شکایت از بانک

شکایت از بانک

شکایت از بانک


5/5 - (1 امتیاز)

بهترین وکیل شکایت از بانک در این نوشتار به بررسی نحوه رسیدگی به شکایت ­های مشتریان بانک یا موسسه ­مالی و اعتباری پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

بررسی نحوه رسیدگی به شکایت ­های مشتریان بانک یا موسسه ­مالی و اعتباری

موضوع رسیدگی به شکایت ­های مشتریان از بانک ‌ها و موسسه­ های اعتباری توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امری است که از سالیان گذشته مطرح بوده و مدیریت ‌کل نظارت بر بانک ‌ها و موسسه ­های اعتباری این بانک نسبت به رسیدگی به شکایت ­های یاد شده اقدام می ‌کرده است، ولی با وجود تمام اقدام ­ها و تلاش ‌های صورت گرفته، به دلیل افزایش تعداد بانک‌ ها و موسسه­ های اعتباری تحت نظارت این بانک و تنوع عملیات انجام شده و خدمات ارائه شده توسط نهاد های مذکور، بازنگری در فرآیند رسیدگی به این قبیل شکایت ­ها اجتناب ‌ناپذیر به نظر می ‌رسد.

شکایت از بانک خصوصی

بنابراین اهمیت رسیدگی شایسته، چه به لحاظ ماهوی و چه به لحاظ شکلی به اینگونه شکایت ­ها، که از یک طرف به مطالبه عمومی از طرف آحاد جامعه تبدیل شده و از طرف­ دیگر، اسباب ارتقاء کیفیت عملکرد موسسه­ های مزبور و افزایش سطح رضایت­ مندی اقشار مختلف مردم را فراهم می ‌­نماید، بانک­ مرکزی را بر آن داشت تا در راستای سیاست‌ ها و برنامه‌ های نوین مدنظر و با طراحی یک مدل نظارتی در زمینه رسیدگی به شکایت ­های مشتریان موسسه ­های اعتباری، نسبت به تدوین مجموعه ضوابطی برای تعیین ساختار و نحوه رسیدگی به این قبیل شکایت ­ها اقدام کند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص شکایت از بانک با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

نکته­ های ضروری افزایش کیفیت رسیدگی به شکایت­ های مشتریان بانک و موسسه اعتباری

به منظور افزایش کیفیت رسیدگی به شکایت ­های مشتریان بانک و موسسه اعتباری، ضرورت دارد برخی نکته­ های ذیل مورد توجه قرار گیرد، که اهم آن ‌ها به شرح ذیل عبارتند از؛

  1. ضرورت تسریع و تسهیل در امر رسیدگی به شکایت ­ها،
  2. ضرورت وجود مقررات مشروح و فرآیند تعریف شده در بانک مرکزی و در ساختار بانک ‌ها و موسسه­ های اعتباری، در خصوص نحوه رسیدگی به شکایت ­ها،
  3. ضرورت اتخاذ تصمیم نهایی و قطعی از سوی بانک مرکزی در خصوص شکایت­ ها و اطمینان از اجرای تصمیم ­های اتخاذ شده،
  4. ضرورت وجود وحدت رویه در سطح بانک ‌ها و موسسه ­های اعتباری برای رسیدگی به شکایت­ ها و به تبع آن، ایجاد آرامش و اطمینان خاطر برای مشتریان.
نحوه رسیدگی به شکایت در بانک مرکزی

نحوه رسیدگی به شکایات مشتریان بانک ­ها و موسسه­ های اعتباری

مشتریان بانک‌ ها و موسسه ­های اعتباری در صورت اعتراض به عملکرد نهاد های مزبور در زمینه انجام عملیات بانکی یا ارائه خدمات بانکی باید درخواست خود مبنی بر رسیدگی به موضوع را ابتدا به بانک یا موسسه اعتباری مربوطه ارائه نمایند و نهاد مورد نظر موظف است ظرف مدت حداکثر 30 روز کاری از تاریخ وصول نامه ­اعتراض مشتری نسبت به رسیدگی به موضوع و ارائه پاسخ مکتوب به وی اقدام نماید.

اگر مشتری نسبت به پاسخ دریافتی از بانک یا موسسه اعتباری اعتراض داشته باشد می‌ تواند تقاضای خود مبنی بر رسیدگی مجدد به موضوع را همراه با پاسخ دریافتی از بانک یا موسسه اعتباری و مستندات مربوطه، به معاونت نظارتی بانک مرکزی ارائه کرده و این معاونت مزبور نسبت به رسیدگی موضوع وارد عمل شود.

بانک ‌ها و موسسه­ های اعتباری موظف هستند، دستور های معاونت نظارتی بانک مرکزی در رابطه با نتیجه بررسی شکوائیه از سوی این بانک را ظرف مدت حداکثر 10 روز کاری از تاریخ وصول نامه اعتراض مشتری به مرحله اجرا گذارند.

اگر بانک‌ ها و موسسه ­های اعتباری به دستور آن معاونت اعتراض داشته باشند، مدیر عامل بانک یا موسسه اعتباری یا قائم ‌مقام وی می ‌توانند مراتب را ظرف مدت 10 روز کاری از تاریخ ابلاغ دستور، جهت بررسی مجدد به معاونت نظارتی این بانک ارسال کند. نظر معاون نظارتی بانک مرکزی در این زمینه قطعی و برای بانک یا موسسه اعتباری لازم ‌الاجرا است.

جهت دریافت مشاوره در خصوص شکایت از بانک با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

نکته­ های حائز اهمیت رسیدگی به شکایت­ های مشتریان بانک و موسسه­ اعتباری

  1. تمام بانک ‌ها و موسسات اعتباری موظف هستند به تعیین واحد سازمانی مستقل به ­منظور رسیدگی به شکایت­ های مشتریان بانک و موسسه­ اعتباری.
  2. معرفی واحد مزبور به معاونت نظارتی بانک مرکزی و اتخاذ ترتیب­ های لازم برای انجام اموری از قبیل استقرار و انجام اصلاحات لازم در سامانه پاسخگویی به شکایت­ ها و اطلاع ‌رسانی به مشتریان در خصوص فرآیند رسیدگی به شکایت ­ها.
وکیل شکایت از بانک شمال تهران

ضمانت اجرای ضوابط رسیدگی به شکایت­ های مشتریان بانک و موسسه اعتباری

با توجه به اهمیت رسیدگی شایسته به شکایت­ های مشتریان بانک ­ها و موسسه­ های اعتباری و افزایش سطح رضایت مندی و اطمینان خاطر آحاد جامعه از نحوه فعالیت و عملکرد بانک ­ها و موسسه ­های اعتباری یاد شده، هرگونه تخلف از ضوابط رسیدگی به شکایت ­های مشتریان و دستورهای بانک مرکزی موجب اعمال مجازات ‌های انتظامی موضوع قانون پولی و بانکی کشور و یا اقدام ­های انضباطی مقرر در «دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات مشتریان موسسات اعتباری»، در خصوص بانک یا موسسه اعتباری متخلف و مدیران آن می ­شود که این مجازات ­ها به شرح ذیل عبارتند از؛

  • تذکر کتبی به مدیران یا متصدیان متخلف،
  • پرداخت مبلغی روزانه تا حداکثر 1 میلیارد و 16 میلیون ریال برای ایام تخلف،
  • ممنوع ساختن بانک یا موسسه اعتباری غیر بانکی از انجام بعضی امور بانکی بطور موقت یا دائم.

جهت دریافت مشاوره در خصوص شکایت از بانک با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

مرجع صالح رسیدگی به تخلف ­های ناشی از عدم رسیدگی به شکایت ­های مشتریان بانک و موسسه اعتباری

مرجع رسیدگی به ­تخلفات ناشی از عدم رسیدگی به شکایت­ های مشتریان بانک و موسسه اعتباری هیات انتظامی بانک­ ها خواهد بود که مرکب است از افراد ذیل است؛

  • نماینده دادستان ‌کل،
  • 1 نفر نماینده کانون بانک­ ها،
  • 1 نفر از اعضاء شورای پول و اعتبار به انتخاب شورا دبیرکل بانک سمت دادستان هیات را خواهد داشت.
شکایت از حکم ورشکستگی

نکته: احکام هیات انتظامی ظرف 10 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر در شورای پول و اعتبار خواهد بود و رای شورا قطعی است و طبق قانون دیوان عدالت اداری قابل اعتراض در این دیوان است.

جهت دریافت مشاوره در خصوص شکایت از بانک با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل شکایت از بانک در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متاکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

شکایت از بانک شکایت از بانک شکایت از بانک شکایت از بانک شکایت از بانک شکایت از بانک شکایت از بانک شکایت از بانک شکایت از بانک شکایت از بانک شکایت از بانک شکایت از بانک شکایت از بانک شکایت از بانک شکایت از بانک

وکیل تخصصی پرونده تحصیل مال نامشروع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *