خرید ملک توسط بانک

خرید ملک توسط بانک

خرید ملک توسط بانک


4.8/5 - (22 امتیاز)

امروز با موضوع خرید ملک توسط بانک با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

کسانی که برای نخستین بار قصد خریدن یک خانه نقلی دارند اگر نقدینگی یا همان پول کافی رو برای خرید ملک نداشته باشند تلاش می‌کنند که از یک بانک بتوانند مقادیری وام مسکن بگیرند تا بتوانند این خانه را بخرند.

هم زمان مراجعه به آژانس مسکن یا مشاور املاک که عمدتاً آدم‌هایی هستند که سودجو و به دنبال سوء استفاده از مشتری هستند.

شرایط معاملات را سخت‌تر و سخت‌تر می‌کند و همین مسئله و نحوه تنظیم قرارداد توسط بنگاه باعث می‌شود که روند کاری این اشخاص در خصوص بحث اخذ وام و پرداخت بانک مشکلات زیادی روبرو شود و از این طریق که بانک وقتی با عدم پرداخت مواجه میشود به دنبال ثبت و ضبط منزل شخصی میرود و ملک را اصطلاحاً خودش در مزایده خریداری می‌کند.

اگر به دنبال بهترین وکیل بانکی و مزایده هستید ما به شما دکتر محمدرضا مهری وکیل بانکی را معرفی می‌نماییم.

خریداری ملک توسط بانک‌ها

با توجه به اینکه در سند رهنی شرط می‌شود که وام گیرنده باید در سررسید تعیین شده اقساط وام را به بانک بپردازد و اگر بنا به هر دلیلی از پرداخت اهمال (کوتاهی) کاری کند بعد از اینکه بانک تذکر کتبی می‌دهد مراتب از طریق اداره حقوقی و وکلای بانکی پیگیری میشود تا نسبت به توقیف ملک و اجرا گذاشتن سند رهنی اقدام شود.

نمونه رای ابطال اجراییه بانکی

با طی شدن تشریفات در نهایت منتهی به مزایده ملک می‌شود و فروش ملک به بالاترین پیشنهاد صورت می‌گیرد البته مشتری خودش هم میتواند از طریق اشخاص دیگر در این موقعیت ملک را خریداری کند و یک سری اتفاقات عجیب و غریب اینجا پیش می‌آید که آنها را حتما در جلسات مشاوره می‌توانید از وکیل متخصص بانکی بشنوید.

خرید ملک توسط بانک

آیا بانک ها امکان خرید و فروش ملک را طبق قانون دارند؟

پیشنهاد دکتر محمدرضا مهری وکیل متخصص بانکی به کسانی که میخواهند خونه بخرند یا می‌خواهند آپارتمان‌های وام دار بخرند این است که حتماً قبل از امضای قولنامه و مبایعنامه (قرارداد خرید و فروش) در مورد وامی که گرفته شده اطلاع لازم را کسب کنند.

به هیچ عنوان بدون خواندن این قرارداد پای معامله نروند و حتماً حتماً اگر میتوانند از وکیل ملکی و وکیل بانکی استفاده توأمان کنند.

یعنی با شخصی مشورت کنند که هم تخصص ملکی داشته باشه و هم تخصص بانکی که دکتر محمدرضا مهری که پیشنهاد فوق را به شما دادند خودشون از وکلای ملکی و بانکی معروف در ایران هستند.

اگه بعد از مزایده و طی تشریفات این ملک توسط بانک خریداری شود با ارسال صورتجلسه تنفیذ (تایید) مزایده دستور اجرای ثبت گرفته شود.

سند ملک از نام خارج می‌شود به اسم بانک یا موسسه مالی اعتباری انتقال پیدا می‌کند و بانک یا موسسه مذکور هم می‌توانند با دارا بودن این سند متصرف ملک را با دادخواست از ملک بیرون کنند و حتی بانک‌ها در بعضی موارد می‌توانند اجرت المثل ایام تصرف را هم از مالک ملک که به این روزگار افتاده مطالبه کنند.

وکیل ملک،وکیل ملکی

خرید ملک توسط بانک

 مزایده به چه معنی است

مزایده به این معنی است که با آگهی قیمت یک ملک درج می‌شود و کالا از طریق کارشناس رسمی ارزیابی قیمت و تعیین بها می‌شود.

زمانی که خریدار مبلغ را می‌پردازد این ملک منتقل میشود و با مناقصه تفاوت‌هایی دارد که ما در مقالات دیگر به آن پرداختیم و در اینجا کاری به این مسئله نداریم.

‏هشت بانکی که وام خرید ملک می‌دهند.

‏اگر بابت خرید ملک تسهیلات (وام) گرفتید سند شما در رهن بانک قرار می‌گیرد و در صورتی که پرداخت به موقع انجام ندهید برابر مبلغ و مابه التفاوت با فروش ملک و یا بانک مالک یک قسمت از ملک  یا تمام ملک می‌شود.

بهترین و عاقلانه‌ترین شیوه، شیوه فروش ملکی است که در رهن بانک قرار دارد و تسویه خیلی بهتر از این است که بگذاریم کار به مزایده کشیده شود با وجود اینکه هر روشی اشکالاتی دارد اما فروش‌ ملک به نظر می‌تواند بهترین راه باشد.
خرید ملک توسط بانک

مصادره ملک توسط بانک در چه صورت هایی اتفاق می‌افتد؟

در صورتی که ملک به فروش رسیده باشد و فک (آزاد) نشده باشد یعنی چی یعنی اینکه مالک یا خریدار طبق توافق و قوانین موجود اقساط وام را پرداخت نکنند، این ملک مصادره می‌شود و سند به عنوان وثیقه (تضمین) قرار داشته و در صورت عدم پرداخت برای تسویه طلب به مزایده گذاشته می‌شود.

در حالت بعدی در صورتی که خریدار از رهن بودن ملک با اطلاع باشد و توی این موضوع زمانی است که شما می‌توانید از مالک یا فروشنده شکایت کیفری کنید.

شکایت از بانک

برای اینکه چنین مشکلاتی اتفاق نیفتد پیشنهاد می‌شود که هنگامی که می‌خواهید ملکی خریداری کنید از بانک وام دهنده و سایر مراجع استعلام قانونی و عملیاتی به عمل بیاورید.

این سومین حالتی که احتمال دارد ملک ضبط شود و در شرایطی است که اقساط وام عقب می‌افتد و در این شرایط هم بانک می تواند مراجعه کند و اگر هم سند جعلی باشد باز هم بانک می‌تواند تحت این حالت هم ملک را مالک شود.
خرید ملک توسط بانک

چگونه از خریداری ملک توسط بانک جلوگیری کنیم؟

راهکار ساده این است که تعویض وثیقه (تضمین) قبلی ملک صورت بگیرد و وثیقه جدید جایگزین گردد یعنی خانه‌ای که در رهن‌ بانک است را می‌توان از مصادره در آورد به این شرط که طبق قانون و دستورالعمل‌ها شرایط تعویض وثیقه (تضمین) فراهم باشد.

در این صورت بانک وثیقه (تضمین) جدید را جایگزین وثیقه قبلی می‌کند و این گونه ملک به فروش نمی‌رسد.

تحت این شرایط شخص می‌تواند حتی ملک خودش را به قیمت بالاتری بفروشد و بعد سند جدیدی که قرارداد در رهن بانک را فک (آزاد) می‌کند.

قسمت دوم این است که شخص میتواند به فروش خانه فکر کند، فروختن خانه به واسطه تسهیلات (وام) امکان‌پذیر نیست و سند در رهن بانک است و همیشه و در این صورت سند از رهن بانک خارج می‌شود.

پس مسایل فوق به سه روش اتفاق می‌افتد یا تسویه بدهی از جانب رهن دهنده است یا گذشت وام دهنده از طلب خود یا به هم خوردن عقد و قرارداد رهن.

عزیزان دقت فرمایید به هم خوردن عقد رهن ارتباطی با به هم خوردن معامله ندارد.

کمیسیون ماده 55 شهرداری

خرید ملک توسط بانک

از کجا بدانیم که ملک در رهن بانک نیست؟

هنگام خرید ملک از مراجعی همچون اداره ثبت در خصوص وضعیت ملک استعلام بگیرید.

چگونه سند در رهن بانک آزاد خواهد شد؟

با انجام تعهدات و پرداخت اقساط به طور کامل امکان فک و آزادسازی سند ملک در رهن بانک وجود دارد.

 

دفتر وکالت وکیل دعاوی علیه بانک در تهران

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمد رضا مهری
دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.
مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز.
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی
عضویت شهروندان در بزرگترین جامعه حقوقی آنلاین کشور و برخورداری از تخفیف مشاوره و حق الوکاله.
امکان عضویت وکلای دادگستری و کارشناسان رسمی جهت معرفی به جامعه پس از تایید هیات مدیره.
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران.
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
خرید ملک توسط بانک

بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی
نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10
تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین در تهران

021-88663925
021-88663926
021-88663628
021-88796143

تماس با دفتر وکیل شکایت از بانک خارج از ساعات اداری و تعطیلات
ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی بانک

بهترین وکیل ملک منطقه 2

09120067661
09120067662
09120067663
09120067664
09120067665
09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص دعاوی بانکی
خرید ملک توسط بانک

09120067664
09120067665
09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل ویژه دعاوی علیه بانکها در تهران

6 دیدگاه

  • سلام و عرض احترام و ادب

    در صورتی که ملکی در رهن بانک قرارداشته باشد، اما مالک با حفظ حقوق مرتهن، آن را فروخته باشد آیا خریدار می تواند با پرداخت بدهی مالک، از بانک تقاضای فک رهن کند ؟

    • سلام و عرض احترام

      وفق نظریه شماره ۴۶۲۲/۷ مورخ ۱۳۸۴/۰۷/۰۴ اداره کل حقوقی قوه قضائیه که مشعر است :

      با توجه به این که طبق ماده ۷۹۳ قانون مدنی و رای وحدت رویه ۶۲۰ مورخ ۱۳۷۶/۰۸/۲۰ هیات عمومی دیوان عالی کشور معاملات مالک نسبت به مال مرهون در صورتی که نافی حق مرتهن نباشد نافذ است و بر اساس ماده ۳۶۲ قانون مدنی خریدار قائم مقام قانونی فروشنده تلقی می شود، مضافاٌ به این که ماده ۲۶۷ قانون مدنی ایفاء دین از جانب غیر مدیون را هم جایز شمرده است، لذا در فرض استعلام خریدار پس از پرداخت بدهی مدیون به بانک می تواند تقاضای فک رهن نماید و مباشرت راهن شرط نیست.

  • سلام جناب دکتر مهری

    میشه بفرمائید فروش سرقفلی یا حق کسب و پیشه ملکی که در رهن بانک هست چه وضعیتی داره؟

    • سلام و احترام

      با اینکه می توان گفت عرصه و اعیان ملک در رهن بانک و منافع در اختیار خود راهن می باشد و می تواند حق کسب و پیشه و تجارت را به شخص دیگر واگذار نماید، اما بنا به رأی وحدت رویه شماره ۶۲۰ دیوانعالی کشور مورخ ۱۳۷۶/۰۸/۲۰ گرچه رهن موجب خروج عین مرهونه از مالکیت راهن نمی شود، اما نسبت به مال مرهونه حق عینی و حق تقدم ایجاد می‌نماید تا بتواند از محل فروش مال مرهونه طلب خود را بردارد؛ بنابراین، هرگونه معامله اعم از فروش و انتقال سرقفلی نسبت به مالی که در رهن بانک است، در صورتی که منافی حق مرتهن (بانک) باشد، نافذ نیست.

      موسسه حقوقی مهر پارسیان

  • سلام من ملکی رو که در رهن بانک بود خریدم. الان که تمام پول پرداخت شده و فروشنده میخواد سند رو به نامم بزنه میگه بانک به علت بدهی فروشنده، ملک رو توقیف کرده و نمیتونه سند بزنه. ملک 5 ماه بعد از قولنامه توسط بانک مصادره شده. بانک میتواند ملکی که ما قبلا خریداری کردیم به جای طلبش از فروشنده بگیرد؟

    • باسلام.
      بهتر است با مشاورین متخصص در این زمینه مشاوره شوید، ولی به طور کلی بله، به دلیل اینکه سند رهن بانک مقدم بر معامله شما می‌باشد، بانک ملک را توقیف می‌نماید و برای مزایده و فروش آن اقدام می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *