وکیل ملک کلاردشت

وکیل ملک کلاردشت

وکیل ملک کلاردشت


5/5 - (37 امتیاز)

با معرفی وکیل ملک کلاردشت همراهتان هستیم.

شهرستان کلاردشت در استان مازندران، مرز استانهای البرز و مازندران محسوب می شود. برای رسیدن به شهر ییلاقی کلاردشت، دو دسترسی وجود دارد.

تهرانی های مالک ویلا در کلاردشت، معمولا از طریق آزادراه تهران شمال، و جاده کندوان، با رسیدن به مرزن آباد، از جاده چالوس جدا شده و به سمت کلاردشت ادامه مسیر می دهند.

اما یکی از زیباترین جاده های جنگلی شمال ایران، جاده عباس آباد به کلاردشت است. بیشتر طول این جاده زیبا را جنگلهای سرسبز پوشانده و زیبائی دو چندانی به مسیر می دهد.

به همین دلیل موضوع خرید و فروش ملک، زمین و مستغلات، ویلا و آچارتمان در کلاردشت و روستاهای اطراف ظرافت های خاص خود را دارد.
در این نوشتار به بعضی از چالش های پیش روی خریداران ملک در کلاردشت خواهیم پرداخت.

سوالات مهم معرفی وکیل ملک کلاردشت

  • زمین محدوده و داخل بافت روستا چه تفاوتی با زمین خارج از بافت دارد؟
  • آیا امکان ساخت ویلا بدون مجوز در کلاردشت وجود دارد؟
  • برای تغییر کاربری زمین زراعی و تبدیل به باغ ویلا چه باید کرد؟
  • مرجع صدور مجوز ساخت ویلا در کلاردشت کدام ارگان است؟
  • بهترین وکیل و مشاور حقوقی خرید و فروش ملک در کلاردشت کیست؟
بهترین وکیل الزام به تنظیم سند رسمی

برای شروع ساخت ویلا در کلاردشت، ابتدا با طرحی که دولت در 12 دی ماه سال 1378 تصویب کرد آشنا شوید تا از وضعیت زمینی که قرار است آن را به ویلایی مدرن تبدیل کنید آشنا شوید.

زمین محدوده و داخل بافت روستا چه تفاوتی با زمین خارج از بافت دارد؟

طرح هادی روستایی چیست؟

طرحی است که وضعیت زمین را مشخص می­کند. این طرح مشخص می­کند که زمینی که متقاضی خرید آن هستید، داخل بافت قرار دارد، یا نه. اگر زمین داخل بافت قرار داشته باشد، یعنی زمین شما درون طرح هادی قرار دارد و می­توانید برای ساخت آن مجوز از نهاد مربوط بگیرید. چرا که تنها زمین­هایی می­توانند به طور قانونی تبدیل به ویلا شوند و مجوز ساخت و ساز دریافت نمایند که در محدوده مجاز طرح هادی قرار دارند.

طرح هادی برای دارندگان زمین در کلاردشت و چالوس که قصد ساخت دارند به منزله خط کشی است که نمی­گذارد هر زمینی به ویلا تبدیل شود.

صاحب زمین در هر نقطه­ از شمال مجاز به ساخت ویلا نیست. مگر آن که آن زمین درون طرح هادی قرار گرفته باشد. در واقع زمین­هایی که خارج از بافت قرار دارند، امکان ساخت و ساز در آنها وجود ندارد و به صورت قانونی نیز برای آنها هیچ مجوزی صادر نخواهد شد. چنانچه روی چنین زمین­هایی ساخت و ساز انجام گیرد غیر قانونی بوده و بدیهی است که چنین ویلا­هایی فاقد سند خواهند بود.

از طرفی چون برای ساخت ویلا در این نوع زمین­ها قوانین شهرداری و ویلا سازی نادیده گرفته شده به عبارت دیگر دور زده شده است، ویلای ساخته شده هر لحظه در معرض تخریب توسط شهرداری و یا سایر نهادهای مربوطه همچون دهیاری قرار خواهد داشت.

زمین داخل بافت روستا

زمین با بافت مسکونی

زمین مورد نظر در نقشه دهیاری روستا در قسمت بافت مسکونی قرار گرفته است. بنابراین برای ساخت ویلا کافی است مجوزهای لازم اخذ شده و کار ساخت و ساز شروع شود.

اکراه مالک به فروش مال خود به غیر

زمین با بافت باغی

زمین مورد نظر در نقشه دهیاری در قسمت بافت باغی قرار دارد. لذا برای ساخت ویلا در این زمین­ها دو راه وجود دارد: 1) تغییر کاربری زمین از باغی به مسکونی و سپس اخذ مجوزهای ساخت و ساز و 2) ساخت ویلا بدون تغییر کاربری و پرداخت جریمه ساخت و ساز ویلا به دهیاری مربوطه طبق کمیسیون ماده 99 و اخذ پایان کار از دهیاری.

 زمین با بافت زراعی

در نقشه دهیاری زمین مورد نظر در قسمت زراعی واقع شده لذا برای ساخت ویلا در آن می­توان همانند روش زمین با بافت باغی عمل کرد.

 زمین خارج بافت روستا

مشمول طرح الحاق به بافت است

به این معنا که در نقشه­ های جدید بنیاد مسکن وارد بافت شود.

مشمول طرح الحاق به بافت نیست

به این معنا که به کل خارج از بافت در نظر گرفته شده است.

آیا ویلای ساخته شده دارای انشعابات خارج از بافت را بخریم؟

گاهی ممکن است ویلایی خارج از بافت ساخته شده ولی به شکل قانونی از انشعابات برق، آب و گاز بهره­مند شده باشد. در این صورت چنانچه آن ویلا، مدعی و شاکی خصوصی نداشته باشد می­تواند قابل خرید و فروش باشد.

اما قبل از هر معامله ای با وکیل تخصصی ملک در کلاردشت و مازندران مشاوره فرمائید.

آیا امکان ساخت ویلا بدون مجوز در کلاردشت وجود دارد؟

این سوال یکی از مهم‌ترین سوالاتی است که مشتریان خرید زمین در شمال از وکیل ملک در کلاردشت مطرح می کنند.. برخی تصور می‌کنند زمینی با قیمت کم با یک کاربری تعریف شده خریداری می‌‌کنند و سپس به راحتی می‌توانند کاربری آن را تغییر دهند. این فکر، غلط است. امکان تغییر کاربری زمین در مازندران با هر هدف و مقصودی وجود ندارد.

آن دسته از مشتریان خرید زمین در کلاردشت که قصد احداث پروژه‌های ساخت و ساز را دارند بی‌شک بیشتر با این مسائل گرفتار هستند. خرید زمین در مازندران اصول و راهکارهای خاص خود را دارد. شما به عنوان مشتری نمی‌توانید زمین با کاربری کشاورزی بخرید اما به جای آن، مجتمع مسکونی و ویلا احداثکنید. نحوه تغییر کاربری زمین برای ساخت ویلا، مسیری است که به جز دردسر، چیزی پیش‌رو ندارد.

اراضی موقوفی

بعضی وکلای خبره ملکی در مازندران، معتقدند مشتریان خرید زمین در شمال با اهداف ساخت و ساز برای تغییر کاربری زمین، می‌توانند درخواست خود را ارائه دهند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که درخواست آن‌ها با موافقت از سازمان‌ها و شهرداری روبرو شود.

تغییر کاربری زمین با اهداف ساخت و ساز ویلا، جز آسیب زدن به طبیعت و جلوگیری از رشد و توسعه، چیزی در پی ندارد. اگر قرار باشد شرکت‌ها به طور مداوم ویلا و مجتمع مسکونی بسازند، زمین‌های طبیعت مازندران و کسب و کارها نابود خواهد شد.

نحوه تغییر کاربری اراضی زراعی در کلاردشت

تغییر کاربری زمین، پس از خرید زمین در کلاردشت عملاً غیرممکن است. تمام معاملات فروش زمین در مازندران به صورت رسمی انجام می‌گیرد.

در قرارداد فروش دقیقاً مشخص شده است که کاربری زمین چیست. از طرف دیگر اگر به عنوان خریدار قصد داشته باشید پروژه‌های ساختمانی راه‌اندازی کنید و ویلا بسازید در مرحله دریافت پروانه ساخت، زراعی بودن زمین شما را با مشکل مواجه خواهد کرد.

مشتریانی که درخواست تغییر کاربری زمین برای ساخت ویلا را دارند فرم درخواست را برای شهرداری ارسال می‌کنند. باید جلسات متعددی برگزار شود، کارشناسان مختلف از زمین بازدید کنند تا مجوزهای مربوطه صادر شود.

سازمان‌های مختلف برای تغییر کاربری زمین با یکدیگر همکاری دارند؛ بنابراین پس از خرید زمین در شمال تصور نکنید در طول یک یا دو ماه بتوانید کاربری را تغییر دهید. در صورتیکه تمام موارد، مثبت تمام شود می‌توانید کاربری زمین را تغییر داده و ویلا بسازید.

بهترین وکیل و مشاور حقوقی خرید و فروش ملک در کلاردشت

مشاورین حقوقی تخصصی حقوق املاک و مستغلات، در گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، آماده ارائه تخصصی ترین مشاوره های حقوقی خرید ملک در کلاردشت هستند. شاید در صورت بروز مشکل در روند مالکیت زمین و ویلا در کلاردشت، نیاز به صرف هزینه های سنگین و بعضا از بین رفتن همه سرمایه خریدتان باشد.

اظهارنامه فسخ قرارداد قولنامه

اما قبل از انجام هر معامله ای با حضور وکیل پایه یک دادگستری ملک در کلاردشت به همراه فروشنده یا خریدار، معمولا با اخذ استعلامهای قانونی لازم، این خطر به حداقل ممکن می رسد.

داشتن بیش از ده هزار پرونده موفق دعاوی ملکی در سراسر ایران، توسط گروه وکلای مهر پارسیان، گویای توفیق وکلای ما در این مجموعه است.

برای دریافت مشاوره حقوقی و یا قبول وکالت در پرونده ملکی در کلاردشت، همین الان با مشاورین مهر پارسیان تماس بگیرید.ش

مرجع صدور مجوز ساخت ویلا در کلاردشت کدام ارگان است؟

مراحل انجام کار جواز ساخت در کلاردشت

  • تشکیل پرونده در شهرداری یا دهیاری.
  • مراجعه به واحد کنترل ساختمانی و ثبت کد نوسازی و درخواست و تعیین زمان بازدید از ملک.
  • مراجعه مالک و یا وکیل قانونی وی در زمان تعیین شده به شهرداری و بازدید ملک توسط مأمور بازدید (مأمور بازدید پس از بازدید ملک به مالک یا متقاضی اعلام می‌نماید در چه زمانی به کدام قسمت شهرداری جهت پیگیری مراجعه نماید)
  • اگر زمین داخل بافت روستا باششد برای انجام این امور به دهیاری مراجعه شود.
  • تعیین بر و کف توسط واحد نقشه برداری (در صورت نیاز)
  • اظهارنظر واحدهای تعیین خلاف و طرح تفصیلی شهرسازی با توجه به درخواست مالک و دستور لازم توسط رئیس شهرسازی و شهرداری منطقه و انجام استعلامات از اداره برق، بیمه، پست، آتش‌نشانی، گاز و صدور دستور تهیه نقشه
  • بعد از تأیید نقشه‌های معماری توسط کمیته فنی شهرداری می‌بایستی توسط مهندس ناظر، محاسب و… و سازمان نظام مهندسی ساختمان، واحد نظارت بر پروانه تأیید و به واحد ساختمانی تحویل گردد.
  • صدور پیش‌نویس قطعی پروانه ساختمانی و ارجاع به واحد درآمد و نوسازی و پرداخت عوارض
    صدور مجوز پروانه ساختمانی.
  • تأییدات (امضای مسئول شهرسازی ساختمانی، معاون فنی و شهرسازی، شهردار)
_

نشانی دفتر وکالت وکیل ملک کلاردشت

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

وکیل ملک کلاردشت وکیل ملک کلاردشت وکیل ملک کلاردشت وکیل ملک کلاردشت وکیل ملک کلاردشت وکیل ملک کلاردشت وکیل ملک کلاردشت وکیل ملک کلاردشت وکیل ملک کلاردشت وکیل ملک کلاردشت وکیل ملک کلاردشت وکیل ملک کلاردشت 

وکیل ملک کلاردشت وکیل ملک کلاردشت وکیل ملک کلاردشت وکیل ملک کلاردشت وکیل ملک کلاردشت وکیل ملک کلاردشت 

4 دیدگاه

  • سلام و احترام جناب دکتر مهری و عزیزان وکیل در گروه وکلای مهر پارسیان
    با عرض پوزش میخواستم خدمتتون اطلاع بدم که متاسفانه جدیدا دادسرای شهرستان کلاردشت و چالوس به جای اینکه پرونده تغییر کاربری رو مستقیم با توجه به اینکه درجه 7 هست بفرستن دادگاه، تو دادسرا تحقیقات رو انجام میدن و بعد پرونده رو به دادگاه کیفری میفرستند. عمل دادستان کلاردشت و چالوس خلاف قانون نیست؟

    • سلام وقت به خیر دوست عزیز
      پرونده تغییر کاربری اراضی زراعی و باغها، با شکایت جهاد کشاورزی ممکنه که ابتدا به دادسرا ارجاع بشه و دادستان وظیفه داره پرونده رو مستقیم به دادگاه کیفری دو ارسال کنه.
      اما اگر ابتدا شروع به تحقیقات کنند هم خلاف قانون نیست و نیازی به شکایت از دادستان وجود ندارد.
      در نهایت پرونده با ایراد وکیل متهم و یا اعلام خود متهم یا تشخیص دادیار و بازپرس قطعا برای رسیدگی مستقیم به دادگاه ارسال میشه.

    • سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی
      در صورت نیاز به وکیل متخصص ملک در کلارآباد چالوس با مهر پارسیان تماس بگیرید.
      بعد از طرح موضوع و بررسی پرونده وکیل تخصصی ملک به شما معرفی خواهد شد.
      09120067669

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *