استمهال تسهیلات بانکی

استمهال تسهیلات بانکی

استمهال تسهیلات بانکی


Rate this post

بهترین وکیل بانکی در این نوشتار به بررسی استمهال تسهیلات بانکی پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

بررسی ماهیت، شرایط و انواع استمهال مطالبه ­های بانکی یا موسسه­ های مالی و اعتباری در نظام بانکداری ایران
استمهال

منظور از اصطلاح استمهال، تقاضا برای مهلت گرفتن است و بسیاری از اشخاص امروزه به دلایل گوناگون سیاسی، اقتصادی و اجتماعی قادر به پرداخت دیون و بدهی­ های بانکی و غیر بانکی خود نمی ­باشند که عدم تصمیم مناسب ممکن است، مدیران و بنگاه اقتصادی را دچار مشکلات و بحران ­های اقتصادی نماید.

قرارداد استمهال

قرارداد استمهال سندی است که بانک ‌ها پس از پذیرفتن تقاضای اعطای مهلت به مشتری یا مشتریان، تنظیم و مکتوب می ­نمایند تا به مشتری یا به مشتریانشان مهلت دهند، بدهی ‌های معوقه خود را پرداخت کرده و بد حسابی ‌خود ‌را جبران کنند، بر طبق این قرارداد مشتری باید در زمان ‌های مشخصی که بانک تعیین کرده است، مبالغی را پرداخت کند تا اصل بدهی به همراه جریمه ‌ای که به آن تعلق گرفته است با بانک تسویه شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص استمهال تسهیلات بانکی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

امهال

منظور از امهال توافق بانک یا موسسه اعتباری با مشتری به منظور اعطاء مهلت بیشتر برای بازپرداخت، با ترتیب به ­شرح ذیل متفاوت از قرارداد اولیه که به تشخیص بانک مرکزی از مصادیق امهال محسوب می­ گردد؛

  • تقسیط مجدد،
  • تمدید،
  • تجدید،
  • تبدیل قرارداد
  • و نظایر آن.
 مشاوره حقوقی خرید و فروش رمز ارزها

انواع استمهال

قرارداد استمهال بنا به موقعیت ‌های مختلفی که می ‌تواند تنظیم شود، به ­انواع مختلفی به ­شرح ذیل قابل دسته ­بندی است که عبارتند از؛

  • استمهال بدهی به اشخاص،
  • استمهال بدهی مالیاتی،
  • استمهال بدهی بانکی،
  • استمهال بدهی به دولت.

انواع استمهال بدهی بانکی

قراردادهای استمهال در حوزه بدهی ­های بانکی دارای انواع مختلفی به شرح ذیل است که عبارتند از؛

1- قرارداد استمهال بدهی،
2- قرارداد استمهال وام،
3- قرارداد استمهال اقساط بانکی.

شرایط تقاضای استمهال تسهیلات، وام و بدهی بانکی

بانک مرکزی دستورالعملی را به بانک ‌ها و موسسه­ های مالی و اعتباری ابلاغ کرده است که بر اساس آن به متقاضیانی که به انجام فعالیت‌ های اقتصادی مشغول هستند و به دلیل موجهی موفق به پرداخت اقساط وام خود به بانک نشده‌ اند، فرصتی دوباره می ‌دهد تا بدهی ‌های معوقه خود را با بانک‌ ها تسویه نمایند، این مهلت تنها پس از تائید هیات مدیره بانک عامل به درخواست‌ دهنده داده می ‌شود و اگر با درخواست مشتری موافقت شود، اصل و سود قبل و بعد از سررسید تسهیلات ریالی و ارزی معوقه، برای 1 بار و تا ۵ سال تقسیط می ‌شود.

نحوه تقاضای استمهال از بانک

در اغلب بانک‌ ها برای اینکه تقاضای استمهال مورد بررسی قرار گیرد، ابتدا باید بدهی از سر فصل جاری وارد سر رسید گذشته معوق یا مشکوک الوصول شده باشد. در این حالت مشتری می‌ تواند درخواست استمهال دهد و در آن نحوه تسویه بدهی خود به بانک را مشخص سازد. این درخواست از طرف شعبه برای هیأت مدیره بانک عامل فرستاده می ‌شود و اگر با آن موافقت شود، قرارداد استمهال منعقد خواهد شد و هر فرد تنها 1 بار فرصت دارد تا درخواست استهمال به بانک بدهد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص استمهال تسهیلات بانکی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

تقاضای استمهال وجه چک

اگر شخص صادر کننده چک نمی‌ تواند، در سر رسید (تاریخ مقرر) محل چک را تامین کند، می‌ تواند درخواست استمهال چک بدهد و در خصوص چک باید درخواست خود را به دادگاه ارائه بدهد یا با شخص دارنده چک‌ توافق نماید، تا به وی مهلت جدیدی بدهد. در خصوص چک، قانونگذار این امکان را فراهم نموده، تا صادر کننده چک یا فرد شکایت‌ کننده به دادگاه مراجعه نماید و برای پرداخت وجه چک درخواست استمهال کند.

مطالبه ارز خارجی

تفاوت امهال و استمهال

تفاوت میان امهال و استمهال را به شرح ذیل میتوان بر شمرد؛

  • امهال بدهی، مهلت دادن از جانب بانک یا موسسه اعتباری به بدهکار برای بازپرداخت بدهی و استمهال تقاضای بدهکار برای مهلت دادن به او است، به بانک یا موسسه اعتباری.
  • در امهال جریمه تاخیر در پرداخت لحاظ نمی­ شود، ولی در استمهال جریمه تاخیر و دیر کرد در پرداخت بدهی لحاظ می ­شود.
  • در واقع استمهال بدهی نیز نوع دیگری مهلت دادن است، با تقاضای بدهکار و با این شرط که اصل فرع و جریمه ­های یکی شده و در قالب وام یا بدهی جدید با عقد قراداد جدید تمدید خواهد شد، ولی امهال توافق بانک یا موسسه اعتباری با مشتری به منظور اعطاء مهلت بیشتر برای بازپرداخت، بدون تجمیع بدهی با جریمه تاخیر است.
  • امهال به‌ واسطه تمدید قراردادها و تبدیل آن‌ ها صورت می‌ گیرد.
  • در رابطه با عقود غیر مشارکتی، امهال با قسط‌ بندی مجدد، تجدید و تبدیل قرارداد صورت می‌ گیرد. در تقسیط مجدد بازپرداخت‌ های عقب ‌افتاده بر طبق قرارداد قبلی دوباره تقسیط‌ می‌ شود، ولی با تجدید وام قرارداد قبلی فسخ و قرارداد جدیدی با همان موضوع تنظیم می ‌شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص استمهال تسهیلات بانکی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل استمهال تسهیلات بانکی در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متاکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

استمهال تسهیلات بانکی استمهال تسهیلات بانکی استمهال تسهیلات بانکی استمهال تسهیلات بانکی استمهال تسهیلات بانکی استمهال تسهیلات بانکی استمهال تسهیلات بانکی استمهال تسهیلات بانکی استمهال تسهیلات بانکی استمهال تسهیلات بانکی استمهال تسهیلات بانکی استمهال تسهیلات بانکی استمهال تسهیلات بانکی استمهال تسهیلات بانکی استمهال تسهیلات بانکی استمهال تسهیلات بانکی 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *