجرا گذارد.

وکیل ارزی بانکی

بنابراین هرچند وزارت مسکن و شهرسازی بدون توجه به وضع موجود زمین و به اعتبار موات بودن آن در سال ۱۳۵۸ به عنوان مثال سند مالکیت زمین را به نام دولت می نماید مع هذا نمی‌تواند لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز را نادیده بگیرد نمی‌تواند مانع اجرای قانون حفظ کاربری در فاصله بین محدوده قانونی تا حریم استحفاظی باشد و باید دخل و تصرفات او با توجه به سابقه زراعی یا باغ بودن ولو اینکه این سابقه بعد از سال ۱۳۵۸ ایجاد شده باشد و با رعایت قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها صورت پذیرد.
وکیل حقوقی در تعطیلات نوروز

ب) وظیفه وزارت کشاورزی تعیین و تشخیص مالکیت نبوده و منظور از وضع قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها خصوصاً با توجه به اینکه قانونگذار تاریخی را برای باغ بودن یا زراعی بودن اعلام نکرده همین است که زمین به هر دلیل و لو با تصرف غیر ماذون و فردی که مالک نیست تبدیل به باغ شد این وضعیت جزء با تصویب کمیسیون تبصره ۱ ماده ۱ قانون حفظ قابل تغییر نباشد.

بنابراین تصمیمات وزارت کشاورزی نیز در مورد زراعی بودن زمین موجب نخواهد شد لایحه قانونی لغو مالکیت اراضی موات شهری با قوانین اراضی شهری و زمین شهری مخدوش یا غیرقابل اجرا شود خصوصاً که این مسئولیت در سال ۷۴ به وزارت کشاورزی محول شده و همانطور که ذکر شد طولانی بودن سابقه زمین در تصمیم گیری وزارت کشاورزی موثر در مقام نیست بلکه همین قدر که زمین از دوره‌ای به زراعت یا باغ تبدیل شده باشد وزارت کشاورزی می‌تواند قانون حفظ کاربری را در مورد آن اعمال نماید و به همین جهت عملاً وزارت کشاورزی تبصره ۲ ماده ۱ قانون حفظ کاربری را جز در مواردی که تقاضای تغییر کاربری شده یا دخل و تصرف مغایر با قانون حفظ کاربری صورت گرفته به اجرا نمی‌گذارد.
وکیل حقوقی در تعطیلات نوروز

دادگاه جرائم اقتصادی

سوال کاربر از وکیل تخصصی قوانین آپارتمان نشینی

با اینکه اینجانب چند ماه از سال را نزد فرزندم در خارج از ایران هستم، مدیر ساختمان بابت ماه‌های غیبت از من هزینه مصرف آب و برق و گاز می‌گیرد.
در مورد هزینه تعمیرات و نظافت و سایر مخارج چون عنوان شارژ دارد، حرفی ندارم؛ اما آیا باید بابت مصارف عمومی انرژی هم علی‌رغم نبودن پولی بپردازم؟

پاسخ:
مطابق با ماده ۱۰ قانون تملک آپارتمان ها هر کس آپارتمانی را خریداری می‌نماید، به نسبت مساحت قسمت اختصاصی خریداری خود در زمینی که ساختمان روی آن بنا شده یا اختصاص به ساختمان دارد، مشاعا سهیم می‌گردد؛ مگر آن که مالکیت زمین مزبور به علت وقف یا خالصه بودن یا علل دیگر متعلق به غیر باشد که در اینصورت باید اجور آن را به همان نسبت بپردازد.

مخارج مربوط به محافظت ملک و جلوگیری از انهدام و اداره و استفاده از اموال و قسمت‌های مشترک و به طور کلی مخارجی که جنبه مشترک دارد و یا به علت طبع ساختمان یا تاسیسات آن اقتضا دارد که یکجا انجام شود نیز باید به تناسب حصه هر مالک به ترتیبی که در آیین نامه ذکر خواهد شد، پرداخت شود؛ هر چند آن مالک از استفاده از آنچه که مخارج برای آن است، صرف نظر نماید.

در ساختمان 12 واحدی ساکن هستم، خودرو خود را در قسمت حیاط ساختمان بدون مزاحمت پارک می‌کنم. 11 واحد رضایت دارند فقط یک واحد مخالف است. تکلیف چیست؟

پاسخ وکیل حقوقی در تعطیلات نوروز
اگر یک واحد از یک آپارتمان چندین واحدی از تصرف در مشاعات راضی نباشد، آن تصرف غیرقانونی خواهد بود.
در تصرفات مادی و غیرحقوقی در مشاعات ساختمان، استفاده و بهره‌مندی از مال مشاع برای هرگونه دخل و تصرف، نیازمند رضایت ۱۰۰ درصدی تمام صاحبان حق می‌باشد. به عبارتی دیگر، هیچ شریکی بدون اجازه شریک دیگر حق دخل و تصرف مادی در مال مشاع را ندارد.

مطالبه دیه تصادف ­رانندگی

به عنوان مثال برای دخل و تصرف در قسمت مشاع، اگر ۹۰ درصد از صاحبان حق، رضایت دهند، رضایت ۱۰ درصد صاحبان دیگر هم الزامی است. در صورت عدم رضایت آن ۱۰ درصد، به هیچ عنوان امکان دخل و تصرف در قسمت مشاع وجود ندارد.

آیا می توان بدون تنظیم سند رسمی ، اقدام به پیش فروش ساختمان کرد؟

پاسخ:
خیر، به موجب قانون نحوه پیش فروش ساختمان، هر گونه پیش فروش ساختمان، باید از طریق تنظیم سند رسمی انجام شود و درج آگهی در این خصوص نیز باید با مجوز وزارت راه و شهرسازی باشد، لذا اگر فردی بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش فروش نماید، به حبس از ۹۱ روز تا یک سال محکوم می‌شود.
ضمنا مشاوران املاک نیز، دیگر حق تنظبم قرارداد پیش فروش را ندارند و صرفا می باید پس از انجام مذاکرات مقدماتی، طرفین را به دفاتر اسناد رسمی هدایت نمایند، در غیر این صورت، برای بار اول تا یک سال و برای بار دوم تا دو سال، پروانه کسب، تعلیق و برای بار سوم، پروانه کسب باطل خواهد شد.
وکیل حقوقی در تعطیلات نوروز

آیا اسکرین شات برای اثبات ادعا کافی است؟

پاسخ:
فرض کنید که شخصی در پیام‌رسان تلگرام، پیام‌های تهدیدآمیز یا توهین‌آمیز ارسال نموده است. آیا شما می‌توانید در شکوائیه خود به اسکرین‌شات این پیام‌ها استناد کنید؟

️ماده‌ی ۶۵۵ قانون آیین دادرسی کیفری، صورت الکترونیکی یا محتوای الکترونیکی را به‌شرط رعایت سازوکار‌های امنیتی، همانند سند و نوشته‌ی مکتوب قابل استناد دانسته و در تبصره ۱ مقرّر کرده است که هیچ‌گاه نمی‌توان صرفاً به‌لحاظ شکل یا نحوه‌ی تبادل اطلاعات الکترونیکی، از اعتباربخشیدن به محتوا و آثار قانونی آن خودداری نمود. ماده‌ی ۶۸۵ این قانون نیز تصریح کرده است که اگر داده‎های رایانه‌ای توسط طرف دعوا یا شخص ثالثی که از دعوا آگاهی ندارد، ایجاد یا پردازش یا ذخیره یا منتقل شود و سامانه‌ی رایانه‎ای یا مخابراتی مربوط به‌نحوی درست عمل کند که به صحت و تمامیت، اعتبار و انکارناپذیری داده‎ها خدشه وارد نشود، قابل استناد است.

حکم برائت

🔹بنابراین، در صورتی که مرجع قابل اعتمادی مانند پلیس فتا اصالت اسکرین‌شات ارائه‌شده از سوی اصحاب دعوا را تأیید کند می‌تواند بر مبنای آن قضاوت کند.
در صورتی که شما هم نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل حقوقی در تعطیلات نوروز و سایر تعطیلات دارید با شماره های گروه وکلای مهر تماس بگیرید.
یا سوالات خود را برای ما ارسال کنید.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر وکیل آنلاین در تهران

021-88795408
021-88799562
021-88796143

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات
ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل پایه یک

09120067661
09120067662
09120067663

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل پایه یک جرایم اقتصادی

09120067664
09120067665
09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.
دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمد رضا مهری
دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.
مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز.
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران.
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

اظهارنامه مالیاتی انحلال شرکت

2 دیدگاه

  • سلام روزتون به خیر
    خیای از اینکه به فکر مردم و موکلین خودتون هستین سپاسگزارم.
    من یه رای بهم ابلاغ شده که بیست روز فرصت اعتراض دارم.
    20 روز من 8 فروردین تموم میشه و باید اعتراضم رو ثبت کنم.
    میخوام بزارم برای روزهای آخر ثبت کنم چون شب عیده و سرم خیلی شلوغه.
    دفاتر خدمات قضایی الکترونیک تو تعطیلات نوروز کار میکنند؟
    یا اینکه همین الان برم ثبتش کنم؟

    • سلام روز به خیر
      برای دریافت نوبت از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در روزهای تعطیل امکانی وجود نداره.
      اما دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در روزهای بین تعطیلات که تعطیل رسمی نیست فعال هستند.
      علاوه بر اینکه امکان ثبت بعضی از موارد از طریق خود کاربری وجود داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *