وکیل برای مشارکت در ساخت

وکیل برای مشارکت در ساخت

وکیل برای مشارکت در ساخت


5/5 - (76 امتیاز)

 با معرفی وکیل برای مشارکت در ساخت با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

قرارداد مشارکت در ساخت، قراردادی است که بین دو یا چند نفر به صورت مشترک تنظیم می‌ شود و به موجب آن یک نفر ملک خود را و طرف دیگر سرمایه و فعالیت خود را، جهت ساخت یا بازسازی ملک به اشتراک می‌ گذارند.

هر نوعی از قرارداد شراکت می‌ تواند به نوعی مزایا و معایبی را به دنبال داشته باشد.

اما در مواردی‌ که مالک یک ملک خود اطلاعات و علم کافی درباره چند و چون کار ندارد و نیاز است که افرادی برای پیشبرد بهتر پروژه حضور پیدا کنند. از جمله این اشخاص وکیل برای مشارکت در ساخت شمال تهران است.

قرارداد مشارکت همانطور که از نام آن به ذهن خطور می‌ کند این است که، افراد به صورت مشارکتی در یک پروژه در سود و یا حتی زیان آن شریک شده و پروژه را به صورت سهام و تقسیم کار به پیش می‌ برند.

مالک ساختمان گاهی به علت کمبود بودجه کافی و یا عدم توانایی در ساخت و ساز اصولی ملک خود اقدام به همکاری با یک سازنده می‌ کند و بر اساس قرارداد هر یک به نسبت مشخصی از سود و زیان بهره مند می‌ شوند.

در روند مشارکت و همکاری طرفین میبایست در قرارداد ضوابطی را قید کنند و بر سر آن توافق نمایند و این ضوابط توسط هریک از طرفین رعایت شود.

از آنجایی‌ که حق و سهم هریک از افراد در قرارداد مشارکت مشخص می‌ شود، لازم است درباره نحوه عملکرد افراد درباره سهام خودشان اطلاعاتی داشته باشیم.

جهت دریافت مشاوره با وکیل متخصص مشارکت در ساخت گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

سوالاتی که در مقاله وکیل برای مشارکت در ساخت بررسی می‌ شوند:

دعاوی بیمه‌

کمیسیون (نرخ دریافتی) مشاورین املاک در قرارداد مشارکت در ساخت

فرمول نرخ کمیسیون مشاوران املاک برداشته شد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

تمامی فرمول‌ های مربوط تعیین نرخ کمیسیون در تصمیم جدید حذف شده است، هم اکنون طبق تصمیم گیری‌ های جدید برای معاملات مسکن و خرید و فروش‌ ها نیم درصد یعنی ۰/۲۵ هر طرف از معامله باید پرداخت کند.

در معاملات رهن و اجاره هم نرخ‌ های کمیسیون کاهش یافت.

بطوری که در معاملات رهن کامل، نیم درصد و در اجاره ۰/۲۵درصد باید هرطرف از معاملات پرداخت کند.

در حوزه مشارکت هر طرف از معامله باید ۲ دهم درصد پرداخت کند.

در تمدید قرارداد اجاره هم باید ۱ دهم درصد پرداخت کند و متمم و تمدید قرارداد‌ها هم رایگان شد.

مشاوره حقوقی وکیل مشارکت در ساخت شمال تهران

وکیل مشارکت در ساخت شمال تهران گفت:

از آنجایی‌ که افراد با صرف هزینه، خواهان کسب سود در ازای آن هستند، لازم است که در جهت جلب رضایت هر یک از طرفین حاضر، در پروژه قرارداد مشارکت در ساخت ساختمان منعقد گردد.

افراد با علم بر آنچه که مزیت استفاده از قرارداد است و همچنین با علم و دقت بر معایبی که ممکن است در صورت عدم اطلاع کافی از چند و چون قرارداد، برای آن‌ها وجود داشته باشد، قرارداد خود را تنظیم نمایند.

به همین منظور فراموش نکنید که میتوانید با وکیل محمدرضا مهری متانکلائی جهت استفاده از خدمات مشاوره جهت انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت ساختمان استفاده نمایید.

قرارداد مشارکت در ساخت چیست؟

قرارداد مشارکت در ساخت نوعی قرارداد است که افراد به منظور سرمایه گذاری و انتفاع (استفاده، نفع بردن) از برخی قابلیت‌ های ملک بین طرفین قرارداد منعقد می‌ گردد که یکی از طرفین، مالک ملک و دیگری به عنوان سرمایه گذار و سازنده، در پروژه ساخت با یکدیگر شریک می‌ شوند.

بازداشت موقت دادسرای اقتصادی

قرارداد مشارکت در ساخت شاید از انواع مشارکت مدنی به حساب بیاید، بر این اساس که افراد در جهت بهره بردن از یک موقعیت، هر دو در پروژه‌ ای سرمایه گذاری کرده و در انتها سود حاصل از آن به تناسب نسبتی که پیش از قرارداد مورد توافق قرار گرفته است، بین طرفین تقسیم خواهد شد.

وکیل مشارکت در ساخت شمال تهران افزود:

افراد در برخی از پروژه‌ های ساخت ساختمان خود بر اساس قرارداد با یکدیگر شریک می‌ شوند.

این شراکت برای آن‌ ها ممکن است مزایایی به دنبال داشته باشد و یا در عین حال معایبی نیز به صورت ناگزیر برای آن‌ ها وجود داشته باشد.

بر همین اساس لازم است که افراد پیش این که قرارداد مشارکت خود را منعقد نمایند و یا در مواقعی که در پی پیدا کردن فرد و انعقاد قرارداد خود هستند، درباره همه جوانب یک قرارداد مطلع شوند و قرارداد خود را بر اساس تمامی جوانب و در نظر گرفتن همه فرصت‌ ها و محدودیت‌ ها منعقد نمایند.

ما در ادامه درباره این موضوع و مزایا و معایبی که ممکن است قرارداد مشارکت در ساخت ساختمان برای افراد داشته باشد، صحبت خواهیم کرد.

جهت دریافت مشاوره با وکیل متخصص مشارکت در ساخت گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

آیا در قرارداد مشارکت در ساخت واحدها تقسیم می‌ شوند؟

وکیل مشارکت در ساخت شمال تهران گفت:

پیش از هر کار در تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت لازم است که افراد هر یک سهم خود از واحد تعیین نمایند، این تقسیم واحد برای ادامه روند و انتها همکاری میتواند بسیار کمک کننده باشد.

افراد با تعیین سهم خود و اطلاع از حقوق خود میتوانند در صورت داشتن حق فروش نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند و یا در انتها هر یک با اطلاع از سهام خود نسبت به دریافت سهم خود از سود حاصل از سرمایه گذاری اقدام نمایند.

تقسیم واحدها در موارد مشاع (مشترک) میتواند تا انتها پروژه طول بکشد و پس از فروش بخش‌ هایی که قابلیت تقسیم نداشته‌ اند، سود حاصل از آن بین طرفین قرارداد تقسیم می‌ شود.

اتهام مشارکت در کلاهبرداری

تقسیم واحدها در قرارداد مشارکت در ساخت چگونه است؟

وکیل برای مشارکت در ساخت اظهار داشت:

به تناسب و توافق طرفین واحدها بر اساس ارزش آن ها بین طرفین قرارداد تقسیم می‌ شود.

هر یک از طرفین مالک واحدهای خود که سهام خود از این پروژه هستند خواهند بود، بنابراین با تعیین واحدها هر یک از افراد اختیار سهام خودشان را خواهند داشت.

این تقسیم واحد بر اساس ارزش هر یک از واحدها تعیین می‌ شود و پارکینگ‌ ها و انباری‌ ها نیز در این روند به حساب می‌ آیند.

در این مرحله برخی از قسمت‌ ها قابلیت تقسیم دقیق ندارند به همین ترتیب افرادی‌ که طرفین قرارداد قرار دارند واحد مشاع (مشترک) را که نتوانستند پیش از قرارداد میان یکدیگر تقسیم نمایند، پس از اتمام پروژه و فروش واحد سود حاصل از فروش آن را میان یکدیگر تقسیم می‌ نمایند.

این تقسیم بندی میتواند بر اساس درصد مشخصی انجام گیرد، که مالک و سازنده پیش از قرارداد میان یکدیگر مورد توافق قرار داده اند.

حق فروش واحدها در قرارداد مشارکت در ساخت چگونه است؟

وکیل مشارکت در ساخت شمال تهران توضیح داد:

هر یک از طرفین پس از تقسیم سهام که برای تقسیم واحدها مشخص می‌ شود، میتوانند سهام خودشان را بفروشند و یا آن را پیش فروش نمایند. یعنی بر اساس قانون هر یک از مالکین میتوانند و این حق را دارند که سهام خود را پیش فروش نمایند و درباره آن تصمیم بگیرند.

اما این مساله ممکن است که مشکلاتی را هم به دنبال داشته باشد، بنابراین در هنگام قرارداد میتوان این حق را افراد سلب نمود.

قرارداد مشارکت در ساخت چه مزایایی دارد؟

وکیل مشارکت در ساخت شمال تهران بیان کرد:

هنگامی‌ که یک مالک خواهان بازسازی و یا تغییراتی در ملک خود می‌ شود، نمیتواند به تنهایی کار را به پیش ببرد.

بر همین اساس با همکاری با یک فرد سازنده، میتوانند پروژه خود را بسیار منطقی‌ تر و حرفه‌ ای‌ تر به پیش برد.

قرارداد مشارکت در ساخت باعث می‌ شود که افراد تمامی تعهدات خود را مکتوب نمایند و در پی آن نسبت به حقوق هر یک از طرفین در جای خود مدرکی وجود داشته باشد.

جهت دریافت مشاوره با وکیل متخصص مشارکت در ساخت گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

چرا حق فروش واحدها، میبایست سلب (گرفته) شود؟

اگر شما مالک یک ملک هستید و خواهان عقد قرارداد مشارکت در ساخت ساختمان با فرد سازنده‌ ای هستید، شاید لازم باشد بدانید که، شما باید حق فروش واحدهای سهام سازنده را برای مدت مشخصی از وی سلب نمایید.

الزام به تکمیل بنا

این موضوع یکی از مسایل بسیار مهمی است که دلایل چندی برای انجام این عمل وجود دارد، که باعث می‌ شود شما حتما در ضمن قرارداد، این شرط را، برای سازنده و شریک قرارداد خود قید نمایید.

بنابراین هر مالکی لازم است که تا پایان پروژه ساخت و ساز خود، این حق را از سازنده و شریک خود سلب نماید، تا وی نتواند واحدهای سهم خودش را بفروشد و یا پیش فروش نماید.

در صورتی‌ که این شرط قید نشود و سازنده واحدهای خود را پیش فروش نماید و مشکلاتی میان ملک و سازنده پیش بیاید و برای حل هرگونه مشکل ابتدا به قرارداد و شروط قید شده در آن، مراجعه می‌ شود و در صورت عدم وجود این شرط امکان پیگیری و یا هر نوع دفاعی وجود نخواهد داشت.

تعهدات هر یک از طرفین بر اساس آنچه که در قرارداد قید شده است، باقی خواهد ماند و میتواند مورد پیگیری قرار بگیرد.

قرارداد مشارکت در ساخت در واقع نوعی ضمانت برای پرداخت‌ ها و یا حوادثی است که ممکن است در طول پروژه اتفاق افتد؛ بنابراین با وجود قرارداد تمامی حقوق طرفین در صورت ذکر در پروژه حفظ خواهد شد و در عین حال میتواند نتیجه مطلوب را به دنبال داشته باشد.

جهت دریافت مشاوره با وکیل متخصص مشارکت در ساخت گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

قرارداد مشارکت در ساخت چیست؟

قراردادی است که بین مالک ملک و سازنده ملک منعقد و به موجب آن، سازنده متعهد می‌گردد در زمان معین، ملک را بسازد و یا بازسازی نماید.

سهم شرکا در قرارداد مشارکت در ساخت چگونه تعیین می‌شود؟

سهم هر یک از شرکا در قرارداد مشارکت در ساخت، از ابتدا و ضمن قرارداد مشارکت درساخت باید تعیین گردد.

مزاحمت برای بانوان در اماکن و معابر عمومی
وکیل برای مشارکت در ساخت وکیل برای مشارکت در ساخت وکیل برای مشارکت در ساخت وکیل برای مشارکت در ساخت وکیل برای مشارکت در ساخت وکیل برای مشارکت در ساخت وکیل برای مشارکت در ساخت وکیل برای مشارکت در ساخت وکیل برای مشارکت در ساخت وکیل برای مشارکت در ساخت وکیل برای مشارکت در ساخت وکیل برای مشارکت در ساخت وکیل برای مشارکت در ساخت وکیل برای مشارکت در ساخت وکیل برای مشارکت در ساخت وکیل برای مشارکت در ساخت وکیل برای مشارکت در ساخت وکیل برای مشارکت در ساخت وکیل برای مشارکت در ساخت 
_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌ های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی وکیل متخصص مشارکت در ساخت) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی وکیل متخصص مشارکت در ساخت

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

98 دیدگاه

  • سلام

    چنانچه طرفین قرارداد توافق کنند که در صورت وقوع خسارت، روزانه مبلغ مشخصی به عنوان خسارت پرداخت کنند و این مبلغ بیشتر از شاخص قیمت‌های موضوع ماده 522 قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب 1379 باشد آیا این قرارداد معتبر است؟

    • سلام و احترام

      با توجه به رأی وحدت رویه شماره 805 مورخ 16/10/1399 هیأت عمومی دیوان عالی کشور تعیین وجه التزام قراردادی به منظور جبران خسارت تأخیر در ایفای تعهدات پولی مشمول اطلاق ماده 230 قانون مدنی و عبارت قسمت اخیر ماده 522 قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب 1379 است و با عنایت به ماده 6 قانون اخیرالذکر، تعیین خسارت مازاد بر شاخص قیمت‌های اعلامی رسمی (نرخ تورم) در صورتی که مغایرتی با مقررات امری از جمله مقررات پولی نداشته باشد، معتبر و فاقد اشکال قانونی است.

  • سلام ما انتهای یک کوچه بُن بست در منطقه 8 چندتا تا همسایه هستیم از قدیم الایام، که الان با توجه به کلنگی بودن خونه ها و مشکل جای پارک می خوایم ملکامون را تجمیع کنیم بدیم ی سازنده، حالا سازنده معلوم نیست با کی هماهنگه میگه توی همین وضعیت اول ی کارشناس بیارید مشخص کنه کدومتون ملکت مرغوب تره من تقسیم واحدامو بر اون مبنا انجام بدم حرفش درسته؟

    • سلام وقت شما بخیر
      صحبت ایشان به نظر مخالفتی با قوانین ندارد هرچند در نهایت بین شما توافق می تواند به هر نحوی صورت پذیرد.

  • سلام خدا خیرتون بده جواب میدین سوالم اینه سازنده ی ملک ما از بد روزگار توی مرحله اول کم آورد شروع کرد خورد خورد فروختن ملک بدون توافق، در حالی که توی قرارداد نوشته شده بعد از پایان کار عملیات تقسیم انجام میشه ایا ما می تونیم ازش شکایت کنیم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      با توجه به شرحی که فرمودین امکان اعتراض و ابطال این معاملات وجود دارد، اما در هر صورت شایسته است قراردادها به رویت وکیل متخصص برسد.

  • سلام خدا سلامتی بده به شما ما خیلی وقته که ی ملک را دادیم سازنده هی هر روز به ی بهانه ای کارمون را تعطیل میکنه خداشاهده ساختمون مجاور بعد ما استارت کار رو زد الان تحویلم داده ما چیکار کنیم ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      شما می توانید بدون فوت وقت اظهارنامه را خطاب به سازنده بدهید و بعد هم مستندا به قرارداد حسب مورد دادخواست خود را مطرح نمایید.، پیش از هر اقدامی شایسته است قرارداد را به رویت وکیل برسانید.

    • سلام وقت شما بخیر
      سهم مشاعی قابل فروش وانتقال است مگر توافقات به نحو دیگری صورت گرفته باشد.

  • سلام خسته نباشید بنظرتون توی کوچه ای که همه چهار طبقه هستند مجوز ساخت 5 طبقه می دهند ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      امکان آن ضعیف است اما سر کوچه و انتهای کوچه نیز می تواند مستثنی از سایر املاک باشد هرچند پارامترهای مختلفی در موضوع موثر است.

  • سلام وقتتون بخیر باشه برای اینکه شهرداری بزاره بیشتر از تراکم عرفی بسازیم راه حل چیه ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      ادغام املاک و افزایش متراژ و یا نوع بافت می تواند موثر در افزایش متراژ قابل ساخت باشد.

  • سلام خوبین من سوالم اینه سازنده ای که قول خلاف کردن داده ولی نتونسته عملیاتی کنه چی میشه نتیجش

    • سلام وقت شما بخیر
      هرچند که ذاتا این عمل می تواند تحت شرایطی مصداق کلاهبرداری قلمداد گردد اما به صورت معمول سازندگان آن را با ظرافت خاصی در قرار می گنجانند.

  • سلام بزرگوار ی راهی پیش پای ما بزارید خواهرم راضی نمیشه که خونه ارثی پدرمون را بسازیم

    • سلام وقت شما بخیر
      تنها راه ممکن توافق است در غیر اینصورت راه حلی جز اخذ دستور فروش یا افراز وجود ندارد.

  • سلام وکیل گرامی همسایه ای که مخالفت میکنه و نمیسازه را چیکار کنیم ساختمون 10 سال ساخته ولی اگر راضی بشه بسازه برا همه سود داره

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر بنا سالم باشد و بهانه ای برای ساخت مجدد وجود نداشته باشد نمی تواند فرد ناراضی را اجبار کرد.

  • سلام وقت بخیر امیدوارم حالتون خوب باشه چجوری بفهمیم وضعیت طرح تفصیلی ملکمون را

  • سلام خسته نباشید کل کوچه 4 طبقه داده شهرداری اگر سه تا خونه ادغام بشه شش طبقه میدن به ما ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بعید است اما به توجه به مساحت حاصل پذیرش یک طبقه بیشتر دور از ذهن نیست.

  • سلام وقت بخیر اگر وجه التزام تحویل 26 ماهه ملک را سنگین گذاشته باشن یعنی حدود 10 میلیارد تومان و بموقع تحویل نشه دادگاه واقعا به ده میلیارد تومان حکم میده

  • سلام قرارداد مشارکت در ساخت را اگر صفحاتشو کمتر کنیم بهتره یا همچیو مفصل بنویسم ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      قطعا جامع، کامل و مانع بودن متن حقوقی اثر گذار خواهد بود.

  • سلام خوب هستید انشاالله قرارداد مشارکت در ساخت پیش وکیل بنویسم یا همون توی بنگاه اوکیه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      قطعا قرارداد مشارکت در ساخت بهتر است توسط وکیل تنظیم شود.

  • سلام ما می خواهیم خونمون را بدیم سازنده بسازه میگه باید ی وکالت کامل بهم بدین ما میترسیم چیکار کنیم ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      وکالتنامه مزبور زیر نظر وکیل تنظیم شود مخاطرات احتمالی برطرف می گردد.

  • سلام خسته نباشید اگر بخواهیم قرارداد مشارکت در ساخت را بهم بزنیم دو طرفه چیکار کنیم بهتره؟ اینم بگم کار زیاد پیش نرفته اختلافات هم زیاده

    • سلام وقت شما بخیر
      بهتر است در حضور وکیل و کارشناس و حسابدار تسویه صورت گیرد.

    • سلام وقت شما بخیر
      هیچگونه مانعی ندارد و توصیه می شود که حتما این اقدام را انجام دهید.

  • سلام بزرگوار توی قرارداد مشارکت در ساخت تعیین داوری را به چه شکل انجام بدیم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      می توانید اختیار تعیین داور را به دادگاه واگذار نمایید و یا خود داور تعرفه نمایید.

  • سلام وکیل عزیز لطفا میشه بگید قرارداد مشارکت در ساخت با یک شرکت را چه کسی از طرف شرکت باید امضا کرد؟

    • سلام وقت شما بخیر
      صاحب حق امضا که سمت وی در اساسنامه یا صورتجلسات معین شده باشد.

  • سلام در کوچه ای که تمامی آپارتمان های آن پنج طبقه هستند مجوز ساخت 6 طبقه قابل صدور می باشد.

    • سلام وقت شما بخیر
      امکان آن قوی نیست اما ابتدا و انتهای کوچه نیز می تواند مستثنی از سایر املاک باشد هرچند مسائل مختلفی در موضوع موثر است.

    • سلام وقت شما بخیر
      ادغام املاک و افزایش مساحت و یا حسب مورد نوع بافت می تواند موثر در افزایش مساحت قابل ساخت باشد.

  • سلام قول خلاف ساختن را اگر سازنده داده باشه ولی نتونه انجام بده چی میشه ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      این عمل می تواند تحت شرایطی مصداق کلاهبرداری تلقی گردد اما معمولا تجربه ثابت کرده است که سازندگان آن را با ظرافت خاصی در قرار می گنجانند.

    • سلام وقت شما بخیر
      تنها راه حل ممکن توافق است در غیر اینصورت راهی جز اخذ دستور فروش یا افراز وجود ندارد.

  • سلام یکی از همسایگان با 16 واحد لج کرده است و با ساخت مخالف است عمر بنا فقط پانزده سال است

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر که بنا سالم باشد و دلیلی برای ساخت مجدد وجود نداشته باشد نمی توان واحد مخالف را اجبار کرد.

  • سلام و عرض ادب من یه ملک سمت نیاوران داشتم با سازنده ای قراداد تنظیم کردیم که همه اجناس درجه یک باشه از جمله شیرآلات و کابینت‌ها و کمدها و … الان که به مرحله فروش ملک ها رسیدیم همه متوجه شدند که اجناس درجه دو یا سه هست من چه شکایتی می‌تونم بکنم؟ چون خسارت زیادی وارد شده و ارزش ملک رو پایین آورده.

    • سلام وقت شما بخیر
      می‌توانید بر اساس بند های مندرج در قرارداد شکایت الزام به ایفای تعهد را مطرح نمایید، و یا از وی خسارت به انضمام ما به التفاوت مطالبه نمایید.

  • سلام وقت بخیر ملکمون رو دادیم به سازنده که بسازه و در حال ساخت هست اما به ما اجازه ورود نمیده و میگه شما حق بازرسی تا انتهای کار رو ندارید با اینکه موقع قرارداد اصلا همچین صحبتی نبوده . ایا ایشون اجازه چنین کاری رو دارن؟

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر در قرارداد مشارکت در ساخت چنین حقی برای وی داده نشده می‌توان نسبت به این موضوع استناد کرد.

  • سلام در خیابانی که تمامی آپارتمان های آن شش طبقه هستند مجوز ساخت بیشتر قابل صدور می باشد؟

    • سلام وقت شما بخیر
      ابتدا و انتهای معبر نیز می تواند مستثنی از سایر املاک باشد هرچند مسائل مختلفی در موضوع موثر است.

    • سلام وقت شما بخیر
      با ادغام و ترکیب کردن املاک و افزایش مساحت و یا بر حسب مورد شکل بافت آن می تواند موثر در افزایش مساحت قابل ساخت باشد.

    • سلام وقت شما بخیر
      این اقدام می تواند تحت شرایطی مصداق کلاهبرداری باشد اما معمولا تجربه ثابت کرده است که سازندگان آن را با زیرکی خاصی در قرار می گنجانند.

    • سلام وقت شما بخیر
      راه ممکن توافق است در غیر اینصورت به جز اخذ دستور فروش یا افراز راه کار دیگری وجود ندارد.

  • سلام یکی از همسایه ها با بقیه مشکل داره و راضی به ساخت نیست ساختمون هم قدیمی ساز نیست ولی قدر السهم مشاعی خوبی دارد. چی کار کنیم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر که بنا دارای استحکام باشد و دلیلی برای تجدید بنا وجود نداشته باشد نمی توان همسایه مخالف را اجبار به ساخت کرد.

  • سلام در منطقه ای که تمامی آپارتمان های آن اکثرا 4 طبقه هستند مجوز ساخت 6 طبقه قابل صدور می باشد؟

    • سلام وقت شما بخیر
      مسائل مختلفی در موضوع صدور مجوز موثر است، که مهمترین آن متراژ و محل قرارگیری ملک در طرح ها می باشد.

    • سلام وقت شما بخیر
      از جمله مواردی که می تواند افزایش تراکم منجر شود ادغام املاک و افزایش مساحت و یا حسب مورد نوع بافت می تواند در تراکم دخیل باشد.

  • سلام اگر سازنده تعهدا داده باشه که دو طبقه خلاف بسازه و پولشم بده ولی نتونه خلاف بسازه چی میشه ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      این نوع تعهد تحت شرایطی مصداق کلاهبرداری تلقی گردد اما معمولا تجربه ثابت کرده است که سازندگان آن را با ظرافت خاصی در قرار می گنجانند و راه های گریز از اثبات اتهام بسیار است.

  • سلام یکی از وراث مرحوم پدرم راضی به ساخت منزل ارثی نمی شود آیا راه حلی وجود دارد

    • سلام وقت شما بخیر
      اخذ دستور فروش یا افراز مواردی است که می تواند جانشین عدم توافق شود.

  • سلام ما 32 واحد هستیم یک تعدادی از همسایگان با بقیه واحدها لج کرده و با ساخت مخالف است شایان ذکر هست عمر بنا فقط پانزده سال است و مشکل خرابی وجود ندارد و نفع با ساخت است، چه کنیم مخالفین در اقلیت هستند؟

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر که بنا ایمن باشد و دلیلی برای ساخت مجدد وجود نداشته باشد نمی توان واحد مخالف را اجبار کرد.

  • سلام ما چجوری می تونیم یکی از همسایه ها که حاضر به تجمیع ملک نیست را راضی کنیم لازم هست که بگم ما خراب کنیم ملک ایشون خود به خود خراب میشه

    • سلام وقت شما بخیر
      تشخیص این امر موضوعی است که ابتدا نیاز به تایید کارشناس دارد و تا حد امکان می بایست تخریب بدون آسیب به ملک مجاور صورت گیرد، اجبار همسایه به لحاظ قانونی به تجدید بنا امکان پذیر نیست.

    • سلام وقت شما بخیر
      مسائل مختلفی در موضوع صدور مجوز موثر است، که مهمترین آن متراژ و محل قرارگیری ملک در طرح‌ها می‌باشد، بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی امکان اظهار نظر وجود ندارد.

    • سلام وقت شما بخیر
      از جمله مواردی که می تواند افزایش تراکم منجر شود ادغام املاک و افزایش مساحت و یا حسب مورد تبدیل نوع بافت فرسوده به جدید می تواند در تراکم دخیل باشد.

  • سلام اگر سازنده قول ساخت و مجوز بده ولی اصلا مجوز بهش ندهند نتونه بسازه چی میشه ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      این نوع تعهد می تواند مصداق کلاهبرداری باشد اما معمولا تجربه ثابت کرده است که سازندگان آن را با ظرافت خاصی در قرار می گنجانند و راه های گریز از اثبات اتهام بسیار است.

  • سلام عموی من در ایران فوت شده اند و ایشان ملک را قبل فوت به نام من و خواهر زدند حالا خواهرم راضی به ساخت نیست چیکار کنم ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      اخذ دستور فروش یا افراز مواردی است که می تواند جانشین عدم توافق شرکای مال مشاعی شود.

  • سلام ما 3 واحد هستیم یک واحد زیاده خواهی میکنه و لج کرده و با ساخت مخالف است چه کنیم با این مخالف ؟؟

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر که بنا ایمن باشد و دلیلی برای ساخت مجدد وجود نداشته باشد نمی توان همسایه مخالف را اجبار کرد.

  • سلام ما چجوری می تونیم یکی از همسایه ها که حاضر به کوبیدن نیست را راضی کنیم بکوبه یکی کنیم ملکامون رو

    • سلام وقت شما بخیر
      تشخیص این امر موضوعی است کارشناسی و در وهله نخست و بدون دلیل قانونی اجبار همسایه به تجدید بنا امکان پذیر نیست.

    • سلام وقت بخیر
      مسائل مختلفی در موضوع صدور مجوز موثر است، بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی امکان اظهار نظر وجود ندارد.

    • سلام وقت بخیر
      از جمله مواردی که میتواند موجب افزایش تراکم شود تبدیل نوع بافت فرسوده به جدید است و همچنین ادغام املاک و افزایش مساحت نیز در این مورد دخیل است.

  • سلام سازنده ما قول ساخت 7 طبقه داده توی رودهن ولی نمی تونه بسازه تهش چی میشه ؟

    • سلام وقت بخیر
      در صورت عدم انجام تعهد اگر در قرارداد ضمانت اجرایی وجود داشته باشد میتوانید آن را به موقع اجرا بگذارید.

    • سلام وقت بخیر
      اخذ دستور فروش یا افراز از جمله مواردی است که می تواند جانشین عدم توافق وراث شود.

  • سلام ما 6 واحد هستیم یک واحد داره لجبازی میکنه اوضاع استحکام ساختمون هم خوب نیست نمیدونیم چیکار کنیم

    • سلام وقت بخیر
      اگر که بنا ایمن نباشد و دلیلی برای ساخت مجدد وجود داشته باشد میتوان همسایه مخالف را اجبار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *