طلاق آسان و سریع

طلاق آسان و سریع

طلاق آسان و سریع


5/5 - (39 امتیاز)

با موضوع طلاق آسان و سریع  همراهتان هستیم.

برای اینکه زن بتواند اقدام به اخذ حکم طلاق از دادگاه نماید معمولا در نظام فقهی و حقوقی ایران با سختی مواجه می شود.اما مرد با دردسر کمتری می تواند زن خویش را طلاق دهد.

ما در این مقاله با رویکرد ویژه ای نسبت به شرایط خانم ها به بحث طلاق می پردازیم.

خانم هایی که از شرایط سخت برای طلاق رنج می برند می توانند با مطالعه این مقاله و مشاوره با وکیل متخصص طلاق سریع و بدون وقفه به شرایط سخت خود برای ادامه زندگی پایان بدهند.

نکات مهم طلاق آسان و سریع

چگونه آسان و بی دردسر طلاق بگیریم

بهترین راه طلاق گرفتن

وکیل متخصص طلاق آسان و بی دردسر

نحوه جستجوی بهترین وکیل پرونده طلاق شمال تهران

شرطى که  زن به موجب آن  مى تواند از ﺩﺍﺩﮔﺎﻩ تقاضاى طلاق نماید

زن می‌تواند از دادگاه تقاضای صدور طلاق کند، در صورت خودداری شوهر از دادن خرجی زن و انجام سایر حقوق واجب زن به مدت 6 ماه.

دومین شرط ذکر شده در عقدنامه که به زن اجازه طلاق می‌دهد، بدرفتاری زوج است به حدی که ادامه زندگی را برای زوجه غیر قابل تحمل کند.

سومین شرطی که با وجود آن زن اختیار طلاق دارد، بیماری خطرناک غیر قابل درمان مرد است در حدی که سلامت زن را به خطر اندازد.

شرط چهارم دیوانه بودن مرد است در زمانی که امکان فسخ وجود ندارد.

پنجمین شرط مندرج در عقدنامه، اشتغال مرد به کاری است که به حیثیت و آبروی زن و مصالح خانوادگی او لطمه بزند در این صورت زن می‌تواند تقاضای طلاق کند.

شرط ششم محکومیت شوهر به مجازات 5 سال حبس یا بیشتر، یا به جزای نقدی که بر اثر ناتوانی از پرداخت، منجر به 5 سال بازداشت شود یا به حبس و جزای نقدی که مجموعاً منتهی به 5 سال بازداشت یا بیشتر شود و حکم مجازات در حال اجرا باشد نیز یکی دیگر از شروط ضمن عقد نکاح است که به زن امکان مطلقه شدن را می‌دهد.

شرط هفتم ابتلاء زوج به هر گونه اعتیاد مضری که به تشخیص دادگاه به اساس زندگی خانوادگی خللی وارد آورد و ادامه زندگی را برای زوجه دشوار کند مانند اعتیادی که منجر به بیکاری مرد، فروش اثاثیه منزل و وارد نمودن ضرر به سلامت جسمی و روحی زن و فرزند شود.
طلاق آسان و سریع

وکیل خانواده شمال تهران

شرط هشتم هشتمین شرطی است که به استناد آن زن حق طلاق می‌یابد.

چنانچه زوج زندگی خانوادگی را بدون عذر موجه ترک کند یا اینکه 6 ماه متوالی بدون عذر موجه غیبت کند، زن می‌تواند با مراجعه به دادگاه و بدون حضور شوهر طلاق خود را ثبت کند.

شرط نهم از جمله مواردی که دادگاه تقاضای زن را برای طلاق می‌پذیرد و در عقدنامه نیز ذکر شده، محکومیت قطعی زوج بر اثر ارتکاب به جرم و اجرای هر گونه مجازات اعم از حد و تعزیر است که مغایر با حیثیت و شئون خانوادگی زن باشد تشخیص این امر نیز با توجه به وضع و موقیعت زن و عرف و موازین دیگر با دادگاه است.

دهمین شرط از شروط دوازده گانه عقد نکاح، بچه‌دار نشدن مرد پس از گذشت 5 سال از زندگی مشترک به جهت عقیم بودن یا عوارض جسمی دیگر است که در این صورت زن می‌تواند تقاضای طلاق کند.

یازدهمین شرط همچنین چنانچه زوج مفقودالاثر شود و ظرف 6 ماه پس از مراجعه زوجه به دادگاه پیدا نشود نیز دادگاه حکم طلاق را صادر می‌کند.

شرط دوازدهم و آخرین شرطی که زوج در عقدنامه آن را امضا می کند و اختیار طلاق را به همسرش می‌دهد، ازدواج مجدد مرد بدون اجازه همسر است که در صورت وقوع این مورد، زن حق طلاق را از مرد می‌گیرد.
طلاق آسان و سریع

شرایط طلاق و حذف سابقه ازدواج

یکی از راه هایی که زن می تواند تقاضای طلاق مطرح کند، مشقت شدید است.  معیار و شاخص اصلی در این خصوص نگاه متعارف به معنای عرف و دید خردمندان اجتماع است که کشف آن با قاضی دادگاه است و رای دادگاه با اغنای وجدان قاضی و دادگاه است.

در واقع خانمی که به دنبال طلاق است باید بتواند مشقت شدید را به دادگاه اعلام کند .

وی افزود: به عنوان مثال اگر زن از پزشکی قانونی ، پلیس ۱۱۰ و همسایگان شهادتی مبنی بر مجادله داشته باشد که قاضی بتواند کشف کند که زندگی خانم به سختی افتاده است ، می تواند نشان دهد این زندگی عرفا قابل تحمل نیست اما با صرف وجود ضعف اعصاب نمی توان به راحتی ادعای عسر و حرج زن را ثابت کرد.

مشکلات در جامعه بسیار زیاد است و بانوان تصور می کنند با یک دادخواست و ادعای معمولی باید به راحتی طلاق بگیرند و به فکر مشکلات و آسیب های پس از طلاق نیستند.

مرور زمان در شکایت کیفری

طلاق توافقی یعنی اینکه زن و شوهر به دادگاه مراجعه می کنند و مدعی می شوند که در هر زمینه از جمله مهریه ، نفقه ، فرزند و اموال توافق کرده و به نتیجه رسیده اند که از هم جدا شوند.

اگر زن و شوهر با هم مراجعه کنند کار دادگاه راحت تر است و گواهی عدم امکان سازش صادر می شود. البته تکلیف دادگاه این است که پیش از صدور گواهی عدم سازش زوجین را به مشاوره معرفی کند اما به دلیل تراکم بالای دادخواست در دادگاه ، مشاوره صوری برگزار می شود.

🔹مشکلی که در این نوع طلاق وجود دارد وکالتنامه هایی است که زن ها ادعا می کنند در دفاتر رسمی از همسر خود دریافت کرده اند که برخی از این وکالتنامه ها صوری است و شوهر هیچ گونه اطلاعی از آن ندارد . در واقع در این حالت مشاوره که باید قائم به شخص باشد با حضور وکیل صورت می گیرد که نادرست است.
طلاق آسان و سریع

بنابراین دادگاه ها نباید با صرف حضور زن با وکالتنامه توافقی اقدام به صدور رای کنند.

باید زن را مجبور کنند از طریق طلاق وکالتی کار خود را ادامه دهد چون آن نوع طلاق مسیر خاص خود را دارد که مشکلات ذکر شده را کاهش می دهد.

چالشی که در طلاق های توافقی مطرح می شود بحث دوشیزه بودن خانم هاست و در واقع شخص در هنگام طلاق روند طبیعی را طی نمی کند و با عجله جدا می شود اما پس از طلاق می خواهد با توجه به دوشیزه بودن شناسنامه خود را تعویض و نام همسر سابق را حذف کند.

در این حالت چون مدتی از طلاق گذشته و خانم در زمان طلاق به پزشکی قانونی مراجعه نکرده است این امکان وجود ندارد.

موضوع حذف سابقه ازدواج از شناسنامه تنها حقی برای زن ایجاد نمی کند بلکه بیشتر حقی برای مرد آینده است. مردی که می خواهد با یک زن ازدواج کند باید او را بشناسد. البته پنهان کاری در ازدواج می تواند از عوامل فسخ ازدواج باشد و خانم هایی که به این موضوع اصرار دارند باید متوجه باشند که نوشتن واقعیت در شناسنامه به نفع خود آنهاست.

به طور کلی بر اساس بخشنامه های ثبت احوال پس از واقع شدن ازدواج دوم ، هم سابقه ازدواج قبلی شناسنامه ای مرد و هم زن قابل حذف شدن است. امامشکل اصلی فاصله میان ازدواج اول و دوم است. از آنجایی که حذف این سابقه مسئولیت شرعی ایجاد می کند باید تابع مقررات باشد که آیین نامه های ثبت به درستی مشخص کرده است

اخذ”گواهی تجرد”،راهی قانونی برای اطمینان از مجرد بودنِ همسر آینده

یکی از مصادیق بسیار شایع جرم فریب در ازدواج اعلام عدم سابقه ازدواج یکی از طرفین عقد می‌باشد. به عبارتی دیگر تجرد یکی از مواردی است که عقد بر مبنای آن واقع می‌گردد.

سلب حضانت فرزند

به طور مثال مردی که قبلاً سابقه ازدواج و جدایی از همسر داشته به خواستگاری دختر خانمی می‌رود و خود را مجرد معرفی و بیان می‌نماید تاکنون سابقه ازدواج نداشته است و عقد ازدواج بر مبنای این امر واقع می‌شود.

همچنین آنکه ممکن است فردی قصد تجدید فراش داشته باشد و بواسطه اینکه دو شناسنامه دارد، ازدواج اول خود را از زن دوم مخفی می‌نماید و اقدام به ثبت ازدواج خود در شناسنامه دوم می‌نماید.

از طرفی دیگر همواره این احتمال وجود خواهد داشت که عمل فریب در ازدواج توسط زن رخ دهد. به طور مثال زن ازدواج پیشین خود را از مرد مخفی نماید.

در اینصورت‌ها باید بیان داشت که چنین شخصی به حکم قانون مرتکب فریب در ازدواج گردیده، لذا مستوجب شش ماه تا دو سال حبس خواهد بود.

اما به منظور جلوگیری از گرفتار شدن در چنین دام‌هایی و نیز حفظ حرمت و حریم این سنت مقدس راه کار‌هایی وجود خواهد داشت.

یکی از این راه کار‌ها اخذ گواهی تجرد پیش از وقوع عقد ازدواج می‌باشد. گواهی تجرد تاییدیه‌ای است که بر مبنای اطلاعات مندرج در سند سجلی شخص صرفاً برای صاحب سند و براساس درخواست وی یا وکیل قانونی ایشان صادر می‌شود. این درخواست به صورت اینترنتی نیز امکان پذیر خواهد بود.

به عبارتی دیگر گواهی است مبنی بر اینکه صاحب شناسنامه سابقه ازدواج نداشته و یا ازدواج واقع شده منجر به جدایی بر اثر طلاق، فسخ نکاح، بذل یا انقضاء مدت در ازدواج منقطع و فوت همسر شده باشد.

به علاوه آنکه گواهی فوق الذکر یکی از مدارک لازم برای استخدام در برخی مشاغل خاص، سفر به خارج از کشور، ادامه تحصیل در بعضی از مقاطع و حتی ثبت عده‌ای از ازدواج هاست.
طلاق آسان و سریع

شرایط ۱۰گانه‌ی تقاضای طلاق توسط شوهر

دایمی بودن عقد ازدواج

انحلال عقد ازدواج و یا فروپاشی یک زندگی از لحاظ حقوقی فقط در عقد نکاحی قابل اِعمال است که به صورت دائم تنظیم شده‌است. بنابراین، اگر عقد نکاح منعقد شده میان زن و مرد موقت باشد، نمی‌توان برای پایان دادن به آن به طلاق فکر کرد بلکه راهکار جداگانه‌ای دارد. البته این شرط در تمامی مواردی که پای طلاق در میان باشد، باید وجود داشته باشد.

عاقل، بالغ، مختار و قاصد بودن طلاق دهنده(مرد)

باید مرد شش دانگ حواسش جمع باشد تا بداند چه می کند و همچنین باید در شرایطی باشد که بتواند بداند چه می‌کند! بر این اساس اگر مرد در اثر اکراه(نارضایتی) و اجبار بخواهد همسر خود را طلاق دهد و یا اینکه در حین طلاق مست یا دیوانه باشد، طلاق صحیحی انجام نخواهد شد.

انحصار وراثت

توجه به وضعیت زن در صدور حکم طلاق

طلاق آسان و سریع

برای این‌که مرد بتواند همسر خود را طلاق دهد باید وضعیت او را مورد توجه قرار دهد. به این معنا که زن در زمان طلاق نباید در دوران عادت زنانگی بوده یا در حال نفاس باشد اما اگر زن باردار باشد یا طلاق قبل از نزدیکی واقع شود یا در برخی موارد دیگر، نیاز به رعایت این شرط نمی‌باشد.

ضرورت مراجعه به دادگاه خانواده و تقدیم دادخواست

در این دادخواست ضمن اینکه باید درخواست شوهر در خصوص طلاق مطرح گردد، ضرورت دارد که درخصوص اموری همچون جهیزیه، نفقه، اجرت‌المثل، حضانت فرزندان مشترک و نحوه‌ی ملاقات با آنها نیز تعیین تکلیف شده باشد.

ارجاع به داوری جهت صلح و سازش

در مواردی که درخواست طلاق از سوی شوهر مطرح می‌شود، پس از اینکه شوهر دادخواست طلاق را تنظیم نموده و آن را به دادگاه تحویل می‌دهد، قاضی موظف است قبل از اینکه رأی خود را صادر کند، طرفین را به داوری ارجاع دهد تا از این طریق شرایط را برای برقراری صلح و سازش میان آنها برقرار کند.

البته در مواردی که طلاق به صورت توافقی واقع می‌شود، ضرورتی برای ارجاع به داوری وجود ندارد و صرفا ارجاع به مرکز مشاوره الزامی می‌باشد.
طلاق آسان و سریع

صدور گواهی عدم امکان سازش

در صورتی که مرد درخواست طلاق دهد و پا در میانی کردن داور هم نتیجه‌ای نداشته باشد، گواهی خاصی به نام گواهی عدم امکان سازش صادر می‌شود. بر مبنای این گواهی، دادگاه حکم طلاق را صادر می‌کند. پس از قطعی شدن حکم دادگاه، باید طرفین به دفاتر ازدواج و طلاق مراجعه کرده و با ارائه‌ی این گواهی طلاق را ثبت کنند. این گواهی فقط تا ۳ ماه پس از صدور رأی دادگاه اعتبار دارد.

زدن نصف دارایی به اسم زن(شرط تنصیف دارایی)

یکی از شروط قباله‌های نکاح آن است که اگر درخواست طلاق از جانب شوهر باشد و هم‌چنین این درخواست بخاطر تخلف زن از انجام وظایف همسری یا بدرفتاری و بداخلاقی او نباشد، مرد باید تا نصف اموال خود را به تشخیص دادگاه و به صورت رایگان(بلاعوض) به نام همسر خود بزند. در غیر این‌صورت مرد نمی‌تواند همسر خود را طلاق دهد.

جاری شدن صیغه‌ی طلاق در حضور دو نفر مرد عادل

دادگاه کسی را طلاق نمی‌دهد بلکه صرفا مجوز طلاق گرفتن یا طلاق دادن را صادر می‌کند. پس در همه موارد زن و شوهر باید پس از صدور حکم دادگاه، به دفاتر رسمی ازدواج و طلاق مراجعه نمایند و سردفتر در حضور دو شاهد عادل، صیغه طلاق را میان‌شان جاری نماید. در واقع زمانی می‌توان گفت زن و شوهر از هم طلاق گرفته‌اند که طلاق آن‌ها در دفترخانه با تشریفات خاصی که دارد، ثبت شود.

تبانی در معاملات دولتی

پرداخت مهریه در طلاق

مرد در صورت تقاضای طلاق باید مهریه همسر خود را بپردازد. پرداخت مهریه به این نحو است که اگر طلاق پیش از نزدیکی باشد، مرد باید نصف مهریه تعیین شده را بپردازد و اگر پس از آن باشد، باید کل مهریه را پرداخت نماید.

در این خصوص مطابق قانون حمایت خانواده اگر مهریه‌ی زن تا 110 سکه باشد ابتدا اموال مرد برای پرداخت آن توقیف می‌شود و اگر از این طریق قابل پرداخت نباشد، مرد حبس می‌شود. این حبس تا زمانی ادامه خواهد داشت که یا همسر او رضایت دهد و یا اینکه اثبات کند توانایی مالی جهت پرداخت مهریه را ندارد(اعسار).

در خصوص مهریه‌ی بیش از ۱۱۰ سکه نیز معیار برای پرداخت صرفا توانایی مالی مرد است و اگر او این توانایی را نداشت، نمی‌توان اموال او را توقیف نموده یا او را حبس کرد.

ارایه‌ی گواهی پزشک

برای ثبت طلاق در دفترخانه، زوجین (زن و مرد) باید گواهی ارایه دهند که وجود یا عدم وجود جنین را تأیید کند. این شرط اختصاص به حالتی که تقاضای طلاق از جانب شوهر است، ندارد .

طلاق آسان و سریع

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر وکیل آنلاین در تهران

021-88795408
021-88799562
021-88796143

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات
ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل پایه یک

09120067661
09120067662
09120067663

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل پایه یک جرایم اقتصادی

09120067664
09120067665
09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.
دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمد رضا مهری
دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.
مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز.
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران.
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

2 دیدگاه

  • درود بر شما
    لطفا درباره شرایط ضمن عقد ازدواج که امکان درخواست طلاق از طرف زن میده توضیح بدین و اینکه من چه جوری میتونم زمانی که شوهرم راضی به طلاق نیست ایشون رو مجبور کنم؟

    • «شروط ضمن عقد» چه مواردی را شامل می‌شود

      💠 در عقدنامه‌های رسمی، قسمتی به عنوان «شروط ضمن عقد» وجود دارد که در آن مسائل متعددی به عنوان شرط ضمن عقد (یا شرط خارج لازم) ذکر شده است. زوجه می‌تواند همه یا برخی از آن‌ها را به عنوان شرط ضمن عقد خود ذکر نماید. در صورت پذیرش اجمالی آن‌ها از طرف مرد، سردفتر موظف است قبل از تعهد و امضای این شروط توسط مرد، تک تک آن‌ها را برای وی قرائت و تفهیم نماید.

      💠این شروط به شرح زیر است:

      ✅۱- زن می‌تواند از دادگاه تقاضای صدور طلاق کند، در صورت خودداری شوهر از دادن خرجی زن و انجام سایر حقوق واجب زن به مدت ۶ ماه.
      ✅۲- دومین شرط ذکر شده در عقدنامه که به زن اجازه طلاق می‌دهد، بدرفتاری زوج است به حدی که ادامه زندگی را برای زوجه غیر قابل تحمل کند.
      ✅۳- سومین شرطی که با وجود آن زن اختیار طلاق دارد، بیماری خطرناک غیر قابل درمان مرد است در حدی که سلامت زن را به خطر اندازد.
      ✅۴- شرط چهارم دیوانه بودن مرد است در زمانی که امکان فسخ وجود ندارد.
      ✅۵- پنجمین شرط مندرج در عقدنامه، اشتغال مرد به کاری است که به حیثیت و آبروی زن و مصالح خانوادگی او لطمه بزند در این صورت زن می‌تواند تقاضای طلاق کند.
      ✅۶- محکومیت شوهر به مجازات ۵ سال حبس یا بیشتر، یا به جزای نقدی که بر اثر ناتوانی از پرداخت، منجر به ۵ سال بازداشت شود یا به حبس و جزای نقدی که مجموعاً منتهی به ۵ سال بازداشت یا بیشتر شود و حکم مجازات در حال اجرا باشد نیز یکی دیگر از شروط ضمن عقد نکاح است که به زن امکان مطلقه شدن را می‌دهد.
      ✅۷- ابتلاء زوج به هر گونه اعتیاد مضری که به تشخیص دادگاه به اساس زندگی خانوادگی خللی وارد آورد و ادامه زندگی را برای زوجه دشوار کند مانند اعتیادی که منجر به بیکاری مرد، فروش اثاثیه منزل و وارد نمودن ضرر به سلامت جسمی و روحی زن و فرزند شود.
      ✅۸- هشتمین شرطی است که به استناد آن زن حق طلاق می‌یابد. چنانچه زوج زندگی خانوادگی را بدون عذر موجه ترک کند یا اینکه ۶ ماه متوالی بدون عذر موجه غیبت کند، زن می‌تواند با مراجعه به دادگاه و بدون حضور شوهر طلاق خود را ثبت کند.
      ✅۹- از جمله مواردی که دادگاه تقاضای زن را برای طلاق می‌پذیرد و در عقدنامه نیز ذکر شده، محکومیت قطعی زوج بر اثر ارتکاب به جرم و اجرای هر گونه مجازات اعم از حد و تعزیر است که مغایر با حیثیت و شئون خانوادگی زن باشد تشخیص این امر نیز با توجه به وضع و موقیعت زن و عرف و موازین دیگر با دادگاه است.
      ✅۱۰- دهمین شرط از شروط دوازده گانه عقد نکاح، بچه‌دار نشدن مرد پس از گذشت ۵ سال از زندگی مشترک به جهت عقیم بودن یا عوارض جسمی دیگر است که در این صورت زن می‌تواند تقاضای طلاق کند.
      ✅۱۱- همچنین چنانچه زوج مفقودالاثر شود و ظرف ۶ ماه پس از مراجعه زوجه به دادگاه پیدا نشود نیز دادگاه حکم طلاق را صادر می‌کند.
      ۱۲- آخرین شرطی که زوج در عقدنامه آن را امضا می‌کند و اختیار طلاق را به همسرش می‌دهد، ازدواج مجدد مرد بدون اجازه همسر است که در صورت وقوع این مورد، زن حق طلاق را از مرد می‌گیرد.

      در صورتی که هر یک از این شرایط رو بتونین تو دادگاه خانواده ثابت کنید، امکان اجبار شوهر به طلاق وجود خواهد داشت.
      دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری
      09120067662

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *