اظهارنامه استرداد لاشه چک

اظهارنامه استرداد لاشه چک

اظهارنامه استرداد لاشه چک


Rate this post

بهترین وکیل آنلاین تهران در این نوشتار به بررسی موضوع نحوه ارسال اظهارنامه استرداد لاشه چک پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

اظهارنامه استرداد لاشه چک

استرداد لاشه چک یکی از دعاوی مطروحه در خصوص چک می­ باشد، که از سوی صادر کننده بنا به عللی از قبیل؛ امانی بودن، ضمانتی بودن و عدم ایفای تعهد قراردادی علیه دارنده مطرح می ­شود. بطور کلی چک به­ عنوان وسیله پرداخت مورد استفاده اشخاص قرار می ­گیرد. اما بعضا این سند به­ منظور دیگری غیر از پرداخت صادر می ­شود، مثل صدور چک به ­عنوان ضمانت یا امانت یا حسن انجام کار. در این موارد اصل چک باید به صادر کننده مسترد شود و اگر دارنده از تسلیم آن امتناع نماید، صادر کننده میتواند با طرح دعوای استرداد لاشه چک، الزام دارنده را از دادگاه صالح بخواهد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص نحوه ارسال اظهارنامه استرداد لاشه چک با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

لاشه چک

لاشه چک اصطلاحی است، بین بازاریان و تجار در مورد چکی که وجه آن نقد یا به­ وسیله دیگری توسط صادر کننده یا ظهرنویس یا ضامن پرداخت شده است و چک در دست دارنده در حکم لاشه محسوب می ­شود.

خرید ملک توسط بانک

استرداد چک

استرداد چک به ­معنی عودت چک از سوی دارنده به صادر کننده می ­باشد. اگر صادر کننده یا ظهرنویس یا ضامن وجه چک را پرداخت نماید، اما چک هنوز در دست دارنده باشد، ملزم به استرداد آن می ­باشد. وجود لاشه چک در ید صادر کننده حکایت از پرداخت وجه چک و ایفای تعهد از جانب وی می­ باشد.

موارد ارائه اظهارنامه استرداد لاشه چک

موارد ارسال اظهارنامه استرداد لاشه چک از سوی صادر کننده به ­شرح ذیل عبارتند از؛

  1. استرداد چک ضمانتی

یکی از مواردی که منجر به ارسال اظهارنامه استرداد لاشه چک می­ گردد، این است که صادر کننده ادعا می ­نماید، چک را به­ عنوان ضمانت به دارنده داده است. ارائه چک به­ عنوان ضمانت یا تضمین حسن انجام کار میان اشخاص بسیار رایج است. اگر موضوع ضمانت منتفی شود، چک باید به صادر کننده آن مسترد شود.

  1. استرداد چک قراردادی

یکی دیگر از مواردی که ارسال اظهارنامه استرداد لاشه چک، از بین رفتن قراردادی می ­باشد، که طرفین منعقد نموده بودند. یکی از روش ­های پرداخت تعهدات ناشی از قرارداد، صدور چک است، اگر قراردادی که برای ایفاء تعهدهای ناشی از آن، سند تجاری صادر شده به هر نحو (اقاله، فسخ، انفساخ) منحل شود، چک باید به صادر کننده بازگردد. در این صورت با انحلال قرارداد، تعهد ناشی از آن نیز بالتبع از بین رفته و موجبی برای بقای چک در اختیار دارنده وجود نخواهد داشت.

  1. استرداد چک امانی

امانی بودن چک یکی دیگر از مواردی است، که میتوان بر مبنای آن اظهارنامه استرداد لاشه چک به طرف مقابل ارسال کرد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص نحوه ارسال اظهارنامه استرداد لاشه چک با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

  1. تحصیل برائت ذمه توسط صادر کننده
وکیل جرایم مالی

اگر صادر کننده چک به هر نحو (پرداخت، تهاتر، تبدیل تعهد و…) برائت ذمه حاصل کند، اصل چک باید به صادر کننده مسترد شود و از موارد ارسال اظهارنامه استرداد لاشه چک است.

  1. صدور چک برای انجام عملی

اگر چک در ازاء انجام عملی از سوی طرف مقابل صادر شده باشد و آن عمل انجام نشود، چک باید به صادرکننده مسترد شود و از موارد ارسال اظهارنامه استرداد لاشه چک است.

تعریف اظهارنامه استرداد لاشه چک

قبل از شکایت و ثبت شکوائیه در مراجع ذی ­صلاح میتوان اظهارنامه ­ای تنظیم و به آدرس متهم ارسال نمود و به او اعلام داشت که در رابطه با مساله فی مابین، اینجانب یک فقره چک به شماره …… عهده بانک ….. شعبه …… به مبلغ …….. ریال به استناد رسید اخذ آن تنها در جهت حسن انجام کار به صورت امانی در اختیار شما قرار دادم. نظر به این امر که، دیگر ارتباط قرارداد کاری فی مابین وجود ندارد و از زمان فراغت از این رابطه کاری مدت ….. روز می­ گذرد، شما هیچ اقدامی در خصوص استرداد لاشه چک انجام ندادید. اکنون به سبب این اظهارنامه به شما ابلاغ می ­شود که در مدت ….. روز پس از دیدن این اظهارنامه نسبت به استرداد لاشه چک مزبور اقدام نمایید. در غیر این ­صورت با در نظر گرفتن امانی بودن ید شما نسبت به این چک، مراتب را از طریق مراجع قضائی پیگیری خواهم کرد.

برای دریافت مشاوره و ثبت اظهارنامه توسط موسسه حقوقی مهرپارسیان به صفحه https://mehrilaw.com/online-services مراجعه نمایید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص نحوه ارسال اظهارنامه استرداد لاشه چک با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

همانطور که ملاحظه نمودید، پرونده ‌های استرداد لاشه چک پیچیدگی ­های زیادی دارند. با بهره ‌گیری از وکلای با تجربه‌ و مجرب موسسه حقوقی مهر پارسیان می ­توانید، در این خصوص گام موثری در رسیدن به هدف نهایی (پیروزی در پرونده خود) برداشته باشید. وکلای مبرز موسسه حقوقی مهر پارسیان، در حوزه دعاوی استرداد لاشه چک، با کلیه قوانین موجود و مربوط آشنایی کاملی دارند و به دلیل همین شناخت و تسلط، پس از بررسی پرونده یک راهکار مناسب جهت رسیدن به هدف نهایی، یعنی پیروزی انتخاب نموده و شما را در کلیه مراحل دعاوی خود، با مشاوره و راهنمایی موثرشان، همراهی می ­نمایند. مطمئن باشید با انجام این امر شانس پیروزی در پرونده مذکور چند برابر خواهد شد و از این بابت خیالتان راحت خواهد بود.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل اظهارنامه استرداد لاشه چک در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌های تماس ثابت با موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *