راه اندازی استارت آپ در عمان

راه اندازی استارت آپ در عمان

راه اندازی استارت آپ در عمان


5/5 - (28 امتیاز)

امروز با بحث جذاب راه اندازی استارت آپ در عمان در خدمت شما همراهان گرامی هستیم.

یکی از بهترین راه‌های کسب و ثروت و کارآفرینی در بسیاری از کشورهای دنیا، راه‌اندازی استارت‌اپ است.

ابتدا باید دید استارت آپ چیست؟ استارت آپ چه مزایایی دارد؟ به صورت کلی تعریف استارت‌آپ به هر گونه کار جدید ختم می‌شود.

معمولا این کسب و کارها حول محور تکنولوژی‌های مدرن شکل می‌گیرند، و بسیار پتانسیل بالایی دارند. این تعریفیست که مرکز کسب و کارهای کوچک آمریکا (USSBA) ارائه کرده است. البته این بدان معنا نیست که وجود تکنولوژی الزامیست، اما با توجه به اینکه در عصر امروز تکنولوژی و ارتباطات حرف اول را در دنیا می‌زنند، معمولا اکثر استارت آپ‌ها توام با تکنولوژی هستند.

کارآفرین و نویسنده معروف آمریکایی، اریک ریس، پیرامون استارت‌آپ در کتاب خود تحت عنوان نوپای ناب، چنین می‌نویسد: «استارت آپ یک نهاد انسانی است که برای ارائه یک محصول یا خدمت جدید در شرایطی که ابهام بالایی وجود دارد به وجود آمده است.»

استارت آپ انواع مختلفی دارد، برای مثال، ممکن است استارت آپ خانگی باشد، یعنی یک شغل نوپای خانگی. آنچه که استارت‌آپ را با سایر کسب و کارها متفاوت می‌کند، حمایت دولت‌هاست. دولت‌ها از استارت آپ حمایت می‌کنند زیرا در وهله اول موجب کار آفرینی می‌گردد و کار آفرینی از جمله بزرگترین دغدغه‌های دولت هاست.
کارآفرینی منجر به کم شدن فشار از روی دولت‌هاست در نتیجه اگر استارت‌آپی بتواند کارآفرینی انجام دهد، مورد حمایت دولت قرار می‌گیرد و از حقوق و مزایایی برخوردار می‌گردد.

سرمایه گذاری در اتریش

امروز می‌خواهیم به بررسی روند استارت‌آپ‌ها در کشور عمان و مزایایی که به آن‌ها از طرف دولت می‌رسد بپردازیم. به عبارتی ساده‌تر قرار است با هم ببینیم آیا راه‌اندازی استارت‌آپ در عمان فایده‌ای برای مهاجر خارجی دارد یا خیر؟ پس اگر در فکر ایجاد کارآفرینی هستید با ما همراه باشید.
راه اندازی استارت آپ در عمان

عمان کجاست؟

عمان کشوریست در خاورمیانه، آسیا. عمان از شرق به دریای عرب و از شمال به دریای عمان منتهی می‌شود، از جنوب با یمن و از غرب با عربستان سعودی و امارت متحده عربی مرز زمینی و با ایران مرز دریایی دارد. این کشور در شرق شبه جزیره عربستان قرار دارد. پس تا اینجا متوجه شدیم به لحاظ موقعیت قرارگیری صاحب مهم‌ترین بنادر است چرا که خلیج فارس را به اقیانوس هند متصل می‌کند. نوع حکومت در عمان پادشاهی و سلطنت است. عمان دارای نه استان است.

زبان اصلی عمان عربی و زبان دوم آن انگلیسی است. واحد پول آن ریال عمان است که بسیار ارزشمند است.

صادرات اصلی عمان بر اساس نفت خام است اما در کنار آن ماهی، برخی کالاها، فلزات و پارچه نیز به سایر کشورهای دنیا صادر می‌کند. عمده‌ی صادرات نفت خام عمان به کشورهای تایلند، ژاپن، چین و کره جنوبی است.

حکومت کشور عمان اعلام کرده است که به سرمایه‌گذاران خارجی مالکیت صد در صد می‌دهد. به علاوه تاجران می‌توانند از وام‌های کلان با بهره و سود اندک استفاده کنند.
شرایط اعطای وام به سرمایه گذاران کشور عمان روز به روز بیشتر می‌شود.

در کشور عمان معافیت‌های گمرکی برای سرمایه‌گذاری دیده می‌شود و به‌طور کلی وارد کردن تجهیزات صنعتی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، معافیت‌های گمرکی برای وارد کردن مواد اولیه کارخانه‌ای کشور عمان به‌طور جدی دنبال شده‌است.

مسئولیت ضامن ورشکسته

ارائه بیمه اعتبارات صادراتی از طریق ضمانت نامه‌های صادراتی نیز دیده می‌شود و آژانس‌های مالی در این کشور رشد بهتری نسبت به سال‌های گذشته داشته‌اند.
ورود کشور عمان به سازمان تجارت جهانی و همین‌طور توافق‌نامه‌های تجارتی آزاد در این کشور سبب شده است که تأثیر مثبتی بر روی اقتصاد کشور عمان دیده شود. اقتصاد کشور عمان یکی از با ثبات‌ترین کشورهای GCC محسوب می‌شود و نرخ تورم در این کشور صفر است.

کلیه مطالب فوق بدان معناست که عمان در انتظار آینده‌ی اقتصادی بسیار روشنی است. پر واضح است سیاست‌های عمان بر پایه‌ی شکوفایی اقتصادی و برنامه‌های بلند مدت است. مسلما چنین کشوری بر اهمیت وجود استارت‌آپ‌های پویا واقف است.

کشور عمان به میانه روی معروف است به طوری که میانه‌رو ترین و صلح طلب‌ترین کشور خاورمیانه نام گرفته است، این کشور با بیشتر کشورهای دنیا رابطه ای دوستانه و صلح جویانه دارد. به همین خاطر بسیاری از مهاجران به عمان به چشم سکوی پرتاب برای سایر کشورهای اروپایی و کانادا و آمریکا نگاه می‌کنند که البته نگاه کاملا درستی است.
راه اندازی استارت آپ در عمان

مزایای راه‌اندازی استارت‌آپ در عمان

همان طور که پیشتر عنوان کردیم، دولت عمان برنامه‌های بلند مدت اقتصادی دارد، به عبارتی یکی از هدف‌های اصلی این کشور شکوفایی اقتصادی است. در راستای هدف پیشرفت اقتصادی نیز برنامه‌های کلانی در دست اجرا دارد، حمایت سرمایه‌گذاران خارجی، اعطای مالکیت صد در صدی به آن‌ها و… . یکی از این برنامه‌ها، حمایت از استارت‌آپ‌ها و مشاغل نوپاست.
عمان به عنوان کشوری پیشتاز در عرصه جذب مهاجر، درصدد حمایت از استارت‌آپ‌های خارجی است.
به عبارتی دولت عمان این امکان را برای افراد خلاق پدید آورده است که بتوانند برای تشکیل و راه‌اندازی استارت آپ، وارد فرآیند ثبت شرکت در عمان شوند. کشور عمان به بانیان استارت‌آپ‌ها این فرصت و شانس را می‌دهد که به ایجاد یک شغل جدید در عمان بپردازند و در ازای آن از خدمات دولت بهرمند گردند.

ابطال گواهینامه اختراع

چه مزایایی در انتظار استارت‌آپ‌های عمان است؟

در صورتی که استارت آپ افراد خارجی به موفقیت برسد، برای مثال منجر به کار آفرینی شود و باری از روی دولت کم شود، این توانایی را خواهند داشت که اقامت عمان را دریافت کنند. وقتی که صاحب اقامت عمان شوند می‌توانند از مزایای این کشور استفاده کنند.

در شرایط خاص و در صورتی که این استارت آپ و شغل نوپا منجر به خدمت‌رسانی گسترده‌ای به این کشور شود، اقامت دائم به صاحبان کسب و کار آن تعلق می‌گیرد.
دولت عمان از تمام استارت‌آپ‌ها استقبال به عمل می‌آورد، خصوصا استارت‌آپ‌های در زمینه فناوری، تکنولوژی و IT بسیار در این کشور مورد حمایت قرار می‌گیرند.

کشور عمان به دلیل افزایش ظرفیت‌های بانکی خود، به صاحبان استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان این امکان را می‌دهد که به سادگی کسب و کار خود را گسترش دهند.

نکته ای که در مورد برگزاری استارت آپ در عمان نباید از چشم پنهان بماند این است که استارت‌آپ‌های نوین و خلاقانه در عمان، از طریق این کشور می‌توانند در اروپا به کار گرفته شوند.

برای راه‌اندازی استارت آپ در عمان از کجا باید شروع کرد؟

قبل از هر چیز، ایده ها باید خلاقانه و دارای بازار هدف بزرگ باشند. اگر برای شروع بودجه کافی ندارید می‌توانید با اخذ وام از موسسات دولتی و خصوصی برای ایده‌های خلاقانه شروع کنید. فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی، رباتیک، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در اولویت هستند، فراموش نکنید که در عصر تکنولوژی هستیم و نباید از سایر دنیا عقب بمانید.
برای پیشبرد کار و گسترش آن نیاز به دسترسی به سرمایه گذاران و اسپانسرهای عمانی دارید. این امر خود باعث افزایش سرعت در رشد و معروفیت استارت آپ شما می‌گردد.

توقیف اموال در چک برگشتی

چه افرادی برای شروع استارت‌آپ در عمان مناسب هستند؟

شما می‌توانید در تیم خود از افراد فعال در حوزه‌های الکترونیک، فناوری اطلاعات، زیر ساخت‌های تلکام، صادرات و واردات قطعات کامپیوتری بهرمند شوید.

راه اندازی استارت آپ در عمان

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر وکیل آنلاین در تهران

021-88795408
021-88799562
021-88796143

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات
ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل پایه یک

09120067661
09120067662
09120067663

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل پایه یک جرایم اقتصادی

09120067664
09120067665
09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.
دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمد رضا مهری
دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.
مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز.
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران.
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

وکیل شرکت دانش بنیان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *