ابطال شرط داوری مشارکت در ساخت

ابطال شرط داوری مشارکت در ساخت

ابطال شرط داوری مشارکت در ساخت


5/5 - (19 امتیاز)

با بررسی ابطال شرط داوری مشارکت در ساخت همراهتان هستیم.

تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت در بنگاه مشاورین املاک، با این چالش روبروست که مشاورین املاک معمولا مدیر بنگاه را به عنوان داور مرضی الطرفین قرارداد معرفی می کنند.

در بسیاری از قراردادهای ارجاع به داوری قید می شود که شرط داوری حاضر، موافقتنامه‌ ای مستقل از قرارداد اصلی تلقی می‌ شود و در هر حال لازم‌ الاجرا است، اما آیا به واقع چنین است؟

وکلای متخصص تنظیم قراردادهای ملکی در گروه وکلای مهر پارسیان، برای تنظیم انواع قراردادهای ملکی شما را همراهی خواهند نمود، چرا که به نظر مدیر موسسه مهر پارسیان، پیشگیری در امور حقوقی نیز بهتر از طرح دعاوی متعدد است.

چه بسا در پرونده های مشارکت در ساخت، با توجه به وجود شرط داوری، امکان اخذ نتیجه در مدت کوتاه وجود ندارد. هنگامی که در موقع قرارداد شرط داوری را امضاء می کنید در واقع اختیار هرگونه تصمیم گیری را به داوری سپرده اید که ممکن است هیچ تخصصی در موضوع داوری و حقوقی نداشته باشد. در صورت نیاز به مشاوره حقوقی جهت تنظیم قراردادهای ملکی اعم از؛ مشارکت در ساخت، خرید و فروش ملک، با موسسه داوری و حقوقی مهر پارسیان تماس بگیرید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص ابطال شرط داوری مشارکت در ساخت با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

سوالات مهم در موضوع ابطال شرط داوری مشارکت در ساخت

  • آیا امکان ابطال شرط داوری مشارکت در ساخت به صورت مستقل وجود دارد؟
  • در صورت فوت یکی از طرفین تکلیف شرط داوری چیست؟
  • بهترین وکیل تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت تهران کیست؟
  • اجرائیه برای اجرای رای داور چگونه قابل ابطال است؟
  • چه کسی را به عنوان داور در قرارداد مشارکت ساخت انتخاب کنیم؟
وکیل ملک در طالقان

شرایط ابطال شرط داوری در توافقنامه مستقل

استقلال یا عدم استقلال شرط داوری، نسبت به عقد اصلی تابع اراده و توافق طرفین است. چه اگر قصد طرفین از درج شرط داوری در ضمن عقد اصلی و به تبع آن باشد، با انحلال عقد اصلی یا باطل بودن آن، شرط داوری نیز منتفی می گردد. لیکن اگر قصد و اراده واقعی متعاملین کاشف از استقلال شرط داوری باشد، مطابق ماده 10 قانون مدنی یک قرارداد مستقل تلقی شده و انحلال یا بطلان عقد اصلی تاثیری در شرط داوری نخواهد داشت.

ماده 246 قانون مدنی

در صورتی که معامله به واسطه اقاله یا فسخ بهم بخورد شرطی که در ضمن آن شده است باطل می شود و اگر کسی که ملزم به انجام‌ شرط بوده است عمل به شرط کرده باشد میتواند عوض او را از مشروط ‌له بگیرد.

ماده 10 قانون مدنی

قراردادهای خصوصی نسبت به کسانی که آن را منعقد نموده‌ اند در صورتی که مخالف صریح قانون نباشد نافذ است.

اگر عقد ازدواج باطل باشد شرط ضمن عقد ازدواج باطل است؟

در قسمت شروط ضمن عقد سند ازدواج قید می‌ شود ((زوج ضمن عقد خارج لازم متعهد می‌ شود سند یک دستگاه آپارتمان (با مشخصات معین) را به نام زوجه منتقل نماید)) متعاقبا زوجین با طلاق توافقی متارکه می نمایند و نحوه پرداخت مهریه بدون اشاره به شرط مذکور مشخص می‌ شود. پس از انجام تشریفات طلاق زوجه دادخواستی به خواسته الزام زوج به تنظیم سند همان آپارتمان تقدیم می نماید.

آیا با وصف انحلال قرارداد (عقد نکاح) شرط مذکور (انتقال سند آپارتمان) نیز مستفاد از ماده ۲۴۶ قانون مدنی از بین رفته یا اینکه قید عبارت ((عقد خارج لازم)) در شرط ضمن عقد، تعهد به انتقال سند را منصرف از مقرره قانونی مذکور گردانده و تعهد به قوت خود باقی است؟

وکیل انحصار وراثت شمال تهران

علی رغم وقوع طلاق توافقی، دعوی الزام به تنظیم سند باید پذیرفته شود. طلاق نه فسخ است و نه اقاله، بلکه ایقاع محسوب می‌ شود. در این موضوع از ماده ۲۴۶ قانون مدنی وحدت ملاک هم نمی شود گرفت. استدلال برخی همکاران این است که چون ضمن عقد خارج لازم بوده، این مورد عقد جدیدی محسوب می‌ شود. ولی برخی دیگر اعتقاد دارند، گاهی شروط ضمن عقد نکاح میتواند به مهریه معطوف شود. مثل همین سوال و در نتیجه باید از آثار مهریه کمک بگیریم و اینجا با عقد جدیدی مواجه نیستیم. و از شروط ضمن عقد نکاح که ناظر بر مهریه است محسوب می‌ شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص ابطال شرط داوری مشارکت در ساخت با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

اگر رای داور خارج از مهلت باشد دادگاه اجرائیه صادر کند چه باید کرد؟

با توجه به مقررات ماده 489 قانون آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی، چنانچه رای داور، پس از انقضاء مدت داوری صادر و تسلیم شده باشد، آن رای اساسا باطل بوده و قابلیت اجرائی ندارد. اگر از دادگاه تقاضای ابلاغ و متعاقبا اجرای رای داوری شده باشد، و دادگاه بدون بررسی در مورد رای داور که خارج از مهلت صادر شده اجرائیه صادر کرده باشد مطابق ماده 11 قانون اجرای احکام مدنی مصوب 1356 به لحاظ اشتباه در صدور اجرائیه، راسا یا به درخواست هر یک از طرفین به اقتضای مورد، اجرائیه را باطل می کند.

ماده 11 قانون اجرای احکام مدنی

هر‌گاه در صدور اجرائیه اشتباهی شده باشد دادگاه میتواند راسا یا به درخواست هر یک از طرفین به اقتضای مورد اجرائیه را ابطال یا‌ تصحیح نماید یا عملیات اجرائی را الغاء کند و دستور استرداد مورد اجرا را بدهد.

وکیل خانواده شمال تهران

شرایط جستجوی بهترین وکیل قرارداد مشارکت در ساخت

اول: جستجو در سایت های معتبر حقوقی

یکی از راه های انتخاب بهترین وکیل ملکی، جستجوی نام وکیل از طریق سایت های معتبر حقوقی است. سایت معتبر به سایتی اطلاق می شود که دارای نشانی و تلفن ثابت و مشخص باشد. در ای نماد ثبت شده و درگاه پرداخت آن تائید شده باشد. هویت گردانندگان آن در سامانه ساماندهی وزارت ارشاد به ثبت رسمی رسیده باشد.

ملاک های دیگری نیز برای احراز اعتبار سایت حقوقی از جمله؛ داشتن پروانه وکالت، شماره ثبت موسسه حقوقی در کانون وکلای دادگستری و … از این جمله اند.

دوم: پرسش از آشنایان و بستگان

یکی دیگر از راه های تشخیص و انتخاب بهترین وکیل قراردادهای ملکی، پرسش از کسانی است که مورد اعتماد شما بوده و در گذشته از خدمات وکیل تخصصی ملک و قراردادهای ملکی بهره برده اند.

این موضوع برای گروه وکلای مهر کاملا شناخته شده است، چرا که بیشتر موکلین جدید از سوی موکلین قدیمی معرفی شده اند.

سوم: جستجو در رزومه و سابقه وکیل

هر چند بانک اطلاعاتی کانون وکلای دادگستری، سوابق تخصصی وکیل را درج نمی کند. اما بعد از تحقیق درباره سوابق وکیل، میتوانید از طریق سایت کانون وکلای مربوطه نسبت به صحت اطلاعات وکیل اطمینان حاصل کنید.

نحوه انتخاب داور برای قرارداد مشارکت در ساخت

بهترین راهکار برای انتخاب داور قرارداد مشارکت در ساخت این است که هر کدام از طرفین داور اختصاصی خود را تعیین و به یک نفر نیز به عنوان داور سوم و مرضی الطرفین رای دهند. در این صورت و در صورتی که موضوع ارجاع به داوری و زمان آن مشخص باشد، امکان خطای داور یا تبانی با یکی از طرفین پرونده به حداقل می رسد.

شعبه اول بازپرسی ارشاد

با توجه به ماهیت حقوقی و تخصصی قراردادهای ملکی، بهتر است داور سابقه انجام داوری در قراردادهای ملکی به ویژه مشارکت در ساخت را داشته باشد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص ابطال شرط داوری مشارکت در ساخت با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

آیا بعد از فوت یکی از طرفین شرط داوری ابطال می شود؟

بله در صورت فوت یا حجر یکی از طرفین قرارداد مشارکت در ساخت شرط داوری از قرارداد حذف خواهد شد. این به معنی بی اعتباری قرارداد اصلی نیست، بلکه در این صورت، اصل قرارداد به قوت خود باقی بوده و در صورت ایجاد اختلاف محاکم دادگستری صلاحیت ورود به موضوع را دارند.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل ابطال شرط داوری مشارکت در ساخت در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌ های تماس ثابت موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

ابطال شرط داور داوری مشارکت در ساخت ابطال شرط داوری مشارکت در ساخت ابطال شرط داوری مشارکت در ساخت ابطال شرط داوری مشارکت در ساخت ابطال شرط داوری مشارکت در ساخت 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *