وکیل تنظیم لایحه 477

وکیل تنظیم لایحه 477

وکیل تنظیم لایحه 477


4.9/5 - (111 امتیاز)

با معرفی بهترین وکیل تنظیم لایحه 477 همراه شما مخاطبان گرامی هستیم.

اعاده دادرسی یکی از شیوه‌ های اعتراض به رای قطعی است.
اعاده دادرسی موجب رسیدگی مجدد به پرونده می‌ باشد، اما این رسیدگی مجدد باید مستند به دلایل و جهاتی باشد که قانونگذار تعیین نموده است.

دلایلی همچون پنهان بودن و مخفی بودن دلیلی که در صدور رای موثر بوده یا تعارض در رای صادر شده و…
جهات و دلایل اعاده دادرسی در امور کیفری و مدنی متفاوت است. در امور کیفری این دلایل در ماده 474 قانون آئین دادرسی کیفری بیان شده‌ اند.
اما در ماده 477 قانون آئین دادرسی کیفری یک جهت ویژه و یک اعاده دادرسی ویژه پیش‌ بینی شده است.
در این نوشتار وکیل تنظیم لایحه ماده 477، ابتدا به صورت مختصر و مفید بررسی می‌ نماییم که مفهوم تنظیم لایحه ماده 477 چه می‌ باشد.

به موجب ماده 477 قانون آئین دادرسی کیفری، فقط زمانی که ریاست قوه قضائیه رای صادر شده از هر یک از مراجع قضایی را مخالف با شرع بین تشخیص دهند، نسبت به آن رای میتوان اعتراض نمود.
سپس پرونده جهت رسیدگی مجدد با دستور ریاست محترم قوه قضائیه به یکی از شعب مورد قبول ایشان، ارسال می‌ گردد.

انواع مالکیت اراضی

در گروه وکلای حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع وکیل تنظیم لایحه 477 پرداخته و همچنین آماده ارائه هرگونه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان گرامی می‌ باشد.

جهت دریافت مشاوره با وکیل تنظیم لایحه 477 در گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

منظور از وکیل تنظیم لایحه 477 چیست؟

تنظیم و اجرای ماده ۴۷۷ از جمله روش‌ های تکرار رسیدگی در نظام حقوقی ایران است.
بنابراین از روش تنظیم ماده ۴۷۷ میتوان در تمامی آراء قطعی دادگاه‌ ها اعم از؛ حکم و اعتراض نمود و بازگردانی دادرسی خود است، استفاده نمود و تسلیم مقامات و مراجع قضایی کرد.

رسیدگی جهت تنظیم لایحه  ماده۴۷۷ به چه صورت است؟

متقاضی لایحه ماده ۴۷۷ باید لایحه اعتراضی خود و دیگر اسناد و مدارک خود را به مراجعی که دارای صلاحیت است، تحویل بدهد. منظور از مرجع دارای صلاحیت دفتر رئیس کل دادگستری استان می‌ باشد.
پس از کارشناسی لازم، در صورتی که رئیس قوه قضائیه حکم مورد اعتراض را مخالف با بین شرع بداند، پرونده جهت بررسی به شعب ویژه در دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.
این شعب ویژه در دیوان عالی کشور در گذشته از طرف رئیس قوه قضائیه تشکیل شده است.

رسیدگی در شعب خاص در خصوص لایحه ماده 477 به چه صورت است؟

وکیل تنظیم لایحه 477 در این خصوص بیان می‌ دارند: هنگامی که اجرا و تنظیم لایحه 477 مورد پذیرش واقع شود و پرونده جهت بررسی به شعب خاص ارجاع داده شود.

شعب خاص اقدام به بررسی دوباره می‌ نماید که شامل مواردی از نظر شکلی (رعایت تشریفات دادرسی) و ماهیتی (محتوا رای و پرونده) است.
رای صادر شده توسط شعب خاص قطعی و قابل اجرا می‌ باشد.
اصولاً رسیدگی‌ در دیوان عالی کشور به صورت شکلی می‌ باشد یعنی در محتوا و مفاد رای و پرونده ورود نمی‌ کنند.

اعتراض به رد اعاده دادرسی

اما شعب خاص که جهت رسیدگی به پرونده‌ های اعمال ماده ۴۷۷ تشکیل شده است، علاوه ‌بر رسیدگی شکلی اقدام به رسیدگی ماهوی (ماهیتی) نیز می‌ نمایند.
آراء (رای) صادر شده توسط شعب خاص قطعی و لازم‌ الاجرا (باید اجرا گردد) است.

در چه مواردی میتوان درخواست تنظیم لایحه ماده 477 را نمود؟

این حکم باید قابل پذیرش در دیوان عالی کشور باشد و همچنین دادگاه‌ های تجدیدنظر و بدوی (نخستین) سازمان قضایی نیروهای مسلح و شوراهای حل اختلاف قابل اجرا و تنظیم لایحه ماده 477 امکان‌ پذیر می‌ باشد.
در صورتی که رای صادر شده در دیوان عالی کشور درباره مجوز دوباره قضاوت و همچنین دستورات موقت قاضی از سمت رئیس قوه قضاییه خلاف شرع بین شناخته شود، آن رای، برای تنظیم لایحه ماده 477  آماده می‌ باشد.

مواردی که قاضی دیوان عالی کشور و دادستان کل کشور و رئیس تشکیلات نیروهای مسلح حین انجام تکالیف قانونی خود، صالح بدانند که رای نهایی مخالف شرع بین است، میتوانند نسبت به بیان مدارک موجود از رئیس قوه قضاییه درخواست مجوز بازگشت به رسیدگی (اعاده دادرسی) را صادر نمایند.

جهت دریافت مشاوره با وکیل تنظیم لایحه 477 در گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

شرایط تنظیم لایحه ماده 477 چیست؟

وکیل تنظیم لایحه ماده 477 همچنین بیان داشت، تنظیم لایحه ماده 477 دارای شرایط ویژه‌ ای است که در این صورت اشخاصی که می‌ خواهند، نسبت به رای قطعی خود درخواست بازرسی مجدد داشته باشند آن موارد را رعایت کنند.

این شرایط عبارتند از:
چنانچه دستور توسط قاضی استان اجرا شده باشد، از طرف رئیس کل دادگستری استانی که در آن سکونت دارند، برای تحقیق دوباره رای نهایی اجرا شده، اقدام نمایند.

دیوان عدالت اداری

چنانچه دستور توسط حاکم نظامی اجرا شده باشد، از طرف رئیس تشکیلات قضایی نیروهای مسلح برای اجرا و تنظیم لایحه ماده 477، اقدام نمایند.
لازم به ذکر است، خواهان اجرای ماده 477 نباید بطور مستقیم به دیوان عالی مراجعه کند.

نحوه اجرا و تنظیم لایحه ماده 477 چگونه است؟

نحوه عملی درخواست ماده 477 رایی که توسط قاضی صادر خواهد شد، حتما باید اجرا شود و هیچ شخصی نمیتواند آن رای را تغییر دهد یا از اعمال آن جلوگیری نماید.

تنظیم لایحه ماده 477 برای پرونده کیفری

در صورتی که پرونده کیفری باشد، یعنی در آن جرمی واقع شده باشد، بررسی‌ های اولیه و تحقیق در دادسرا صورت می‌ گیرد.
سپس پرونده با صدور قرار کیفرخواست (خواستار مجازات و کیفر) به دادگاه ارسال خواهد شد، دادگاه نخستین (بدوی) پس از بازبینی نسبت به اجرای رای نهایی عمل می‌ کند.

حکم صادر شده برای جرم صورت گرفته، قابل تجدیدنظر است.
در صورتی که رای به صورت غیابی اجرا شده باشد، قانونگذار جهت جلوگیری از ضایع شدن حق متهم، فرصتی بیشتر برای فرد در نظر خواهد گرفت که این مهلت در نظر گرفته شده، اعتراض یا واخواهی (اعتراض به رای غیابی) نام دارد.
نهایتا اگر رای صادر شده در پرونده کیفری خلاف شرع بین باشد، طبق ماده 477 قابل اعتراض و تنظیم لایحه می‌ باشد.

جهت دریافت مشاوره با وکیل تنظیم لایحه 477 در گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

تنظیم لایحه ماده 477 برای پرونده حقوقی

در پرونده‌ های حقوقی پس از طرح شکایت، دادگاه ابتدایی (بدوی) تشکیل می‌ شود و رای که در آن صادر خواهد شد، قابل تجدیدنظر است.

پس از سپری شدن مراحل و قبول رای، هیچ بازخواستی در مورد رای اجرا شده، قابل تایید کردن نیست به جز وجود شرایط خاص که یکی از این موارد تنظیم لایحه ماده 477 می‌ باشد.
در صورتی که مخالف بین شرع بودن تایید شود، اجرا و تنظیم لایحه ماده 477 پذیرفته خواهد شد.

اعاده دادرسی قاچاق کالا و ارز

پیش از درخواست برای تنظیم لایحه ماده 477 بهتر است با یک متخصص حقوقی مشورت نمایید و تمام جهات پرونده باید سنجیده شود، زیرا چنانچه درخواست شما مورد قبول واقع نشود، طرح دوباره آن امکان‌ پذیر نخواهد بود.

هزینه دادرسی تنظیم لایحه ماده 477 چگونه محاسبه خواهد شد؟  

هزینه‌ ای که برای اجرای ماده 477 در نظر گرفته خواهد شد برابر با هزینه بازبینی دوباره بازپرسی کیفری می‌ باشد و لازم است بدانید که، هزینه بازپرسی دوباره در سال‌ های متوالی برابر با تعرفه خدمات قضایی با هم دارای مغایرت است.

چرا باید در زمینه وکیل تنظیم لایحه 477 مشاوره دریافت کرد؟

دریافت مشاوره از وکیل متخصص و مجرب دربار‌ه‌ی موضوع وکیل تنظیم لایحه 477 موجب کسب اطلاعات کامل و مستند می‌ شود.
همچنین با ارائه راهکارهای قانونی و اصولی در زمینه موضوع وکیل تنظیم لایحه 477 با سرعت بالاتری به نتیجه می‌ رسید.

چنانچه به دنبال دریافت مشاوره درباره موضوع وکیل تنظیم لایحه 477 هستید، ما موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل متخصص ماده ۴۷۷ را به شما معرفی می‌ کنیم که دارای وکلای متخصص و با تجربه در زمینه موضوع وکیل تنظیم لایحه 477 است.

جهت دریافت نوبت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره موضوع وکیل تنظیم لایحه 477، می‌ توانید با شماره تماس‌ های موسسه حقوقی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

جهت دریافت مشاوره با وکیل تنظیم لایحه 477 در گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

منظور از وکیل تنظیم لایحه 477 چیست؟

تنظیم و اجرای ماده ۴۷۷ از جمله روش‌های تکرار رسیدگی در نظام حقوقی ایران است.

در چه مواردی می‌توان درخواست تنظیم لایحه ماده 477 را نمود؟

این حکم باید قابل پذیرش در دیوان عالی کشور باشد و همچنین دادگاه‌های تجدیدنظر و بدوی (نخستین) سازمان قضایی نیروهای مسلح و شوراهای حل اختلاف قابل اجرا و تنظیم لایحه ماده 477 امکان‌پذیر می‌باشد.

فروش اراضی موقوفی
_

نشانی دفتر وکالت وکیل تنظیم لایحه 477 در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌ های تماس ثابت موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی وکیل متخصص ماده ۴۷۷) در تهران

تماس با موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی وکیل متخصص ماده ۴۷۷

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

وکیل تنظیم لایحه 477 وکیل تنظیم لایحه 47 وکیل تنظیم لایحه 477 وکیل تنظیم لایحه 477 وکیل تنظیم لایحه 477 وکیل تنظیم لایحه 477 

32 دیدگاه

  • سلام خسته نباشید
    من به یک وکیل متخصص ماده ۴۷۷ نیاز دارم پسرم محکوم به قتل شده  و الان در مرحله بازپرسی و به من آقای دکتر مهری معرفی کردن ؟ دکتر ایران هستن؟ آیا میتونم باهاشون مشاوره داشته باشم برای قبول وکالت ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله آقای دکتر در حال حاضر ایران هستن و برای رزرو تایم مشاوره با ایشان با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳ تماس حاصل فرمایید.

  • با سلام و احترام، اینجانب به صورت شراکتی اقدام به خرید یک واحد اپارتمان نموده ام که 4دانگ آن سهم بنده و 2 دانگ دیگر سهم شریکم می باشد ولیکن در روزی که در محضر برای انتقال سند بودیم محضر مربوطه به استناد پاسخ استعلام اداراه دارایی که به اشتباه سهم ها را 3 به 3 مشخص نموده بوده، آیا راهی برای اصلاح سند وجود دارد که از ان طریق اقدام کنیم؟ و همچنین اگر مجددا باید مراحل طی کنیم پرداخت هزینه ها چگونه است باید ما پرداخت کنیم یا به علت اشتباه از سوی اداره دارایی و محضر با خودشان است؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • سلام وقت شما بخیر
      در خصوص اشتباه انجام شده از سمت اداره دارایی ممکن است شخص فروشنده که به آنجا مراجعه کرده است اینگونه اعلام مالکیت کرده باشد، و خود دارایی به تنهایی مقصر نباشد. در خصوص تنظیم قولنامه با توجه به اینکه از ابتدا سهم 4 دانگ ٢ دانگ تنظیم شده نیاز به تنظیم قولنامهی مجدد نیست. در خصوص استعلام شهرداری نیز چون از زمان انتقال سه دانگ زمان زیادی نگذشته شهرداری احتمال زیاد با شما همکاری خواهد کرد. اما بهتر است که شما فورا در خصوص انتقال یک دانگ خود اقدام نمایید. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور ملکی با شماره 09120067664 تماس حاصل فرمایید.

  • با سلام و وقت بخیر، من از آموزش و پرورش با حکم دیوان عدالت اخراج شدم، ماده 79 هم رد شد. آیا می‌توانم از رییس قوه با اعمال ماده 477 درخواست بررسی مجدد پرونده گزینشی ام را در دیوان عدالت بنمایم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      خیر، چون شما بر اساس ماده 79 قانون دیوان عدالت اداری اعاده دادرسی ویژه را انجام داده اید و ماده 477 موضوعیتی در خصوص پرونده دیوان نخواهد داشت. میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص با شماره 02188663927 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام عرض ادب و  احترام در پروسه اعمال ماده ۴۷۷ آیا اگر موردی مخالف با قانون باشد این اعتراض پذیرفته است و اگر بله رای برای رسیدگی مجدد به دیوان عالی ارجاع می‌شود؟

    • سلام وقت شما بخیر
      به موجب ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری، فقط زمانی که ریاست قوه قضاییه رأی صادر شده از هر یک از مراجع قضایی را مخالف با شرع بین تشخیص دهند، نسبت به آن رأی میتوان اعتراض نمود. سپس پرونده جهت رسیدگی مجدد با دستور ریاست محترم قوه قضاییه به یکی از شعب مورد قبول ایشان، ارسال میگردد.

  • سلام در پرونده آدم ربایی و ضرب و جرح را که در دادگاه کیفری دو که شامل سه حارصه شست دست چپ و زانوی پای راست و آسیب بافت نرم گردن با ارش نیم درصد در دادنامه ۲درصد بود بدلیل نداشتن صلاحیت ذاتی نقض وبه کیفری استان فرستاد که پس از رسیدگی دیه مورد اشاره را به یک درصدو یک دوهزارم کم کردن و رای قطعی شد
    آیا میتونم تقاضای ماده477 کنم؟

    • سلام اگه موردی برای اثبات خلاف بین شرع یا قانون بودن حکم باشه بله و در غیر اینصورت دیه با این مبلغ قطعی و غیر قابل اعتراض هست.

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر از همان جهت طرح شود رسیدگی نمی شود اما از جهت دیگر قابل پذیرش است.

    • سلام وقت شما بخیر درخواست را باید خطاب به ریاست کل دادگستری استان تقدیم نمایید.

  • سلام میشه امید داشت درخواست 477 قبول بشه؟میگن اصلا قبول نمیکنن والا نمیدونم چیکار کنم سایت شما را خوندم امیدوار شدم حرفای دیگران نا امیدم کرده

    • سلام وقت شما بخیر
      تقاضای اعمال ماده 477 وابسته به احتمالات نبوده و هیچ فرایند از پیش تعیین شده ای ندارد ابتدا موضوع شما باید توسط وکیل اعمال ماده 477 بررسی شود

  • سلام ما ساکن بم هستیم اگر تقاضای 477 را به تهران بدیم میشه ؟توی کرمان راه بجایی نمی بریم

    • سلام وقت شما بخیر
      در هرصورت تقاضای در دادگستری کل استان مربوطه مورد بررسی قرار خواهد گرفت

    • سلام وقت شما بخیر
      موضوع اعمال ماده 477 مشمول مرور زمان نمی شود و در هر صورت رای خلاف بین شرع باید نقض شود .

  • سلام خدا قوت خواستم بپرسم که وکیل برای 477 می تونه بره رئیس قوه قضاییه صحبت کنه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      ریاست محترم قوه ملاقات مردمی دارند اما موضوع اعمال ماده 477 را کارشناسان امر بررسی می نمایند.

  • سلام خسته نباشید اگر درخواست اعمال ماده 477 را به دیوان عالی کشور بدیم چی میشه

    • سلام وقت شما بخیر
      تقاضای موصوفه به واحد صلاحیت دار اعم از دفتر ریاست دادگستری استان مربوطه یا دفتر ریاست قوه قضاییه ارسال می گردد.

  • سلام بزرگوار خدا قوت توی لایحه اعمال ماده 477 وکیل میگه باید حداقل به لاضرر اشاره کنید خواستم بپرسم لاضرر چیه کجای درخواستمون بنویسم

    • سلام وقت شما بخیر
      الزامی برای وجود چینین اصلی کلی ای در لایحه وجود ندارد ولیکن باید ادله ای به کارببریدکه بیانگر خلاف بین بودن رای باشد.

  • خدا حفظتون کنه سوال مردم را جواب میدین خواستم بپرسم حکم دادگاه کرمان را باید کجا ازش 477 بخواهیم از تهران میشه اقدام کرد؟

    • سلام وقت شما بخیر
      تقاضای اعمال ماده 477 را به دادگستری کرمان بدهید.و در صورت طرح لایحه در تهران پرونده به کرمان ارسال می گردد.

    • سلام وقت بخیر
      در لایحه تقاضای اعاده دادرسی موضوع ماده 477 قانون ائین دادرسی کیفری میبایست وقوع خلاف بین شرع را مستدل و مستند تشریح نمایید.

  • سلام از ی وکیلی پرسیدم 477 بزنم یا نه گفتش نه نمی خونن اصلا وقتتو تلف نکن قبول نمیکنن 477 هرچندتا که بزنی درست میگن؟

    • سلام وقت بخیر
      موضوع باید مصداق وقوع خلاف شرع بین در حکم دادگاه باشد تا پذیرفته شود و اگر خلاف شرعی رخ نداده باشد قاعدتا موضوع پذیرش نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *