کلاهبرداری از طریق رمز ارز

کلاهبرداری از طریق رمز ارز

کلاهبرداری از طریق رمز ارز


5/5 - (27 امتیاز)

با موضوع کلاهبرداری از طریق رمز ارز همراهتان هستیم.

در سال‌ های اخیر، اکثر مردم از طریق ارزهای دیجیتال مختلف پول‌ های بسیاری به دست آورده‌ اند و سپس، برای اشخاص دیگری که قصد دارند در آینده روی این رمز ارزها سرمایه‌ گذاری نمایند، کسب‌ و کارهای سودآوری ایجاد کردند.
نکته مهم این است که این پیشرفت ارزش و پذیرش ارزهای دیجیتال توسط کسب ‌و کارهای مختلف، دارای پیامدهایی نیز می‌ باشد.
زیرا با وجود اینکه افرادی با قصد خوب به ‌دنبال سرمایه‌ گذاری و سودآوری می‌ باشند، افرادی هم وجود دارند که با سوءنیت قصد فریب سرمایه‌ گذاران را دارند.

امروزه در کشور ما، اینگونه کلاهبرداری‌ بسیار شایع است.
در واقع وعده و انگیزه به دست آوردن سودهای نجومی از طریق طرح‌های کلاهبرداری و به دلیل وضعیت بد اقتصادی موجود در کشور سبب شده است که تعداد زیادی از مردم ایران در دام کلاهبرداری از این طریق بیفتند.
نکته مهم این است که به دلیل این که تراکنش‌ های رمز ارزها ناشناس یا نیمه‌ ناشناس می‌ باشد و به آسانی صورت می‌ گیرد، پیگیری قضایی در این جرائم امری دشوار است.
به همین دلیل کلاهبرداری از این طریق بسیار گسترده شده است و لازم است برای فعالیت در این امور از وکیل متخصص کمک و مشاوره دریافت نمایید.

در گروه وکلای کیفری مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع کلاهبرداری از طریق رمز ارز پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان گرامی گرامی می‌ باشد.

سوالات مهم در بررسی موضوع کلاهبرداری از طریق رمز ارز

  1. رمز ارز چیست؟
  2. خصوصیات اصلی رمز ارز چیست؟
  3. طرح‌ های پانزی، هرمی و شبکه‌ ای چیست؟
  4. روش کلاهبرداری از طریق طرح‌ های پانزی، هرمی و چندسطحی چگونه است؟
  5. روش شناسایی و پرهیز از طرح‌ های پانزی و هرمی چیست؟
  6. روش‌ های دیگر کلاهبرداری از طریق رمز ارز چیست؟
  7. چرا باید در زمینه کلاهبرداری از طریق رمز ارز از وکیل متخصص مشاوره دریافت کرد؟

جهت دریافت مشاوره در خصوص کلاهبرداری از طریق رمز ارز با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

رمز ارز چیست؟

رمز ارز‌ به معنای پروتکل‌ های رمزگرافیکی و یا کد‌های فوق‌ العاده پیچیده برای رمز‌گذاری دیتاهای حساس و انتقال آن‌ ها استفاده خواهد شد تا معاملات امنی صورت گیرد.
بنابراین توسعه‌ دهندگان رمز‌ ارزها این پروتکل‌‌ ها را براساس اصول پیچیده ریاضیات و مهندسی کامپیوتر ایجاد نموده‌ اند که موجب نفوذ ناپذیری شده است.
این پروتکل‌ ها هویت افراد استفاده کننده از رمز‌ ارز‌ها را مخفی نگه خواهد داشت و ردیابی آن‌ ها را برای هر شخصی و هر دولتی دشوار می‌ نماید.

مشاور حقوقی طلای جهانی

کلیه فعالیت‌ ها و ارزش‌ های این بازار توسط همان کد‌های پیچیده کنترل و ارزیابی خواهد شد و بانک‌ ها و یا مقامات دولت‌ ها کنترلی بر روی آن‌ ها ندارند.
نکته دیگر اینکه، رمز ارزها امکان معامله شدن توسط ارزهای واقعی را دارند و افراد میتوانند در برخی از مارکت‌ های خاص و صرافی‌ های شناخته شده، مانند: بایننس، ارز‌های دیجیتال خود را با دلار، پوند، یورو و… جایگزین نمایند.
درست در این مرحله خطر اصلی رخ می‌ دهد، زمانی که هکر‌ها و بدافزار‌ها امکان بلوکه کردن پول افراد را در زمان این انتقال خواهند داشت.

خصوصیات اصلی رمز ارز چیست؟

  1. دیجیتالی بودن: رمز ارز‌ها تنها به صورت دیجیتالی و بر روی کامپیوترها موجود می‌ باشند و در اینجا هیچ سکه یا اسکناسی وجود ندارد. بنابراین هیچ پولی به عنوان پشتوانه در بانک‌ های مختلف مانند: بانک مرکزی برای رمز ارزها وجود ندارد.
  2. غیر‌متمرکز: رمز ارزها دارای سرور مرکزی نیستند. رمز ارزها اصولا بین شبکه‌ ای از هزاران کامپیوتر توزیع شده‌ اند.بنابراین به شبکه‌ هایی که دارای سرور مرکزی نیستند، شبکه‌ های غیر‌متمرکز گفته خواهد شد.
  3. همتا به همتا: رمز ارزها به صورت آنلاین از یک شخص به شخص دیگر انتقال داده می‌ شوند. کاربران رمز ارز از طریق بانک، پی‌ پال یا فیسبوک با یکدیگر در ارتباط نمی‌ باشند. در واقع آن‌ ها بدون هیچ واسطه با یکدیگر معامله خواهند کرد. بنابراین در دنیای رمز ارزها هیچ شخص ثالث معتمدی وجود ندارد.
  4. نام مستعار: در این خصوص باید گفت جهت استفاده از رمز ارزها یا به تملک درآوردن آن‌ ها نیاز نمی‌ باشد که افراد حتما اطلاعات شخصی خود ارائه نمایند. بنابراین افراد می‌توانند با یک نام مستعار و به صورت ناشناس به معامله رمز ارزها اقدام کنند.
  5. بدون نیاز به اعتماد: در این مورد باید گفت، به دلیل این که اشخاص ثالث معتمدی وجود ندارند و جهت استفاده از سیستم لازم نیست به شخص یا سازمان دیگری جهت نظارت و کنترل دارایی اعتماد نمایند و کاربران در هر حالتی کنترل کامل پول و اطلاعات خود را دارند.
  6. رمزنگاری ‌شده: هر کاربر دارای کد ویژه‌ ای است که از دسترسی سایر کاربران به اطلاعات او جلوگیری خواهد شد، که به این عمل رمزنگاری می‌ گویند و هک کردن آن‌ ها تقریبا ممکن نیست. بنابراین زمانی که اطلاعات از طریق رمزنگاری پنهان خواهد شد، اصطلاحا گفته می‌ شود، اطلاعات رمزنگاری شده است.
  7. جهانی: هر کشور دارای ارز مخصوص به خود است که به آن ارز فیات گفته می‌ شود. منتقل کردن ارزهای فیات در سطح جهانی امری دشواری می‌باشد. رمز ارزها را به آسانی می‌توان به سراسر جهان ارسال نمود. بنابراین به ارزهای رمزنگاری ‌شده، ارزهای بدون مرز می‌گویند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص کلاهبرداری از طریق رمز ارز با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

طرح‌ های پانزی، هرمی و شبکه‌ ای چیست؟

طرح‌ پانزی نوعی کلاهبرداری در سرمایه‌ گذاری می‌ باشد که با وعده‌ پرداخت بازدهی معین به سرمایه‌ گذاران موجود از محل کسب درآمد از طریق سرمایه‌ گذاران جدید، افراد را فریب خواهند داد.
در واقع طرح‌ های پانزی و هرمی بزرگترین بخش از کلاهبرداری‌ ها در این حوزه می‌ باشند و بنای اصلی اکثر این نوع کلاهبرداری همین ترفند پانزی می‌ باشد.

مسئولیت ضامن ورشکسته

لازم به ذکر است در این طرح، کلاهبرداران افرادی را که اطلاعی ندارند را تشویق خواهند کرد تا برای سرمایه‌ گذاری در یک یا چند پروژه سودآور، پول‌ های خود را در اختیار آن‌ ها قرار بدهند و به دلیل این که سود این طرح‌ ها بسیار زیاد است، اکثر افراد فریب خواهند خورد.

در این روش کلاهبرداری پول سرمایه‌ گذاران در هیچ جایی سرمایه‌ گذاری نخواهد شد و فقط با نوعی بازی با پول، از سرمایه‌ افراد جدید، سود افراد قدیمی پرداخت خواهد شد تا آن‌ ها به سیستم اعتماد کنند، از این طریق افراد بیشتری وارد سیستم شوند.

سپس زمانی که کلاهبرداران پول کافی به دست آوردند و دیگر افراد زیادی وارد نشدند، طرح از بین خواهد رفت و کلاهبرداران فرار می‌ کنند.

ذکر مثال برای طرح پانزی:
یک کلاهبردار که قصد انجام ترفند پانزی را دارد. یک شرکت یا سایت جعلی تاسیس می‌ نماید و در آن به افراد بسیاری وعده خواهند داد که در صورتی که هر یک از آن‌ ها مثلا ۱ میلیون تومان پول بپردازند، او با آن پول‌ ها در بازار بورس نیویورک، ارزهای دیجیتال یا هر جای دیگری سرمایه‌ گذاری خواهد کرد و ماهی ۲۰۰ هزار تومان «20 درصد» سود تضمینی به سرمایه‌ گذاران می‌ پردازد.

روش کلاهبرداری از طریق طرح‌ های پانزی، هرمی و چندسطحی چگونه است؟

ارائه تبلیغات دروغ مربوط به یک سرمایه‌ گذاری یا فعالیتی با سودآوری بسیار به‌ سرعت پخش خواهد شد. سرمایه‌ گذاران تازه‌ وارد این دروغ‌ ها را باور می‌ کنند و روی این پروژه‌ های جعلی سرمایه‌ گذاری خواهند کرد. به افراد می‌ گویند برای سود بیشتر دوستان و نزدیکان خود را وارد سیستم نمایید.

مصادیق کلاهبرداری ارز دیجیتال

جهت جلب اعتماد افراد در ابتدا، سود افراد قدیمی از سرمایه افراد جدید پرداخت خواهد شد تا از این طریق افراد بیشتری جذب شوند. در نهایت کلاهبرداران فرار می‌ کنند، تا بخش زیادی از پول‌ ها را برای خود بردارند و مقدار کمی به هم‌ دستان خود (مانند شرکت‌ های وابسته) می‌ دهند.

در این طرح‌ ها یک یا چند محصول بی‌ کیفیت نیز موجود است که افراد مجبور هستند آن‌ ها را با قیمت‌ های بالا بفروشند.

روش شناسایی و پرهیز از طرح‌ های پانزی و هرمی چیست؟

لازم است افراد منطقی باشند و در صورتی که هدف و وعده‌ داده شده بیش ‌از حد غیر واقعی می‌ باشد، پس به احتمال زیاد مشکلی وجود دارد.
بسیاری از طرح‌ های پانزی اطلاعات مالکان خود را آشکار نخواهند کرد.
آن ها اطلاعات را در دسترس سرمایه‌ گذاران قرار نمی‌ دهند و افراد اصولا کورکورانه وارد این طرح خواهند شد و سرمایه‌ گذاری می‌ نمایند، اما زمانی ‌که اوضاع به هم میریزد، هیچکس پاسخگو آن‌ ها نخواهد بود.
لازم است افراد اطلاعاتی در مورد مالکیت و سابقه‌ پلتفرم در دست داشته باشند. سوالاتی مانند: هویت مدیر پلتفرم، آدرس دفتر مرکزی یا زمان آغاز به کار پاسخ داده شود.

نکته دیگر این که وضعیت حقوقی پلتفرم مورد بررسی قرار گیرد.

  • اینکه آیا تیم سازنده برای مدیریت پلتفرم دارای مجوز قانونی از سوی مقامات مربوطه است یا خیر؟
  • چنانچه مشکلی ایجاد شود، آیا قابلیت طرح شکایت وجود دارد؟

بنابراین بهتر است تمامی این موارد به صورت واضح و دقیق پاسخ داده شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص کلاهبرداری از طریق رمز ارز با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

روش‌ های دیگر کلاهبرداری از طریق رمز ارز چیست؟

رایج‌ ترین روش کلاهبرداری، صرافی‌ های آنلاین ارز دیجیتال و سوء استفاده از نام سایت‌ ها و کیف پول‌ های معتبر و اقدام به جعل کیف پول و درگاه واریز ارز می‌ باشد؛ بنابراین بهتر است، کاربران با دقت بیشتری جا به‌ جایی‌ های خود را انجام بدهند.

کلاهبرداری ارز دیجیتال

روش دیگر کلاهبرداری از طریق رمز ارزها، کلاهبرداری با ادعای این که توکن عرضه شده در آینده بسیار کاربردی و ارزشمند می‌ باشد و سورآوری بسیاری برای کاربران دارد و در این حالت به فروش توکن اقدام خواهند کرد، در صورتی که دارای هیچ ارزشی نیست.

روش دیگر کلاهبرداری پامپ و دامپ است.
کلاهبرداران به صورت ناگهانی میزان زیادی ارز کم ارزش را خریداری می‌ کنند و با تبلیغات گسترده موجب افزایش تقاضا برای آن ارز و افزایش شدید قیمت آن‌ ها خواهند شد که این روش هم دروغ است و فقط موجب درآمدزایی برای این کلاهبرداران خواهد شد.

لازم است افراد با مشورت از وکلای متخصص، باتجربه و مورد اعتماد وارد بازار رمز ارزها شوند و به افراد ناشناس اعتماد ننمایند.

وکیل تخصصی شکایت کلاهبرداری در حوزه رمز ارز

دریافت مشاوره از وکیل متخصص و باتجربه باعث می‌ شود که اطلاعات مورد نیاز در زمینه کلاهبرداری از طریق رمز ارز را به دست آورد و با اقدامات اصولی، پرونده با سرعت بالاتر و باریسک کمتر به نتیجه برسد.

چنانچه به دنبال دریافت مشاوره درباره موضوع کلاهبرداری از طریق رمز ارز هستید، ما موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری متانکلائی را به شما معرفی می‌ کنیم که دارای وکلای متخصص و باتجربه در زمینه موضوع کلاهبردای از طریق رمز ارز است.

جهت دریافت نوبت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره موضوع کلاهبرداری از طریق رمز ارز، میتوانید با شماره تماس‌ های موسسه حقوقی مهر پارسیان، تماس حاصل نمایید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص کلاهبرداری از طریق رمز ارز با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

مجازات کلاهبرداری از طریق رمز ارز چیست؟

مجازات کلاهبرداری از طریق رمز ارز، حبس، جزای نقدی، بازگرداندن اموال و در مواردی انفصال (برکناری) از خدمت می‌شود.

بهترین وکیل کیفری تهران

آیا می‌توان کلاهبرداری که خارج از کشور است مجازات نمود؟

با اعطای وکالت به وکیل دادگستری می‌توان خواستار استرداد مجرم به کشور و در نتیجه مجازات او شد.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل کلاهبرداری از طریق رمز ارز در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌ های تماس ثابت موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *