شکایت از مدیر فروش و بازاریاب

شکایت از مدیر فروش و بازاریاب

شکایت از مدیر فروش و بازاریاب


5/5 - (47 امتیاز)

با موضوع نحوه شکایت از مدیر فروش و بازاریاب همراه شما هستیم.

تمام مراحل تولید و عرضه یک محصول در راستای رسیدن به هدفی بزرگ‌تر انجام می‌پذیرند.
هدف تمامی مجموعه‌های تولیدی، فروش کالا یا خدمات است.

از این رو حضور افراد توانمند در زمینه فروش در یک سازمان بسیار با اهمیت و ارزشمند است، نحوه تعامل با این نیروهای کلیدی، انعقاد یک قرارداد استاندارد است.

به دلیل اهمیت این موضوع، در این نوشتار بر آن هستیم از مهم‌ترین اوصاف قرارداد استخدام مدیر فروش و فروشنده سخن بگوییم.
میزان فروش در هر کسب‌ و کار به عوامل مختلفی از جمله نحوه ارتباط با مشتریان و جذب آن‌ها بستگی دارد.
از طرفی تنها جذب مشتری برای فروش کافی نیست؛ مسئله مهم‌تر رسیدن به یک پایداری نسبی در میزان فروش و داشتن مشتریان وفادار و ثابت است.

بازاریابی یا Marketing اساسی‌ترین راهبرد در جهت رسیدن به نقطه مطلوب فروش و همچنین برای دست یافتن به یک کسب‌وکار موفق همراه با فروش بالا و پایدار است.
بنابراین به نظر می‌رسد شخص بازاریاب (اپراتور) کلیدی‌ترین عضو یک مجموعه در بحث فروش و ارتباط با مشتریان در یک کسب‌وکار باشد.

آنچه که مسلم است این است که یک بازاریاب حرفه‌ای و همچنین یک کارفرمای باتجربه برای شکل‌گیری رابطه همکاری بین خودشان لزوم تنظیم یک قرارداد استخدام بازاریاب را الزامی می‌دانند.

مدیر فروش و فروشنده کیست؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌های فروش محصولات هم دست‌خوش تغییرات زیادی شده است.
روش‌های قدیمی و سنتی تقریبا منسوخ شده و مدیران یک سازمان برای رسیدن به آمار فروش بالا از شیوه‌های نوین و به اثبات رسیده امروزی استفاده می‌کنند.

جرم استفاده از سند مجعول

اهمیت این امر به قدری زیاد است که رشته‌های تحصیلی زیادی مطابق با آن متولد شده‌اند.
به‌کارگیری این افراد متخصص به عنوان نیروهای فروش شرکت باعث به وجود آمدن نقش‌های مهم و تأثیرگذار در سازمان‌ها شده است.

یکی از این عناوین شغلی، مدیر فروش یک مجموعه است؛ مدیر فروش در واقع مقام ارشد یک سازمان درخصوص تبیین سیاست‌های فروش محصولات با استفاده از جدیدترین متدهای روز است.

آموزش و توجیه نیروهای بخش فروش از وظایف و البته هنرهای یک مدیرفروش است؛ طبیعی است زمانی یک مدیر فروش می‌تواند در نقش خود موفق باشد که در ابتدا یک نیروی فروش ماهر باشد.

نیروهای عادی فروش یا همان فروشنده‌ها افرادی هستند که در تعامل مستقیم با نمایندگان و مشتری‌های شرکت هستند. این افراد در پرتو راهنمایی‌های مدیر فروش، در واقع اجراکننده ساسیت‌های او در به حداکثر رساندن فروش شرکت هستند.

در نگارش قرارداد استخدام مدیرفروش، گام اول انتخاب یک قالب قراردادی مناسب است.

شکایت از مدیر فروش و بازاریاب
بهترین قالبی که می‌توانید برای یک قرارداد استخدام مدیر فروش انتخاب کنید، طبیعتاً قرارداد استخدام موقت است.

طبق این قرارداد شما باید مدت زمان همکاری را به صورت شفاف در متن قرارداد استخدام مدیرفروش درج کنید. از آنجایی‌که قرارداد به صورت موقت است هیچ‌یک از طرفین قرارداد حق فسخ یک‌جانبه آن را در طول همکاری نخواهند داشت.

از طرفی تمام حقوق و مزایایی که در متن قانون کار برای یک کارگر در نظر گرفته شده است، برای مدیرفروش هم باید در نظر گرفته شود.

قرارداد استخدام مدیر فروش در قسمت‌های عمومی مانند ساعات کار، تعطیلات، مرخصی‌ها و حقوق مزایا تفاوتی با سایر قراردادهای استخدام موقت ندارد؛ اما مهم‌ترین جایی که باید در نگارش آن دقت کرد، قسمت تعهدات مدیرفروش است.

در رابطه با تعهدات یک مدیرفروش شرکت‌های مختلف رویه‌های گوناگونی را درپیش می‌گیرند. به‌عنوان مثال تعدادی از این شرکت‌ها برای مدیرفروش و تیم او اهدافی را مشخص می‌کنند تا در صورت فتح این اهداف، پاداش‌های مقرر شده در قرارداد استخدام مدیر فروش به وی و تیم او تعلق بگیرد.

تفهیم حقوق طرفین پرونده کیفری

از طرف دیگر از جمله شروط مهم یک قرارداد استخدام مدیر فروش، شروط مربوط به محرمانگی اطلاعات و عدم رقابت است.

خیانت در امانت از سوی مدیر فروش

 اگر مدیرفروش شرکتی با اتمام همکاری، در مجموعه رقیب کارفرما مشغول به کار شد و همچنین تمام اطلاعات محرمانه مربوط به کسب ‌و کار را افشا کرد چه ضمانت اجرایی باید در انتظار وی باشد؟

یا به بیان بهتر چگونه می‌توان جلوی این اتفاقات را گرفت؟
تمام این مباحث باید به درستی و ظرافت در متن قرارداد استخدام مدیرفروش مندرج گردد.

راهبری و هدایت تیم فروش در سایه سیاست‌های دقیق تدوین شده، از جمله مهم‌ترین وظایف یک مدیرفروش است. اگر روش‌هایی که مدیرفروش در این راستا به کار می‌بندد برای سیستم و مجموعه مخرب باشد، طبیعتاً وی را در مقابل مدیریت مجموعه پاسخگو قرار می‌دهد.

فروشنده یا کارشناس فروش درواقع در راستای اجرای سیاست‌های فروشی که توسط مدیرفروش دیکته می‌شود، در مجموعه مشغول به کار می‌شود. در قرارداد استخدام فروشنده هم از قالب قرارداد استخدام موقت استفاده می‌کنیم.

در قسمت عمومیات یک قرارداد استخدامی، قرارداد استخدام فروشنده تقاوتی با قرارداد استخدام مدیر فروش ندارد.

اما در قسمت‌های مربوط به تعهدات و تضامین طبیعتاً باید قائل به تفاوت باشیم.
هر مجموعه سیاست‌ها و اهدافی دارد که قراردادهای استخدامی پرسنل باید مطابق با آن نوشته شود. البته لازم به ذکر است در این‌گونه قراردادها نمی‌توانیم مقررات قانون کار را نادیده بگیریم و یا برخلاف آن‌ها توافق کنیم.

شاید بتوان اولین گام برای رسیدن به یک کسب‌وکار موفق را فروش پایدار و باکیفیت محصولات آن بدانیم؛ میزان فروش در هر کسب‌وکار به عوامل مختلفی ازجمله نحوه ارتباط با مشتریان و جذب آن‌ها بستگی دارد.

از طرفی تنها جذب مشتری برای فروش کافی نیست و مسئله مهم‌تر رسیدن به یک پایداری نسبی در میزان فروش و داشتن مشتریان وفادار و ثابت است.
بازاریابی یا Marketing اساسی‌ترین راهبرد در جهت رسیدن به نقطه مطلوب فروش و همچنین برای دست یافتن به یک کسب‌وکار موفق همراه با فروش بالا و پایدار است.

موارد اجباری ارسال اظهارنامه

بنابراین به نظر می‌رسد شخص بازاریاب کلیدی‌ترین عضو یک مجموعه در بحث فروش و ارتباط با مشتریان در یک کسب‌وکار باشد.

آنچه مسلم است این است که یک بازاریاب حرفه‌ای و همچنین یک کارفرمای باتجربه برای شکل‌گیری رابطه همکاری بین خودشان لزوم تنظیم یک قرارداد استخدام بازاریاب را الزامی می‌دانند.

چرا به تنظیم قرارداد استخدام بازاریاب نیاز داریم؟

رابطه بازاریاب با کارفرمای خود یک رابطه همکاری است، که در این رابطه همکاری هرکدام از طرفین نسبت به یکدیگر تعهدات و وظایفی به عهده‌دارند و بازاریاب در مقابل این تعهدات مستحق دریافت حقوق است.
این نوع رابطه همکاری یک رابطه استخدامی و نیازمند تنظیم یک قرارداد استخدام بازاریاب است.

تعهدات بازاریاب مطابق قرارداد استخدام بازاریاب چیست؟

شکایت از مدیر فروش و بازاریاب
قبل از هر چیز اصلی‌ترین وظیفه یک بازاریاب معرفی محصولات کارفرما در بازار، جذب مشتریان و توزیع محصولات است که نحوه انجام این تعهدات و تعرفه‌های مربوط به محصولات توسط کارفرما به بازاریاب ارائه می‌شود و بازاریاب وظیفه دارد تا مطابق آن دستورالعمل‌ها انجام‌ وظیفه کند.

از طرفی تهیه گزارش از عملکرد خود و تحویل آن به مافوق یا کارفرمای خود نیز از دیگر وظایفی است که یک بازاریاب باید مطابق قرارداد استخدام بازاریاب به آن عمل کند.

نکته قابل‌توجه دیگر بحث تسهیلات ارایه‌شده به مشتریان است که بازاریاب می‌باید مطابق تدابیر اعلام‌شده کارفرما و نه به‌ صورت دلخواه خود به آن‌ها عمل کند.
برای داشتن مشتریانی راضی و ثابت بازاریاب وظیفه دارد تا اظهارات و نظرات مشتریان را در جهت بهبود کیفیت فروش در اختیار مافوق یا کارفرمای خود قرار دهد.

شرط محرمانگی بازاریاب

با توجه به ماهیت و ذات حرفه بازاریابی، بازاریاب خواه به‌ صورت ارادی یا غیرارادی به اطلاعاتی در رابطه با کسب‌وکار کارفرما دست می‌یابد که این اطلاعات علاوه بر ارزش تجاری جنبه رقابتی نیز دارند، که افشای آن‌ها می‌تواند برای کارفرما یک خطر و درنتیجه تهدید جدی محسوب گردد.

وکیل ملکی اراج

بنابراین به نظر می‌رسد وجود یک ماده جداگانه در قرارداد استخدام بازاریاب تحت عنوان محرمانگی امری ضروری به نظر برسد.

مطابق این ماده در این قرارداد، بازاریاب متعهد می‌شود تا تمامی اطلاعات فنی و غیر فنی مرتبط با موضوع قرارداد را که به نحو مستقیم یا غیرمستقیم کسب کرده است را محرمانه تلقی کند و در نتیجه آن‌ها را برای اشخاص ثالث افشا نکند، در غیر این صورت موجب مسئولیت بازاریاب در برابر کارفرما خواهد شد.

حقوق و مزایای مدیر فروش و نحوه‌ی پرداخت آن

در قرارداد استخدام مدیر فروش میزان دستمزد و مزایای توافق شده بین طرفین باید درج گردد. همچنین باید مشخص گردد که حقوق مدیر فروش به چه نحو (هفتگی، ماهانه و…)، یکجا و یا به طور اقساط پرداخت می‌شود.

وضعیت بیمه مدیر فروش

همانطور که گفتیم قرارداد استخدام مدیرفروش نوعی قرارداد کار است و طبق قانون کار کارفرما موظف است کارگر استخدام شده را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

بنابراین در این قرارداد وضعیت بیمه نیز باید مشخص گردد؛ مثلاً باید مشخص کرد که به موجب شماره بیمه …. آقای/خانم….در تاریخ….. تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی یا سایر دستگاه‌های بیمه‌گذار قرار گرفت.

تاریخ شروع و پایان قرارداد

اگر قرارداد مورد نظر از نوع دائمی باشد، تنها دارای تاریخ شروع است و تاریخ پایان ندارد؛ اما اگر این همکاری به صورت موقت باشد علاوه بر تاریخ شروع باید دارای تاریخ پایان نیز باشد و پس از سررسید تاریخ دیگر آن قرارداد اعتباری نداشته و انجام تعهدات برای طرفین الزام‌آور نخواهد بود.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

میدان ونک، ابتدای بزرگراه حقانی، خیابان گاندی جنوبی، خیابان چهاردهم، پلاک 14، طبقه 4، واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر وکیل آنلاین در تهران

021-88795408
021-88799562
021-88796143

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات
ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل پایه یک

09120067661
09120067662
09120067663

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل پایه یک جرایم اقتصادی

شکایت از موسسه مالی و اعتباری

09120067661
09120067664

09120067665
09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمد رضا مهری
دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود
مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

شکایت از مدیر فروش و بازاریاب شکایت از مدیر فروش و بازاریاب شکایت از مدیر فروش و بازاریاب شکایت از مدیر فروش و بازاریاب شکایت از مدیر فروش و بازاریاب شکایت از مدیر فروش و بازاریاب شکایت از مدیر فروش و بازاریاب شکایت از مدیر فروش و بازاریاب شکایت از مدیر فروش و بازاریاب شکایت از مدیر فروش و بازاریاب شکایت از مدیر فروش و بازاریاب شکایت از مدیر فروش و بازاریاب شکایت از مدیر فروش و بازاریاب شکایت از مدیر فروش و بازاریاب  شکایت از مدیر فروش و بازاریاب  شکایت از مدیر فروش و بازاریاب  شکایت از مدیر فروش و بازاریاب 

تنظیم قرارداد بازاریابی الزامی است؟

بازاریاب در مقابل این تعهدات کاری خود مستحق دریافت حقوق است بنابراین این نوع رابطه همکاری یک رابطه استخدامی و نیازمند تنظیم یک قرارداد استخدام بازاریاب است.

قرارداد مدیرفروش چگونه تنظیم می‌شود؟

به موجب قانون کار و طبق روابط کارگر و کارفرما تنظیم می‌گردد.

4 دیدگاه

  • سلام جناب و کیل
    اگر مدیر فروش شرط محرمانگی را رعایت نکرده باشد چه شکایتی از او میتوانیم بکنیم؟

    • اگر از لحاظ رقابتی به کارفرما خود ضرری وارد نماید قابل پیگیری و شکایت است

  • چطور میتوان برای شکایت و بررسی کلاهبرداری فروشندگان انلاین بازاریابی شبکه ای اقدام کرد و به نتیجه رسید .
    کلاهبرداری به منظور فروش محصول خود به هر حقه و حربه ای. :چگونه پیگیری شود؟؟

  • چطور میتونم از فروشنده شرکت بیز شکایت کنم که با هدف سودجویی برند شرکت را زیر سواال میبره و محصول دروغین میفروشه و نوعی کلاهبرداری میکنه از مشتری؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *