وکیل ملک در طالقان

وکیل ملک در طالقان

وکیل ملک در طالقان


5/5 - (20 امتیاز)

با معرفی وکیل ملک در طالقان همراه شما هستیم.

شهر طالقان یکی از بخش های مستقل در تقسیمات کشوری و داخل در حوزه قضائی استان البرز است. در بعضی از بخش‌های مستقل، دادگاه عمومی بخش مستقر است.

دادگاه عمومی بخش طالقان، هنوز به دادگستری ارتقاء نیافته و شامل دادگاه کیفری دو، دادگاه حقوقی و دادگاه ویژه خانوادم می‌باشد. کیفیت رسیدگی به پرونده های قضائی در شهرهای فاقد دادسرای عمومی و انقلاب، تفاوت زیادی با شهرهای دارای دادسرا دارد.

برای رسیدگی به جرایم کیفری در دادگاه کیفری دو بخش، نیازی به صدور کیفرخواست توسط دادستان عمومی و انقلاب نیست. رئیس دادگاه یا دادرس علی البدل به صورت مستقیم به موضوع اتهام رسیدگی و پس از انجام تحقیقات مقدماتی رای صادر خواهد نمود.

در این نوشتار ضمن معرفی وکیل پایه یک دادگستری متخصص دعاوی ملکی در طالقان و استان البرز، به نحوه رسیدگی به شکایات و دعاوی ملکی در این شهر خواهیم پرداخت.

در صورت نیاز به مشاوره با وکیل تخصصی پایه یک دادگستری با موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس بگیرید.

خدمات وکیل تخصصی ملک در طالقان

گروه وکلای مهر با هدف ارائه خدمات حقوقی تخصصی در بخش های مختلف، به ویژه املاک و مستغلات، تحت لوای موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان، اقدام به تاسیس دپارتمان تخصصی دعاوی ملکی نموده است.

حضور دکتر محمدرضا مهری وکیل پایه یک و قاضی سابق دادگستری استان تهران در راس این مجموعه، موجب تمایز این موسسه حقوقی به عنوان معتبرترین موسسه حقوقی بین المللی در تهران شده است.

عمده دعاوی قابل طرح در دعاوی ملکی

  • مشاوره حقوقی و قبول وکالت پرونده های ملکی در زمینه:
  • اعتراض به رای هیات حل اختلاف اراضی ملی در سراسر کشور.
  • خارج کردن اراضی ملی اعلام شده توسط هیات های مذکور در صورت داشتن سابقه مستثنی بودن.
  • حفاری غیر مجاز چاه آب و دعاوی مرتبط با حق آبه زمین های زراعی.
  • دعاوی ملکی ارث و میراث و تقسیم ارث در طالقان.
  • الزام به انتقال سند رسمی ملک و تحویل مبیع.
  • مطالبه ثمن ملک فروخته شده و اجرت المثل دعاوی ملکی.
  • خلع ید قلع بنا و مستحدثات.
  • تنظیم و نظارت بر اجرای قراردادهای مشارکت در ساخت ویلا، آپارتمان، و مستغلات در طالقان.
  • دعاوی رفع تصرف عدوانی، مزاحمت ملکی و ممانعت از حق.
  • ابطال سند ملک، ابطال مزایده، اعلام بطلان مبایعه نامه، تنفید، فسخ و انفساخ قراردادهای ملکی.
  • اثبات مالکیت، تسلیط و وضع ید ملکی.
  • داوری در قراردادهای ملکی و مشارکت در ساخت استان البرز.
  • معرفی وکیل تخصصی دادگاه تجدید نظر استان البرز در طالقان و کرج.
  • مشاوره و قبول وکالت در پرونده های ملکی برای اعمال ماده 477 اعاده دادرسی از طریق رئیس قوه قضائیه.
  • مطالبه قیمت زمین تصرف شده توسط نهادهای دولتی و عمومی در بخش طالقان.
شعبه 143 دادگاه حقوقی تهران

مراحل انتخاب بهترین وکیل ملک در طالقان

  1. تماس با یکی از مشاورین حقوقی و وکلای مرکز تماس سازمان حقوقی مهر پارسیان.
  2. طرح اولیه موضوع و بررسی کارشناسی توسط وکیل.
  3. پرداخت هزینه مشاوره تخصصی حضوری یا غیر حضوری و ارائه مدارک و مستندات به کمیسوین دعاوی ملکی.
  4. تشخیص امکان انجام یا عدم انجام توسط هیات تخصصی ملکی مهر پارسیان.
  5. مذاکره و توافق جهت قبول وکالت، یا تنظیم لوایح و دادخواست های مورد نیاز حسب مورد.
  6. پیگیری پرونده توسط تیم نظارت و مدیر موسسه تا حصول نتیجه نهائی.

هزینه وکیل ملکی در طالقان

آیین نامه حق الوکاله و سفر وکلای دادگستری، ملاک تعیین حق الوکاله می‌باشد، بعضی از موسسات حقوقی غیر مجاز و وکلای تازه کار درصدی از ملک را به عنوان حق الوکاله تعیین می کنند و یا با طرح حق الوکاله در پایان کارو در صورت موفقیت سعی در جذب پرونده دارند.

این امر ممنوع و طبق قانون وکالت تخلف است. بنابراین در گروه وکلای مهر ارزش ریالی ملک به روز سنجیده و درصدی از معادل میلغ ریالی ملک طبق تعرفه و توافق طرفین به عنوان حق الوکاله مشخص می شود. پرداخت 60 درصد از مبلغ تعیین شده در ابتدای کار و مابقی در مرحله تجدیدنظر پرداخت می شود.

نشانی و تلفن دادگستری شهرستان طالقان. دادگاه عمومی طالقان
طالقان- شهرک سازی- دادگاه عمومی بخش طالقان. تلفن: 02644724420

نشانی و تلفن دفتر خدمات قضائی شهر طالقان
کد دفتر: 99306034

شهر طالقان- بلوار آیت الله طالقانی- ابتدای جاده خسبان- اول کوچه اداره ثبت اسناد و املاک طالقان
تلفن: 02644725997

نحوه طرح دعاوی ملکی در دادگاه عمومی بخش طالقان

با توجه به الکترونیکی شدن تقدیم دادخواست در تمامی دعاوی و همچنین شکوائیه های مربوط به املاک و مستغلات برای هر اقدامی ابتدا باید در سامانه قوه قضائیه ثنا ثبت نام کنید.

الزام به تحویل مبیع

این امر از طریق خودکاربری قبال انجام است. دفاتر خدمات قضائی الکترونیک در سراسر کشور نیز این خدمت را برای شما انجام خواهند داد.

یعنی برای تقدیم دادخواست دعاوی ملکی به دادگاه حقوقی طالقان نیازی به حضور شما در این شهر نیست. امکان ثبت دادخواست یا شکوائیه از هر نقطه ایران قابل انجام است.
در صورتی که با وکیل ملک در طالقان قرارداد دارید، این خدمات توسط خودکاربری وکیل قابل انجام است.

تمامی مراحل روند رسیدگی به پرونده از طریق سامانه برای شما و وکیل قابل مشاهده است؛ دادن وکالت به وکیل پایه یک دادگستری دعاوی ملکی طالقان نیز به صورت الکترونیک است.

با انتخاب وکیل و توافق با وی وکالتنامه الکترونیک تنظیم و برای شما ارسال می شود؛ پس از مطالعه قرارداد، کد مربوط را به وکیل ارسال و ثبت خواهد شد.

بنابراین در هیچ مرحله از انتخاب وکیل تا پایان رسیدگی نیازی به حضور و پیگیری موکل نیست.
الکترونیکی شدن دادرسی در دعاوی هزینه های رفت و آمد را از بین برده است.

نحوه رسیدگی به جرایم مهم در دادگاه عمومی بخش

سؤال 1- آیا واحد اجرای احکام دادگاه عمومی شهرستان (یا بخش) که فاقد دادسرا است؛ صلاحیت اجرای احکام مربوط به موضوعاتی که در صلاحیت دادگاه کیفری یک استان است و دادگاه عمومی به جانشینی از بازپرس رسیدگی می نماید را دارد یا خیر؟

سؤال 2- در دادگاه عمومی شهرستان (یا بخش) که فاقد تشکیلات دادسرا است در جرایمی که در صلاحیت دادگاه انقلاب با تعدد قاضی می باشد (مرکز استان) دو سؤال مطرح است:

الف: آیا صلاحیت تحقیقات مقدماتی به جانشینی از بازپرس را دارد یا خیر (با فرض داشتن ابلاغ دادرس دادگاه انقلاب توسط رئیس دادگاه شهرستان (بخش)؟

ب: آیا در صورت نداشتن دادرس دادگاه انقلاب قضات دادگاه عمومی شهرستان یا بخش صلاحیت تحقیقات مقدماتی به جانشینی از بازپرس دارند یا خیر؟

سؤال این است که اجرای احکام دادگاه عمومی شهرستان (بخش) که فاقد تشکیلات دادسرا است صلاحیت اجرای احکام صادره از دادگاه انقلاب که با تعدد قاضی رسیدگی می‌شود را دارد یا خیر در صورت داشتن ابلاغ دادرس دادگاه انقلاب توسط رئیس شعبه اول دادگاه عمومی (شهرستان یا بخش) آیا چنین صلاحیتی ایجاد می‌شود یا خیر؟

مجوز ساخت و ساز روستایی

ج: آیا در صورت داشتن ابلاغ دادرس دادگاه انقلاب توسط رئیس دادگاه شهرستان یا بخش در جرائم در صلاحیت دادگاه انقلاب که با قضای واحد رسیدگی می نماید آیا صلاحیت اجرای این آرا را دارد یا خیر؟

لازم به ذکر است در دادگاه عمومی شهرستان یا بخش شعبه دادگاه انقلاب ایجاد نشده است.

نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه

اول: مستفاد از مواد 299، 337 و 401 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 حدود دخالت مقامات قضایی بخش در جرایم موضوع ماده 302 این قانون در فرایند دادرسی کیفری صرفاً ناظر بر مرحله تحقیق است.

لذا در فرض سؤال با توجه به مراتب مذکور و اطلاق ماده 484 قانون یاد شده، اجرای حکم صادر شده از دادگاه کیفری یک و یا دادگاه انقلاب با تعدد قاضی بر عهده دادسرای شهرستان تنظیم کننده کیفرخواست است.
پس موضوع از قلمرو شمول تبصره 3 این ماده که ناظر به اجرای احکام صادر شده از سوی دادگاه بخش است، خارج است.

دوم: (الف و ب)- اول، با توجه به این که مطابق ماده 297 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392، دادگاه انقلاب در مرکز هر استان و به تشخیص رئیس قوه قضاییه در حوزه قضایی شهرستان ها تشکیل می شود.

رسیدگی به جرایم مواد مخدر، قاچاق و دعاوی ملکی اصل 49 قانون اساسی در صلاحیت دادگاه انقلاب است.

بنابراین مادام که این دادگاه مطابق تشخیص رئیس قوه قضاییه در شهرستان‌های غیر مرکز استان تشکیل نشده باشد، صدور ابلاغ دادرس علی‌البدل دادگاه انقلاب برای قاضی یکی از حوزه‌های قضایی غیر مرکز استان به معنای تشکیل دادگاه انقلاب در آن حوزه قضایی نیست.

ثانیاً، با توجه به تصریح ماده 340 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392، جرایم تعزیری درجه هفت و هشت به طور مستقیم در دادگاه مطرح می‌شود و مطابق قسمت اخیر ماده 341 این قانون، انجام تحقیقات مقدماتی در موارد مذکور توسط دادگاه طبق مقررات مربوط صورت می گیرد.

بنابراین در فرض سؤال که رئیس دادگاه عمومی شهرستان موضوع تبصره 1 ماده 299 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 ابلاغ قضایی دادرسی دادگاه انقلاب نیز دارد، در جرایم درجات هفت و هشت تعزیری مربوط به صلاحیت دادگاه انقلاب به طور مستقیم رسیدگی می‌کند.

در خصوص دیگر جرایم داخل در صلاحیت دادگاه انقلاب غیر از جرایم موضوع ماده 302 این قانون، دادرس یاد شده (رئیس دادگاه عمومی شهرستان) در صورت صدور کیفرخواست از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستانی که در معیت دادگاه انقلاب مربوط انجام وظیفه می کند، در جرایم راجع به حوزه قضایی دادگاه عمومی شهرستان یادشده، مجاز به رسیدگی و صدور حکم خواهد بود.

ازدواج شخص ایرانی با فرد خارجی

ثالثاً، صلاحیت دادگاه عمومی که در اجرای تبصره 1 ماده 299 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 در شهرستان تشکیل می شود، همانند صلاحیت دادگاه عمومی بخش است و با توجه به حوزه صلاحیت دادگاه بخش که مطابق ماده 299 این قانون به تمام جرایم داخل در صلاحیت دادگاه کیفری دو رسیدگی می‌کند و با عنایت به ماده 337 قانون یادشده که رئیس دادگاه بخش یا دادرس آن تنها در حوزه جرایم موضوع ماده 302 قانون مذکور که در صلاحیت دادگاه کیفری یک است می تواند به عنوان جانشین بازپرس اقدام کند.

رسیدگی به جرائم مهم مانند قتل و زنای به عنف محدوده طالقان در دادگاه کیفری یک استان البرز صورت می‌پذیرد.

بنابراین قضات دادگاه بخش یا دادگاه عمومی شهرستان صلاحیت انجام تحقیقات مقدماتی و صدور قرار جلب به دادرسی در جرایمی که در صلاحیت دادگاه انقلاب با تعدد قاضی است را ندارند.
اعم از آن که ابلاغ دادرس دادگاه انقلاب را داشته باشند یا خیر.

در صورت وقوع جرایم در صلاحیت این دادگاه، باید با لحاظ ماده 297 قانون فوق الذکر به صلاحیت دادگاه انقلاب مرکز استان یا دادگاه انقلابی که شهرستان یاد شده در حوزه قضایی آن قرار دارد، قرار عدم صلاحیت صادر کنند. و در هر صورت ارسال پرونده به نزدیک ترین حوزه قضایی منتفی است.

سوم: الف- با توجه به پاسخ سؤال اول، پاسخ به این سؤال روشن است.

3 ب- با توجه به حوزه صلاحیت دادگاه بخش که مطابق ماده 299 قانون آیین دادرسی کیفری 1392، به تمام جرایم در صلاحیت دادگاه کیفری دو رسیدگی می کند، قضات دادگاه بخش، صلاحیت انجام تحقیقات مقدماتی و صدور قرار جلب به دادرسی و اجرای آرایی که در صلاحیت ذاتی دادگاه انقلاب است (از جمله بند «پ» ماده 303 قانون پیش گفته) را ندارند و اجرای این احکام با عنایت به مواد 22 و 26 قانون آیین دادرسی کیفری 1392 با دادسرای شهرستان مربوط است.

دادگاه تجدید نظر طالقان

حوزه قضائی طالقان در استان البرز واقع شده است.
رسیدگی به جرائم نظامیان در طالقان با دادسرای نظامی کرج است.
رسیدگی به جرائم مهم طبق قانون در صالحیت دادگاه کیفری یک استان البرز مستقر در کرج است.

مرجع رسیدگی به اعتراض رای صادر شده در دادگاه کیفری دو و حقوقی و خانواده طالقان نیز دادگاه‌های تجدید نظر استان البرز مستقر در دادگستری کل استان البرز در شهر کرج است.
در صورت نیاز به وکیل تخصصی دادگاه تجدیدنظر استان البرز با گروه وکلای مهر تماس بگیرید.

وکیل آنلاین ملکی فرمانیه

 

به جرم قاچاق مواد مخدر طالقان کجا رسیدگی می‌شود؟

به جرم قاچاق مواد مخدر در طالقان در دادگاه انقلاب مرکز استان البرز رسیدگی خواهد شد.

وکیل دعاوی ملکی تهران چگونه در دعاوی ملکی طالقان دفاع می‌کند؟

با توجه به الکترونیکی شدن ابلاغیه‌ها و ثبت دادخواست‌ها و لوایح دفاعی، به صورت الکترونیکی اعلام وکالت نموده و دادخواست خود را ثبت نموده و دفاعیات لازم را به موجب لایحه ارسال می‌کند.

 

معرفی بهترین وکیل ملک در طالقان

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

میدان ونک، ابتدای بزرگراه حقانی، خیابان گاندی جنوبی، خیابان چهاردهم، پلاک 14، طبقه 4، واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر وکیل آنلاین در تهران

021-88795408
021-88799562
021-88796143

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات
ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل پایه یک

09120067661
09120067662
09120067663

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل پایه یک جرایم اقتصادی

09120067664
09120067665
09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمد رضا مهری
دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود
مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

وکیل ملک در طالقان وکیل ملک در طالقان وکیل ملک در طالقان وکیل ملک در طالقان وکیل ملک در طالقان وکیل ملک در طالقان وکیل ملک در طالقان وکیل ملک در طالقان وکیل ملک در طالقان وکیل ملک در طالقان وکیل ملک در طالقان وکیل ملک در طالقان وکیل ملک در طالقان وکیل ملک در طالقان وکیل ملک در طالقان وکیل ملک در طالقان وکیل ملک در طالقان وکیل ملک در طالقان 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *